Το Δ ΚΠΣ ή αλλιώς ΕΣΠΑ έχει ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια. Σε λίγες μέρες θα μπούμε στον τρίτο χρόνο που θεωρείται απο πολλους και ο κρίσιμος χρόνος για την ωρίμανση και νέων έργων για δημοπράτηση και κατασκευή πολλών έργων καθώς θα βρισκόμαστε στο μέσον της περιόδου. Απο την προηγούμενη ηγεσία τα σημαντικότερα οδικά έργα που θα προωθούνταν σύμφωνα με δημοσιεύσεις είναι τα παρακάτω:
1.Εγνατία Οδός: Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη –Σέρρες –Προμαχώνας
2.Τρίκαλα- Άρτα
3.Λάρισα- Φάρσαλα
4.Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο
5.Αγρίνιο – Καρπενήσι
6.Χαλκίδα- Ψαχνά- Ιστιαία-Αιδηψός
7.Σύνδεση Πρέβεζας με Ιόνια Οδό
8.Σύνδεση Λευκάδα με Άκτιο
9.Τρίπολη- Βυτίνα –Αρχαία Ολυμπία
10.Αναβάθμιση Λεωφόρου Θηβών
11.Επέκταση ταχείας Λεωφόρου Μαρκοπούλου – Λαυρίου στο Σούνιο
12.Κατασκευή Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση της με ΝΕΟ
13.Ενοποίηση ελεύθερων χώρων Νέου Γηπέδου ΠΑΟ.
14.Υπογειοποίηση Λεωφόρου Αλεξάνδρας στο ύψος παλαιού Γηπέδου ΠΑΟ.
15.Αναβάθμιση ΒΟΑΚ
16.Κατασκευή ΝΟΑΚ
Μέχρι σήμερα κανένα απο τα παραπάνω έργα δεν έχει φτάσει στο σημείο της δημοπράτησης και πλέον τα χρονικά περιθώρια έστω και με τον κανόνα Ν+2 (το δικαίωμα σε κάθε χώρα για παράταση 2 ετών απο την ολοκλήρωση έργων μέσω του ΕΣΠΑ απο το 2013 που τελειώνει στο 2015) να είναι κάπως στενά. Με τα οικονομικά της χώρας σε κρίσιμο επίπεδο είναι αμφίβολο στο πιο απο όλα αυτά τα σημαντικά οδικά έργα θα γίνει πραγματικότητα τα επόμενα 5 χρόνια.
Αν παρατηρήσει κανείς τα έργα αυτά θα δει με ότι σε σειρά
α) Τα πρώτα εννέα είναι έργα κάθετοι σε εθνικούς άξονες που ήδη κατασκευάζονται και ουσιαστικά συμπληρώνουν την τελική εικόνα στο παζλ του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα που θα την μεταφέρει στην κατηγορία των κρατών με πλήρες και σύγχρονο δίκτυο με ότι αυτό συνεπάγεται.
β) Τα έργα της Αθήνας είναι αναμενόμενα καθώς θα δώσουν διεξόδους στο κυκλοφοριακό μαζί με του Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής και θα κάνουν λίγο πιο ανθρώπινες τις μετακινήσεις στην υδροκέφαλη πρωτεύουσα.
γ) Τώρα αναφορικά με τους δύο αξονες της Κρήτης ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ είμαι πολύ επιφυλακτικός κυρίως απο την διατύπωση αφού είναι εντελώς γενικόλογη που σημαίνει κατ` εμέ τουλάχιστον ότι ούτε μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013 θα έχουμε ολοκληρωμένο ΒΟΑΚ. Αυτός ο δρόμος ακόμα σε πολλά σημεία δεν έχει ούτε μελέτες. Οπότε φίλοι Κρητικοί αν δεν κάνετε κάτι πιο δραστικό προβλέπω σε 10 χρόνια να κάνουμε την ίδια κουβέντα. Δεν θα μιλήσω καθόλου για τον ΝΟΑΚ γιατί μάλλον πρόκειται για επιστημονική φαντασία του ανθρώπου που συνέταξε τη λίστα αυτή για να έχουμε να λέμε.
Η απορία που έχω είναι η απουσια σημαντικών οδικών έργων στη Θεσσαλονίκη (ακόμα και για την Εξωτερική Περιφερειακή) που και πάλι θα πρέπει να περιμένει μεταγενέστερες περιόδους για να δει αστικούς αυτοκινητόδρομους να διατρέχουν την πόλη. Ειλικρινά νομίζω ότι είναι πιο σημαντικό απο τον άξονα πχ Λάρισα-Φάρσαλα να γίνουν κάποιες σημαντικές οδικές παρεμβάσεις στη Θεσσαλονίκη όπως η Υποθαλάσσια (με τις σωστές προυποθέσεις), η Εξωτερική Περιφερειακή και άλλα σημαντικά έργα. (θα υπάρξει ανάρτηση για το συγκεκρινένο θέμα καθώς το θεωρώ αρκούντος σημαντικό..)
Η λίστα αυτή εν κατακλείδι όλοι γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί κάτω απο τις σημερινές συνθήκες. Ας είμαστε ρεαλιστές. Ας σκεφτούμε όμως πως τα κονδύλια για την κατασκευή τους που κατά 50% θα χρηματοδοτηθούν απο την ΕΕ θα δώσουν μεγάλη πνοή στην κατασκευαστική αγορά και στα επαγγέλματα που συνδέονται με αυτά τα έργα. Δεδομένου ότι ίσως να είναι και το τελευταίο μεγάλο πακέτο για τη χώρα θα χαθεί για αρκετά χρόνια να γίνουν μαζεμένα πολλά δημόσια έργα με συμμετοχή της Ευρώπης. Επίσης και η απασχόληση σε προσωπικό που θα δώσουν για τα επόμενα χρόνια είναι σημαντική για το κράτος.
Λογικά το 2010 θα δώσει πολλές απαντήσεις για αυτά τα οδικά έργα και είμαι σίγουρος ότι κάποια απο αυτά θα γίνουν πραγματικότητα. Κάποια άλλα όχι. Το σημαντικό είναι να γίνουν τουλάχιστόν τα ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...
10 σχόλια:
Γνωρίζει κάποιος περισσότερες πληροφορίες για την αναβάθμιση της Λ. Θηβών; Παλαιότερες προτάσεις για τις επεκτάσεις του τραμ ανέφεραν τη γραμμή Πειραιάς - Αγ. Παρασκευή μέσω Θηβών (ουσιαστικά συνένωση των λεωφορειακών γραμμών 703 & 421) η οποία ενώνει περιφερειακά σημαντικούς σταθμούς Μετρό/ΗΣΑΠ/Προαστιακού, θα υπάρχει άραγε τέτοια πρόβλεψη στην αναβάθμιση της ταλαίπωρης Θηβών;
Προσωπικά αν έπρεπε να διαλέξω 5 έργα από αυτά (κυρίως λόγω περιορισμών κονδυλίων (το 50% του ΕΣΠΑ μπορεί να υπάρχει το άλλο 50% που θα το βρει το κράτος εν μέσω οικονομικής κρίσης???)) θα ήταν
1) Αναβάθμιση ΒΟΑΚ (πρέπει επιτέλους το νησί μου να αποκτήσει αξιόλογο και σοβαρό οδικό δίκτυο τουλάχιστον στο βόρειο άξονα που συνδέει και τα μεγαλύτερα λιμάνια και πόλεις του νησιού)
2)Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο (πολύ ενδιαφέρον, αν σκεφτούμε ότι αυτή τη στιγμή και όπως προβλέπεται στο μέλλον αν πχ κάποις θέλει να πάει με ασφάλεια στο Αντίριο ή το Μεσολόγγι ή το Αγρίνιο, θα πρέπει είτε να πάει από τον καρόδρομο Ιτέα, Άμφισσα, Ναύπακτο κτλ, είτε να κάνει τον κύκλο του θριάμβου από Λαμία, Αθήνα, Ριο (μέσω ΠΑΘΕ) είτε να πάει από Κατάρα ή αν έχει τελειώσει ο Ε65 να ανέβει Εγνατία και από εκεί Ιωάννινα και να κατέβει την Ιονία ή τον καρόδρομο Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο.Όπως και να έχει το θεωρώ σπουδαίο έργο γιατί θα ενώσει κάθετα την Ελλάδα ενώνοντας άμεσα την Ιονία με την ΠΑΘΕ και τον Ε65. Δεν χρειαζόμαστε μόνο άξονες βορά-νότου τύπου ΠΑΘΕ και Ιονίας αλλά και Δύσης-Ανατολής τύπου Εγνατίας).
3) Τρίκαλα- Άρτα (αν επιλεγεί αυτό τότε ασφαλώς το (2) που προτείνω είναι ψιλοπεταμένα λεφτά υπό την αίρεση ότι θα έχει γίνει ο Ε65 και θα περνάει από Τρίκαλα πηγαίνοντας για Εγνατία οπότε με ένα κλάδο δυτικά προς Άρτα ενώνεις την Ελλάδα και στο οριζόντιο. Αυτό πάντα υπό την προυπόθεση ότι θα γίνει και ο Ε65.
4)Κατασκευή Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση της με ΝΕΟ (σε πρότυπο κλειστού αυτοκινητόδρομου χωρίς πεζούς, διαβάσεις και φανάρια. Θα δώσει διέξοδο στην ευρύτερη περιοχή της Ιωνίας, Ηρακλείου, ΟΑΚΑ η οποία τώρα είτε κόβει το Ηράκλειο κάθετα ψάχνοντας την ΝΕΟ ή πληρώνει Αττική Οδό για 2 εξόδους. Δεν θα αρέσει φυσικά στους ιθύνοντες της Αττικής Οδού γιατί θα τους κόψει αρκετούς επίδοξους πελάτες προς ΝΕΟ αλλά τι να κάνουμε, ας κοιτάξουμε λίγο και τον οδηγό που πληρώνει 2,70 για 2 εξόδους :-)
5)Σύνδεση Λευκάδα με Άκτιο (πηγαίνω διακοπές στην ευρύτερη περιοχή 3 χρόνια τώρα και μπορώ να πώ ότι είναι από τα πιο παραμελημένα κομμάτια στην Ελλάδα δεδομένης της τουριστικής κίνησης το καλοκαίρι. Ιδίως φέτος με την Εγνατία κατέβηκε η σάρα και η μάρα από Βόρεια Ελλάδα με αποτέλεσμα να κάνει καλό στον τουρισμό της περιοχής αλλά ένα απαράδεκτο οδικό δίκτυο να επιβαρυνθεί περαιτερω. Είναι κρίμα γιατί είναι ωραίος προορισμός και το χειμώνα φυτοζωεί λόγω της αισχρής οδικής διασύνδεσης με την υπόλοιπη χώρα.
Δρόμοι στην Ευβοια , οε , οε , οε
Απλά γιατί έχουμε αποδεδειγμένα τους χειρότερους και με την βούλα που λένε .
Ωραία όλα αυτά, αλλά ας προσέξουν όσοι αναφέρονται με εκφράσεις του τύπου "Σάρα-μάρα". Είμαι από Β.Ελλάδα και δεν είμαι καθόλου "σάρα μάρα".
Βλέπω να απουσιάζει τελείως ο άξονας Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη που θα αποσυμφορήσει όλη την Αθηνών Λαμίας μέχρι τη Θήβα.
Κάποιοι θα πουν ότι είναι ένα ακόμα έργο στο λεκανοπέδιο (στο οποίο καλώς ή κακώς ζει και εργάζεται το 50% του πληθυσμού αυτής της χώρας). Σε συνδυασμό με την κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων στην Πελοπόννησο νομίζω ότι είναι επιτακτική η ανάγκη της παράκαμψης του λεκανοπεδίου μέσω του άξονα που προανέφερα.
ΓΑΒ...Όποιος Αθηναίος ή μη πει ότι στην Αθήνα εργάζεται και ζει το 50% του πληθυσμού της Ελλάδας, το θυμίζω πρώτα να κοιτάξει τα στατιστικά στοιχεία. Στην Αττική διαμένουν 3,750,000 κάτοικοι σε σύνολο πληθυσμού στην Ελλάδα με πρόβλεψη για το 2009 11,260,402 κάτοικοι.
......
Ισως στο ΕΣΠΑ πρέπει να προσθέσεις και άλλα τμήματα κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού.
τα εργα πρεπει να γινονται μονο με την προοπτικη της εμμεσης αναπτυξης και αμεσης διευκολυνσης του πολιτη.
αυτα που διακρινω ως πολυ απαραιτητα ειναι τα
1.Εγνατία Οδός: Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη –Σέρρες –Προμαχώνας2.Τρίκαλα- Άρτα4.Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο9.Τρίπολη- Βυτίνα –Αρχαία Ολυμπία10.Αναβάθμιση Λεωφόρου Θηβών
11.Επέκταση ταχείας Λεωφόρου Μαρκοπούλου – Λαυρίου στο Σούνιο
12.Κατασκευή Λεωφόρου Κύμης και σύ11.Επέκταση ταχείας Λεωφόρου Μαρκοπούλου – Λαυρίου στο Σούνιο
12.Κατασκευή Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση της με ΝΕΟ
και φυσικα να τελειωσει ο δρομος με την καλαματα αλλιως τι νοημα εχει η ολυμπια οδος
Θεωρω οτι απο τη στιγμη που υπαρχει ο καθετο αξονας της Εγνατιας που συνδεει την κεντρικη και ανατολικη Ελλαδα με ενα λιμανι, ο αλλος αξονας της Αρτας δεν εχει για μενα νοημα. Αντιθετα η συνδεση την νοτιας Στερεας Ελλαδας απο Ιτεα για Αντιρριο ειναι πιο ενδιαφερουσα γιατι και καταληγει στο λιμανι της Πατρας αλλα και γιατι βοηθαει στη τουριστικη αναπτυξη της περιοχης. Κ.Φ.
prin peripou 15 xronia otan sta mesa tou 90 arxise na kataskeyazete h egnatia egine me sinepia kai simera oloi katalabenoume eidika emeis edo stin makedonia poso exei anavatmisi tin zoi mas.
omos meta apo ayto to megalo ergo kai se sindiasmo me metro kai olympiakous(stadia vasika kai liga erga upodomis ekei)den exoume dei tpt axiologo na telioni amesa ola tha teliosoun se 3-6 xronia.
diodia pantou kai akriva kai se simeia pou akoma den exoun xekini akoma erga.(elladara)
as epaneltho sto thema mas ayta os eisagogi ,diavazo edo gia poia erga tha mpoun sto espa ti exelisete ti kathisterise ktl.
polles fores einai kalo pou den zizitame gia politika ,kai h moni anafora pou tha kano einai
h prohgoumeni kivernisi nd elege exoume aporofitikotita 70-80 % sto espa sta megala erga,kai o neos ypourgos leei oute 10.
to idio egine antistrofa me to 3 paketo pou tote htan 38 dis euro an thimame kala kai antistrofa h nd katigorouse to pasok
kanena allo sxoleio......
katadikasmenoi apo dio axristes kai anikanes kivernisis.
telika mipos na erthi h idia h eyropaiki enosi na mas kibernisi mpas kai doume aspri mera.kai emeis sizitame gia to xrono pou xanete gia to espa kai to 3 paketo.
o magriotis elege oti akoma den exoun vri xrimata gia tin epektasi grammis pros kalamaria,kai exoun ena diagonismo na trexei,diladi ego xtizo ena spiti xoris xrimata kai an vro tha sas ta doso h tha sinexiso?to katalaveno sosta?
Είναι δυνατόν να απουσιάζουν εντελώς τα σιδηροδρομικά έργα; Μα σε ποια τριτοκοσμική χώρα ζούμε επιτέλους;
Κατά τα άλλα ο άξονας Αντίρριο-Ιτέα-Λαμία είναι σαφώς προτιμότερος από τον Τρίκαλα-Άρτα.
Πολύ χρήσιμος για την Πελοπόννησο είναι ο οριζόντιος άξονας Τρίπολη - Βυτίνα - Ολυμπία και προφανώς ο ταλαίπωρος ΒΟΑΚ.
Στην Αττική η επέκταση της Κύμης μέχρι την Εθνική οδό θα δώσει ανάσες.
Δημοσίευση σχολίου