Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 26 Απριλίου 2010

Θεσσσαλονίκη: Μητροπολιτικό Πάρκο στο στρατόπεδο Μελά;


Πολλά δημοσιεύματα έχουν βγει τα τελευταία χρόνια σχετικά με την ανάγκη δημιουργίας ενός Μητροπολιτικού Πάρκου στη Θεσσαλονίκη. Τα 2 επικρατέστερα σημεία όμως είναι ο χώρος της ΔΕΘ όπου θα μπορούσε να γίνει μετά την μετεγκατάσταση της και ο χώρος του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά.
Για την πρώτη περίπτωση έχουμε να πούμε πολλά ακόμα καθώς ακόμα δεν υπάρχει δεδομένη απόφαση για την μετεγκατάσταση αλλά ούτε και απόφαση για το σημείο που θα πάει η ΔΕΘ. Άρα μάλλον για τα επόμενα χρόνια είναι πολύ δύσκολο να πούμε ότι εκεί θα γίνει και το Πάρκο της πόλης της Θεσσαλονίκης. Αντίθετα η περίπτωση του στρατοπέδου Π. Μελά έχει πολλά συγκριτικά αποτελέσματα. Βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο στα δυτικά της πόλης και είναι συνολικής έκτασης 363 στρεμμάτων.
Με τη δημιουργία του πάρκου θα έχουμε δύο βασικούς παράγοντες ανατροπής. Ο πρώτος και σημαντικότερος είναι η γενικότερη αναβάθμιση των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης που σήμερα είναι εντελώς υποβαθμισμένα ενώ υπολογίζεται πως το καλοκαίρι η θερμοκρασία θα μειώνεται αισθητά. Επιπλέον η αντιστοιχία πράσινου από 0,83τμ ανά κάτοικο θα ανέβει σε πάνω από 10τμ.
Σε ημερίδα που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη η καθηγήτρια του ΑΠΘ Μαίρη Ανανιάδου- Τζημοπούλου είπε: "Είναι επείγουσα η θεσμική κατοχύρωση ως χώρων πρασίνου όλων των στρατοπέδων, σε όλη τους την έκταση, ως σύγχρονων μεγάλων αστικών, ως και μητροπολιτικής εμβέλειας πάρκων, με την επανάχρηση μόνο του υφιστάμενου κτιριακού δυναμικού και την απαγόρευση νέας δόμησης", ενώ ο δήμαρχος Σταυρούπολης Σάββας Σερασίδης, μίλησε με στοιχεία πως η αναλογία θα φτάσει στα 14,33τμ/κάτοικο με τη δημιουργία του πάρκου αλλάζοντας όλη τη φυσιογνωμία της περιοχής.
Η μετατροπή του πρώην στρατοπέδου είναι εφικτή καθώς στις δύο γωνίες του θα διαθέτει 2 σταθμούς μετρό (στην μελλοντική επέκταση του μέσου στη Θεσσαλονίκη προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία) διευκολύνοντας την πρόσβαση από ολόκληρη την πόλη. Είναι σαφές ότι υπάρχει η ανάγκη για τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου για την πόλη. Η τοποθεσία αυτή παρουσιάζει όλα τα πλεονεκτήματα για να ξεκινήσει η συζήτηση με όλους τους φορείς για την ανάπτυξη του. Είναι πολύ σημαντικό αρχικά όμως να υπάρχει θετική ανταπόκριση από όλους για την απρόσκοπτη συνέχεια και να μην υπάρχουν φαινόμενα τύπου μετρό...
Εμείς βέβαια εννοείται πως υποστηρίζουμε με θέρμη τέτοιες ενέργειες που θα έχουν άμεσο αποτέλεσμα και αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Βέβαια γνωρίζουμε πως στην Ελλάδα για να φτάσουμε στη τελική απόφαση περνάμε από 40 κύματα αλλά νομίζω ότι σε αυτή τη προσπάθεια υπάρχει κοινή θέληση για την προώθηση αυτού του σημαντικού πράσινου έργου αστικής ανάπλασης.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ωραια!για 10 χρονια θα συζητιεται,για 10 χρονια θα δημοπρατειται,10 χρονια θα κατασκευαζεται.σε 30 χρονια λοιπον θα εχουμε μητροπολιτικο παρκο στη θεσσαλονικη.συγγνωμη κυριε καραγιαννη για την απαισιοδοξια,αλλα και με το ελληνικο το ιδιο δεν γινεται?

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Φίλε ανώνυμε δίκιο έχεις δυστυχώς και στο Ελληνικό το συζητούν 9 χρόνια αλλά ακόμα τίποτα. Ελπίζω πως στην περίπτωση αυτή τα πράγματα να κυλήσουν πιο σύντομα.

ektoras είπε...

Τουλάχιστον ας ξεκινήσουμε να το συζητάμε από τώρα, για να γίνει κάποια στιγμή.
Γενικά ένα έργο μεγάλης εμβέλειας θέλει τουλάχιστον 25 χρόνια για την ωρίμανση και την κατασκευή του. Και αυτος ο καιρός (σε μια δημοκρατική κοινωνία) επιτρέπει στην βελτίωση του έργου.

Αντε, ας το πάρει προσωπικά ο νομάρχης Θεσσαλονίκης για να γίνει πραγματικότητα!

Νώντας Κ είπε...

Τα μεγάλα πάρκα στις ελληνικές πόλεις, αμα ήτανε αυτοκινητόδρομος θα τον είχανε τελειώσει χτες!!

Αυτό είναι το επίπεδο της χώρας μας, δυστυχώς...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα