Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο, 24 Απριλίου 2010

Αεροδρόμιο Μακεδονία: Επέκταση αεροδιαδρόμου και νέος αεροσταθμός;

Με όχι και τόσο γρήγορους ρυθμούς προχωρά το έργο της επέκτασης του αεροδιαδρόμου 10-28 στο Αεροδρόμιο Μακεδονία. Ενώ το έργο οφείλει να παραδοθεί προς χρήση σε ένα έτος από σήμερα οι εργασίες δεν συμβαδίζουν με το χρονοδιάγραμμα. Για την ιστορία θα πω, πως η κοινοπραξία ανέλαβε με την από 31.10.2005 σύμβαση την κατασκευή του έργου «επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία». Το έργο αφορά την επέκταση κατά 1.000 μέτρα του αεροδιαδρόμου προσαπογείωσης ακόμα και υπερατλαντικών πτήσεων για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου. Από τότε οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες και αναφορικά με την ολοκλήρωση των εργασιών δεν υπάρχει ακόμα σαφής πληροφόρηση.
Εν τω μεταξύ συζητείται στους κύκλους του Υπουργείου ο τρόπος εύρεσης πόρων για την κατασκευή νέου Αεροσταθμού στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» που θα προσφέρει αναβαθμισμένες υπηρεσίες σύγχρονες και ανάλογες με εκείνο της Αθήνας.
Η προμελέτη υπάρχει από το 2003 και ο πορυπολογισμός κατασκευής του πλησιάζει τα 800εκ€. Πριν από λίγο καιρό είχε αναφέρει σε δηλώσεις του ο Υφυπουργός Υποδομών Κος Μαγκριώτης σε συνάντησης με τη διοίκηση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας (ΣΒΒΕ) το υπουργείο εξετάζει όλες τις δυνατότητες να ενταχθεί το έργο σε κάποιο πρόγραμμα. Επίσης υπογράμμισε πως με τις παρούσες υποδομές του αεροσταθμού «Μακεδονία», η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ειδικά σε περιόδους αιχμής, είναι προβληματική.
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, η ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, των προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ, ακύρωσε το έργο το 2004, με την προοπτική να το εντάξει στο Δ΄ ΚΠΣ, κάτι που, όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης «δεν έπραξε ποτέ».
Είναι μάλλον ένα έργο επόμενης γενιάς και προφανώς μετά το 2015 αφού και σήμερα να αποφασιστεί θα χρειαστεί χρόνος για τη μελέτη, χρηματοδότηση, δημοπράτηση και ολοκλήρωση ενός τέτοιου project. Πάντως είναι θετικό βήμα το ότι βρίσκεται έστω σε επίπεδο συζήτησης καθώς έτσι πρόκειται να ωριμάσει για να προχωρήσει στα επόμενα αναγκαία βήματα.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μένοντας στη Θεσσαλονίκη (δυστυχώς!) και χρησιμοποιώντας (επίσης δυστυχώς!) συχνά το αεροδρόμιο για τις μετακινήσεις μου, μπορώ να σας πω με βεβαιότητα ότι είναι πραγματικά απαράδεκτο. Με τις αίθουσες αναχωρήσεων κάτι γίνεται, αλλά οι "αφίξεις" είναι πραγματικά άθλιες...Και αν σκεφτούμε ότι αυτή είναι η εικόνα που αντικρίζει κάποιος που έρχεται για πρώτη φορά στην πόλη, τότε η απογοήτευση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη...
Δυστυχώς με την οικονομική κατάσταση, όχι το 2015, αλλά ούτε το 2055 δεν πρόκειται να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου αεροσταθμού...
Πραγματικά αγαπώ αυτή την πόλη, αλλά έχει μείνει πολύ πίσω...
και με τη βοήθεια των Δημάρχων μας, του Νομάρχη μας και (τώρα τελευταία!) και του Μητροπολίτη μας (!!!) πηγαίνει ολοταχώς από το κακό στο χειρότερο...
Υ.Γ. Το πιο σύντομο ανέκδοτο θα είναι η μελέτη (αν υπάρξει) για σύνδεση του νέου αεροσταθμού με μέσο σταθερής τροχιάς...

Ανώνυμος είπε...

Μία διόρθωση σε ενα συχνό λάθος,

είναι διάδρομος απογείωσης/προσγείωσης (runway) (διαδρομος α/π) και ΟΧΙ αεροδιάδρομος(airway),που ειναι κάτι εντελώς διαφορετικό στην αεροπορία.


συνέχισε τη καλή δουλειά!

Ανώνυμος είπε...

Η Ελληνική Δημοκρατία, ακόμα και για πολυ καιρό ακόμα θα εξυπηρετεί μια μητρόπολη του 1 εκατ κατοίκων, την τουριστικη Χαλκιδική και την ευρύτερη Βορεια Ελλαδα, με ένα αεροδρομιάκι νοοτροπίας και λειτουργικότητας του 1970...

Την ίδια ωρα, η Κυπριακή Δημοκρατία, των 0.7 εκατ. κατοικων, με συμπραξη της γαλλικής εταιρίας Ηermes (στα προτυπα του Ελ.Βενιζελος) κατασκευασε και παρέδωσε προς χρήση εντός χρονοδιαγραμματων το νεο, υπερσυγχρονο, αερολιμενα της Λαρνακας το Νοεμβριο του 2009.

Φτανει μια ματια στον ιστότοπο
(www.cyprusairports.com.cy), για να
μελαγχολησει κανείς και να αναρωτηθει εύλογα, σε τι ανίκανη χώρα ζούμε συγκρινόμενοι ακόμα και με τους ομοαίματους μας, τους Κυπρίους. Τι πιθανότητες θα υπήρχαν να είχε κατασκευαστει αυτο το αεροδρομιο - και μάλιστα στην ώρα του - στην (απολύτως υποθετική) περίπτωση που η Κυπρος ειχε "ενωθεί" με την Ελλάδα εκείνα τα χρόνια του 60? Προφανώς καμία (βλέπε λεβεντογέννα Κρήτη...με το αεροδρόμιο Ηρακλείου και τον...ΒΟΑΚ)

Y.Γ. Επισης, ενα googling για τον αντιστοιχο ιστότοπο του αεροδρομιου Θεσ/κης (www.thessalonikiairport.gr) φέρνει ακομα μια δόση απογοήτευσης, αφου δεν πρόκειται για το επίσημο site του αεροδρομίου (που ΔΕΝ υπαρχει!!!), αλλα μαλλον για εμπορικό, ανεπίσημο ιστότοπο.
Ολα αυτα εν ετει 2010...

Ανώνυμος είπε...

And suddenly, voting against the paphos car hire bailout is expected
until after the Cypriot election and I am!


Feel free to visit my blog; Car Hire Paphos Cyprus Prices

Ανώνυμος είπε...

farmacia on line is the best and safest way possible.
Well, recognizing that a" balanced" so that your doctor may recommend that
you take allthe time.

My webpage: Home Page

Ανώνυμος είπε...

You inject the drug into the spongy parts of
the body. Changing your Medicare plan can save
you up to $120 to find one cell phone number and it also might
take up to a week. In the Sept 2005 issue of" Circulation" notes that German researchers have found producing results on a par with farmacia on line.


Feel free to surf to my website bjorkely.Blogspot.com

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα