κείμενο από το ypodomes.com
Ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κωνσταντινίδης, σε δηλώσεις του επανέλαβε ότι εξετάζεται η σύνδεση με το δίκτυο του μετρό τόσο του αεροδρομίου «Μακεδονία», όσο και του επιβατικού σταθμού των ΚΤΕΛ.
Ως γνωστό το τελευταίο διάστημα υπάρχει αναφορά για κατασκευή monorail από τον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ (που είναι ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά). Αν και οικονομικά είναι πολύ πιθανό να είναι οικονομικότερο και να εξασφαλίσει πιο σύντομα την σύνδεση του Αεροδρομίου με την πόλη ωστόσο φαντάζει κάπως «περίεργη» λύση καθώς ο επιβάτης καλείται από ένα υπόγειο μέσο να μεταφερθεί σε ένα υπέργειο.
Το σύστημα monorail είναι ένα κυρίως τοπικό μέσο μεταφοράς και είναι άγνωστο αν το μέσο αυτό θα μπορεί να καλύψει και μελλοντικές ανάγκες της περιοχής. Υπάρχουν κάποιες ανεπίσημες απόψεις οι οποίες μιλούν για επίγεια επέκταση του Μετρό στο Αεροδρόμιο στα πρότυπα του Μετρό της Αθήνας.
Το μόνο πρόβλημα είναι πως η τεχνολογία που ακολουθείται στο Μετρό Θεσσαλονίκης δεν επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση προαστιακών τρένων και τρένων Μετρό καθώς υπάρχει σημαντική τεχνική διαφορά.
Η απόσταση από τον σταθμό ΜΙΚΡΑ στο Αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης δεν είναι απαγορευτική και σίγουρα είναι ένα έργο το οποίο θα μας απασχολήσει πολύ έντονα στο μέλλον καθώς η πόλη θα χρειαστεί την σύνδεση με το αεροδρόμιο μέσω ενός αξιόπιστου μέσου σταθερής τροχιάς.
Το ίδιο σημαντική είναι και η σύνδεση με το σταθμό ΚΤΕΛ καθώς οι επιβάτες θα έχουν την δυνατότητα μετεπιβίβασης στο Μετρό και από κει σε πολύ σύντομο χρόνο να πάνε στον προορισμό τους. Μέχρι σήμερα πάντως δεν είναι στα άμεσα πλάνα του Μετρό η επέκταση τόσο στο Αεροδρόμιο όσο και στα ΚΤΕΛ και πρώτη προτεραιότητα είναι η κατασκευή των επεκτάσεων σε Καλαμαριά και Σταυρούπολη.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Είναι η ορθότερη λύση η επέκταση του μετρό στο αεροδρόμιο ΜΕ ενδιάμεσες στάσεις. Ούτε μετεπιβιβάσεις, ούτε monorail, ούτε τίποτα. Όσον αφορά την συμβατότητα προαστιακού - μετρό τεχνικές λύσεις σίγουρα υπάρχουν. Άλλωστε, τα δύο δίκτυα είναι δυνατόν να έχουν κοινό σιδ/κο σταθμό, αλλά: ο μεν προαστιακός να προσεγγίζει το αεροδρόμιο από τον περιφερειακό δρόμο, το δε μετρό από τον αυτοκινητόδρομο Εθνικής Αντιστάσεως - Νέας Μηχανιώνας, οπότε τα δύο δίκτυα να μην συνδέονται πουθενά, παρά μόνο στον τερματικό σταθμό του αεροδρομίου, σε ξεχωριστές αποβάθρες! Πολύ καλή, αλλά συνάμα πολύ ακριβότερη και μάλλον αδύνατη για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα θα ήταν η κατασκευή νέου αερολιμένα στην περιοχή του Πλατέως Ημαθίας. Η κίνηση αυτή θα εξυπηρετούσε ταυτόχρονα Θεσσαλονίκη, Αλεξάνδρεια, Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα, Έδεσσα, Κατερίνη, Κιλκίς, Πολύκαστρο, Αξιούπολη, ίσως και Λάρισα, Κοζάνη, Φλώρινα, πόλεις που θα συνδέονταν με το υποτιθέμενο αεροδρόμιο τόσο μέσω κλειστών αυτοκινητοδρόμων όσο και μέσω σιδηροδρόμου και μάλιστα στο πλείστον των περιπτώσεων ηλεκτροκίνητο! Μόνο τα Γιαννιτσά δεν θα συνδέονταν σιδηροδρομικά, αλλά θα ήταν μια ευκαιρία για σιδ/κη σύνδεση του Πλατέως με την πόλη των Γιαννιτσών με προαστιακό, όπως επίσης μια ευκαιρία να υλοποιηθεί ο σιδ/κος διάδρομος Κοζάνης - Βέροιας (- Καλαμπάκας) από Αλιάκμονα (σιδ/κη Εγνατία), σχέδιο που εγκαταλείφθηκε μισοτελειωμένο το 1932! Άλλωστε το πολύ φιλόξενο αυτό Blog δεν απαγόρευσε ποτέ ούτε τις ιδέες, ούτε τα όνειρα...
Δημοσίευση σχολίου