Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Φλεβάρη στο σταθμό Ευκλείδης ο πρώτος Μετροπόντικας

κείμενο από το ypodomes.com
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η κατασκευή των δύο σηράγγων του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι δύο Μετροπόντικες κινούνται πλέον σε εδάφη που δεν δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα και η καθημερινή πρόοδος είναι ορατή. Σε τρείς μήνες από σήμερα ο πρώτος Μετροπόντικας αναμένεται να «σκάσει μύτη» στο σταθμό Ευκλείδης ο οποίος θεωρείται και ο πιο προχωρημένος κατασκευαστικά σε όλο το έργο.

Μετά από περίπου ένα μήνα θα ακολουθήσει και ο δεύτερος. Οι επόμενοι σταθμοί που περιμένουν την έλευση των Μετροποντίκων είναι οι σταθμοί: ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ και φυσικά ο σταθμός ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ που θα είναι και ο σταθμός διασταύρωσης για την επέκταση προς Καλαμαριά.

Ο Υφυπουργός που επισκέφθηκε το εργοτάξιο εχτές το πρωί δήλωσε: «Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα πολύπαθο και ταλαιπωρημένο έργο. Αφήνουμε πίσω όμως τους πρόχειρους σχεδιασμούς της πρώτης απόπειρας της δεκαετίας του '80 να κατασκευαστεί μια γραμμή Μετρό στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης. Το λανθασμένο ξεκίνημα και οι έντονες συγκρούσεις της εποχής δεν επέτρεψαν στη Θεσσαλονίκη να έχει σήμερα τη λειτουργία της πρώτης γραμμής.

Τα προβλήματα και της δεύτερης προσπάθειας είναι μεγάλα από το ξεκίνημά της. Γι' αυτό και υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις. Μπορούμε όμως να πούμε ότι το 2006 έγινε το αποφασιστικό βήμα. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι αρκετά από τα προβλήματα που οδήγησαν στις μεγάλες καθυστερήσεις έχουν ξεπεραστεί. Παραμένουν ακόμα αρκετά που πρέπει να λυθούν.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας, μας ενώνει όλους, γι' αυτό είναι κοινή αγωνία και προσπάθεια όλων μας η ταχύτερη ολοκλήρωσή του.

Γρήγορα θα δημοπρατηθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά, ταυτόχρονα προχωρούν και οι μελέτες για την επέκτασή του στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Η κατασκευή του είναι πολύ δύσκολο και σύνθετο τεχνικό έργο. Το ελληνικό όμως τεχνικό δυναμικό και οι κατασκευαστικές εταιρίες με τη συνεργασία ευρωπαϊκών μπορούν και αντιμετωπίζουν όλα τα προβλήματα.

Η κατασκευή του σταθμού στον «Ευκλείδη» είναι ένα δείγμα της πολυπλοκότητας του έργου αλλά και των δυνατοτήτων που έχει ο τεχνικός κόσμος της χώρας μας και το κατασκευαστικό δυναμικό.

Η σημερινή (χτεσινή) επίσκεψη γίνεται με την ευκαιρία της (προ)χθεσινής γιορτής της Αγ. Βαρβάρας, η οποία είναι η προστάτιδα των εργαζομένων στα υπόγεια έργα. Είναι μαζί μας η Εθνική Επιτροπή Σηράγγων, η οποία είναι ένας μη κυβερνητικός φορέας από ειδικούς επιστήμονες και όπως ορίζει η αντίστοιχη κοινοτική οδηγία είναι σύμβουλος της πολιτείας και ταυτόχρονα ασκεί επιστημονικό αλλά και κοινωνικό έλεγχο, τόσο στα υπόγεια έργα που κατασκευάζονται όσο και σε αυτά που λειτουργούν.

Είναι ακόμα ένα δείγμα της μεγάλης σημασίας που δίνει η ελληνική πολιτεία στην ποιότητα των δημοσίων έργων, στη λειτουργικότητά τους και στην ασφάλεια παρέχουν στον πολίτη».
Σήμερα αναμένεται η συνέντευξη Τύπου που θα δώσει ο Υφυπουργός και περιμένουμε φυσικά τις επόμενες ενδιαφέρουσες εξελίξεις αλλά και μια έκθεση προόδου του έργου συνολικά που κλείνει 4,5 χρόνια εργασιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα