κείμενο από το ypodomes.com
Το θέμα της μεταφοράς των υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) στην Αθήνα είναι μια ιστορία που κρατά πολλά χρόνια. Αν και το σχέδιο της ένωσης των ΚΤΕΛ σε μια στέγη στον Ελαιώνα πάνω από τον σταθμό Μετρό της Γραμμής 3 υπάρχει από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 εντούτοις ποτέ δεν προχώρησε από το σχεδιασμό στην υλοποίηση.
Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 50.000.000 ευρώ και ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί η διάθεση από το Υπουργείο Υποδομών με ποιο τρόπο θα προωθηθεί. Αν προχωρήσει ως δημόσια επένδυση ή με παραχώρηση σε ιδιώτη για κάποιο χρονικό διάστημα με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση των χώρων.
Σε παλαιότερα ρεπορτάζ το «φταίξιμο» για την μη υλοποίηση φερόταν να έχει το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ ενώ η εισήγηση για τον τρόπο κατασκευής από την Αττικό Μετρό που κατέχει τον χώρο είναι με αυτοχρηματοδότηση.
Η μελέτη, που έχει γίνει από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, προβλέπει τη μεταφορά των δύο ΚΤΕΛ (Κηφισού και Λιοσίων) πάνω από το αμαξοστάσιο της Aττικό Mετρό στη στάση «Ελαιώνας», σε μία έκταση 90 στρεμμάτων εκ των οποίων τα 45 θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των ΚΤΕΛ. Ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί στα 23 στρέμματα και τα υπόλοιπα 22 στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν για εμπορικές χρήσεις (ξενοδοχείο, τράπεζες, καταστήματα, φαρμακεία, σουπερμάρκετ).
H ημερήσια επιβατική κίνηση των ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων, σε αναχωρήσεις και αφίξεις, κυμαίνεται μεταξύ 25.000 και 30.000, εκτιμάται όμως ότι η μετεγκατάστασή τους στον Eλαιώνα, περιοχή η οποία όχι μόνο εξυπηρετείται από το μετρό αλλά αποτελεί και κόμβο βασικών οδικών αξόνων (λεωφόρο Π. Ράλλη, Ιερά Οδό κ.τ.λ.), θα αυξήσει σημαντικά την κίνηση και θα ξεπεράσει τους 35.000 επιβάτες ημερησίως.
Παράλληλα, θα αποσυμφορηθεί η περιοχή του Κηφισού και της Λιοσίων, ενώ θα αυξηθούν κατά 20% τα ετήσια έσοδα των ΚΤΕΛ, ο ετήσιος τζίρος των οποίων ανέρχεται στα 350 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η κατασκευή του σταθμού των ΚΤΕΛ δεν επηρεάζεται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία αναστέλλονται οι εργασίες κατασκευής εμπορικού κέντρου στον Βοτανικό, καθώς σύμφωνα με την Ομοσπονδία, η έκταση βρίσκεται πλησίον της Ιεράς Οδού, σε άμεση γειτνίαση με τον σταθμό μετρό «Ελαιώνας» και την επισκευαστική βάση του μετρό και σε οικόπεδο ιδιοκτησίας της Αττικό Μετρό ΑΕ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στην μεταφορά της αφετηρίας τουλάχιστον των ΚΤΕΛ Αττικής με προορισμό τα Μεσόγεια - Ανατολική Αττική από την πλατεία Αιγύπτου (Πατησίων - Λ. Αλεξάνδρας) ή στον σταθμό του Προαστιακού Παλλήνη ή στο σταθμό Προαστιακού Κορωπί. Θα είχαμε πολύ λιγότερο κυκλοφοριακό από την κίνηση πολλών υπεραστικών λεωφορείων στο σημαντικά επιβαρυμένο κέντρο, λιγότερα καυσαέρια και δυνατότητα προσέγγισης με μετρό – προαστιακό με συνδυασμένο εισιτήριο. Ομοίως θα έπρεπε να λειτουργούν τα ΚΤΕΛ ΠΑΝΤΟΥ: ως συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς όπου δεν προσεγγίζει σιδηρόδρομος. Για τα ΚΤΕΛ Αθηνών η καλύτερη τοποθεσία ως αφετηρία θα ήταν ο Σιδ/κος Σταθμός "Σ.Κ.Α.". Ο επιβάτης θα ήταν ΑΜΕΣΑ σε θέση να κινηθεί προς Πελοπόννησο - Βόρεια Ελλάδα - Μεσόγεια - Αεροδρόμιο και μάλιστα να επιλέξει την λύση που θα τον εξυπηρετούσε καλύτερα. Το δε κέντρο των Αθηνών θα ήταν ελεύθερο από υπεραστικά λεωφορεία, κινούμενα όλα σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους. Θα ήταν άλλωστε ευχής έργον να μπορούσαμε να ανακουφίσουμε το οποιοδήποτε οδικό δίκτυο, φορτίζοντας το λιγότερο επιβαρυμένο σιδηροδρομικό...
Ιδανική θα ήταν η μεταφορά των ΚΤΕΛ στα κτίρια του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού τα οποία παραμένουν αναξιοποίητα. Εκεί υπάρχουν άπλετοι χώροι στάθμευσης και κατάλληλα σχεδιασμένα κτίρια όπου παλιά εξυπηρετούσαν τους επιβάτες. Απαιτείται μόνο η ανακαίνισή τους. Οι περισσεύοντες χώροι θα μπορούσαν να γίνουν καταστήματα, ώστε να αποσβεστεί η δαπάνη της ανακαίνισης του συγκροτήματος. Η σχετικά ταχεία πρόσβαση προς στην Εθνική οδό, μέσω της παραλιακής αλλά και του κόμβου που είναι κοντά στο ΣΕΦ, είναι εφικτή.
Συνεχίζοντας την σκέψη μου, θα ήταν δυνατόν να απομακρυνθεί και η λαχαναγορά από τον Άγιο Ιωάννη Ρέντη και να μεταφερθεί πλησίον του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο πεδίο. Κατά αυτόν τον τρόπο τόσο οι επιβατηγές όσο και οι εμπορευματικές μεταφορές θα έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιηθούν: α. δια σιδηροδρόμου, β. δια θαλάσσης, γ. οδικώς, δ. ακόμα και αεροπορικώς! Η δε περιοχή του Πειραιά, του Αγίου Ιωάννη Ρέντη, η Πειραιώς και η Εθνική Οδός στο νότιο αστικό της τμήμα θα αναβαθμιστούν από κάθε άποψη. Οι εμπορικοί σιδηροδρομικοί συρμοί, αλλά και τα βαρέα οχήματα θα έχουν την δυνατότητα της άμεσης πρόσβασης στην Εθνική Οδό τόσο προς Πελοπόννησο, όσο και προς Βόρεια Ελλάδα. Η δημιουργία συγκοινωνιακών κέντρων και εμπορευματικών σταθμών σε ένα σημείο και μάλιστα στις παρυφές του αστικού ιστού είναι η ιδανικότερη λύση για την επιχείρηση, το χαμηλό κόστος, τις πολλαπλές επιλογές, το κυκλοφοριακό, το περιβάλλον και την εξοικονόμηση πόρων...
Νομίζω ότι η ιδέα να μεταφερθούν τα ΚΤΕΛ στο σιδηροδρομικό σταθμό ΣΚΑ είναι πολύ καλή. Γρήγορη μεταφορά εκεί με γραμμές του προαστιακού.
Επίσης συμφωνώ ότι τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά με τον σιδηρόδρομο. Για παράδειγμα πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν στην Αθήνα αφετηρίες για την βόρεια Ελλάδα, αλλά να γίνεται ανταπόκριση στην Θεσσαλονίκη. Το ίδιο με ανταπόκριση στην Κόρινθο για την Πελοπόννησο (και μελλοντικά στην Πάτρα ή στο Ρίο για τις γραμμές της Δυτικής Ελλάδας). Έτσι θα αδειάσουν οι εθνικές οδοί από τον φόρτο των λεωφορείων.
Αυτό βέβαια στην Ελλάδα δεν πρόκειται να γίνει, γιατί θα περιόριζε τα κέρδη των ΚΤΕΛ. Τα ΚΤΕΛ είναι μεγάλη κλίκα και πιστεύω πως μπλοκάρουν πολλά έργα υποδομών.
Δημοσίευση σχολίου