Σε μπελάδες είναι πιθανό να μπει ένα ακόμα έργο που έχει δημοπρατηθεί το καλοκαίρι. Η πολυαναμενόμενη πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Μίκρα απέκτησε και αυτή τη δική της ιστορία εφόσον 3 μήνες μετά την δημοπράτηση της επέκτασης ήρθε το Συμβούλιο της Επικρατείας και έκρινε παράνομη την τροποποίηση εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στην περιοχή μετεπιβίβασης. Το Συμβούλιο της Επικρατείας φρενάρει την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά. Με την υπʼ αριθμ. 240/2009 γνωμοδότησή του το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έκρινε παράνομο το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που εκδόθηκε για την επέκταση και συγκεκριμένα στο σκέλος που αφορά τη δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης, σε έκταση 30 στρεμμάτων στη Μίκρα.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, το σχέδιο του προεδρικού διατάγματος δεν είναι νόμιμο, καθώς επιχειρείται ο καθορισμός Ζώνης Ελεγχόμενης Ανάπτυξης (ΖΕΑ) στην περιοχή της Μίκρας και εγκρίνεται η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, συνισταμένη στον αποχαρακτηρισμό χώρου μνημείου πεσόντων και χώρου αθλητικών εγκαταστάσεων και στο χαρακτηρισμό τους σε χώρο σταθμού μετεπιβίβασης.
Ακόμη γίνεται αποχαρακτηρισμός χώρου αθλητικών εγκαταστάσεων, χώρου πρασίνου, χώρου βιολογικού καθαρισμού και χώρου στάθμευσης, οι οποίοι μετατρέπονται σε χώρο αμαξοστασίου.
Η ρύθμιση αυτή, όπως αναφέρει το ΣτΕ, προωθήθηκε “στο πλαίσιο επεκτάσεως του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά για τις ανάγκες μετεπιβίβασης των επιβατών από λεωφορειακές γραμμές και Ι.Χ. αυτοκίνητα στον καταληκτικό σταθμό της ανωτέρω επέκτασης (σταθμός Μίκρα), σε έκταση επιφάνειας περίπου 30 στρεμμάτων, πλησίον του ως άνω σταθμού μετρό”. Ακόμη επισημαίνει ότι “θα έπρεπε, πριν από την προτεινόμενη τροποποίηση του σχεδίου πόλεως Καλαμαριάς και τον καθορισμό Ζώνης Ελεγχόμενης Ανάπτυξης, να προηγηθεί αναθεώρηση του εγκεκριμένου γενικού πολεοδομικού σχεδίου αυτής, με τήρηση της σχετικής διαδικασίας και επανασχεδιασμό του χώρου”.
Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και της Δημοτικής αρχής χαρακτηρίστηκε ως "όχι ιδιαίτερα σοβαρό' το πρόβλημα με την απόφαση του ΣτΕ. Ειδικά ο Δήμαρχος Καλαμαριάς Κος Οικονομίδης είπε πως τις επόμενες ημέρες και με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα υπάρξει συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του ΣτΕ.
Αν θέλουμε να χαριτολογήσουμε λίγο λοιπόν πρέπει να επισημάνω πως η δημοπράτηση μέχρι τη Μίκρα ήταν ίσως το μοναδικό από τα έργα που δημοπρατήθηκαν φέτος που δεν είχε κανένα παρατράγουδο μέχρι σήμερα. Ας καλωσορίσουμε λοιπόν και αυτό το έργο στο club των ταλαιπωρημένων. Εμείς πάλι μόνιμοι θεατές θα παρακολουθήσουμε άραγε ένα ακόμα θεατρικό πολύχρονο σήριαλ;
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Θα έπερεπε οι φάκελοι μελετών να είναι πιο πλήρεις και να περιλαμβάνουν τις σχετικές αλλαγές χρήσης γης στα ρυμοτομικά σχέδια. Επίσης η επέκταση προς Καλαμαριά θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη σε μήκος και να φθάνει, όχι κατά ανάγκη υπόγεια, τουλάχιστον έως το αεροδρόμιο Μακεδονία στην Περιοχή της Περαίας. Με τον τρόπο αυτό θα ήταν ευκολότερη η εκεί κατασκευή αμαξοστασίου και η αλλαγή χρήσης γης. Παράλληλα θα εξυπηρετούνταν και ένα σωρό εργαζόμενοι υπάλληλοι στις πολλές σε αριθμό και μεγάλες επιχειρήσεις (λ.χ.αντιπροσωπείες αυτ/των, πολυκαταστήματα ρουχισμού, βιοτεχνίες και αντιπροσωείες φωτιστικών και σκαφών αναψυχής, ναυπηγεία μότορσιπς, το κλειστό γήπεδο του ΠΑΟΚ, το ΙΚΕΑ, ΤΟ Α/Β Βασιλόπουλος, το Διαβαλκανικό Ιατρικό Κέντρο, η Siemens και η ΒΙΑΜΥΛ, το ιδιωτικό σχολείο Καλαμαρί, το μεγάλο σχολικό συγκρότημα ΕΠΑ.Λ. Πυλαίας, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή, η Ανωτάτη Σχολή Πολέμου κ.ο.κ.) Ο ορισμένος χώρος για τις αθλητικές εγκαταστάσεις πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται γι' αυτές και μόνο. Διότι σήμερα τέτοιοι χώροι, σαν την Μίκρα, για την δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων δύσκολα βρίσκονται και ακόμα πιο δύσκολα χωροθετούνται στα ρυμοτομικά σχέδια...
Δημοσίευση σχολίου