Η μεγάλη -αναμενόμενη- δημοπράτηση (από το Μάιο) των Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής είναι γεγονός. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε στις 31 Αυγούστου 2009 επίσημα πλέον την διεξαγωγή του σε μία μόνο φάση (επιτέλους ένα τεράστιο βήμα για τους αργοκίνητους διαγωνισμούς) με καταληκτική ημερομηνία τις 22 Δεκεμβρίου 2009. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του αν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα το Α εξάμηνο του 2010 θα έχουμε και τον ανάδοχο. Προσέξτε λίγο τη φρασεολογία: αυτή τη φορά είπε "αν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα με τις ενστάσεις" πράγμα που σημαίνει ότι το έργο θα είναι λιγότερο τρωτό από τις ορέξεις του καθενός; Μακάρι.
Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής (ή αν θέλετε οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού) σίγουρα μας έρχονται καθυστερημένα αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ. Είναι ένα μεγάλο οδικό έργο (το τελευταίο τέτοιας εμβέλειας όπως το χαρακτήρισε ο Κος Σουφλιάς) που έρχεται να θωρακίσει τις μεταφορές κυρίως στη Νότια και Ανατολική Αττική δείχνοντας έτσι και το μέλλον της Μητροπολιτικής Αθήνας. Το μήκος του εν τέλει είναι 71,6χλμ και ο προϋπολογισμός τους είναι 1,8 δις €. Μιλάμε δηλαδή για ένα κολοσσιαίο οδικό έργο αν φανταστούμε ότι περίπου τον ίδιο προϋπολογισμό έχει η Ολύμπια Οδός που έχει μήκος 300χλμ σχεδόν!
Η ολοκλήρωση από την υπογραφή της παραχώρησης θα είναι κάπως ασαφής αφού ορίστηκε από 55 έως 65 μήνες και ανάλογα με τις προσφορές των εταιρειών θα έχουμε και την ανάλογη μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης. Η ολοκλήρωση των εργασιών (χωρίς καθυστερήσεις) τοποθετείται στο 2015. Για το πλέον ενδιαφέρον τμήμα του αυτοκινητόδρομου δηλαδή την ολοκλήρωση της Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λ. Ποσειδώνος προβλέπεται ενδιάμεση αποκλειστική προθεσμία 50 μηνών ως μέγιστο, το οποίο είναι μήκους 14,7χλμ και είναι σχεδόν εξολοκλήρου υπόγειο. Αυτό το τμήμα θα ολοκληρώνει το μεγάλο εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας.
Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής περιλαμβάνουν:
1) Τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, από τη νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,7 χλμ. (Τμήμα Λεωφ. Κατεχάκη - Λεωφ. Βουλιαγμένης, μήκους 11,1 χλμ., και τμήμα Λεωφ. Βουλιαγμένης - Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 3,6 χλμ.). Παρακάμπτει κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά τα αστικά κέντρα Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού και είναι υπόγεια κατά 85%.
2) Τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού, μήκους 4 χλμ., με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, η οποία συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 6,3 χλμ. Μετά την έξοδο της σήραγγας ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο έτσι ώστε να μην είναι ορατός από το Λεκανοπέδιο των Μεσογείων.
3) Τον Οδικό Άξονα από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, που ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο σε όρυγμα και δεν είναι ορατός. Έχει μήκος 18,6 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και Αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεση από τη Ραφήνα μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών– Λαμίας στις Αφίδνες, με οδικό τμήμα μήκους άλλων 25 χλμ. Στο Λόφο Έτος έχει σήραγγες 2,6 χλμ.
4) Τον Οδικό Άξονα από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 14,2 χλμ., στον οποίο προστέθηκε και ο κλάδος από τον Η/Κ Καλυβίων μέχρι την περιμετρική οδό των Καλυβίων, μήκους 5,9 χλμ. περίπου. Ο κλάδος αυτός προστέθηκε μετά τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.
5) Την ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού – Ραφήνας, σε μήκος άλλων 6,1 χλμ. μέχρι τη Λεωφόρο Σπάτων – Λούτσας. Σημειώνεται ότι το οδικό τμήμα από τον Α/Κ Σπάτων μέχρι τον Α/Κ Αεροδρομίου προστέθηκε, ως νέο αντικείμενο, μετά τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.
6) Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 2,0 χλμ.
7) Συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι την Ούλωφ Πάλμε, μήκους 3,8 χλμ. Το τμήμα εντός του Πανεπιστημίου είναι υπόγειο. Τα 1,7 χλμ. που αφορούν στον οικιστικό ιστό του Δήμου Καισαριανής και στο Πανεπιστήμιο, διαμορφώνονται ως υπόγειο έργο.
ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Το ύψος των διοδίων αποτελεί βασικό αντικείμενο του ανταγωνισμού στον διαγωνισμό, έτσι ώστε να επιτευχθεί το μικρότερο δυνατό τίμημα για τους χρήστες. Η τιμή ανά χιλιόμετρο διαφοροποιείται σε τρία επίπεδα, για την παροχή κινήτρων αποσυμφόρησης των αστικών περιοχών και ορθολογικής απόσβεσης του κόστους κατασκευής. Το πιο ακριβό αντίτιμο προβλέπεται για τα υπόγεια τμήματα και ειδικά αυτό της Περιφερειακής Υμηττού.
ΑΛΛΑ
Η απασχόληση προσωπικού κατά τη διάρκεια του έργου θα φτάσει τα 4.000 άτομα περίπου ενώ γύρω στις 800 μόνιμες θέσεις εργασίας θα έχουμε κατά τη διάρκεια λειτουργίας. Ενα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο του έργου είναι και τα εκτεταμένα αντιπλημμυρικά έργα που θα γίνουν παράλληλα.
8 σχόλια:
Τσιμέντο να γίνουν! Δημοπρατήστε ότι προλαβαίνετε πριν τις εκλογές, γιατί μετά θα τα δημοπρατήσουν οι άλλοι. Τουλάχιστον να δοθεί και αυτή η ρημάδα η γραμμή 4....
Μήπως ξέρει κανείς τι γίνεται εκείνη η βελτίωση της Ελευσίνας-Θηβών στη χάραξη της Παλιάς Εθνικής Οδού;
Το μέγεθος και η σημασία της Αθήνας απαιτούν δρόμους, αυτοκινητοδρόμους, μετρό, τραίνα, προαστιακό, τραμ και δε συμμαζεύεται. Άλλες χώρες έχουν περιορίσει την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων για τον απλούστατο λόγο ότι έχουν ήδη κατασκευάσει το σύμπαν, και το ίδιο θα γίνει στην Αθήνα μετά το 2015. Το ζήτημα είναι να κατασκευαστούν ΚΑΙ Μέσα Σταθερής Τροχιάς μαζί. Εν προκειμένω, οι Δήμοι του Υμηττού μπορούσαν να ζητήσουν από το ΥΠΕΧΩΔΕ ως αντάλλαγμα να γίνει μαζί με τους δρόμους και γραμμή μετρό από το Σύνταγμα ή τον Ευαγγελισμό προς το Αεροδρόμιο π.χ. Αυτό όμως δεν θα γίνει. Ας ελπίζουμε τουλάχιστον να δημοπρατηθούν οι γραμμές του Προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα.
Μόνο κομπλεξικές χώρες που θέλουν να αποδείξουν ότι είναι ανεπτυγμένες (π.χ. Ισπανία, Πορτογαλία) τη συνεχίζουν.
Προς διάψευση του ανωτέρου:
α) Μόλις το 2008 παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τελευταίο κομμάτι (40χμ) της Ringautobahn Α113 (περιφερειακού αυτοκινητοδρόμου) του Βερολίνου.
β) To 2011 αναμένεται να παραδοθεί (μετά από 12!!! χρόνια κατασκευής - ..άρε Ελλαδίτσα που είσαι...) η Westumfahrung (δυτική παράκαμψη) της Ζυρίχης.
γ)Από το 2005 ξεκίνησε η επέκταση της Suedosttangente (νοτιοανατολική εφαπτόμενη) της Βιέννης και τα έργα συνεχίζονται. Επίσης γίνονται μελέτες για περαιτέρω επεκτάσεις.
Τέτοια παραδείγματα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πάμπολλα, από χώρες, που φαντάζομαι ο παραπάνω φίλος δεν θα χαρακτήριζε ως κομπλεξικές. Και ας μην ξεχνάμε, ότι η Γερμανία, η Ελβετία και η Αυστρία έχουν μια υποδομή, η οποία ήδη καλύπτει τις βασικότερες ανάγκες των αστικών κέντρων. Πόσο μάλλον θα πρέπει να φροντίσουν για τις υποδομές τους χώρες, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ισπανία, στις οποίες η βασικές υποδομές λείπουν εν μέρει παντελώς!
Αλήθεια, οι περί κομπλεξικών χωρών σχολιάζοντες θέλουν μια Αθήνα του περασμένου αιώνα, όπου ο κάτοικος της Γλυφάδας δεν ήξερε που πέφτει το Γαλάτσι, γιατί ήθελε μισή μέρα να φτάσει εκεί;
Είμαστε λοιπόν υπέρ των έργων υποδομής. Υπέρ των αυτοκινητοδρόμων, υπέρ του Μετρό, υπέρ του τραμ, υπέρ των ποδηλατοδρόμων, υπέρ των πάρκιγκ, υπέρ των υπογειοποιήσεων, υπέρ των πεζοδρόμων. Μόνο έτσι θα βελτιωθούν οι συνθήκες ζωής μέσα σε ένα αστικό κέντρο. Όσοι διαφωνούν, άς ρίξουν μια ματιά στις πόλεις που προσφέρουν ποιότητα ζωής (π.χ. Ζυρίχη, Μόναχο, Βιέννη), για να δούνε τί υποδομές έχουν και τι έπρεπε να φτιάξουν πρώτα, για να κάνουν μετά και πεζόδρομους και πάρκα.
Με την προκήρυξη των εκλογών ο παραπάνω χάρτης περνάει στην ιστορία ως μνημείο απαξίωσης του περιβάλλοντος.
Η συζήτηση γι' αυτό το θέμα δεν έχει πλέον νόημα μέχρι να ξεκαθαριστεί η στάση της καινούργιας κυβέρνησης μετά τις εκλογές.
κάψτε ό,τι χάρτες έχετε, ό,τι μελέτες έγιναν.θα έρθουν άλλοι να μας τα πούνε ΑΛΛΙΩΣ
peter
Ενας σύγχρονος περιφερειακός χρειάζεται. Η κοινοπραξία μάλιστα που έφτιαξε την Αττική Οδό είχε προτείνει να συνεχίσει με τις επεκτάσεις της χωρίς επιβάρυνση του Δημοσίου αλλά το είχε απορρίψει ο Σουφλιάς. Σήμερα η Αθήνα θα διέθετε ολοκληρωμένο Περιφερειακό Δίκτυο ώστε να είχε αποσυμφορηθεί το κέντρο της. Η νέα κυβέρνηση πρέπει να καταργήσει το μειοδοτικό σύστημα ανάθεσης, αν δεν μπορεί να το κάνει να λειτουργήσει σωστά και χωρίς καθόλου καθυστερήσεις. Ετσι κι αλλιώς οι ελληνικές εταιρείες που μπορούν να αναλάβουν τόσο μεγάλα έργα είναι μετρημένες στα δάκτυλα.
Ωραίοι οι δρόμοι, αλλά με τον Προαστιακό τι γίνεται; Που είναι η επέκταση Κορωπί - Λαύριο; Γιατι στην επέκταση της Αττικής Οδού για Ραφήνα δεν προβλέπεται και επέκταση του Προαστιακού; Ελλάς = Σύγχρονο οικολογικό κράτος: περισσότερα ΙΧ, λιγότερα μέσα σταθερής τροχιάς!!!
Δημοσίευση σχολίου