Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 12 Απριλίου 2010

Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού: Ενδιαφέρουσες πληροφορίες


Με διαφοροποίηση από τα σχέδια της προηγούμενης κυβέρνησης προχωρούν οι διαθέσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Μετά την αλλαγή των επεκτάσεων της Αττικής Οδού παύει να ισχύει η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος και η σύνδεση του Πάρκου με τον Άγιο Κοσμά προφανώς για οικονομικούς λόγους.
Το ευχάριστο είναι ότι απομακρύνεται η προοπτική ανέγερσης τόσο κατοικιών όσο και εμπορικής ζώνης με ότι αυτό συνεπάγεται (εμπορικά κέντρα τύπου mall, καφέ κλπ)
Είμαστε σε αναμονή για την παρουσίαση του τελικού πλάνου προκειμένου να ξεκινήσει επιτέλους η διαδικασία μετατροπής του τεράστιου αυτού χώρου από απομεινάρι αεροδρομίου σε ένα αστικό πάρκο που θα αλλάξει την εικόνα όλης της Αθήνας και ακόμα περισσότερο των Νοτίων Προαστίων που μέχρι σήμερα δεν έχουν ένα μεγάλο πάρκο αναψυχής. Έχουν περάσει 9 χρόνια από την κατάργηση του Ελληνικού και νομίζω και εγώ ότι ήρθε η ώρα για την ανάπτυξη αυτού του χώρου που θα ομορφύνει την Αθήνα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Η οικονομία είναι η λέξη κλειδί σε αυτή τη φάση και αυτή θα καθορίσει το σχέδιο ανάπτυξης του πάρκου. Βασικός στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος είναι η ελεύθερη πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο της Αθήνας. Σε πρώτη φάση μέσα στα επόμενα 4 χρόνια θα πέσουν όλες οι περιφράξεις στις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις στο Κανόε- Καγιάκ, στις εγκαταστάσεις Σόφτμπολ και στο Κέντρο Ξιφασκίας προκειμένου να δημιουργηθεί ένας ενιαίος χώρος, να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση του κοινού και να γίνει δενδροφύτευση όλων των ελεύθερων χώρων. Οι όποιες πολεοδομικές παρεμβάσεις θα γίνουν μόνο στα υφιστάμενα κτίρια που υπάρχουν στον χώρο του πρώην αεροδρομίου, ενώ τα έσοδα για τη συντήρηση του πάρκου θα προέρχονται από την εκμετάλλευση των Ολυμπιακών Ακινήτων.
Πλέον τα κόστη αναλογικά θα πέσουν τόσο για την φύτευση δένδρων και θάμνων όσο και για την μετατροπή το χώρου με ήπιες παρεμβάσεις.
Το ετήσιο λειτουργικό κόστος ανέρχεται σε 1εκ€ ετησίως χωρίς να υπολογίζονται όμως καταστροφές από καιρικές συνθήκες. Άγνωστο είναι αν το κόστος αυτό προβλέπει τη φύλαξη του πάρκου, την ειδίκευση προσωπικού καθώς και την προβολή του για την προσέλκυση τουριστών και πολιτών.
Με την επίσημη ανακοίνωση όλα αυτά θα ξεκαθαρίσουν και μακάρι γρήγορα να δούμε μπουλντόζες να παίρνουν μπρος και χιλιάδες δέντρα να πρασινίσουν την αχανή περιοχή του παλιού μας αεροδρομίου.

12 σχόλια:

ektoras είπε...

Διαβάζοντας το αρθρο αναρωτιόμουν, γιατί χρειάζεται να πέσουν οι περιφράξεις?
Έτσι δε θα εγγυώμασταν την αδυναμία του ελέγχου του πάρκου που θα αποτελούσε εγγύηση για την εγκατάλειψή του? Θα μπορούσε δλδ να κλείνει το βράδυ και να μένει ανοιχτό μόνο όταν εχει αρκετό φως ώστε να είναι ασφαλές

Μου φαίνεται θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε τις σημερινές περιφράξεις με πιο ανθρώπινες, να δημιουργήσουμε καινούργιες εισόδους και μια δομή που θα αναλάβει τη διαχείρηση του πάρκου.

Ισως είναι μια καλή ευκαιρία αν προσεγγίσουμε διαφορετικά τη λειτουργία του πάρκου μήπως και είναι καλύτερα αυτή τη φορά.

Πάντως χαίρομαι που κάτι κινείται πάλι, και πιστεύω ότι αν επιτέλους γίνει κάτι αυτήν τη φορά, θα συντελέσει σε μια μεγάλη μεταμόρφωση της πόλης.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Συμφωνω απολυτα με το παραπανω σχολιο...

Με την λειτουργια των σταθμων του μετρο, την υφισταμενη γραμμη τραμ αλλα και αυτη για συνδεση με τον σταθμο του μετρο ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, που θα περναει μεσα απο το παρκο, το Μητροπολιτικο Παρκο Ελληνικου θα γινει οντως το Central Park της Αθηνας, αφου η προσβαση θα ειναι πανευκολη με τα παραπανω μεσα, για ολους τους πολιτες, ακομη και απο απομακρυσμενους δημους με ελαχιστο πρασινο...

Ditikos blogger είπε...

Μεα αφορμή την ανάρτηση σας για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού, θα ήθελα να προτρέψετε τους αναγώνστες σας να ενημερωθούν για την αξιοποίηση των ελέυθερων εκτάσεων-στρατοπέδων στην Θεσσαλονίκη και την μετατροπή τους σε Πάρκα.
Σας επισυνάπτω σχετικά posts

http://e-thessaloniki.blogspot.com/2009/06/blog-post_2692.html

http://e-thessaloniki.blogspot.com/2009/09/blog-post_5072.html

http://e-thessaloniki.blogspot.com/search/label/%CE%A0%CE%B1%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85%20%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AC

lazaroskyr είπε...

@Ditikos blogger:

Όπως έγραψα και στο blog σου, και μόνο που θα βάλουν το χέρι τους οι ανεπαρκέστατοι και λίγοι, δήμαρχοι της Δυτ. Θεσσαλονίκης το έργο πάει για "φούντο". Γενικά, πέραν από ελάχιστες εξαιρέσεις, θεωρώ ότι οι δήμαρχοι είναι ότι χειρότερο στην πολιτική ζωή του τόπου, χειρότεροι ακόμη και από τους βουλευτές/υπουργούς. Μακάρι να με διαψεύσουν, αλλά η μέχρι τώρα πορεία άλλα δείχνει. Το πάρκο του Παύλου Μελά είναι πολύ σημαντικό για να το διαχειριστούν αυτοί οι ανίκανοι...

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν έχω καταλάβει ακόμα πως ένα φαραωνικού μεγέθους πάρκο στο Ελληνικό θα αναβαθμίσει όλη την Αθήνα. Δηλαδή, θα φυσάει το αεράκι και θα δροσίζονται στο Παγκράτι ή θα ανεβαίνουν στο βουνό και θα το καμαρώνουν (με τα κιάλια) από το Αιγάλεω;
Βρίσκω απαράδεκτη την απαίτηση να μην πολεοδομηθούν τμήματα της έκτασης και με τα λεφτά να πάρουν καμιά ανάσα και σε καμιά υποβαθμισμένη γειτονιά. Και μη μου πείτε "είναι μητροπολιτικό το πάρκο" και κουραφέξαλα-κάθε πάρκο έχει νόημα ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ των πολιτών. Αν θες 1-2 ώρες να πας εκεί τότε δεν έχει τόσο νόημα. Με την ίδια λογική, πας μια βόλτα στην Πάρνηθα και παίρνεις καθαρό αέρα (πριν τις πυρκαγιές, τέσπα...).

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε, ξεχνάς μία καθοριστική λεπτομέρεια:

Όπως επισημαίνεις για [να πάρουν καμιά ανάσα και σε καμιά υποβαθμισμένη γειτονιά] όπως γράφεις, πρέπει να πέσουν λεφτά για να γίνουν χωροταξικές ανακατανομές και αναπλάσεις. Φυσικά αυτό γίνεται μόνο με απαλλοτριώσεις μεγάλης έκτασης.

Αλλά πες μου πώς να γίνει κάτι τέτοιο όταν θα προκληθούν (από όσους δεν θα θέλουν να φύγουν από τα σπίτια τους) ΧΙΛΙΑΔΕΣ προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αυτό φυσικά εννοείται ότι θα τα ακυρώσει όλα, με την λογική "κράτος εν κράτει" που έχει, όπως έχω ξαναγράψει εδώ μέσα!

Εδώ δεν κατάφεραν να γκρεμίσουν τα προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας, που αν θυμάσαι υπήρχε ολόκληρο σχέδιο του υπουργείου, σύμφωνα με το οποίο είχε ενταχθεί στα πλαίσια του ευρύτερου πρότζεκτ της Διπλής Ανάπλασης. Μόλις όμως έγινε γνωστό ότι επρόκειτο να τα γκρεμίσουνε, μιλάμε έπαθε καθίζηση το Αρσάκειο από τις προσφυγές στο ΣτΕ!!!! Το οποίο φυσικά ακύρωσε το έργο (όπως πάντα).

Και τι ειρωνεία, μόλις πήγε να γίνει το άλλο μισό του ευρύτερου πρότζεκτ της Διπλής Ανάπλασης (η ανάπλαση στο Βοτανικό) πάλι προσφυγές (131) και πάλι το ΣτΕ το ακύρωσε!!!! Κοινώς, έβαλαν στόχο να αποτελειώσουν το έγκλημα που είχαν ξεκινήσει!

Η ίδια πάντα ιστορία! Μία μηδαμινή μειοψηφία που τραβάει προσφυγές από την λογική "όχι μην γίνει τίποτα, μην φτιαχτεί τίποτα καινούριο, να μείνουν όλα έτσι όπως είναι!" αυτή η απίστευτη ΜΙΖΕΡΙΑ!

Και σε ρωτάω, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα μπορέσει ποτέ να γίνει χωροταξική ανακατανομή και ανάπλαση σε υποβαθμισμένες συνοικίες, με το ΣτΕ να περιμένει στη γωνία???? ΕΝΑΣ να μην το θέλει, έχει τη δύναμη να το ακυρώσει μέσω του ΣτΕ.

Πάρτο απόφαση, η Αθήνα ΜΙΑ φορά χτίστηκε (και υποβαθμίστηκε) και τέλος, δεν ξαναδιαμορφώνεται! Αυτά έπρεπε να είχαν γίνει πριν τις αρχές της δεκαετίας του 1990 (όταν το ΣτΕ καβάλησε το καλάμι και άρχισε να το παίζει "κράτος εν κράτει"). Τώρα πια τέλος κάθε ελπίδα για τέτοια σχέδια!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Μετρόφιλε, δεν έχεις άδικο σε αυτό που επισημαίνεις. Οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αθήνα είναι δυστυχώς μια ιστορία μάλλον χαμένη... :-(

Να σου πω όμως πως υπάρχουν πολλά οικόπεδα που, ενώ έχουν δεσμευτεί από το σχέδιο πόλης για χώρους πρασίνου και λοιπούς κοινόχρηστους χώρους, λόγω έλλειψης χρημάτων από τους δήμους οι ιδιώτες προσφέυγουν στα δικαστήρια και τους αποχαρακτηρίζουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν τίθεται θέμα αντιδράσεων, όλα είναι νομικά καλυμμένα, και είναι τραγικό να χάνονται σιγά σιγά τα τελευταία αδόμητα κομμάτια αυτής της πόλης.
Ενώ, με μια μεταφορά πόρων από την πολεοδόμηση του Ελληνικού προς το ταμείο ΕΤΕΡΠΣ θα άλλαζε καταλυτικά τα δεδομένα.

Άρα, είναι απολύτως εφικτή η διάχυση των οφελών από το πάρκο του Ελληνικού σε όλη την πόλη. Φυσικά, οι φωνασκούντες θα καλύψουν κάθε λογική, και θα μείνει ένα υπερμεγέθες πάρκο, που θέλω να δω πως θα συντηρηθεί και πόσος κόσμος θα πηγαίνει πια εκεί.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τους τελευταίους . Ενα τεράστιο πάρκο στο Ελληνικό , ακριβώς δίπλα στην θάλασσα ,που ούτως η άλλως δεν έχει ρύπους , είναι μιά τεράστια βερμπαλιστική φούσκα . Ενα κράτος που δεν μπορεί να κάνει ασφαλές το πεδίο του Αρεως , ένα κράτος που μέσα από τον περιφραγμένο και "ασφαλή" Εθνικό κήπο στα τελευταία Δεκεμβριανά κάποιοι προσπάθησαν να βάλουν φωτιά στην Βουλή , ένα κράτος που έχει αφήσει κάθε ελεύθερο χώρο σε άντρο περιθωριακών και σε καταυλισμό ρομ όπως είναι η περιοχή του παλαιού ιπποδρόμου , αφήνει να περάσουν οι απόψεις των βλαχοδημάρχων της περιοχής , οι οποίοι θα προσπαθήσουν να πουλήσουν την "αναβάθμιση" της υπεραξίας των ακινήτων της περιοχής τους στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές .
Η Αθήνα πρέπει να γίνει μητροπολιτικός δήμος με ενιαίο σχεδιασμό με δημοψηφίσματα που κανένα γερόντιο του στε δεν θα τολμήσει ποτέ να αμφισβητήσει .

Οσο γιά τα περί σέντραλ πάρκ , είναι εύκολο να δεχθούμε αν θελήσουμε να κατεβάσουμε την αξία τις ανθρώπινης ζωής στο επίπεδο της αμερικανικής μητρόπολης όπου γιά να ισχύσει ένα ψήγμα νόμου περάσαν την ιδέα της μηδενικής ανοχής .
Αν σε κάποιους αρέσει αυτή η ιδέα , το να κυκλοφορούμε όλοι ένοπλοι , τα φαινόμενα τύπου Γρηγορόπουλου να είναι καθημερινή πρακτική και ο φόνος ενός ανθρώπου κάθε λίγα λεπτά της ώρας να είναι σύνηθες φαινόμενο , δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε πολύ σε αυτό .

Το Ελληνικό πρέπει να αποκτήσει ένα τέτοιο συνδυασμό χρήσεων , ώστε να η ωφέλεια να διαχυθεί σε όλο το λεκανοπέδιο .

Γεώργιος είπε...

1. Τεράστιο λάθος η μη υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος.

2. Θα μπορούσε ενα ικανό τμημα του παλαιου αεροδρομίου να οικοδομηθεί με συχρονα πρότυπα (-υπογεια όλα τα δίκτυα κοινης ωφελειας ακομα και το ρεύμα-) όπως το ολυμπιακό χωριό. Μετα την πώληση αυτών των ακινήτων θα μπορουσαν τα εσοδα να χρησιμευσουν στις απαλλοτριωσεις σε διαφορα τμηματα της Αθηνας για κατασκευή μεμονωμένων πάρκων.
Το εναπομεινον τμήμα μπορουσε να γίνει πάρκο

3.Δε νομίζω οτι μια μητερα θα ξεκινησει με το παιδί της στο καρότσι απο το Γαλατσι π.χ. παίρνοντας συγκοινωνιες να παει στο παρκο. Και αν το κάνει θα ειναι μια κι εξω αφου θα χρειαστει αξιοσημείωτο χρονο για να φτασει. Κατά τον ίδιο τρόπο δε νομιζω οτι παιδια πέραν των γειτονικών δήμων θα μπορεσουν να χαρουν το παρκο.

Δεν ξερω αλλά πιο πολυ για θέμα γοήτρου μου κάνει η όλη κατασκευή του.

Ανώνυμος είπε...

Η προτεινόμενη οικοδόμηση μέρους του Ελληνικού για χρηματοδότηση πάρκων σε άλλα μέρη των Αθηνών, συγχωρέστε με αλλά μου φαίνεται εκ του πονηρού! Είναι ένας εύσχημος τρόπος για να γεμίσουν τις τσέπες τους εργολάβοι και κατασκευαστές από το Ελληνικό και τα άλλα πάρκα δεν θα τα δούμε ποτέ!! Απλά δεν μπορούν να πουν ευθέως "ας οικοδομήσουμε το Ελληνικό να τα 'κονομήσουμε", γιατί θα τους πάρουν με τις πέτρες. Οπότε λένε ότι τα λεφτά θα πάνε σε άλλα πάρκα. Με κάτι ΣτΕ, κάτι καθυστερήσεις, κάτι "από τα γνωστά" της πραγματικότητάς μας και τσιμέντο θα γίνει το Ελληνικό και πάρκα αλλού δεν θα γίνουν.

Εγώ, φίλοι, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η δημιουργία χώρων πρασίνου στην Αθήνα περνάει μέσα από την οικοδόμηση του Ελληνικού!!! Δηλαδή δεν μπορούμε να τα έχουμε και τα δύο; Φοβόμαστε μήπως μειωθούν τα ποσοστά του τσιμέντου σε αυτή την πόλη;

Ας διασώσουμε το σύνολο του Ελληνικού, που είχαμε την τύχη να μείνει λόγω αεροδρομίου ελεύθερος χώρος, ας κάνουμε ένα ανοικτό μητροπολιτικό πάρκο προσβάσιμο από όλους τους κατοίκους αυτής της πόλης και ας δούμε παράλληλα πως θα δώσουμε χώρους πρασίνου και σε άλλες περιοχές (πχ σταθμός ΚΤΕΛ στον Κηφισό). Όσο για το κόστος, πείτε μου ειλικρινά πόσο υψηλό μπορεί να είναι το κόστος για να κάνεις τον σταθμό των ΚΤΕΛ πράσινο; Θέλετε να είμαστε ειλικρινείς; Ούτε 10 στρέμματα από το Ελληνικό δεν χρειάζεται να πουλήσεις! Δεν γίνεται δηλαδή να βρεθούν αλλιώς; Αυτά τα περί 1000 στρεμμάτων για οικοδόμηση μόνο τους μεγαλοκαρχαρίες θα εξυπηρετήσουν!!

Ευμένης

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Ευμένη, αν δε σε έπεισαν τα προηγούμενα, αρκεί να σου τονίσω πως αν φτιαχτεί πάρκο 5000 στρεμμάτων χωρίς εμπορικές δραστηριότητες και κατοικίες να κινείται και να ενδιαφέρεται κόσμος εντός του:
1)Θα ΡΙΜΑΞΕΙ στο μεγαλύτερο ποσοστό του
2)Δε θα τολμάς να πας στο ριμαγμένο αυτό τμήμα του, καθώς θα έχουν κάνει κατάληψη: πρεζέμποροι, γύφτοι, αλλοδαποί, κ.ο.κ.

Δεν είναι ρεαλιστικό το μαξιμαλιστικό σχέδιο.

Επίσης, μη σας παραμυθιάζουν για ΣΤΕ και λοιπά. Οι δεσμευμένοι χώροι είναι έτοιμοι για απαλλοτρίωση, και συνεχώς τους χάνουμε λόγω έλλειψης χρημάτων. ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝ ΚΟΠΕΙ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΚΟ, ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΧΑΜΠΑΡΙ. Το μόνο σημείο που μπορεί να κολλήσει είναι αν δεν δεχτεί το ΣΤΕ την πολεοδόμηση του πρώην αεροδρομίου. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο νομικό-χωροταξικό κόλημμα σχετικά. Αλλά, μπορούν να στείλουν ένα σχέδιο νόμου για γνωμοδότηση στο ΣΤΕ και να καθαρίσουν την αβεβαιότητα άπαξ δια παντός, όποια και να είναι η απάντησή του. Άρα, είναι το ρεαλιστικό το όλο σχέδιο.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Ανώνυμε δεν διαφωνούμε. Είναι πολύ πιθανό το Ελληνικό να ρημάξει αλλά ας μείνει τουλάχιστον ελεύθερος χώρος για να τον αξιοποιήσει κάποια μελλοντική Ελλάδα. Όλα αυτά που λες είναι ΛΟΓΙΚΟΤΑΤΑ και θα έπρεπε να είναι αυτονόητα. Δε διαφωνώ σε τίποτα μαζί σου, εκτός από το ότι μιλάμε για την ελληνική πραγματικότητα. Μην ψάχνουμε τώρα παραδείγματα. Όλοι ξέρουμε ότι ο σκοπός είναι να οικοδομηθεί ένα μέρος από το αεροδρόμιο για να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο κάποιοι που πάνε να σκάσουν από τον πλούτο. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα άλλα πάρκα που δεν θα γίνουν ή θα γίνουν κουτσουρεμένα με το 20% των χρημάτων που θα εισπράξουν από το Ελληνικό. Το υπόλοιπο 80% όλοι ξέρουμε που θα πάει.
Άρα, σε μια άλλη χώρα, που η διαφθορά είναι περιορισμένη (δεν λέω ανύπαρκτη γιατί παράδεισοι δεν υπάρχουν), όπου οι πολίτες αγαπούν τον τόπο τους και την πόλη τους και δεν επιτρέπουν στα λαμόγια να την καταστρέφουν, που τα έργα γίνονται σε λογικό χρόνο και με λογικό κόστος, που οι άνθρωποι και πολύ περισσότερο οι υπεύθυνοι κρατούν τις υποσχέσεις τους, θα συνυπέγραφα με ενθουσιασμό όσα λες. Όμως η πραγματικότητα μού έχει δείξει ότι αν δοθούν στρέμματα για οικοδόμηση σε λίγα χρόνια θα μιλάμε για το "μεγάλο σκάνδαλο του Ελληνικού" και τα "εκατομμύρια που χάθηκαν", θα γίνονται εξεταστικές στην Βουλή και έρευνες που δεν καταλήγουν σε κανένα υπεύθυνο. Αμφιβάλεις;
Ευμένης

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα