Aποκλειστικά και μόνο για αυτό το μήνα απο τα δεκάδες σχόλια θα αναρτηθούν τα 2 σχόλια του "τρενομανή" καθ`ότι είναι και διαφωτιστικά αλλά και εκπαιδευτικά και χωρίς πάθος θα έλεγα...
Ο/Η τρενομανής είπε...
Τώρα για το θέμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας, Πρέπει να αποφασιστεί οριστικά αν συμφέρει οικονομοτεχνικά στο Ελληνικό Κράτος η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης - Καβάλας - Τοξοτών Ξάνθης (1η πρόταση) ή είναι καλύτερα να διατηρηθεί η υπάρχουσα κυκλική γραμμή(που για να φθάσει στην Ξάνθη περνά πρώτα από Κιλκίς - Σέρρες και Δράμα!!!-2η πρόταση) με βελτιώσεις στην χάραξη, με ηλεκτροκίνηση και διπλασιασμό στο τμήμα Σερρών - Θεσσαλονίκης. Βέβαια, για την ιστορία, πρέπει να πληροφορηθούν οι φίλοι του ιστολογίου ότι προπολεμικά είχε ξεκινήσει η κατασκευή παρακαμπτηρίου μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αγγίστας (Ν. Σερρών - 3η πρόταση) για την συντόμευση της διαδρομής προς Αν. Μακεδονία και Θράκη, με τα έργα υποδομής να έχουν προχωρήσει σε κάποιο βαθμό. Σε αυτά τα πλαίσια κατασκευάστηκε σιδηροδρομική γραμμή Σ.Σ. Μυρίνης - Αμφίπολη (Λιμένας) με παράλληλη κατασκευή λιμενικής υποδομής στην ακτή της Αμφίπολης για την εμπορική διακίνηση αγαθών (η επιδομή της γραμμής αποξηλώθηκε το 1970, αλλά μας έχει μείνει τουλάχιστον η υποδομή, τα κτίρια και ο λιμένας Αμφίπολης!). Όπως έχω επισημάνει και στα σχόλια της ανάρτησης:"Υποδομές:Ηπειρος ήρθε η ώρα της Ανάπτυξης" ο λιμένας της Αμφίπολης πρέπει να αναβαθμιστεί και να αποκτήσει δομή για σιδηροδρομική διαπόρθμευση εμπορικών βαγονιών, κοντέϊνερς, γερανούς για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων από πλοία σε τρένα και αντίστροφα, ώστε να εξυπηρτούνται τρένα προερχόμενα από την Βαλκανική - Κεντρική ή Ανατολική Ευρώπη κ.λ.π. Ταυτόχρονα η γραμμή πρέπει να ξαναβρεί την...επιδομή της σύγχρονη και με ηλεκτροκίνηση ως τον μεθοριακό Σ.Σταθμό του Προμαχώνα.
Από την άλλη οι συμμαχικές δυνάμεις του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου είχαν κατασκευάσει σιδηροδρομική γραμμή πλάτους 60cm (όπως δηλ. της γραμμής του τρένου του Πηλίου) από το Μικρό Περιβολάκι (Σαρακλή) της επαρχίας Λαγκαδά Θεσσαλονίκης έως τον Σταυρό και την Ασπροβάλτα (Στρυμωνικός κόλπος). Παράλληλα κατασκεύασαν ενωτική γραμμή κανονικού εύρους μεταξύ των Σ.Σ. Νέας Φιλαδέλφειας Θεσ/κης (γραμμής Θεσ/κης - Αλεξ/πολης) και του Σ.Σ. Νέου Περιβολακίου, από όπου ξεκινούσε το τρενάκι του Σταυρού, για την μεταφόρτωση εφοδίων. Η γραμμή αυτή είχε και επιβατηγή κίνηση και για το λόγο αυτό οι ΣΕΚ είχαν δρομολογήσει ειδικό λεωφορείο για τη μετεπιβίβαση των επιβατών από τον Σ.Σ. Θεσ/κης στο Μικρό Περιβολάκι Λαγκαδά, αφετηρία της γραμμής. Η γραμμή αυτή είναι απίθανα εύκολο να ξαναστρωθεί αφού αφορά απόλυτα πεδινό έδαφος και θα ήταν δυνατόν σε μονή ή διπλή στρώση να αποτελέσει το 1ο τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας (Θεσ/κη - Καβάλα - Τοξότες Ξάνθης. Ας ξεκαθαρίσει τι θέλει επιτέλους αυτό το ρημαδιασμένο κράτους, που επιθυμεί να ρίξει την ανάπτυξη και αν επιθυμεί να γίνει ο εμπορευματικός (και γιατί όχι και επιβατηγός) κόμβος μεταξύ Ευρώπης - Ασίας - Αφρικής!
23 Σεπτέμβριος 2009 2:32 μμ
Ο/Η τρενομανής είπε...
Για το δυτικό τμήμα της σιδ. Εγνατίας, εδώ και 5 περίπου χρόνια, έχει ανακατασκευαστεί πλήρως η επιδομή της μονής, δίχως ηλεκτροκίνηση, γραμμής Πλατέος - Αλεξάνδρειας - Βεροίας - Ναούσης - Σκύδρας - Εδέσσης - Αμυνταίου, με δυο διακλαδώσεις Αμυνταίου - Πτολεμαϊδας - Κοζάνης και Αμυνταίου - Φλώρινας και Φλώρινας - Νέου Καυκάσου - σύνορα με FYROM, έχοντας χρησιμοποιηθεί σύγχρονα υλικά (στρωτήρες οπλ. σκυροδέματος, συνεχής συγκολημμένη γραμμή κ.λ.π.). Από ότι βλέπουμε κι αυτή η γραμμή είναι αρκετά κυκλική, αφού δεν υλοποιήθηκε την δεκαετία του '30 η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Σ.Σ. Καλαμπάκας - Κοζάνης - Βέροιας! Από την άλλη όμως η γραμμή εξυπηρετεί 4 πρωτεύουσες νομών αρκετές πρωτεύουσες επαρχιών, καθώς και τις μεγάλες ψυγειαποθήκες των νομών Πέλλας και Ημαθίας, ενώ η κατασκευή σιδ. γραμμής παράλληλης της Εγνατίας στο τμήμα Βέροια - Κοζάνη (όπως προέβλεπε το σχέδιο του '30) θα συντόμευε μεν την διαδρομή προς Κοζάνη, αλλά επιβατηγά και εμπορικά θα εξυπηρετούσε μόνον αυτή! Λείπει βέβαια και η ηλεκτροκίνηση, η οποία αν γινόταν θα συντόμευε κι άλλο τη διαδρομή, οπότε το τρένο θα πλησίαζε τους χρόνους των ΚΤΕΛ για Κοζάνη, μέσω Εγνατίας.
Όμως από Κοζάνη έως Καλαμπάκα τα έργα της υποδομής υλοποιήθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό. Ακόμα και σήμερα διατηρούνται κτίρια σταθμών (σε πολύ κακή κατάσταση), ο διάδρομος της γραμμής διατηρείται ως και σήμερα, ένας αριθμός από σήραγγες πλησίον της Καλαμπάκας έχει διανοιχθεί (θέλουν βέβαια βελτιώσεις) και ένας αριθμός πυλώνων, ακροβάθρων γεφυρών, αποστραγγιστικών έργων κ.α. διατηρούνται ως τις μέρες μας. Το καταπληκτικότερο όλων είναι ότι στο σημείο συνάντησης της Εγνατίας με την υπο κατασκευή σ. γραμμή (περιοχή Σιάτιστας) έχει προβλεφθεί ανισόπεδη δάβαση της Εγνατίας πανω από την υποτιθέμενη γραμμή!
Επομένως ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα και χωρίς να υλοποιήσουμε κανένα έργο υποδομής, το 65% μιας κάποιας τελωσπάντων σιδηροδρομικής Εγνατίας είναι έτοιμο (προερχόμενοι από Τουρκία: Πύθιο, Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη, Πλατύ, Αμύνταιο, Κοζάνη) ενώ διαθέτουμε ήδη έτοιμο και κάποιο τμήμα της υποδομής Κοζάνης - Καλαμπάκας. Αυτή η Εγνατία διαθέτει έτοιμους, όσο και να φαίνεται απίστευτο, 4 κάθετους διασυνοριακούς άξονες: 1.Αμύνταιο - Μεσονήσιο - Νέος Καύκασος (FYROM), 2.Αξιός - Γέφυρα - Ειδομένη (ηλεκτροκίνητη) (FYROM), 3.Στρυμώνας - Προμαχώνας (Βουλγαρία) και 4. Πύθιο - Ορεστιάδα - Ορμένιο (Βουλγαρία). Άρα για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής Εγνατίας απομένει η κατασκευή μονής γραμμής Καλαμπάκας - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας και ίσως ένας κάθετος διασυνοριακός άξονας Ιωαννίων - Τιράνων (που θα μπορούσε να υλοποιηθεί σε συνεργασία των όμορων χωρών και της Ε.Ε.). Δηλαδή, σε πρώτη τουλάχιστον φάση, δεν απαιτούνται δα και ΟΙ καταστροφικοί προϋπολογισμοί, αλλά χρειάζεται περισσότερο στρατηγική και πολιτική βούληση (όπως υπήρχε λ.χ. για την εκτροπή του Αχελώου). Μην λησμονούμε ότι ακόμα και τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί όλοι οι κάθετοι, διασυνοριακοί άξονες ούτε της ΠΑΘΕ, ούτε και της Εγνατίας. Κατά την διάρκεια υλοποίησης ενός στόχου έρχεται και η όρεξη υλοποίησης και άλλων έργων(βλέπε Αττική οδός). Δυστυχώς όμως πολιτική βούληση και όραμα, για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής Εγνατίας, δεν φαίνεται να έχουν οι Έλληνες πολιτικοί, αφού από τα πράγματα η κατασκευή σιδηροδρομικών υποδομών δε δείχνει να είναι και τόσο κερδοφόρα, όσο λ.χ. η προμήθεια ηλεκτρονικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού από τη Ζήμενς...
23 Σεπτέμβριος 2009 11:38 μμ
5 σχόλια:
Μπραβο! Τελειος, εξιαρετικος ο τραινομανης!
Μπραβο και στον διαχειριστη του ιστολογιου που εβαλε και μια εικονα στην δημοσιευση...Γινεται πιο ομορφη και ελκυστικη...(αν και δεν χρειαζεται αν σκεφτει κανεις τον θησαυρο που περιεχει...
Γνωρίζει κανείς αν έχει ξεκινήσει ο Προαστιακός για Χαλκίδα και για Θήβα;;
Για Χαλκιδα εχει ξεκινησει ο ΟΣΕ με ντιζελοσαβουρες προαστιακου και περιμενουν να τελειωσουν την αναθεματισμενη ηλεκτροκινηση για να βαλουν τον κανονικο προαστιακο (δηλαδη απευθειας αγορα των εισιτηριων απο εκδοτηρια προαστιακου και οχι απο ΟΣΕ),οπως τον εχουν υποσχεθει εδω και μια 10ετια στους κατοικους. Παντως, μπορειτε να με πειτε απαισιοδοξο,αλλα δεν νομιζω να τα εχουν τελειωσει μεχρι τον Δεκεμβριο...
Χθες ο Καραμανλής σε ομιλία του από το Λαύριο είπε ότι το 2012 (σε 24 μήνες δηλαδή) ο προαστιακός θα φθάσει στο Λαύριο (διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση;) και το 2014 η διαδρομή Πάτρα - Λαύριο θα εκτελείται με τρένα TGV...εεε συγνώμη παρασύρθηκα από τις προεκλογικές εξαγγελίες, θα εκτελείται σε λιγότερο από 2 ώρες (δηλαδή όντως θα έχει ολοκληρωθεί στο τμήμα Πάτρα - Λαύριο 1. διπλή γραμμή, 2.ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της). Τώρα, βέβαια, πως σχετίζονται αυτά με το γεγονός ότι μόνο για την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης Νερατζιώτισσας - Άνω Λιοσίων χρειάστηκαν...14 μήνες και για την ανακατασκευή της επιδομής μεταξύ Νέου Σ.Σ. Κορίνθου - Τρίπολης περισσότερα από 5 χρόνια (αλήθεια για το τμήμα Τρίπολη - Ζευγολατιό - Καλαμάτα πόσα ακόμα χρόνια θα χρειαστούν 5, 10, 20;) παρακαλώ όπως ρωτήσετε τον κ. Πρωθυπουργό στην επόμενή του συνάντηση για ερωτήσεις από τους πολίτες! Καληνύχτα σας...
Ο κ.Καραμανλης οπως και καθε πρωθυπουργος ή υπουργος ή βουλευτης εχουν να δουν τρενο απο τοτε που ηταν παιδακια και επαιζαν με αυτα. ΔΕΝ γνωριζουν τι σημαινει ηλεκτροκινηση,ταχυτητα,αξιοπιστια,οικολογικη συνειδηση,εργα υποδομης,ποιοτητα στα ΜΜΜ,κλπ αφου για τις μετακινησεις τους χρησιμοποιουν τις υπουργικες λιμουζινες που τις πληρωνουμε εμεις συμφωνα με το νομο του Συνταγματος...
Επομενως,για ποιο λογο να ενδιαφερθουν για τις μετακινησεις των πολιτων και δη των (κατα κανονα ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ) μη προνομιουχων???
Τα ΙΧ ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ εκλογικη δυναμη, δεν θα τους απογοητευσει για να ευχαριστησει εμας...
Βολευτειτε με τη μετριοτητα των ΚΤΕΛ αν ειστε τοσο χαζοι ωστε να μην εχετε σουπερ-αμαξαρες να τις γκαζωνετε στους νεους αυτοκινητοδρομους Σουφλια (που δηλωνει και μετροφιλος ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥ)!!!
Δημοσίευση σχολίου