κείμενο από το ypodomes.com
Ρεκόρ καθυστερήσεων για το Μετρό της Αθήνας. Το μέσο σωτήρας της πόλης πάει από καθυστέρηση σε καθυστέρηση και πλέον είμαστε ένα βήμα πριν από την περαιτέρω παράταση των ημερομηνιών παράδοσης των επεκτάσεων.
Με εξαίρεση τον σταθμό της Αγίας Παρασκευής ο οποίος θα δοθεί στις αρχές Δεκεμβρίου οι υπόλοιποι σταθμοί του Μετρό δυστυχώς φαίνεται ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν μέχρι τον Μάρτιο του 2011 όπως είχε ανακοινωθεί πριν το Καλοκαίρι.
Το πρόβλημα με τα ηλεκτρομηχανολογικά και την εμπλοκή Siemens παραμένει και έτσι προς το παρόν δεν υπάρχει καμία απόλυτα πειστική φωνή για την οριστική παράδοση των επεκτάσεων προς Χαϊδάρι, Περιστέρι και Ελληνικό.
Οι εργασίες συνεχίζονται με αφόρητα αργούς ρυθμούς εν μέσω ψιθύρων για υποχρηματοδότηση των έργων που με τη σειρά τους φέρνει αργούς ρυθμούς στην τελική ευθεία των έργων.
Η μεγαλύτερη επέκταση αυτή τη στιγμή στο Μετρό της Αθήνας είναι αυτή προς Ελληνικό με 4 σταθμούς. Μέχρι και σήμερα που μιλάμε οι εργασίες συνεχίζονται τόσο υπογείως όσο και στην επιφάνεια ενώ κανένας από τους εργοταξιακούς χώρους δεν έχει παραδοθεί. Χωρίς να έχει υπάρξει κάτι επίσημο όλα συνηγορούν στην παράδοση αυτής της επέκτασης το καλοκαίρι του 2011.
Οι επεκτάσεις στα Δυτικά Προάστια σε Περιστέρι και Χαϊδάρι εξακολουθούν να απασχολούν προσωπικό ενώ και εδώ τα εργοτάξια παραμένουν όλα ενεργά.
Ο μοναδικός ενεργός διαγωνισμός για επέκταση του μέσου στην πρωτεύουσα αυτός που θα φέρει το Μετρό στον Πειραιά από το Χαϊδάρι σέρνεται από το 2006 κάνοντας το ρεκόρ μοναδικό. Περιμένουμε ακόμα την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του διαγωνισμού για να περάσουμε σε αυτή των οικονομικών προσφορών χωρίς να υπολογίζονται τυχός προσφυγές εκ μέρους των εταιρειών που δεν θα καταφέρουν να πάρουν το έργο.
Και το μέλλον όμως του υπόγειου σιδηρόδρομου της Αθήνας είναι ακόμα σκοτεινό καθώς πριν την έλευση του 2012 δεν αναμένεται να γίνει κανένας διαγωνισμός είτε για την νέα γραμμή 4 είτε για επέκταση των υπαρχόντων γραμμών.
Εκτός όλων των υπόλοιπων προβλημάτων (κυριώς οικονομικών αλλά και προγραμματισμού) υπάρχει και το θέμα της συγχώνευσης ΗΣΑΠ- Μετρό που θα φέρει αντιδράσεις από τους εργαζόμενους του ΗΣΑΠ που σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα έχουν κατά πολύ μεγαλύτερες απολαβές από τους συναδέλφους τους και θα έχουμε άλλο ένα μέτωπο και από κει.
Τα προβλήματα που έφερε η οικονομική κρίση για το Μετρό της Αθήνας είναι αρκετά και σίγουρα το κρίσιμο επόμενο διάστημα θα καθορίσει κατά πολύ το μέλλον του πιο πετυχημένου μέσου στην Αθήνα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Σε άλλο φόρουμ που ασχολείται με τα δημόσια έργα (συγκεκριμένα το stadia.gr), μέλος του και εργαζόμενος στην επέκταση προς Ελληνικό λέει ότι η χρηματοδότηση εξέλιχθηκε ομαλά, ότι τα έργα επί της ουσίας ολοκληρώθηκαν (πλην το κομμάτι τη Siemens) και ότι η καυυστέρηση οφείλεται απκλειστικά σε αυτό. Έχω πάντως την εντύπωση ότι η έναρξη λειτουργίας των επεκτάσεων θα γίνει όταν παραληφθούν οι κανούριοι συρμοί: προς το παρόν, και να λειτουργούσαν οι επεκτάσεις, οι διελεύσεις των συρμών από τους σταθμούς θα ήταν σχετικά αραιοί, οπότε θα είχαμε κουτσουρεμένες επεκτάσεις. Άρα το ερωτηματικό είναι: πότε θα παραληφθούν τα πανέμορφα τραίνα σε σχήμα αρχαίου οπλίτη;
Αύριο ο Ρέππας θα κάνει σύσκεψη γι' αυτό το θέμα και θα έχουμε ανακοινώσεις, γι' αυτό ας μην προτρέχουμε.
Πάντως οι καινούργιες επεκτάσεις δεν πρόκειται να φέρουν την επανάσταση στο κυκλοφοριακό! Το όφελος θα περιοριστεί σε μερικά λεπτά ανά κατεύθυνση για όσους κινούνται προς αυτές τις περιοχές.
Το μεγάλο μπαμ που έγινε το 2000 με το άνοιγμα των γραμμών 2 και 3 δεν πρόκειται να το ξαναδούμε.
Δημοσίευση σχολίου