Ο ΒΟΑΚ είναι ένα ακόμα γεφύρι της Άρτας καθώς εξαιρέθηκε από τους δρόμους με παραχώρηση κινδυνεύοντας έτσι να τελειώσουν τα έργα σε αρκετά χρόνια από σήμερα. Η πρόοδος είναι τόσο αργή που περνάν τα χρόνια και οι αλλαγές στο τοπίο είναι σχεδόν αόρατες. Την Κρήτη την επισκέπτομαι τακτικά και είμαι απογοητευμένος από την κατάσταση του οδικού δικτύου που σε μερικές περιπτώσεις είναι δεκαετίας 1950.
ΝΟΜΟΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
Αναφορές στο οδικό τμήμα: Σταλίδα, Μάλια, Τάρμαρος, όρια νομού Λασιθίου μας λένε ότι τα έργα κυλάνε με ρυθμούς χελώνας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τόσο ο νομάρχης Λασιθίου, όσο και οι φορείς της περιοχής, έχουν εκφράσει κατ' επανάληψη την ανησυχία τους για τη μεγάλη καθυστέρηση που σημειώνεται, αναφορικά με την ολοκλήρωση του έργου, υπογραμμίζοντας την επιτακτική ανάγκη να δοθεί σε κυκλοφορία το συγκεκριμένο τμήμα.
Αν και οι δηλώσεις των υπευθύνων της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ και της αναδόχου εταιρίας συγκλίνουν στο γεγονός ότι το έργο θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2010. Ιδιαίτερα η δεύτερη εργολαβία στο τμήμα (Σταλίδα-Τάρμαρος-όρια νομού Λασιθίου), που βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των χωματουργικών εργασιών. «Ενδιαφερόμαστε για την άμεση ολοκλήρωση των δύο αυτών έργων, τα οποία έχουν δημοπρατηθεί από το 2005 και 4 χρόνια μετά, και δεν έχουν ολοκληρωθεί», τόνισε ο νομάρχης Λασιθίου κ. Σήφης Αναστασάκης.
«Θελήσαμε να επισκεφθούμε τα συγκεκριμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, προκειμένου να δούμε την πρόοδο που σημειώνεται σε αυτά. Αυτή τη χρονική περίοδο, η πρόσβαση στο Λασίθι γίνεται μέσω του οικισμού των Μαλίων, με απαράδεκτες χρονικές καθυστερήσεις για τους επισκέπτες της περιοχής μας και μεγάλη επικινδυνότητα. Μετά τη συνεργασία που είχαμε με το διευθυντή της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ, ζητήσαμε να μας γνωστοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα των εργασιών».
ΝΟΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Δηλώσεις είχαμε όμως και το καλοκαίρι που πέρασε απο τον Νομάρχη Ρεθύμνου για τα έργα του ΒΟΑΚ που βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο. Εγιναν οι παρακάτω προτάσεις που αφορούν (ακόμα) τις μελέτες για τα παρακάτω οδικά τμήματα:
-Βρύσες- Πετρέ συμφωνούν με την εντολή του ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με τις μελέτες προκειμένου να κατασκευαστεί και ο κόμβος Γερανίου.
-Κόμβος Αμαρίου-Σκαλέτα. Δεν συμφωνούν με την απλή διαπλάτυνση του δρόμου. Αντίθετα προτείνουν νοτιότερη χάραξη σύμφωνα και με τη γνώμη του μελετητή μέχρι την περιοχή του Σταυρωμένου.
-Σταυρωμένου-Γεροπόταμος-Εξάντη. Συμφωνούν με την πρόταση του μελετητή (καμία αναφορά σε αυτήν)
-Εξάντη-Φόδελε Εδώ δεν υπάρχει καν μελέτη!!! προτείνουν να γίνει έστω μια μελέτη που να προβλέπει διαπλάτυνση και νέα χάραξη οπου αυτό απαιτείται. Ετσι τα έργα πάνε πίσω αγαπητοί μου ένα ενδιάμεσο τμήμα είναι πολύ πιο πίσω από τα υπόλοιπα με αποτέλεσμα να τραβάει πίσω ΟΛΟ το έργο....
-Σούδα- Ακρωτήρι. Υπάρχει ανολοκλήρωτη μελέτη με την οποία δεν συμφωνούν ιδιαίτερα.
Επίσης η Νομαρχία Ρεθύμνου καταγγέλλει ότι οι μελέτες στο Νομό Χανίων περιλαμβάνει νέες χαράξεις ενώ στο Νομό τους μόνο αναβάθμιση με μικρότερο πλάτος κλπ.
Ο ΒΟΑΚ είναι ένας δρόμος πάνω από 250χλμ. Αντί οι μελέτες να περιλαμβάνουν 3-4 κομμάτια και να διενεργούνται συμπληρωματικά η μία στην άλλη, έχουν σπάσει σε 100 τμήματα και ανάλογα με τα τοπικά μικροσυμφέροντα υπάρχουν και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Κακοί δρόμοι, λάθος χάραξη, λάθος στροφές, επικινδυνότητα κλπ.
4 σχόλια:
τμηματικη ανακατασκευη: με στηθαιο, ηλεκτροφωτισμο....θα μπορουσε να γινει και παραλληλη αναπτυξη σιδηροδρομικης γραμμης
ας εχει και διοδια εν αναγκη ο ΒΟΑΚ ή βοας
Πάντοτε απορούσα με τους αγαπητούς μου συμπολίτες στην Κρήτη πως είναι δυνατόν να μην έχουν πάρει μέχρι σήμερα τις κουμπούρες τους και να αρχίσουν να κυνηγούν τους πολιτευτάδες και τους πολιτικάντηδές τους που εδώ και 35 χρόνια δεν εξασφάλισαν στην Κρήτη ένα στειχειώδη, σοβαρό κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ένα μέρος που στηρίζει την Εθνική οικομία με εκατομύρια ευρώ συνάλλαγμα (τώρα πια έσοδα), με πολύ υψηλή αγροτική παραγωγή και εξαγωγές, αλλά και ένα μέρος που κατακλίζεται από εκατομύρια τουρίστες και μεταφέρει την εικόνα της χώρας μας σε πολλά μέρη στον κόσμο. Αντί λοιπόν να εξασφαλίσουν στο νησί αξιοπρεπείς και σοβαρές υποδομές,το έχουν εγκαταλείψει στην τύχη του... Ο ΒΟΑΚ ως κλειστός σύχγρονος αυτ/μος πρέπει να ξεκινά από το Καστέλι Κισσάμου και καταλήγοντας στην Σητεία να συνδέει όλες τις ενδιάμεσες πόλεις και κυρίως τις 4 πρωτεύουσες των νομών. Παράλληλα πρέπει να υλοποιηθούν και μια σειρά κάθετοι κλειστοί οδικοί άξονες, στο νομό Χανίων ως τη χώρα Σφακίων, στο νομό Ρεθύμνου ως την Αγία Γαλήνη, στο νομό Ηρακλείου ως τις Μοίρες, το Τυμπάκι και τα Μάταλα και στον νομό Λασιθίου ως την Ιεράπετρα (τουλάχιστον...)
Κάποτε στην Κρήτη συζητούσαν και για ΝΟΑΚ...Σήμερα αυτό φαντάζει ως ανέκδοτο που προκλεί δυνατά χάχανα. Από την ένωση της Μεγαλονήσου με την Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από μελέτες για την κατασκευή Β. Σιδ/κου Α.Κ. Τελικά προέκυψε τη δεκαετία του '20 μια 10 χλμ. μετρική σιδ/κη γραμμή από το λιμένα Ηρακλείου προς τα δυτικά για την μεταφορά από παρακείμενο λατομείο ογκόλιθων για την κατασκευή του λιμένα Ηρακλείου...Απομινάρι της η ατμομηχανή σειρά ζς στην είσοδο του λιμανιού. Σήμερα έχουμε τη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου. Αυτό προέκυψε έπειτα από μακρές συζητήσεις και μελέτες για επέκταση του 2ου αεροδιαδρόμου του αερολιμένα Ν. Καζαντζάκης μέσα στην θάλασσα...Να δούμε κι εκεί τι εξελίξεις θα έχουμε διότι από μελέτες, μακέτες, προκηρύξεις και εξαγγελίες πάμε πολύ καλά, μόνο στην υλοποίηση υστερούμε πολύ...Η Κρήτη (όπως και όλη η υπόλοιπη Ελλάδα) έχει ανάγκη σοβαρών έργων υποδομής, έργα που δεν μπορούν να περιμένουν κι άλλο.
Πάιδια το πελατειακό σύστημα της Κρήτης είναι απίστευτο μόνο στη Σικέλια η στην Κολομβία συναντάμε τέτοιου είδους πολιτικό σύστημα.Ολό αυτό το σύστημα όπως είναι φυσικό έχει επιπτώσεις και στην κατασκευή του ΒΟΑΚ
Θα μπορούσε να τον χρηματοδοτησει μια εταιρια και μετά να βάλουνε διόδια.
Δημοσίευση σχολίου