Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2009

Προαστιακός: Το Λαύριο είναι το επόμενο στοίχημα


Ο Προαστιακός της Αθήνας είναι ένα ημιτελές έργο το οποίο λειτουργεί κακήν κακώς λόγω των εν εξελίξει εργασιών αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης. Το επόμενο στοίχημα που μπαίνει με την ολοκλήρωση των επεκτάσεων προς Ξυλόκαστρο και της ηλεκτροκίνησης μέχρι το Κιάτο, τη Θήβα, τη Χαλκίδα και το...κέντρο της Αθήνας λέγεται επέκταση προς Λαύριο. Οι μελέτες προχωρούν και σε περίπου ένα χρόνο από τώρα στα τέλη του 2010 η γραμμή πρόκειται να δημοπρατηθεί. Εφόσον όλα πάνε καλά το καλοκαίρι του 2011 θα ξεκινήσει η κατασκευή του και στα τέλη του 2014 το τρένο θα ξανασφυρίξει στην Ανατολική και Νότια Αττική.
Η χάραξη έχει οριστικοποιηθεί εδώ και 2 χρόνια και η γραμμή θα έχει την πορεία του Προαστιακού προς Αεροδρόμιο μέχρι το σταθμό Κορωπί. Εκεί θα διακλαδώνεται προς Αεροδρόμιο και προς τη νέα πορεία προς Λαύριο. Συνολικά η γραμμή θα έχει 31χλμ. διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με εξαίρεση τα τελευταία 3χλμ που αφορούν το αστικό τμήμα της περιοχής του Λαυρίου και θα είναι μονή η γραμμή.
Οι Σταθμοί που πρόκειται να λειτουργήσουν είναι οι: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Αμφίτροπης, Θορικό και 2 στάσεις στο αστικό τμήμα του Λαυρίου καθώς και ο τερματικός Σταθμός στο Λιμάνι του Λαυρίου.
Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι μέχρι 120χλμ/ώρα και η απόσταση από το Σταθμό Αθήνα έως το Λαύριο θα καλύπτεται σε 55 λεπτά. Θα διεξάγονται 2 δρομολόγια την ώρα ανά κατεύθυνση και είναι ένα μεγάλο στοίχημα τόσο για τον Προαστιακό όσο και για το μέλλον της Αττικής που σύμφωνα με το ρυθμιστικό σχέδιο που παρουσιάστηκε πρόκειται να δώσει δυνατότητες μεγάλης ανάπτυξης στις περιοχές που θα διέρχεται το τρένο.
Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Ο διαγωνισμός θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ (σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα).
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ
Όπως όλα τα έργα και αυτό ήδη κουβαλά ιστορία 5 ετών στην πλάτη του. Σήμερα βρισκόμαστε στη φάση των μελετών και δεν γνωρίζουμε αν το έργο αυτό θα τηρήσει ακόμα και αυτό το νέο χρονοδιάγραμμα. Επίσης το πιο σημαντικό είναι ότι το ΕΣΠΑ τελειώνει το 2013 και έστω με την προϋπόθεση των +2 ετών το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2015 όπως και να έχει. Κατά τη γνώμη μου δόθηκε λάθος προτεραιότητα καθώς η επέκταση προς Ραφήνα είναι πολύ πιο επείγουσα από αυτή που προχωρά. Αυτό όμως είναι θέμα για άλλη ανάρτηση..
Το επόμενο διάστημα είναι το πιο κρίσιμο καθώς θα γνωρίζουμε για την ολοκλήρωση των μελετών και την διάθεση για την διεξαγωγή του διαγωνισμού προκειμένου το 2014-2015 ο Προαστιακός να φτάσει στο λιμάνι του Λαυρίου..

14 σχόλια:

Νίκος είπε...

Συμφωνώ ότι η επέκταση προς Ραφήνα είναι πολύ πιο σημαντική αλλά για να πραγματοποιηθεί πρέπει πρώτα να γίνει η επέκταση της αττικής οδού προς το λιμάνι. Υπάρχουν πολύ σημαντικά προβλήματα καθώς συναντούν οικισμούς ολόκληρους που είναι εκτός σχεδίου με μικρά σπίτια (και όχι μεγάλα όπως πολύ φαντάζονται) τα οποία πρέπει να γκρεμιστούν. Τέλος πρέπει να υπάρχει και πρόβλεψη να εξυπηρετείτε το Ναού Πεντέλης που προβλέπεται να γίνει (άγνωστο πότε) περιφερειακό νοσοκομείο ανατολικής αττικής καθώς και όλοι οι κάτοικοι γύρω από το νοσοκομείο που είναι μια ακόμα εκτός σχεδίου περιοχή με πάρα πολλά σπίτια (Από διασταύρωση Ραφήνας μέχρι το κέντρο από τοξίνωσης ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ είναι εκτός σχεδίου)

Ανώνυμος είπε...

Η Ραφήνα είναι σήμερα ουσιαστικά περιοχή κατοικίας και, δευτερευόντως, ένα λιμάνι εντελώς ακατάλληλο από άποψη υποδομών για το ρόλο που έχει επί του παρόντος. Ας μην ξεχνάμε ότι στο λιμάνι Λαυρίου έχει γίνει σημαντικότατη αναβάθμιση, λείπει όμως η θέληση για ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση λόγω ανυπαρξίας σοβαρών υποδομών σύνδεσης του με το κέντρο της πόλης. Προφανώς και έχει πολύ σημαντικότερη σημασία η επέκταση τπυ προαστιακού προς Λαύριο, η οποία και σχετικά πιο εύκολη είναι λόγω της παλαιάς χάραξης του "Θηρίου", και θα φέρει εύκολα επιβάτες και εμπορεύματα στο 2ο σημαντικότερο λιμάνι της Αττικής, το οποίο προορίζεται για πολύ πιο σημαντικό ρόλο από αυτόν που κατέχει σήμερα. Διαφωνώ λοιπόν και με τους δυό σας :-)

Unknown είπε...

Το Λαύριο δεν έχει επαρκή οδική υποδομη. Αντίθετα η Ραφήνα έχει σαφώς καλύτερη με την Αττική Οδό στο Πικέρμι και 2 λωρίδες ανα κατεύθυνση στη λ. Μαραθώνος. Από την άλλη, είναι πολύ πιο κοντα από την Αθήνα με το Λαύριο να είναι ακριβώς η διπλασια απόσταση!! Με τους νέους αυτοκινιτόδρομους Αττικής θα φτάσει ο δρόμος στο λιμάνι, συνεπώς θα υπάρχει η υποδομή για τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

Αυτά από μένα, +1 Ραφήνα!

Αντώνης

DESIRO EMU είπε...

Πολυ σημαντικη η επεκταση, αλλα δεν θα την εχουμε το 2015... Το 2006 ο προαστιακος θα ηταν Χαλκιδα και ουτε το 2010 δεν θα φτασει... Δεν καταλαβαινω γιατι επικρατει τετοιος σκοταδισμος στα εργα του ΟΣΕ και ιδιαιτερα του προαστιακου, γιατι τοση μυστικοτητα???

Ανώνυμος είπε...

η αττικη οδος δεν θα φτασει στο λιμανι αλλα ενα χιλιομετρο πριν το φαναρι της λ.μαραθωνος για ραφηνα...οποτε προαστιακος δεν μαπινει μεσα στην πολη..καλο θα ηταν να επεκταθει προς λαυριο και να αναπτυχθει επιτελους και το λιμανι..βεβαια λεφτα δεν υπαρχουν για τον σθδηροδρομο οποτε μαλλον ειναι ουτοπικα αυτα που συζηταμε..

Unknown είπε...

Μπαίνει σστο λιμάνι όπως αντίστοιχα με το Λαύριο με μονή γραμμή και με μία ή δύο στάσεις στο λιμάνι και στην πόλη... Το λαύριο είναι χρήσιμο μόνο όταν επεκταθεί και άλλο η Αθήνα μέχρι τα μεσόγεια, κατι που δεν βλέπω να γινεται τα επόμενα 10-15 χρόνια... Συνεπώς προτεραιότητα για μένα έχει σίγουρα η Ραφήνα και όχι το μη εμπορικό Λαύριο.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με Ανώνυμο 8.20.

Η Ραφήνα είναι ακατάλληλη καιμόνος λόγος διατήρησης της υπάρχουσας κατάστασης είναι για τη διατήρηση της πελατείας των ταβερνιάρηδων που ταϊζαν τον πρωθυπουργό ψάρι και μακαρονάδες....

Το Λαύριο έχει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα κυρίως ως επιβατηγο λιμάνι.

Θα δούμε σε 15 χρόνια ποιό από τα τρια λιμάνια θα έχει επιβιώσει...

Ανώνυμος είπε...

Ο Δήμαρχος της Ραφήνας δεν θέλει το "λιμάνι" . Το γράφω με εισαγωγικά γιατί αυτές οι ανοικτές στον καιρό προβλήτες δεν είναι λιμάνι . Αντίθετα το Λαύριο και λιμάνι είναι και μειώνει τις αποστάσεις από τα νησιά . Οπότε προφανώς και είναι προτεραιότητα , αφήστε που υπάρχει ήδη ο παλιός σιδηροδρομικός διάδρομος και δεν χρειάζονται ιδιαίτερες απαλλοτριώσεις .

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι στο θέμα του Λαυρίου (γενικά όχι μόνο στον σιδηρόδρομο) υπάρχει μία απίστευτη παραπληροφόρηση. Ας βάλουμε κάποια πράγματα σε σειρά.
1) Το καινούργιο λιμάνι του Λαυρίου είναι ένα υπερσύγχρονο λιμάνι παντός καιρού με πληθώρα ελεύθερων χώρων για την αποτελεσματική κυκλοφορία και "διαχείριση" οχημάτων και επιβατών καθώς και εκτεταμένους χώρους στάθμευσης. Επίσης συνεχίζονται οι εργασίες εκτός από την σχεδόν έτοιμη "βόρεια" πλευρά και στην απέναντι "νότια" πλευρά. Ενδιάμεσα θα διαμορφωθεί σε κάτι πιο ήπιο μαρίνα κτλ.
2) Ακτοπλοϊκά είναι πιο κοντά στις Κυκλάδες από ότι το "λιμάνι" της Ραφήνας.
3) Έχει ήδη πολύ καλή οδική σύνδεση. Η λεωφόρος Λαυρίου ως συνέχεια της Αττικής Οδού είναι ένα άνετος δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διάζωμα στη μέση. Επίσης το έτοιμο επιβατικό λιμάνι έχει απευθείας οδική σύνδεση με τη λεωφ.Λαυρίου που παρακάμπτει την πόλη του Λαυρίου. Από την άλλη πλευρά και η σύνδεση με τα νότια προάστια μέσω της παραλιακής λεωφόρου είναι αρκετά άνετη με εξαίρεση ίσως τα τελευταία km της διαδρομής από το Σούνιο έως το Λαύριο.
4) Χιλιομετρικά η απόσταση είναι μεγαλύτερη από ότι η Ραφήνα αλλά χρονικά η διαφορά αυτή μηδενίζεται λόγω της κυκλοφοριακής ασφυξίας που επικρατεί στην πόλη και το λιμάνι της Ραφήνας.
5) Ο διάδρομος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής μέσα στον αστικό ιστό του Λαυρίου είναι ελεύθερος οπότε χωρίς προβλήματα με ιδιοκτησίες το τρένο σε μονή γραμμή μπορεί να φτάσει άνετα στη θάλασσα και το λιμάνι, καμία σχέση με την πυκνοκατοικημένη παραλιακή ζώνη της Ραφήνας.
6) Στην υπόλοιπη διαδρομή η χάραξη κυρίως είναι μέσω αδόμητων περιοχών (με εξαίρεση την πόλη του Μαρκοπούλου που προβλέπεται υπογειοποίηση) ή στα όρια των διάφορων οικισμών (που ακόμα υπάρχουν οι παλιοί σταθμοί) και σε μεγάλο βαθμό πάνω στην παλιά χάραξη (δεν θα χρειαστούν πολλές απαλλοτριώσεις)οπότε το κόστος δεν είναι τεράστιο.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τις τελευταίες επισημάνσεις. Με βάση αυτές λοιπόν και εγώ βλέπω στο λιμάνι του Λαυρίου τεράστια ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Η Ραφήνα μπορεί και αυτή να βρει το ρόλο της, κρατώντας π.χ τις γραμμές για βόρειο Αιγαίο (μυτιλήνη Λήμνο π.χ) ή ακόμα και γραμμές υψηλής κίνησης που έχει και σήμερα όπως Μύκονο κτλ.

και ο λόγος είναι όπως πολύ καλά αναφέρεις δεν είναι λιμάνι.


Ανώνυμος 26 Οκτώβριος 2009 12:35 πμ ή αλλιώς prevezanos

lectoras είπε...

Κι εγώ πιστεύω ότι είναι απαραίτητη η επέκταση του Προαστειακού στο Λαύριο, για δύο σημαντικούς λόγους.

Κατ'αρχήν για να δώσει μια αξιόπιστη υποδομή για το λιμάνι του Λαυρίου που φιλοδοξεί να γίνει το 2ο λιμάνι της Αττικής, ειδικά όταν μεταφερθούν οι γραμμές των Κυκλάδων.

Επίσης, είναι απαραίτητη η σύνδεση της ευρύτερης περιοχής των μεσογείων, τόσο με την Αθήνα, όσο και με το λιμάνι και το αεροδρόμιο.

Όμως, όσον αφορά το λιμάνι του Λαυρίου, ένα τέτοιο γεγονός απαιτεί να σκεφτούμε την προσβασιμότητα από όλες τις περιοχές της Αττικής, και όχι μόνο από την Αθήνα.

Τέλος, θα πρέπει να προσφέρουμε τα εργαλεία (ρυθμιστικό κλπ) ώστε να αναπτυχθούν οι περιοχές γύρω από τους σταθμούς του Προαστειακού και να ενταχθούν σωστά στους οικισμούς.

Mιχαήλ Παπαλεοντίου είπε...

εγω ενα ξερω αυτη η ζωτικης σημασιας για τα μεσογεια επεκταση ενω θα ηταν ετοιμη το 2012 τωρα λενε για 2014 και αν! και ας μη ξεχναμε οτι αστικα λεωφορεια μετα το κορωπι δεν υπαρχουν ενω την ιδια στιγμη ο πλυθησμος ειδικα στο μαρκοπουλο το πορτο ραφτη τα καλυβια και την κερατεα ειναι τεραστιος και αυξανεται ραγδαια ακομα και με την κριση! γιατι λοιπον ενω ηταν προτεραιοτητα του υπουργειου τωρα ειναι τελειως στον αερα ενα τοσο σημαντικο εργο? και μετα μας λενε να μην χρησιμοποιουμε το αυτοκινητο και να παιρνουμε τα ΜΜΕ. οταν σε ενα δημο ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 25.000 μονιμων κατοικων (δημος μαρκοπουλου) υπαρχει λεωφορειο ανα μια ωρα για τον προαστιακο του κορωπιου και σταματαει στις 9 το βραδυ...πως ειναι δυνατον να μην χρησιμοποιησω αυτοκινητο?

Mιχαήλ Παπαλεοντίου είπε...

*ΜΜΜ οχι ΜΜΕ :P

Ανώνυμος είπε...

Χελλοοοουυυυ 2023 μάλλον 2024 παρά τέταρτο. Μεγαλύτερο ρδελο δεν θα υπάρξει στον κόσμο.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα