Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Προαστιακός Αθήνας: Καθυστερεί η ηλεκτροκίνηση στα δρομολόγια προς Κιάτο

κείμενο από το ypodomes.com
Η ηλεκτροκίνηση έχει φτάσει στο Κιάτο εδώ και ένα μήνα. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχουμε δει να γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια προφανώς για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των ηλεκτρικών τρένων του Προαστιακού όταν αυτός ξεκινήσει τα επίσημα δρομολόγια με Desiro.

Από ανεπίσημες πληροφορίες (χωρίς να υπάρχει κάποια σχετική επιβεβαίωση) μαθαίνουμε πως «υπάρχει πιθανότητα να ξεκινήσουν την περίοδο των γιορτών». Η ιστοσελίδα μας απέστειλε συγκεκριμένα ερωτήματα για την επίσημη λειτουργία των ηλεκτρικών τρένων προς το Κιάτο αλλά δεν λάβαμε καμία απάντηση.

Κανείς υπεύθυνος δεν έχει βγει να πει μια κουβέντα που να οριοθετεί την περίοδο κατά την οποία ο κόσμος που χρησιμοποιεί αυτό το δρομολόγια θα μπορεί να χρησιμοποιεί αυτά τα τρένα και όχι τα rail bus.

Μιλώντας για τα rail bus πριν από λίγες μέρες είχαμε και άλλο περιστατικό δίωρης καθυστέρησης με αποτέλεσμα να εξαγριωθεί ο κόσμος που περίμενε μάταια το τρένο. Ενόψει εξελίξεων υπάρχουν κάποια σημάδια παρακμής και ελπίζουμε να σταματήσουν σύντομα.

Ένα άλλο νέο που μάθαμε είναι πως τα δρομολόγια ΔΕΝ θα είναι ανά 15 λεπτά αλλά και πάλι ωριαία. Η δικαιολογία που προβάλλεται είναι πως πρέπει ο κόσμος πρέπει πρώτα να εμπιστευτεί τον Προαστιακό και μετά να γίνουν συχνότερα δρομολόγια!!! Δυστυχώς αυτή την εποχή λειτουργεί μια φοβερή ράδιο- αρβύλα ενημέρωση η οποία μπερδεύει τον κόσμο δεν υπάρχει σαφήνεια της κατάστασης και γενικά θυμίζει καταστάσεις τριτοκοσμικές.

Το ypodomes.com θα συνεχίσει την προσπάθεια ενημέρωσης για τις εξέλιξης σε ένα μέσο που από πρωταγωνιστής τον υποχρεώνουν σε ρόλο κομπάρσου παρότι έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του και την λειτουργία του από το δημόσιο χρήμα.

3 σχόλια:

janokary είπε...

ίσως έχεις διαβάσει το proastiakos.net πραγματικά εκεί η πληροφορία φιλτράρεται μιας ο διάλογος που γίνεται είναι από άτομα διαφόρων πλευρών (επιβάτες, εργαζόμενους κτλ)

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί στο να κάνει μια απλή ανακοίνωση, να δημοσιεύσει ένα απλό χρονοδιάγραμμα.

Το αποτέλεσμα είναι πάντως το proastiakos.net να έχει φτάσει σε επισκεψιμότητα πάνω από 2000 ημερησίως από ανθρώπους που προσπαθούν και τελικά βρίσκουν απαντήσεις σε καθημερινές τουλάχιστον ερωτήσεις.

janokary είπε...

ίσως έχεις διαβάσει το proastiakos.net πραγματικά εκεί η πληροφορία φιλτράρεται μιας και ο διάλογος που γίνεται είναι από άτομα διαφόρων πλευρών (επιβάτες, εργαζόμενους κτλ)

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί στο να κάνει έστω και μια απλή ανακοίνωση, να δημοσιεύσει ένα απλό χρονοδιάγραμμα.

Το αποτέλεσμα είναι πάντως πως το proastiakos.net έχει φτάσει σε επισκεψιμότητα πάνω από 2000 ημερησίως, από ανθρώπους που προσπαθούν -και τελικά βρίσκουν- απαντήσεις σε καθημερινές τουλάχιστον ερωτήσεις.

τρενομανής είπε...

Αγαπητοί μου το έχω γράψει πολλάκις θα το ξαναγράψω και τώρα: ο φορέας διαχείρισης του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα (τρενοσέ;) έχει αντίληψη και νοοτροπία όταν ο σιδηρόδρομος κινούνταν με ατμό!!! Π.χ. Για το προαστιακό χρησιμοποιεί πότε τα rail buses, πότε τα ΜΑΝ, αλλά αν δεν του βγαίνουν τα τρένα μπορεί να δείτε τετραβάγονες ή πενταβάγονες AEG - Intercity! Πάλι καλά που είναι εκτός λειτουργίας οι τριβάγονες ουγγρικές Ganz - Mavag, ειδάλλως θα τις βλέπατε κι εκείνες...Τα ίδια συμβαίνουν προς Χαλκίδα. Οι άνθρωποι του ΟΣΕ δεν διακρίνουν αν μεταφέρον επιβάτες, εμπορεύματα ή κτήνη! Δεν ενδιαφέρονται ούτε για την κατάσταση των συρμών (μόνο ένα επίπεδο ανεκτής ασφαλείας διατηρείται και από κει και πέρα τίποτα...), ούτε για την ακριβή τήρηση των δρομολογίων, ούτε για το αν θα κοπούν ή όχι εισιτήρια, ούτε για το αν θα μετακινηθούν όρθιοι, αν ξεπεραστεί το επιτρεπόμενο φορτίο, ούτε για την καθαριότητα, ούτε για την θέρμανση και τον κλιματισμό των επιβατών και πάει λέγοντας...Αυτά γινόντουσαν χρόνια στον σιδηρόδρομο είναι σιδηροδρομική νοοτροπία που έχει περάσει στο DNA του ΟΣΕ και δεν πρόκειται να μεταβληθεί ΠΟΤΕ. Γι' αυτόν τον λόγο πρέπει να αλλάξει ο φορέας διαχείρισης, όχι όμως με πινακίδες greeklish του τύπου proastiakos, αλλά ουσιαστικά! Οποιοσδήποτε άλλος φορέας διαχείρισης και να ήταν (ακόμα και ο ΗΣΑΠ ή τα...ΚΤΕΛ) θα ήταν τα πράγματα πολύ καλύτερα. Είναι επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθεί ένας σοβαρός φορέας διαχείρισης (όπως λ.χ. η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ), ο οποίος θα αναλάβει όλες τις προαστιακές σιδ/κες μετακινήσεις:1.Πειραιάς - Κιάτο, 2. Πειραιάς - Χαλκίδα, 3. Πειραιάς - Θήβα (ή καλύτερα Λιβαδειά) 4.Άγιοι Ανάργυροι - Παλαιός Σ.Σ. Κορίνθου και Λουτράκι (μετρική) και τις μελλοντικές επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα τις οποίες είναι δυνατόν να πραγματοποιεί με συνδυασμένες μεταφορές (σιδηρόδρομος και λεωφορεία του ΚΤΕΛ) έως να επεκταθεί και προς τα εκεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος! Ο φορέας αυτός μπορεί να είναι δημόσιος ή ιδιωτικός ή και τα δυο μαζί, στον οποίον είναι δυνατόν να εργαστούν και άνθρωποι από τον ΟΣΕ (που προηγουμένως αποδεχθούν οικειοθελώς το σοβαρό καθεστώς του νέου φορέα) προσφέροντας τις πολύτιμες γνώσεις τους και την εμπειρία τους, κάτι που αδυνατούν να κάνουν στον σημερινό ΟΣΕ. Τέλος τα δρομολόγια του προαστιακού ΔΕΝ πρέπει να παραμείνουν ωριαία, αλλά ανάλογα με την αιχμή της κίνησης των επιβατών να πυκνώνουν και να αραιώνουν από 15' έως και μιάμιση - δυο ώρες. Η χρήση της μετρικής γραμμής θα ανακούφιζε πολύ το δίκτυο προς Κόρινθο, αφού τις ώρες αιχμής θα ήταν δυνατό να δρομολογούνταν τρένα με ανταπόκριση (είτε στα Άνω Λιόσια είτε στους Αγίους Αναργύρους εξυπηρετώντας τόσο το οριζόντιο όσο και τον κάθετο άξονα του προαστιακού), τόσο από Ελευσίνα (κέντρο και όχι Μαγούλα) όσο και από Μέγαρα (κέντρο) καθώς επίσης θα ήταν δυνατόν να εξασφαλίζονταν μετακίνηση των επιβατών (με το αζημίωτο φυσικά...) απ'τον Νέο Σ.Σ.Κορίνθου στον παλιό (κέντρο) όσο και προς το Λουτράκι (που εξυπηρετείται από την Κόρινθο με αστικά ΚΤΕΛ και όχι γρηγορότερα από το τρένο). Μην προσδοκάτε καλύτερη διαχείριση, θα καταστραφούν, αν δεν έχουν ήδη καταστραφεί, και οι Desiro. Προτιμώ να καθυστερήσει λίγο η ηλεκτροκίνηση, αρκεί να συνοδευτεί με σόφρωνα και σοβαρό φορέα διαχείρισης.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα