Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Κεντρική Οδός Ε-65: Η ταυτότητα του μεγαλύτερου έργου της Θεσσαλίας

κείμενο από το ypodomes.com
Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας ή Ε-65 όπως είναι ευρύτερα γνωστός είναι ένας από τους οδικούς άξονες που κατασκευάζεται με το σύστημα της παραχώρησης. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και ολοκληρώθηκε με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης στις 31 Μαρτίου 2008. Η ισχύς της περιόδου παραχώρησης είναι 30 χρόνια (λήξη: 31 Μαρτίου 2038) και η κατασκευαστική περίοδος 66 μήνες (λήξη: 30 Σεπτεμβρίου 2013).

Αυτό θα ίσχυε φυσικά αν δεν υπήρχαν τα γνωστά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, την υποχρηματοδότηση, τα αρχαιολογικά ευρήματα και άλλα προβλήματα που απασχολούν και αυτό το πολύ μεγάλο έργο. Το τμήμα από την Καλαμπάκα μέχρι και την σύνδεση με την Εγνατία Οδό που τερματίζει ο Ε-65 έχει «παγώσει» λόγω προσφυγής στο ΣτΕ για περιβαλλοντικούς λόγους.

Το υπόλοιπο τμήμα είναι σε κατασκευή όπου έχει αποδοθεί ο απαιτούμενος χώρος από το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτό σημαίνει φυσικά ότι υπάρχουν ακόμα και σήμερα (σχεδόν τρία χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης) σημεία στα οποία δεν γίνονται εργασίες.

Η εταιρεία παραχώρησης είναι μια κοινοπραξία εταιρειών που αποτελείται από τις: ACS GROUP (DRAGADOS, IRIDIUM), CINTRA, ΓΕΚ- ΤΕΡΝA.

Την κατασκευή αυτού του μεγάλου έργου έχει αναλάβει η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος E65», που αποτελεί κοινοπραξία των εταιριών FERROVIAL-AGROM?N S.A, DRAGADOS CONSTRUCTIONES και Γ.Ε.Κ. ΤΕΡΝΑ.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο ξεκινά λίγο πριν την πόλη της Λαμίας σε ένα ημικόμβο με τον ΠΑΘΕ και διασχίζοντας δυτικά της Λαμίας, το δυτικό τμήμα του Θεσσαλικού κάμπου που συναντά τις πόλεις Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα, καταλήγει σε ανισόπεδο κόμβο με την Εγνατία Οδό στο Νομό Γρεβενών(στο Δρυμό της Πίνδου), Το συνολικό μήκος είναι 174χλμ και είναι το μεγαλύτερο μέρος είναι με νέα χάραξη.

Ο αυτοκινητόδρομος σε όλο του το μήκος θα διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, συναντάμε:

* 15 Κόμβους

* 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

* 3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας

* 7 x 2 Σήραγγες (Συνολικό Μήκος 18.285 M)

* 146 Γέφυρες (Άνω / Κάτω Διαβάσεις)

* 88 Διαβάσεις Πανίδας

Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος συνδέοντας τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό δίνει νέες εναλλακτικές διαδρομές, βοηθά στην γιγάντωση των οικονομιών που διασχίζει, καλυτερεύει τις εν γένει κυκλοφοριακές συνθήκες και μετατρέπει όλη τη Δυτική Θεσσαλία σε ένα κομβικό σημείο μετακινήσεων από και προς τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Η χρηματοδότηση
Το συνολικό κόστος του έργου βάσει της σύμβασης είναι περίπου 1,65 δισ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση θα γίνει: Με κεφάλαια του Δημοσίου (συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων της Ε.Ε.) ύψους 500 εκατ. Ευρώ, με ιδία κεφάλαια ύψους περίπου 217 εκατ. Ευρώ, με τραπεζικά κεφάλαια.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο αυτοκινητόδρομος είναι λίγο έως πολύ γνωστά και στους υπόλοιπους δρόμους με παραχώρηση. Μετά την απόφαση για την τύχη του τμήματος Καλαμπάκα- Εγνατία θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα για την ολοκλήρωση του άξονα, ενώ πλέον τα χρονοδιαγράμματα όπως είχαν δοθεί από το Υπουργείο δεν ισχύουν και το βάρος πέφτει στα σημεία που είναι σε εξέλιξη οι κατασκευαστικές εργασίες. Μία από τις μεγαλύτερες σήραγγες του έργου είναι στο τμήμα Λαμία- Δομοκός και έχει μήκος περίπου 3χλμ. Φυσικά υπάρχουν και άλλες μικρότερες αλλά και σημεία που συναντά τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

Με την ολοκλήρωση του άξονα αυτού η Δυτική Μακεδονία, η Ήπειρος και η Θεσσαλία θα γίνουν οι περιοχές με τους περισσότερους αυτοκινητόδρομους και η πρόσβαση στα Νότια της χώρας θα είναι πολύ πιο εύκολη και πολύ πιο ασφαλής.

1 σχόλιο:

barbakotsos είπε...

Υπαρχει κάποιος που μπορει να μας ενημερωσει για την πρόοδο των έργων, όπου αυτά έχουν ξεκινησει?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα