Πολλά δημοσιεύματα έχουν βγει τα τελευταία χρόνια σχετικά με την ανάγκη δημιουργίας ενός Μητροπολιτικού Πάρκου στη Θεσσαλονίκη. Τα 2 επικρατέστερα σημεία όμως είναι ο χώρος της ΔΕΘ όπου θα μπορούσε να γίνει μετά την μετεγκατάσταση της και ο χώρος του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά.
Για την πρώτη περίπτωση έχουμε να πούμε πολλά ακόμα καθώς ακόμα δεν υπάρχει δεδομένη απόφαση για την μετεγκατάσταση αλλά ούτε και απόφαση για το σημείο που θα πάει η ΔΕΘ. Άρα μάλλον για τα επόμενα χρόνια είναι πολύ δύσκολο να πούμε ότι εκεί θα γίνει και το Πάρκο της πόλης της Θεσσαλονίκης. Αντίθετα η περίπτωση του στρατοπέδου Π. Μελά έχει πολλά συγκριτικά αποτελέσματα. Βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο στα δυτικά της πόλης και είναι συνολικής έκτασης 363 στρεμμάτων.
Με τη δημιουργία του πάρκου θα έχουμε δύο βασικούς παράγοντες ανατροπής. Ο πρώτος και σημαντικότερος είναι η γενικότερη αναβάθμιση των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης που σήμερα είναι εντελώς υποβαθμισμένα ενώ υπολογίζεται πως το καλοκαίρι η θερμοκρασία θα μειώνεται αισθητά. Επιπλέον η αντιστοιχία πράσινου από 0,83τμ ανά κάτοικο θα ανέβει σε πάνω από 10τμ.
Σε ημερίδα που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη η καθηγήτρια του ΑΠΘ Μαίρη Ανανιάδου- Τζημοπούλου είπε: "Είναι επείγουσα η θεσμική κατοχύρωση ως χώρων πρασίνου όλων των στρατοπέδων, σε όλη τους την έκταση, ως σύγχρονων μεγάλων αστικών, ως και μητροπολιτικής εμβέλειας πάρκων, με την επανάχρηση μόνο του υφιστάμενου κτιριακού δυναμικού και την απαγόρευση νέας δόμησης", ενώ ο δήμαρχος Σταυρούπολης Σάββας Σερασίδης, μίλησε με στοιχεία πως η αναλογία θα φτάσει στα 14,33τμ/κάτοικο με τη δημιουργία του πάρκου αλλάζοντας όλη τη φυσιογνωμία της περιοχής.
Η μετατροπή του πρώην στρατοπέδου είναι εφικτή καθώς στις δύο γωνίες του θα διαθέτει 2 σταθμούς μετρό (στην μελλοντική επέκταση του μέσου στη Θεσσαλονίκη προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία) διευκολύνοντας την πρόσβαση από ολόκληρη την πόλη. Είναι σαφές ότι υπάρχει η ανάγκη για τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου για την πόλη. Η τοποθεσία αυτή παρουσιάζει όλα τα πλεονεκτήματα για να ξεκινήσει η συζήτηση με όλους τους φορείς για την ανάπτυξη του. Είναι πολύ σημαντικό αρχικά όμως να υπάρχει θετική ανταπόκριση από όλους για την απρόσκοπτη συνέχεια και να μην υπάρχουν φαινόμενα τύπου μετρό...
Εμείς βέβαια εννοείται πως υποστηρίζουμε με θέρμη τέτοιες ενέργειες που θα έχουν άμεσο αποτέλεσμα και αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Βέβαια γνωρίζουμε πως στην Ελλάδα για να φτάσουμε στη τελική απόφαση περνάμε από 40 κύματα αλλά νομίζω ότι σε αυτή τη προσπάθεια υπάρχει κοινή θέληση για την προώθηση αυτού του σημαντικού πράσινου έργου αστικής ανάπλασης.
4 σχόλια:
ωραια!για 10 χρονια θα συζητιεται,για 10 χρονια θα δημοπρατειται,10 χρονια θα κατασκευαζεται.σε 30 χρονια λοιπον θα εχουμε μητροπολιτικο παρκο στη θεσσαλονικη.συγγνωμη κυριε καραγιαννη για την απαισιοδοξια,αλλα και με το ελληνικο το ιδιο δεν γινεται?
Φίλε ανώνυμε δίκιο έχεις δυστυχώς και στο Ελληνικό το συζητούν 9 χρόνια αλλά ακόμα τίποτα. Ελπίζω πως στην περίπτωση αυτή τα πράγματα να κυλήσουν πιο σύντομα.
Τουλάχιστον ας ξεκινήσουμε να το συζητάμε από τώρα, για να γίνει κάποια στιγμή.
Γενικά ένα έργο μεγάλης εμβέλειας θέλει τουλάχιστον 25 χρόνια για την ωρίμανση και την κατασκευή του. Και αυτος ο καιρός (σε μια δημοκρατική κοινωνία) επιτρέπει στην βελτίωση του έργου.
Αντε, ας το πάρει προσωπικά ο νομάρχης Θεσσαλονίκης για να γίνει πραγματικότητα!
Τα μεγάλα πάρκα στις ελληνικές πόλεις, αμα ήτανε αυτοκινητόδρομος θα τον είχανε τελειώσει χτες!!
Αυτό είναι το επίπεδο της χώρας μας, δυστυχώς...
Δημοσίευση σχολίου