κείμενο από το ypodomes.com
Με την τελετή των εγκαινίων θεωρείται και επίσημα πλέον ότι η σήραγγα της Γκρόπας στην Εθνική Οδό Τρικάλων- Άρτας δόθηκε στην κυκλοφορία. Η σήραγγα κατασκευάστηκε στον οδικό άξονα που συνδέει τα Τρίκαλα με την Άρτα μέσω Πύλης-Στουρναρέικων-Μεσοχώρας.
Ο Υφυπουργός Υποδομών κος Μαγκριώτης είπε πως «κατασκευάστηκε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η σήραγγα αποπερατώθηκε και λειτουργεί δοκιμαστικά εδώ και μέρες. Με την κατασκευή της σήραγγας γίνεται πιο σύντομη και πιο ασφαλής η επικοινωνία της Θεσσαλίας με τη Δυτική Ελλάδα, δεδομένου ότι παρακάμπτεται ο Αυχένας της Γκρόπας που παρουσιάζει έντονα προβλήματα καταπτώσεων και η κυκλοφορία διακόπτεται τους χειμερινούς μήνες λόγω των χιονοπτώσεων.
Το μήκος της σήραγγας είναι 1.500 μ., και στο έργο περιλαμβάνονται και οι οδικές προσβάσεις αυτής μήκους 1.200 μ. και περιλαμβάνει όλον τον απαραίτητο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό (εγκαταστάσεις φωτισμού-οδοφωτισμού, πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, αερισμού, σύστημα κεντρικού ελέγχου SCADA κ.λπ.) καθώς και κτίριο εξυπηρέτησης εμβαδού περίπου 200 τ.μ. Το έργο αυτό στοίχισε 23,5 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση του έργου έγινε εξ ολοκλήρου από Εθνικούς πόρους. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο τόσο για τη Θεσσαλία όσο και για τη Δυτική Ελλάδα γιατί ο δρόμος αυτός αποτελεί σήμερα τη μοναδική οδική σύνδεση, μεταξύ της Θεσσαλίας και του νομού Άρτας».
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟ Ε-65
Για τον Ε-65, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Έχετε δίκιο, τα προβλήματα είναι πολλά. Το ΣτΕ απαγόρευσε τις εργασίες στο τελευταίο τμήμα του δρόμου, μέχρι τη σύνδεσή του με την Εγνατία οδό, για περιβαλλοντικούς λόγους.
Οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις είναι μεγάλες. Υπενθυμίζω ότι έπρεπε να έχουν παραδοθεί στις αρχές του 2009 όλοι οι χώροι ελεύθεροι στους κατασκευαστές για να ξεκινήσουν τα εργοτάξια σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου.
Δυστυχώς η προηγούμενη Κυβέρνηση που έφτιαξε τη Σύμβαση και την κύρωσε με νόμο στη Βουλή το καλοκαίρι του 2007, μέχρι τις εκλογές του Οκτώβρη του 2009 είχε παραδώσει ελεύθερους μόνον το 15% περίπου των χώρων.
Επίσης υπήρχαν πολλά προβλήματα με την αρχαιολογία, το περιβάλλον και τα δίκτυα Οργανισμών Κοινής Ωφελείας. Σημαντικές καθυστερήσεις παρουσίασε και η κατασκευή του τμήματος από Ανισόπεδο Κόμβο Αλαμάνας μέχρι Α/Κ Καρπενησίου. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων. Γι? αυτό και αναγκαστήκαμε να ψηφίσουμε τροπολογία στη Σύμβαση παραχώρησης τη προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή, για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που δημιουργούσαν οι αποκλειστικές προθεσμίες στη σύμβαση παραχώρησης.
Διαφορετικά και η κατασκευή των έργων θα παρέμενε μετέωρη αλλά και το Δημόσιο θα πλήρωνε υψηλές ποινικές ρήτρες.
Παρ? όλες τις καθυστερήσεις από προβλήματα που έχει η Σύμβαση, αλλά και από προβλήματα του Παραχωρησιούχου, εμείς εγγυόμαστε πως ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας θα κατασκευαστεί με μικρές χρονικές αποκλίσεις».
ΓΙΑ ΤΟΝ Α/Κ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
Για την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Βελεστίνου, ο Υφυπουργός τόνισε:
«Ξεπεράστηκαν τα προβλήματα με το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ). Πιστεύω πως μετά τις γιορτές μπορεί να αρχίσει η κατασκευή του Κόμβου. Παράλληλα προχωράμε τη μελέτη για την κατασκευή των αντιπλημμυρικών έργων που θα στοιχίζουν 14 εκατ. ευρώ. Με το έργο αυτό θα προστατευθεί το Στρατόπεδο Αρμάτων από τις πλημμύρες και τις κακοτεχνίες των προηγούμενων έργων. Θα συμβάλλει επίσης πάρα πολύ στην αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής και στην περιβαλλοντική και παραγωγική αναβάθμισή της. Τα νερά που θα συγκεντρώνονται θα παροχετεύονται στη λίμνη Κάρλα».
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου