Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 27 Απριλίου 2010

Προαστιακός Αθήνας: Η ηλεκτροκίνηση μέχρι το Κιάτο έτοιμη τον Μάιο


Τα νέα για τον Προαστιακό ειδικά τον τελευταίο καιρό είναι αρκετά. Είμαστε σε αναμονή για το opening των 3 σταθμών στο βόρειο άκρο της Αθήνας (Κάτω ΣΚΑ, Άγιοι Ανάργυροι, Ταύρος) οι οποίοι έχουν μια μικρή καθυστέρηση για τεχνικούς λόγους. Επίσης έχουμε το αιώνιο θέμα του σταθμού Μεταμόρφωση που ακόμα δεν γνωρίζουμε πότε θα ανοίξει ξεπερνώντας το τέρας της γραφειοκρατίας που τον βασανίζει εδώ και σχεδόν 2 χρόνια. Τα έργα συνεχίζονται πάντως με αμείωτους ρυθμούς και σίγουρα η είδηση της χρηματοδότησης μέσω του Υπ. Υποδομών για μια σειρά από έργα του Προαστιακού είναι μια ακόμα θετική εξέλιξη.
Στα θέματα της ηλεκτροκίνησης έχουμε την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης επιτέλους μέχρι το Κιάτο. Αυτό αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος Μαΐου αλλά περιμένουμε και την επίσημη ανακοίνωση από την εταιρεία του Προαστιακού για την επιβεβαίωση της πληροφορίας.
Στο μέτωπο της ηλεκτροκίνησης προς Θήβα και Χαλκίδα δεν υπάρχει κάτι νεώτερο ενώ απορία προκαλεί ειδικά ή μη χρήση της ηλεκτροκίνησης για τη Θήβα και την έναρξη των δρομολογίων του Προαστιακού. Προφανώς κάποιος τεχνικός λόγος θα υπάρχει ή λειτουργικό πρόβλημα της Προαστιακός. Θα πρέπει λοιπόν να λυθεί γρήγορα αυτό το ζήτημα γιατί με τον καιρό αφού αυτό που φαίνεται είναι πως ο Προαστιακός μπορεί να κερδίσει το στοίχημα με την κερδοφορία αφού η εμπιστοσύνη του κοινού αρχίζει και κυμαίνεται σε πολύ μεγαλύτερα επίπεδα από αυτά του παρελθόντος. Με τις κατάλληλες κινήσεις το μέσο αυτό μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της πρωτεύουσας. Επίσης έχει το προσόν να κινείται σε περιοχές όπως τα Βορειοδυτικά Προάστια που έχουν πολύ κακή συγκοινωνία και δεν έχουν μέσα σταθερής τροχιάς. Περιοχές όπως το Ίλιον, οι Άγιοι Ανάργυροι, το Καματερό, η Χαλκηδόνα και άλλες περιοχές μπορούν κάλλιστα να εξυπηρετηθούν από το δίκτυο του Προαστιακό γεμίζοντας τα βαγόνια και τα ταμεία της εταιρείας.
Η αίσθηση όμως που έχω είναι πως σιγά -σιγά ο Προαστιακός θα βρει τη θέση που του αξίζει αρκεί από δω και πέρα να γίνουν οι σωστές κινήσεις και τα μεγάλα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί για την ανάπτυξη του μέσου να αποδώσουν αυτά που πρέπει. Αν όμως και το επόμενο διάστημα ξανακολλήσει και αφεθεί στην τύχη του τότε μοιραία θα μαραζώσει και πάλι και θα χάσει και την εμπιστοσύνη του επιβατικού (και του σημερινού και του μελλοντικού) κοινού του. Περιμένουμε τις άμεσες κινήσεις των φορέων έτσι ώστε να δούμε περισσότερο κόσμο στα όμορφα βαγόνια του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Αθηνών..

26 σχόλια:

EVAN είπε...

ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΠΑΛΗΝΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΝΩ ΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΝΟΜΙΖΩ, ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΘΕΙ ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΑΚΑ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΑΠΟΨΕΙΣ.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Γενικά μιλώντας ο Προαστιακός δεν κάνει συχνές στάσεις (της τάξεως του χιλιομέτρου πχ). Στην περίπτωση όμως που ο Προαστιακός στην Αθήνα δει το θέμα εμπορικά τότε κάλλιστα ένας ενδιάμεσος σταθμός πχ στον Γέρακα θα έφερνε ακόμα περισσότερο κόσμο στον Προαστιακό. Δεν είναι κακή η πρόταση του φίλου EVAN.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

-Η ηλεκτροκίνηση του προαστιακού ΔΕΝ θα είναι έτοιμη μέχρι Κιάτο τον ερχόμενο μήνα, χρειάζονται πολλές εβδομάδες ακόμη, καθώς το τμήμα ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΚΙΑΤΟ έχει μεγάλη απόσταση και δεν έχει εγκατασταθεί η ηλεκτροκίνηση (μόνο πυλώνες). Το τμήμα ΛΙΟΣΙΑ-ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ είναι "εμπόλεμη ζώνη" και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης εκεί, θα σημαίνει πως είναι απαραίτητη συνεχής επιτήρηση, για να βρούμε τα καλώδια στην θέση τους το επόμενο πρωϊ... Επίσης μην ξεχνάτε την ΔΕΗ, δεν έχει ολοκληρώσει τους υποσταθμούς...
Μόνο με πυρετώδεις εργασίες 24 ωρες το 24ωρο θα μπορούσε το Κιάτο να κάνει ηλεκτροκίνητα δρομολόγια τον επόμενο μήνα... Μην ξεχνάμε και τους ηλεκτροκίνητους συρμούς που πρέπει να κατέβουν από Θεσσαλονίκη...

-Στο τμήμα ΟΙΝΟΗ-ΧΑΛΚΙΔΑ τελείωσε χτες η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αναμένουμε σιγά-σιγά τους κλέφτες καλωδίων να την διαλύσουν ολόκληρη, όπως ακριβώς στο τμήμα ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ-ΘΗΒΑ...

Ο προαστιακός ΣΚΑ-ΧΑΛΚΙΔΑ-ΘΗΒΑ έχει γίνει ανέκδοτο από το 2003...

Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι μια χώρα που απλά βλέπει τα τρένα να περνούν
(και αυτό πάλι την ενοχλεί και ζητά πλήρη υπογειοποίηση παντού ώστε ούτε καν να τα βλέπει-Βόλος,Λάρισα,Πάτρα,Αθήνα...)

Lamphs είπε...

Δυστυχως ουτε εγω μπορω να πιστεψω τα "καλα" νεα....
Αφου απο περσυ τον Ιουλιο ανακοινωθηκε οτι ο προαστιακος θα εφτανε στη Χαλκιδα κ μαλιστα ειχαν δωθει στη δημοσιοτητα λεπτομερειες σχετικα με την συχνοτητα δρομολογιων και τον χρονο διαδρομης...
Σχεδον ενα χρονο μετα πληρωνουμε ακομα 1,90 ευρω απο τον Αγιο Στεφανο μεχρι το Σταθμο Λαρισης και στη συνεχεια 1 ευρω επιπλεον για να μετακινηθουμε με τα υπολοιπα ΜΜΜ.
Τα σχολια δικα σας!

Ανώνυμος είπε...

1. Αφήστε ρεύμα να τρέχει όλο το 24ωρο να δούμε αν θα κλέψει κανείς σύρμα.
2. Δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει με την ηλεκτροκίνηση? Ξέρει κανείς ότι η βιομηχανική ζώνη της Άθήνας είναι στα οινόφυτα. Ξέρει κανείς πόσοι ανεβοκατεβαίνουν στην περιοχή καθημερινά για το μεροκάματό τους? (και οι υπόλοιποι κατεβαίνουν από Χαλκίδα). Αν υπάρχει μια γραμμή που έπρεπε να τρέχει εδω και χρόνια είναι αυτή. Και σε συνδυασμό με τοπικά λεωφορειάκια θα γινόταν η εξυπηρέτηση.
Prevezanos

Ανώνυμος είπε...

Η εγκατασταση καλωδιων μετα την Κορινθο εχει φτασει μεχρι τα διοδια Κορινθοθ -πατρων στο Ζευγολατιο , οπου υπαρχει και ενας ετοιμος σταθμος του προαστιακου εδω και καιρο ,εχουν κολλησει εκει τα εργα ηλεκτροκινησης γιατι σε καποιο κομματι εκει κατοικουν γυφτοι και εχουν παρουσιασθει ενα -δυο κρουσματα κλοπων καλωδιων.Επισης εχουν τοποθετηθει καλωδια και πριν το σταθμο του Κιατου οποτε ειναι σχετικα μικρο το χρονικο διαστημα που χρειαζετε για να ολοκληρωθουν τα εργα ηλεκτροκινησης , εαν ξαναεμφανιστουν τα συνεργεια ηλεκτροκινησης που εχουν καιρο να φανουν ....δουλευουν αλλα μονο μεμονομενα ατομα και για αλλες εργασιες περαν τις τοποθετησης καλωδιων......

Ανώνυμος είπε...

Υπαρχουν αρκετες προτασεις σε κυβερνητικο/διοικητικο επιπεδο για πληρη καταργηση του ΟΣΕ. Συμφωνα με τις προτασεις οι μονες σοβαρες γραμμες του ΟΣΕ ειναι Αθηνα προς Θεσαλλονικη-> Αλεξανδρουπολη και απο Αθηνα προς Πατρα. Και στις 2 περιπτωσεις οι εισηγησεις ειναι οτι οι αποστασεις/δρομολογια αυτα καλυπτονται ανετα και απο τα ΚΤΕΛ.
Οποτε ο καρα ζημιογονος ΟΣΕ μπορει για καποια χρονια να κλεισει μεχρι να ισιωσει η χωρα και μετα βλεπουμε.

Δεν ξερω τι θα αποφασισει τελικα η πολιτικη ηγεσια επ'αυτου.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Δεν γίνεται να καταργούμε γραμμές, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη, προσπαθούν να φέρουν τον σιδηρόδρομο μέσα και στην πιο μικρή πόλη...

Μέσα στην πρωτοφανής οικονομική κρίση στην χώρα μας, είναι ευκαιρία να στρέψουμε τον πολίτη προς τα ΜΜΜ και να διαβρώσουμε την πεποίθηση πως το ΙΧ είναι απαραίτητο είδος πρώτης ανάγκης, ακόμη και μέσα στην πρωτεύουσα...

Ο ΟΣΕ είναι καταχρεωμένος κατά 10% λόγω της χαμηλής επιβατικής κίνησης, ελέω πεποιθήσεων ιδιωτικών μετακινήσεων, αλλά κατά 90% λόγω της διαφθοράς, της διασπάθισης και κλοπής χρημάτων δημοσίου, των υπερβολικών αμοιβών στο ΔΣ, της υπερκοστολόγησης, της λανθασμένης τιμολόγησης και των υποβαθμισμένων προσφερόμενων υπηρεσιών...

Κατάργηση γραμμών, σημαίνει θάνατος των γραμμών... Ποιός θα ανοίξει μετά από χρόνια τις γραμμές; Ποιός θα τις ανοίξει με οικονομική ανάπτυξη (οικονομικοί κύκλοι) και την δίψα για ιδιωτική μετακίνηση να ξαναπαίρνει την ανιούσα; Ποιός θα τις ανοίξει όταν κάποιοι θα απαιτούν την μετατροπή τους σε αυτοκινητόδρομο; (βλ.Κόρινθο)

Η λύση είναι ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές του να βρούν άξια και σιδηροδρομόφιλη διοίκηση, που να μάχεται υπέρ του σιδηροδρόμου αλλά και το κράτος να βοηθήσει στην αποθάρρυνση του ΙΧ...
Αυτά θα σημάνουν μια ανάπτυξη του ΟΣΕ, που θα του επιτρέψει να μειώσει τα ελλείματα του αλλά και να συνεισφέρει στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στην ιστορία μας...

Ανώνυμος είπε...

Ποιον Μάιο????
Διαβάστε στον ιστοτοπο των επιβατών του προαστιακού , ύστερα από επικοινωνία επιβάτη με ΑΠΕ και naftemporiki.gr , το ρεπορτάζ από naftemporiki.gr λέει τώρα για Οκτώβριο και από ΑΠΕ λένε για θερινούς μήνες.
Η διασπορά ψευδών ειδήσεων περί προαστιακού ξεκίνησε από το 2005 πριν ακόμα ξεκινήσουν τα δρομολόγια προς Κόρινθο και μάλιστα από την επίσημο site του υπουργείου μεταφορών όπου ακόμα και σήμερα υπάρχει το δελτίο τύπου με ημερομηνία 13/01/2005 όπου λέει ότι τα δρομολόγια θα ξεκινούσαν από Μάιο 2005 (ξεκίνησαν τέλος Σεπτέμβρη 2005 τελικά) με 2 δρομολόγια ανά ώρα (τελικά ήταν και είναι ακόμα 1 δρομολόγιο την ώρα).
Όλες αυτές οι καθυστερήσεις και η παραπληροφόρηση δεν ήταν λόγω ενός ξαφνικού προβλήματος....

ektoras είπε...

Δεν πρέπει να ξεχνούμε την αλήθεια, οτι ο ΟΣΕ βρίσκεται σε μια τραγική κατάσταση οικονομικά και κάθε χρόνο γίνεται χειρότερα. Πριν βιαστούμε όμως να κλείσουμε τον ΟΣΕ, θα ήταν χρήσιμο να μιλήσουμε με νούμερα για τη χρησιμότητά του.
Πόσους επιβάτες, επιβατες*χλμ μεταφέρει το χρόνο,
πόσα δρομολόγια έχει,
ποια η αναλογία πωλήσεων, κόστους,
σε ποιο βαθμό η υποχρέωση να δανείζεται ο ίδιος για την κατασκευή των υποδομών (σε αντίθεση με το ΚΤΕΛ που χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο που οι φορολογούμενοι πληρώνουν) τον έχει φέρει σ΄αυτήν την κατάσταση.

Είμαι περίεργος να βρω απάντηση σ΄αυτές τις ερωτήσεις, καθώς μου φαίνεται ότι μιλάμε χωρίς στοιχεία με αποτέλεσμα να λέμε ότι θέλουμε.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι δύο εταιρείες βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση το 2008 από το 2007 (στοιχεία τελευταίου δημοσιοποιημένου ισολογισμού) σε σχέση με τα έσοδα (αύξηση 5%) αλλά το 2009 αποφασίστηκε η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων (που μέχρι τότε κρατούνταν σε παραλογα φθηνά επίπεδα). Για πρώτη φορά μάλιστα είχαμε και μείωση του μισθολογικού κόστους (αν και παραμένει σε 4πλάσια επίπεδα σε σχέση με τα έσοδα).

Επίσης, δε πρέπει να ξεχνάμε ότι εκτελείται ένα τεράστιο έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής η οποία θα φέρει όχι μόνο πιο κοντά τις πόλεις της ηπειρωτικής ελλάδας, αλλά και θα προσφέρει την απαραίτητη χωρητικότητα. Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι με το πέρας της ΠΑΘΕΠ, μπορούμε να περάσουμε από 2 τραίνα την μέρα 4:30 για Αθήνα - Θεσσαλονίκη, σε 12-17 τραίνα την μέρα 3:39.

Αυτό θα σημαίνει ότι ο ΟΣΕ και η ΤραινΟΣΕ θα μπορούν να εκμεταλευτούν πλήρως και με απόλυτη ασφάλεια τη γραμμή. ΤΟ ίδιο θα συμβεί και στο Αθήνα - Πάτρα. Όπως περίπου θα ήταν και Θεσσαλονίκη - Λάρισα, αν λειτουργούσε η σηματοδότηση.

Βέβαια αυτά δε θα έρθουν μόνα τους. Παρόλες τις καθυστερήσεις στα εργα, η πραγματική καθυστέρηση είναι στη δυνατότητα του ΟΣΕ και της ΤραινΟΣΕ να αλλάξουν το μοντέλο λειτουργίας, να ενσωματώσουν στη λειτουργία τους καινουργιες τεχνολογίες (εισιτήρια, νέες μεθόδους εκμετάλευσης) οι οποίες μπορούν να αντιστρέψουν την κατάσταση, προετοιμάζοντας έτσι την εταιρεία για τις αλλαγές στο δίκτυό της.

Το έργο του σιδηροδρόμου δε μπορεί να συγκριθεί με τα ΚΤΕΛ, καθώς στους προορισμούς που το τραίνο εξυπηρετεί (με αποτελεσματικότητα), ο σιδηρόδρομος έχει πλεονέκτημα. Τα ΚΤΕΛ απλώς καταφέρνουν να εκμεταλευτούν την δυσπραγία και ακινησία του ΟΣΕ. Αλλωστε η χωρητικότητα του τραίνου είναι κατα πολύ μεγαλύτερη απ΄οτι μπορεί να προσφέρει το ΚΤΕΛ.

Ανακεφαλαιώνοντας, μπορεί όλ αυτά τα χρόνια να μην ασχοληθήκαμε με το σιδηρόδρομο και οι διαφορες πολιτικές που υιοθετήσαμε να τον έφεραν στη τραγική κατάσταση του σήμερα. Αλλά, η κατάσταση είναι αναστρέψιμη και ο στόχος μας θα πρέπει να είναι ο ΟΣΕ να γίνει κερδοφόρος με την παράδοση ενός πλήρους δικτύου.

Ανώνυμος είπε...

Για να γινουν ολα αυτα που αναφερεται για τον ΟΣΕ, απαιτειται να ξηλωθει το 80-90% των αργοσχολων υπαλληλων και προσωπικου του, οι οποιοι ως ΔΕΚΟ δεν μπορουν να απολυθουν αμεσα αρα θα πρεπει να γινει οτι και με τον ΟΤΕ, εθελουσια εξοδος με το τεραστιο κοστος συνταξεων, εφαπαξ και αποζημιωσεων να αναλαμβανει ο κρατικος προυπολογισμος δλδ ο λαος. Πραγμα αδυνατο λογω της ασχημης θεσης της χωρας.

Επιπροσθετα ο ΟΣΕ θα επρεπε να ιδιωτικοποιηθει 100% (αλα Ολυμπιακη) και να λειτουργησει με συγχρονικα οικονομικα και διοικητικα κριτηρια (αλλα αυτο απαιτει εκκαθαριση απο το αχρηστο προσωπικο αρα το ξεχναμε ως ιδεα) και η ΤραινΟΣΕ να παραμεινει κρατικη (αλλα με εξυγιανση) για να δημιουργει τις υποδομες (που και παλι απαιτει ξηλωμα δομων και αργοσχολων που και παλι κοστιζει αρα το ξεχναμε).

Δυστυχως οπως ειναι ο ΟΣΕ (και οι θυγατρικες) ως εταιρεια τα τελευταια 20-30 χρονια ειναι ντροπη για τη χωρα και ντροπη για τον παγκοσμιο σιδηροδρομο. Καταντησε μαζι με τη ΔΕΗ το χειροτερο τσιφλικι αργοσχολων και αργομισθων κομματοσκυλων που ταιζει ο ελληνικος λαος.

Μακαρι να κλεινανε και τα δυο με μαζικες απολυσεις ολων αυτων που τρωνε τσαμπα στις πλατες μου και να ανοιγανε αυριο το πρωι δυο νεες εταιρειες στις θεσεις τους με πληρη ιδιωτικοοικονομικα κριτηρια.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

για τον φίλο ΜΜΜ επισημαίνω πως η αυτοδιαφήμιση δεν είναι αποδεκτή. Κάθε φορά πλέον που θα γίνεται αυτό, το σχόλιο θα διαγράφεται επιτόπου. Ο φίλος μας μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο mail μου.

ektoras είπε...

Προς Ανώνυμο: Πρόσεχε τι εύχεσαι! Αυτά είναι συνήθως που επιβάλλει το ΔΝΤ, αλλά που είναι ενάντια στο Ευρωπαικό δίκαιο...

Κατα τη γνώμη μου, και την στηρίζω με όλες μου τις δυνάμεις, η λύση δεν είναι η ιδιωτικοποίηση, καθώς το κράτος έτσι χάνει παραγωγικές εταιρίες. Θα μπορούσαμε να συζητήσουμε για το ποιος είναι ο ρόλος του κράτους, αλλά τα 2 τελευταία χρόνια, ακόμα και οι ακραία φιλελεύθεροι τα έχουν χάσει.
Το να δουλεύει μια εταιρεία με κριτήρια ιδιωτικής εταιρείας δεν σημαίνει ότι δε μπορεί να ανήκει στο κράτος για να είναι κερδοφόρα. Η Εθνική Τράπεζα, ή ο ΟΤΕ είναι και ήταν κερδοφόροι όταν το κράτος είχε σημαντικότερα μερίδια.

Από τη πλευρά των μεταφορών, κι η Αττικό Μετρό, και η ΑΜΕΛ δημόσιες δεν είναι? Αλλά εφόσον εφαρμόστηκαν σύγχρονες μέθοδοι διαχείρισης, ή επειδή ξέφυγαν από την εποχή του βολέματος, είμαστε ευχαριστημένοι από τη λειτουργία τους. Παραπονιόμαστε που το εισιτήριο του μετρό είναι 1€, αλλά τουλάχιστον οι υπηρεσίες που προσφέρει είναι αντίστοιχες.
Αν ο ΟΣΕ είχε την ελευθερία να επιβάλλει τις τιμές του, και συγχρόνως θα καταφερνε να αγκαλιάσει τις νέες τεχνολογίες, δεν θα είχε βρεθεί σ΄αυτήν τη θέση. Αλλά οι επιλογές που κάναμε ή επιτρέψαμε να γίνουν έφεραν τα αποτελέσματα που βλέπουμε σήμερα.

Διαφωνώ επίσης με το ιδιωτικό μονοπώλειο που βλέπουμε ως πανάκεια. Σύμφωνα με τα 3 σιδηροδρομικά πακέτα, ο ΟΣΕ δεν μπορεί να είναι ιδιωτικός, από την άλλη η ΤραινΟΣΕ είναι στην ευχαίρεια του κράτους να αποφασίσει. Δε μου φαίνεται έξυπνο να την ιδιωτικοποιήσουμε, αλλά πως θα σας φαινόταν αν επιτρέπαμε την είσοδο κατα 10-20% των ΚΤΕΛ? Είναι ένας δρόμος που μπορεί να μας βγάλει αλλού από εκεί που επιθυμούμε, αλλά ίσως έτσι προχωρήσουν πιο εύκολα τα θέματα, αν δηλαδή η "μαφία των ΚΤΕΛ" είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα. Ετσι κι αλλιώς ο ΟΣΕ αποτελεί πλούτο του ελληνικου λαού και θα ήταν κρίμα να τον αφήσουμε σε άλλον να το διαχειριστεί.

Όσο για το προσωπικό, πρέπει τουλάχιστον να δούμε από που ξεκινήσαμε, και που βρισκόμαστε. Το 1990 ο ΟΣΕ (+ΤραινΟΣΕ) είχε 13χιλ προσωπικό. Το 2006 (τελευταία επίσημα στοιχεία) είχε 7,4 χιλ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2008, ο ΟΣΕ έχει 7,1 χιλ και η ΤραινΟΣΕ (στοιχεία από το site) 1,8 χιλ, δηλαδή περίπου 9χιλ. Παράλληλα δεν είναι δύσκολο ότι τα επόμενα 10 χρόνια θα βγουν στη σύνταξη πάνω από 4,5 χιλ άτομα.
Που σημαίνει ότι η φυσική φορά των πραγμάτων θα μειώσει το προσωπικό και ενδεχωμένως θα απαιτηθούν προσλήψεις για τη κάλυψη κενών, κυρίως λόγω της ανάπτυξης του οργανισμού λόγω του νέου δικτύου.
Το μεγάλο κόστος μισθοδοσίας προέρχεται κυρίως από το ότι ο μ.ο ηλικία είναι υψηλό, άρα και οι μισθοί αντιστοιχούν σε μεγαλύτερα μισθολογικά κλιμάκια. Η μείωση του μισθολογικού κόστους είναι νομίζω απαραίτητη για την περαιτέρω βιωσιμότητα του οργανισμού. Όσο και οι επενδύσεις για τη βελτίωση του δικτύου, της παραγωγικότητας, και η ανάληψη από το κράτος του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, ώστε να ελαφρυνθεί από την αποπληρωμή του (η αποπληρωμή αποτελεί το 50% της ετήσιας ζημιάς)

Αυτό όμως που δεν ξέρω (και θα ευχαριστούσα αν κάποιος είχε πληροφορίες) είναι το μέγεθος του μεταφορικού έργου του ΟΣΕ, δλδ πόσους επιβάτες (ή επιβ*χλμ) και τόννους*χλμ μετέφερει το χρόνο, και ποια είναι αυτή του η αναλογία με τα έξοδα.

Συνεχίζω να πιστεύω πάντος ότι το 2009 ήταν μια χρονιά ορόσημο για τον ΟΣΕ, καθώς ο κόσμος άρχισε να ασχολείται για πρώτη φορά με την κατάστασή του και μπήκε σε εφαρμογή ένα πλάνο για την εξυγίανσή του (με το οποίο δε συμφωνω απόλυτα), κυρίως μέσω της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων που ηταν πολύ χαμηλά μέχρι τότε και της μείωσης του κόστους. Γι αυτό και περιμένω εναγωνίως τα αποτελέσματα χρήσης του 2009...

Ανώνυμος είπε...

Ο Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής Α.Ε. (Ε.ΔΙ.Σ.Υ.), στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου , πρόκειται να θέσει υπό τάση από την Πέμπτη 29 Απριλίου 2010 και από ώρα 07:00 ,τις πάγιες εγκαταστάσεις ηλεκτρικής έλξης , στο τμήμα γραμμής Σ.Σ. Οινόης – Σ.Σ. Χαλκίδας .






Η τάση λειτουργίας του ηλεκτροδοτούμενου σιδηροδρομικού δικτύου είναι 25.000 V – 50 Hz






Κάθε προσέγγιση στην Ηλεκτροκινούμενη γραμμή και στις πάγιες εγκαταστάσεις αυτής καθώς και η αφαίρεση εξαρτημάτων από του πυλώνες στήριξης της εναέριας γραμμής (Γραμμή Επαφής) είναι « άκρως επικίνδυνη για την ζωή» .

Spyros Kalogiros είπε...

ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Όχι Μάιο φίλοι μου, τον αύγουστο αν δούμε Ντεζίρο στις ράγες θα λέμε ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ! Το υπογράφω αυτό. Και εξηγούμαι. Έχουμε και λέμε:

-->Λιόσια - Ασπρόπυργος: Χρόοοοοονια και ζαμάνια. Τη γιαγιά μου να έβαζα θα τελείωνε. Καθυστερεί το έργο πάρα πολύ. Κάθε τόσο περνάω και τίποτα. Οι κολώνες μόνες τους. Αλλά μάλλον πρέπει να περάσει το σύρμα από έγκριση, να ανέβει στον 2ο να πάρει αριθμό πρωτοκόλλου, να κατέβει στο ισόγειο να πάρει αριθμό μητρώου, να πάρει άδεια πολεοδομίας,να, να, να... ΕΛΛΑΔΑ!

-->Μέχρι Θήβα: Όντως υπάρχει σύστημα ηλεκτροκίνησης κατά μήκος μέχρι και την Τιθορέα. Που είναι το θέμα όμως. ΚΑΘΕ τόσο υπάρχουν ΚΕΝΑ του χιλιομέτρου όπου δεν υπάρχουν καλώδια ηλεκτροκίνησης.

--> Κλοπές: Εδώ μπαίνουν οι γύφτοι. Δεν είναι δυνατόν στην ελλάδα του 2010 να γίνονται οι γραμμές έρμαιο των γύφτων. Δεν μπορεί κύριοι να έχετε τους χωροφύλακες σπίτια σας και να μην υπάρχει αστυνόμευση στις γραμμές. Φτιάξε ένα ηλςκτροφόρο φράχτη με 30-40 χιλιάδες βολτ και θα σου πω εγω αν θα πλησιάσει μύγα! ΟΥΤΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ δε θα πλησιάσει!!

Αυτά! Και επαναλαμβάνω:Ηλεκτροκίνηση Τέλος Μαΐου; ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Δεν έχει και πλαίσιο να βάλω τη τζίφρα μου!

Ανώνυμος είπε...

Ποιός θα τολμήσει να βάλει έναν ηλεκτροφόρο φράχτη με 30-40 χιλιάδες βολτ? Θα ξεσηκωθούν αμέσως κάτι γουρλομάτηδες, δήθεν "προοδευτικοί" να αρχίσουν πάλι να γκαρίζουν σαν γουρούνια για τα "ανθρώπινα δικαιώματα"!!!!

Να σας θυμίσω τι έγινε πέρσι την άνοιξη όταν κάποια από τις "γνωστές άγνωστες" ομάδες αναρχικών μπήκε στον ΗΣΑΠ να κάνει "έργο τέχνης" τα βαγόνια του ηλεκτρικού, τους καταδίωξαν οι φρουροί και ένας από τους αναρχικούς πάτησε την λάθος γραμμή και κεραυνοβολήθηκε????

Τις επόμενες μέρες ξεχείλισαν τα παράθυρα στα δελτία ειδήσεων από τους γουρλομάτηδες αυτούς να κλαίνε και να οδύρονται για τα "θερμόαιμα παιδάκια που δεν έχουν που αλλού να εκτονωθούν"!

Για φανταστείτε να βάλουν και ηλεκτροφόρο φράχτη υψηλής τάσης! Μιλάμε, θα καεί η Αθήνα από τους "προστάτες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων"!

Τώρα αυτό μου φέρνει στο μυαλό και κάτι άλλο-όσες φορές έχω δει βαγόνια του προαστειακού ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ! Για φανταστείτε τι είδους εντύπωση αποκομίζουν οι τουρίστες που παίρνουν π.χ. τον Προαστιακό από Αεροδρόμιο για Αθήνα και βλέπουν αυτά τα ΑΣΥΛΛΗΠΤΑ γκράφιτι. Αν στον ΗΣΑΠ δεν βλέπονται μία, στον Προαστιακό ΔΕΚΑ φορές ξερνάς να τα βλέπεις! Καλά τόσο πια τα έχουν παρατήσει στις ορέξεις των ΒΑΝΔΑΛΩΝ?

Και μην τολμήσει και τους πει κανείς θερμόαιμους πιτσιρικάδες! ΔΕΝ είναι θερμόαιμοι πιτσιρικάδες, ΑΛΗΤΕΣ είναι και θέλουν ξύλο που να βγάλουν αίμα, μήπως και βάλουν μυαλό!

Και εμείς κάποτε υπήρξαμε θερμόαιμοι πάνω στην ανάπτυξη, με ένα σωρό προβλήματα, αλλά δεν σκεφτήκαμε ποτέ να βγούμε έξω να καταστρέφουμε περιουσίες του Δημοσίου και των πολιτών, ούτε να εκθέτουμε την χώρα μας διεθνώς! Έλεος!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Χθες παιδι 12 χρονων στην Λαρισα κεραυνοβοληθηκε απο 25.000 βολτ της εναεριας γραμμης του τρενου. Γιατι λεει ανεβηκε μαζι με κατι αλλους φιλους του πανω στα σταθμευμενα βαγονια να κανουν γκραφιτι αλλα ακουμπησε το ηλεκτροφορο καλωδιο.

Απο την ηλεκτροπληξια εχασε τις αισθησεις του, επεσε απο την οροφη του βαγονιου και χτυπησε. Εκτος δλδ απο ηλεκτροπληξια και εγκαυματα και καταγματα.

Μεταφερθηκε εσπευσμενα στην Αθηνα γιατι η Λαρισα δεν εχει μοναδα εγκαυματων

Περισσοτερα εδω

http://news247.gr/a/4!128338

Εμεις ως νεολαια τη δεκαετια του 80 γιατι δεν εκτονωναμε τα αγχη μας και τις αγωνιες μας πανω σε ξενες περιουσιες, σε βαγονια και σε γκραφιτι????

Ανώνυμος είπε...

Αναφορικα με το φιλο που αναφερθηκε σε Εθνικη και ΟΤΕ κανεις ανομοιες συγκρισεις.

Η Εθνικη ειναι τραπεζα, πουλαει ενα τελειως διαφορετικο προιον (αν βουλιαζουμε αυτη τη στιγμη σαν χωρα φταιμε και εμεις γιατι επι 15+ χρονια ζουσαμε με δανεικα στελνοντας το λογαριασμο στο μελλον) και με στεγαστικα, καταναλωτικα, διακοποδανεια, φοιτητοδανεια, εορτοδανεια, πιστωτικες κτλ κτλ εχει τρελα κερδη. Επιπλεον για δεκαετιες μεχρι την πληρη απελευθερωση της τραπεζικης αγορας και την πληρη λειτουργεια του ανταγωνισμου (δλδ καλα τελη δεκαετιας 90) ηταν μονοπωλιο στον τραπεζικο χωρο αρα ολες οι καταθεσεις και ολα τα δανεια περναγαν απο εκει.

Ο ΟΤΕ παλι παρειχε ενα μονοπωλιακο προιον που δεν μπορουσε να το αγορασει κανεις απο πουθενα (τηλεφωνια). Επιπλεον ολες οι επενδυσεις που εκανε εγιναν με δικα μου και δικα σου λεφτα απο τη μεταπολιτευση και μεχρι πριν μερικα χρονια.

Ο ΟΣΕ αντιθετα πουλαει ενα προιον το οποιο ειναι μεν μονοπωλιακο αλλα υπαρχουν εναλλακτικες και ανταγωνισμος καθως υπαρχουν τα ΚΤΕΛ, τα ΙΧ, τα αεροπλανα. Δεν εχει νοημα καποιος πχ να παρει το τρενο για Αλεξανδρουπολη οταν value for money ειναι παρει το αεροπλανο (αναλογια αποστασης/χρονου/κοστους).

Δεν εχει νοημα πχ καποιος να παρει το τρενο για Κορινθο οταν με ενα αριστο αυτοκινητοδρομο με 4 λωριδες και στηθαιο εισαι εκει σε 30 λεπτα μαξ, με το ΙΧ σου.

Βαλε την παρακμη, σαπιλα και καταντια του ΟΣΕ σε επιπεδο δρομολογιων, συρμων, συμπεριφορων ειναι λογικο γιατι ποτε δεν εγινε αρεστος στον Ελληνα και δεν προκειται να γινει τωρα που δεν υπαρχει σαλιο για υποδομες, ηλεκτροκινηση πληρη παντου και ξεκαθαρισμα του οργανισμου με εθελουσιες κτλ.

Τελος για το Μετρο ειναι απλα λιγο πιο σοβαρη εταιρεια γιατι εχει ενα πιο καινουριο δικτυο και πιο καινουριο τροχαιο υλικο. Δεν ειναι καμια σουπερ ντουπερ κερδοφορα εταιρεια.

Δυστυχως για να παψουν οι Αστικες συγκοινωνιες να ειναι ζημιογονες και να τις συντηρει το κρατος με τρελα λεφτα για να εχει φτηνο "κοινωνικο" εισητηριο για την Κουτση Μαρια, πρεπει το εισητηριο για πλακα να τριπλασιασει την τιμη του στα 3 ευρω και να εντατικοποιηθουν οι ελεγχοι για τους παραβατες και τους τζαμπατζηδες. Και παλι δεν ξερω αν με 300% αυξηση μπορουν να εισρευσουν τα αναγκαια κεφαλαια για να περιοριστει η κρατικη συμμετοχη και να μειωθουν οι ζημιες τους.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Με συγχωρείτε αγαπητέ διαχειριστή, η παραπομπή μου σε άρθρο από ανακοίνωση του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ) δεν την θεώρησα "διαφήμιση", καθώς ΔΕΝ ήταν δικό μου το κείμενο, αν και ήταν αναρτημένο στο δικό μου ιστολόγιο...
Το θεώρησα ως διόρθωση του παραπάνω σχολίου μου, στο οποίο έγραφα ότι από προχτές ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση ΟΙΝΟΗ-ΧΑΛΚΙΔΑ και ο ΕΔΙΣΥ θα την αφήσει έτσι να την κλέψουν όλη, όπως στο τμήμα ΑΧΑΡΝΑΙ-ΟΙΝΟΗ-ΘΗΒΑ...

Καλό θα ήταν, βέβαια, να μην επιτρέπεται κανένα είδος διαφήμισης, όπως του ανωνύμου 11:38μμ για το λίνκ http://news247.gr/a/4!128338
(Εδώ να προσθέσω ότι ο 12χρονος ΔΕΝ άγγιξε τα ηλεκτροφόρα καλώδια, αλλά βρέθηκε εντός του ηλεκτροφόρου τους πεδίου, με αποτέλεσμα την δημιουργία τοξό-βραχυκυκλώματος που κεραυνοβόλησε και ταυτόχρονα εκτίναξε τον ανήλικο σε μεγάλη απόσταση, και ΟΧΙ τον χτύπησε το ρεύμα επειδή άγγιξε τα καλώδια, έχασε τις αισθήσεις του και έπεσε από το βαγόνι. Επίσης είχε παει μόνος του για το "έργο" του και ΟΧΙ με φίλους, αφού βρέθηκε από τους μηχανοδηγούς μόνος του)

Ασφαλώς, καταλαβαίνετε ότι η απαγόρευση δημοσίευσης διευθύνσεων θα προκαλέσει διενέξεις στην άνετη επικοινωνία, θα αποτελέσει μονόδρομο την αντιγραφή ολόκληρων άρθρων από ιστοσελίδες και ιστολόγια, μην αναφερθώ πως η απουσία υπόδειξης πηγής (και αυτό "διαφήμιση" είναι) θα προκαλέσει επιπρόσθετες παρεξηγήσεις, αλλά υποχρεούμαι να συμμορφωθώ με τους κανόνες φιλοξενίας του ενδιαφέροντος ιστολογίου σας.

Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία.

ektoras είπε...

Το θέμα του κόστους των αστικών συγκοινωνιών είναι διαφορετική από το σιδηρόδρομο, γι αυτό δε θα ήθελα να ασχοληθώ παραπάνω, εκτός από το να πω ότι η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, προκαλεί ανισότητες και απομακρύνει τα ΜΜΜ από το κόσμο που τα έχει περισσότερο ανάγκη.

Η ΑΜΕΛ λοιπόν έχει κέρδη ή γενικά καταφέρνει να ισοσκελίζει το κόστος.

Ο ΟΣΕ λοιπόν έχει κι αυτός καινούργιο δίκτυο και καινούργια τραίνα, αλλά τότε γιατί δεν τα καταφέρνει καλύτερα? Για μένα η αδυναμία του οφείλεται στον ελλειπή εταιρικό μετασχηματισμό του. Ας δούμε τι θα γίνει τώρα, αλλά δεν τρέφω τρελές ελπίδες.

Ο ΟΣΕ ομως δεν είναι τόσο τραγικός όσο τον θέλετε.
Για Λαμία και Λάρισα πχ είναι ήδη πιο γρήγορο να πάρεις το τραίνο, παρά ΚΤΕΛ ή ΙΧ (και η κατάσταση θα καλυτερεύσει με το πέρας των έργων).
Για Κόρινθο θέλεις τουλάχιστον 1 ώρα και 18€ (διόδια και βενζίνη) ενώ με τον Προαστιακό 1:07 ώρα και 6€, με τραίνο κάθε ώρα. Ασε που μπορείς σ΄αυτό το διαστημα να ασχοληθείς και με κάτι πιο δημιουργικό από το να οδηγείς.

Κατα τη γνώμη μου το πρόβλημα δεν είναι η υποδομή, καθώς αυτή φτιάχνεται και όπου είναι έτοιμη, είναι ανταγωνιστική. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι πράγματι κάποια μυαλά που επικρατούν και κρατούν τον ΟΣΕ πίσω. Με καλό μάρκετινγκ, με καλύτερες υπηρεσίες, με σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού (πιστεύω ότι ο ΟΣΕ διαθέτει αρκετά πολύ ενδιαφέροντα άτομα) και του υλικού, ο ΟΣΕ μπορεί να αναπτυχθεί.

Αν δε μπορεί να το εγγυηθεί το κράτος, ας πουλήσουμε και την ΤραινΟΣΕ στους Γερμανους να τελειώνουμε. Αλλά μετά πάλι θα καθόμαστε παθητικά να παραπονιόμαστε, αντί να προσπαθούμε ενεργητικά να αλλάξουμε την κατάσταση!

τρενομανής είπε...

Έχοντας εμπειρία από παλαιότερα χρόνια στην παράδοση σιδηροδρομικών έργων δεν πιστεύω ότι έστω και την 31η Μαΐου υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να δούμε σε κίνηση ηλεκτροκίνητους συρμούς από τα Άνω Λιόσια έως το Κιάτο, πολύ δε περισσότερο από Πειραιά ή Αθήνα έως Κιάτο.
Οι κλοπές καλωδίων ήταν και παραμένει ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ φαινόμενο! Πιο απαράδεκτες όμως είναι οι φτηνές και εξωφρενικά απαθείς αντιδράσεις των υπευθύνων Κράτους/ΟΣΕ: "κλέβουν το καλώδιο οι Αθίγγανοι, γι' αυτό πρέπει να επαναπροκηρύξουμε τα έργα με ζημιά εκατομμυρίων €" Πόσα μέτρα καλώδιο έχει κλαπεί από το σπίτι όλων αυτών των υπευθύνων/ανευθύνων κράτους/ΟΣΕ; Τόσο δύσκολο είναι να διατεθούν από τον ΟΣΕ δραιζίνες-περιπολικά με ενόπλους αστυνομικούς που να περιφρουρούν το δίκτυο ηλεκτροκίνησης καθόλη τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών τοποθέτησης των καλωδίων; Ο ΟΣΕ διαθέτει δρεζίνες οι οποίες μια μικρή συντήρηση είναι δυνατόν να εξυπηρετήσουν αυτόν τον σκοπό! Αστυνομικούς διαθέτει άφθονους το Ελληνικόν Κράτος. Προσωπικό για την κίνηση των δρεζινών μπορεί να βρει ο ΟΣΕ...Επομένως με ελάχιστο σχετικά κόστος θα περιφρουρούνταν τα έργα ηλεκτροκίνησης του σιδ/κου δικτύου! Έπειτα δίδεται τάση στο καλώδιο και...τέλος!

τρενομανής είπε...

Ο σιδηρόδρομος και γενικότερα τα μέσα σταθερής τροχιάς έχουν ένα μοναδικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς: έχουν την ιδιότητα να διατρυπούν τα αστικά κέντρα με μεγάλη ταχύτητα, δίχως να λογαριάζουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Αυτό το πλεονέκτημα ακόμη και σήμερα δεν έχει εκμεταλλευτεί ο ΟΣΕ! Πάμπολλες αστικές και περιαστικές περιοχές είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν τόσο πέριξ των Αθηνών, όσο και πέριξ της Θεσσαλονίκης, αλλά και μεταξύ άλλων αστικών και ημιαστικών περιοχών! Τρανό παράδειγμα είναι η κωμόπολη της Μεσσήνης. Η γραμμή επαναλειτούργησε έπειτα από 20 σχεδόν χρόνια και τα δεκατόσα ζεύγη δρομολογίων από την Καλαμάτα πηγαινοέρχονται φίσκα! Στο λεκανοπέδιο υπάρχουν οι περιπτώσεις της Ελευσίνας και της πόλης των Μεγάρων. Για μεν την Ελευσίνα η σιδ/κη γραμμή είναι και κανονικού εύρους και μετρικού. Τα κτήρια και οι αποβάθρες των σταθμών Ελευσίνας - Άνω Λιοσίων και Αγίων Αναργύρων υπάρχουν. Θα ήταν δυνατόν 5 - 10 ζεύγη δρομολογίων προς Θήβα ή Χαλκίδα, αντί να έχουν αφετηρία τον Σ.Σ. Πειραιά να έχουν ως αφετηρία τον σιδηροδρομικό σταθμό της Ελευσίνας, εκτελώντας το Δρομολόγιο Ελευσίνα – Στ. Λαρίσης – Χαλκίδα/Θήβα! Δίχως (σχεδόν) καμία δαπάνη! Είναι θέμα μόνο μιας ΡΗΜΑΔΑΣ απόφασης. Αν χρησιμοποιηθεί το μετρικό δίκτυο (δηλαδή με μετεπιβίβαση στον σταθμό Προαστιακού των Αγίων Αναργύρων τότε είναι δυνατόν να εξυπηρετείται και το κέντρο της πόλης των Μεγάρων. Σταθμοί, αυτοκινητάμαξες και δίκτυο υφίσταται! Είναι θέμα μόνο μιας απόφασης. Το ίδιο συμβαίνει και στο τμήμα Νέος Σ.Σ. Κορίνθου - Παλαιός Σ.Σ. Κορίνθου - Ισθμός - Λουτράκι: Ωραία, δεν υπάρχουν προς το παρόν χρήματα για την κατασκευή κλάδου του προαστιακού προς Ισθμό - Λουτράκι. Οι (μετρικοί) συρμοί που αναχωρούν από το νέο Σ.Σ. Κορίνθου (προαστιακού) προς Ναύπλιο – Τρίπολη, θα ήταν δυνατόν να αναχωρούν από το Λουτράκι και να εξυπηρετούν τους κατοίκους του Λουτρακίου, του Ισθμού και της πόλης της Κορίνθου που θέλουν να μετακινηθούν με τον προαστιακό συνδέοντας αυτά τα αστικά κέντρα με τον νέο σταθμό του προαστιακού της Κορίνθου. Δίκτυο/σταθμοί και τρένα υπάρχουν! Είναι κι αυτό μόνο θέμα μιας απόφασης! Τέλος, αν και θα ήταν δυνατόν να αναφέρω δεκάδες τέτοιες περιπτώσεις κατά τις οποίες ο ΟΣΕ χάνει τεράστια έσοδα και ταυτόχρονα δεν ανακουφίζει το κυκλοφοριακό πολλών αστικών και ημιαστικών κέντρων, ενώ την διαθέτει υποδομή να το κάνει Θα κλείσω με την ανακατασκευασμένη μετρική σιδ/κη γραμμή Κορίνθου - Άργους - Ναυπλίου και Άργους - Τριπόλεως. Ο κλάδος Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο θα ήταν δυνατόν να είναι κερδοφόρος και εμπορικά/επιβατικά εκμεταλλεύσιμος αν ο ΟΣΕ έθετε σε λειτουργία τα ολοκαίνουργια αυτόματα συστήματα φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων στο τμήμα Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο εξοικονομώντας 15 - 20 λεπτά της ώρας ανά δρομολόγιο (δεν σχολιάζω ότι κατά την 5ετή ανακατασκευή της σιδ/κης επιδομής δεν κατασκευάστηκε ούτε μια ανισόπεδη διάβαση...). Αρνείται όμως να τα θέσει σε λειτουργία, στερώντας τους κατοίκους 2 ικανών αστικών κέντρων από την προαστιακή μετακίνηση. Πέραν επομένως των απαραιτήτων έργων υποδομής που οφείλουν να υλοποιηθούν στην πατρίδα μας, χρειάζεται και η βούληση και κοινός νους, ο οποίος δυστυχώς δεν υπάρχει (και μάλιστα ατιμωρητί) στην Ελλάδα...

Γεωργιος είπε...

Καλά ολα αυτα που λες φίλε ΔΤ (τρενομανη) αλλά ξεχνάς οτι το μετρικο δίκτυο εχει παμπολλες διαβασεις πολλες απο αυτές μη αυτόματες. Δευτερον το μετρικο δίκτυο δεν επιτρέπει μεγαλες ταχύτητες οποτε αν φτασει ως τα Μέγαρα για ποιο λόγο να το προτιμα κανεις έναντι του γρηγορότερου προαστιακού. Μόνο λόγω του οτι οι σταθμοι ειναι μεσα στις πολεις. Καλός ο ρομαντισμός αλλα ας κοιτάμε τα πράγματα πολυπλευρα.

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για τη φιλότιμη προσπάθειά σας κύριε Καραγιάννη. Γνωρίζετε ποιοι είναι οι τεχνικοί λόγοι που εμποδίζουν το άνοιγμα των 3 σταθμών που αναφέρετε? Προσωπικά δεν θεωρώ πιθανό το άνοιγμα κανενός σταθμού μέσα στο 2010 στον Προαστιακό σιδηρόδρομο. Όταν η χώρα μας έχει φτάσει στο σημείο να μην μπορεί επί 2 χρόνια να ανοίξει έτοιμο σταθμό (Μεταμόρφωση) τη στιγμή που κάποτε εγκαινιάζονταν...μακέτες έργων, τότε τι να περιμένει κανείς για την ανάπτυξη, τις θέσεις εργασίας και γενικά το μέλλον του τόπου μας? Το επίσημο ελληνικό κράτος εμφανίζεται ανίκανο να πατήσει ένα διακόπτη...

Ανώνυμος είπε...

1. Μήπως γνωρίζει κανείς τον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ λόγο που εδώ και 2 χρόνια δεν ανοίγει ο έτοιμος σταθμός της Μεταμόρφωσης? Κάτι μου λέει ότι οι δήθεν ισχυρισμοί του νομάρχη ότι είναι αυθαίρετος κάτι ΑΛΛΟ προσπαθούν να κρύψουν!

2. Τώρα είδα στο Διαδίκτυο αυτό που έγινε με τον 12χρονο, δεν είχα δει ειδήσεις όταν συνέβη. Απίστευτο, πάνω που θυμήθηκα και έγραψα για αυτόν που πήγε επίσης για γκράφιτι και κεραυνοβολήθηκε πέρσι, έγινε καπάκι το άλλο!!!! Αυτό και αν ήταν σύμπτωση!!!!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

τρενομανής είπε...

Δεν είμαι ο πολύ αγαπητός και εξαίρετος στην δουλειά του ΔΤ! θα σας παρακαλούσα να χρονομετρήσετε το χρόνο του δρομολογίου απλής, μετρικής αυτοκινητάμαξας από το κέντρο της πόλης των Μεγάρων, έως το σταθμό των Αγίων Αναργύρων (μετεπιβίβαση) και τον συνολικό χρόνο: μετάβαση με λεωφορείο από το κέντρο της πόλης των Μεγάρων στον Σ.Σ. προαστιακού Μέγαρα και από εκεί με τον προαστιακό. Θα περιμένω και το άθροισμα του κόστους των εισητηρίων. Μη λησμονείτε ότι αν θα λειτουργούσε η μετρική Σιδ/κη γραμμή θα εξυπηρετούσε και τα Μέγαρα και την Ελευσίνα. Δεν θα ήμουν αντίθετος με την διαπλάτυνση της μετρικής στο τμήμα Ελευσίνα - Μέγαρα. Την λειτουργία της εν λόγω μετρικής γραμμής ως προαστιακής γραμμής την πρότεινα για λόγους εξαιρετικής οικονομίας. Εσείς είστε αντίθετος με την περαιτέρω εξάπλωση του δικτύου του προαστιακού, ώστε αυτό να εξυπηρετεί καλύτερα τα κέντρα των περιαστικών περιοχών; Το θέμα δεν είναι ρομαντικό, αλλά πρακτικό.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα