κείμενο από το ypodomes.com
Η αντίστροφη μέτρηση για τους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία Οδό άρχισε. Μετά την διακοπή του διαγωνισμού για την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών διοδίων είναι προφανές ότι δεν θα καθυστερήσουν να λειτουργήσουν και νέους σταθμούς διοδίων τους αμέσως επόμενους μήνες.
Συνολικά έξι νέοι σταθμοί διοδίων θα περιμένουν τους ταξιδιώτες οι οποίοι θα επιχειρήσουν να διασχίσουν την Εγνατία Οδό και οι οποίοι είναι σχεδόν έτοιμοι ξεκινώντας από Δυτικά: στην Ηγουμενίτσα, στα Ιωάννινα (σταθμός Παμβώτιδας που ήδη έχουμε και τις πρώτες αντιδράσεις), Γρεβενών ( στο Βενέτικο Ποταμό), στην Νυμφόπετρα, στο Παγγαίο, και στην Κομοτηνή.
Οι σταθμοί διοδίων με τη λειτουργία αναμένεται να φέρουν ισχυρά έσοδα στην Εγνατία Οδό ΑΕ για την αποπληρωμή των μεγάλων δανείων που έχει συνάψει η εταιρεία τόσο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων όσο και με Ελληνική Τράπεζα. Πριν από λίγο καιρό είχε δημοσιευτεί και η δυσαρέσκεια εκ μέρους της Ε.Ε για την μη καταβολή διοδίων στον οδικό άξονα.
Εκτός αυτού η Κυβέρνηση προσδοκά σημαντικά έσοδα από τα διόδια αυτά (από τον αναλογούντα ΦΠΑ) και έτσι δεν μπορεί παρά να προωθεί την ανάπτυξη των σταθμών αυτών που δεν θα είναι και οι μοναδικοί καθώς προβλέπονται συνολικά 13 σταθμοί διοδίων.
Το ύψος των διοδίων δεν έχει καθοριστεί ακόμα, αλλά το πιο πιθανό είναι να κυμαίνονται ελαφρώς χαμηλότερα από τις τιμές που ισχύουν σε άλλους αυτοκινητόδρομους. Δεν είναι κρυφό ότι για την συντήρηση του αυτοκινητόδρομου που πλέον χρησιμοποιείται κατά κόρον και από Βουλγάρικα άλλα και από Τούρκικα φορτηγά ότι χρειάζονται περισσότερα από 80.000.000 ευρώ ετησίως.
Οι αντιδράσεις στις περιοχές που θα λειτουργήσουν τα διόδια αναμένονται το επόμενο διάστημα αλλά αυτό δεν θα είναι αρκετό καθώς ο οικονομικός κλοιός σφίγγει όλο και περισσότερο πάνω από την Εγνατία Οδό ΑΕ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Καλά, γιατί τόση οπισθοδρόμηση? Όλος ο κόσμος καταργεί σταθμούς διοδίων και εφαρμόζει καινούριες μεθόδους κι εμείς χτίζουμε καινούρια.
Για παράδειγμα ο περιφερειακός (Μ50) του Δουβλίνου και οι εθνικοί δρόμοι στην Αυστραία που πληρώνεις μέσω internet και ο έλεγχος γίνεται με κάμερες.
Το εθνικό δίκτυο της Ελβετίας, Αυστρίας, Βουλγαρίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας που αγοράζεις το Vignette μόλις μπεις στη χώρα.
Οι autostrada της Ιταλίας, που παίρνεις μία κάρτα όταν μπαίνεις και πληρώνεις όπου βγεις για ακριβώς την απόσταση που διένυσες!
Ξέρουμε ότι η χώρα είναι 10 χρόνια πίσω. Γιατί να επιβεβαιώνεται κιόλας κάθε μέρα?
"Ξέρουμε ότι η χώρα είναι 10 χρόνια πίσω. Γιατί να επιβεβαιώνεται κιόλας κάθε μέρα" Αγαπητέ Jhon έκανες λάθος στα μηδενικά. Μάλλον ξέχασες ένα ή δύο μηδενικά στα 10 χρόνια! Φυσικά το πρέπον σύστημα είναι: σταθμοί διοδίων ΜΟΝΟ στις εισόδους των Ε.Ο. και σταθμοί διοδίων πληρωμής στις οποιεσδήποτε εξόδους και ΠΟΥΘΕΝΑ ενδιάμεσα. Όμως σε όλες τις χώρες που ανέφερες (ακόμα και στις γείτονες Βαλκανικές) για την μετακίνηση του πληθυσμού διατίθεται και ένα εκτεταμένο (ηλεκτροκίνητο στις περισσότερες των περιπτώσεων που ανέφερες) σιδ/κο δίκτυο. Στην πατρίδα μας το δίκτυο αυτό μετά από συστηματική απαξίωση, εσκεμμένη ρεμουλολαμογιοδιαχείρηση και τελικά γκεμπελική εναντίον του προπαγάνδα επέτυχαν ουσιαστικά να το εξαφανίσουν. Μάλιστα οι κρατούντες δεν εξασφάλισαν στους διακινούμενους ούτε καν μια στοιχειώδη εναλλακτική διαδρομή από το επαρχιακό οδικό δίκτυο, στην οποία να μην υποχρεούται κάποιος να καταβάλει αντίτιμο διοδίων! Η ακραία δηλαδή εφαρμογή μονοπωλιακού καπιταλισμού! Αγαπητοί αναγνώστες μη λησμονείτε ότι στην διαδρομή Κοζάνη (Φλώρινα) Θεσσαλονίκη έως Αλεξανδρούπολη υπάρχει ΚΑΙ ο σιδηρόδρομος. Μπορεί να είναι λίγο πιο αργός (όχι βέβαια σε όλες τις περιπτώσεις - το δίκτυο Θεσσαλονίκη - Έδεσσα (Φλώρινα) είναι ταχύτερο και έως τουλάχιστον την Έδεσσα ασφυκτικά γεμάτο. Ο ΟΣΕ θα έπρεπε από καιρού να διπλασίαζε την χωρητικότητα των συρμών και να ηλεκτροκινούσε το τμήμα Πλατύ - Έδεσσα) αλλά παρέχει άνετο ταξίδι με διαδρομή απαράμιλλου φυσικού κάλλους (ειδικότερα στα τμήματα Σκύδρα - Αμύνταιο, μεταξύ Κιλκίς - Σερρών - λίμνες Δοϊράνη και Κερκίνη, μεταξύ Δράμας και Ξάνθης - Θρακικά Τέμπη κ.λ.π.) Είναι απαράδεκτα τριτοκοσμικό για τις καθημερινές μετακινήσεις να μην διατίθεται σαν προϊόν μεταφοράς/μετακίνησης ο σιδηρόδρομος. Κάτι τέτοιο συναντά κανείς μόνο σε υπέρ του δέοντος τριτοκοσμικές χώρες (κατάσταση που ίσως να μην απέχουμε και πολύ...)
Οκ, καλύτερα τα ηλεκτρονικά διόδια κλπ, αλλά στην Ιταλία που βρέθηκα πριν 3-4 χρόνια, έξω από το Μιλάνο, είχε κανονικά διόδια, με τιμή 1,60 νομίζω
Δημοσίευση σχολίου