Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

Πειραιάς: Το παλιό εργοστάσιο του Κεράνη θα μπορούσε να γίνει χώρος πρασίνου και ανάπτυξης;

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα σημαντικότερα και πιο ιστορικά κτίρια του Πειραιά είναι αυτή την εποχή σε πλειστηριασμό. Πρόκειται για το εργοστάσιο της καπνοβιομηχανίας του Κεράνη που μετρά ιστορία πολλών δεκαετιών στην είσοδο του κέντρου της πόλης του Πειραιά. Άγονο βγήκε το μέχρι τώρα αποτέλεσμα αφού δεν βρέθηκε κανείς που να θέλει να αποκτήσει αυτό το ιστορικό κτίσμα.

Το ακίνητο είναι συνολικά 4,7 στρέμματα και βρίσκεται σε στρατηγική θέση πάνω στην στροφή για την κεντρική λεωφόρο Ηρώων Πολυτεχνείου. Επίσης βρίσκεται πάνω στις αρχές της οδού Πειραιώς (αριθμός 39) και αμέσως μετά την έξοδο από το λιμάνι του Πειραιά.

Είναι κρίμα πραγματικά που αυτή η έκταση δεν μπορεί να αγοραστεί από το Ελληνικό Δημόσιο και να αξιοποιηθεί καταλλήλως. Θα μπορούσε κάλλιστα να γκρεμιστεί, να διαπλατυνθεί η οδός Πειραιώς να διευκολυνθεί το μελλοντικό έργο της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ και της δημιουργίας του σταθμού ΚΑΜΙΝΙΑ όπως προβλέπει η αντίστοιχη εξαγγελία που είχε γίνει πριν από λίγα χρόνια.

Στο σημείο του εργοστασίου θα μπορούσε να γίνει ένας πολύ όμορφός χώρος πρασίνου (που σε απόσταση χιλιομέτρων δεν υπάρχει στην περιοχή του Πειραιά και των Καμινίων) αναβαθμίζοντας όλη την περιοχή και δίνοντας μεγάλη εμπορική αξία στα γύρω ακίνητα αλλά και αφορμή για γενικευμένη αναβάθμιση των γύρω κτιρίων. Σήμερα το σημείο του εγκαταλειμμένου εργοστασίου του Κεράνη είναι το πιο στενό μέρος της οδού Πειραιώς με μόλις μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Με την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ όλος ο δρόμος από το Στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι την πλατεία Ιπποδαμμείας θα μπορούσε να μεταμορφώσει την πολύ άσχημη εικόνα της εισόδου του Πειραιά , η διαδρομή του Τραμ θα εξυπηρετούσε τους δεκάδες χιλιάδες με κατεύθυνση από το Νέο Φάληρο προς το λιμάνι και το κέντρο της πόλης αλλά και το γκρέμισμα του παλιού εργοστασίου του Κεράνη θα έδινε μια ακόμα δυναμική στην ανάπτυξη του δρόμου που σήμερα δείχνει τριτοκοσμικός.

Μακάρι το Υπουργείο Υποδομών ή το Υπουργείο Περιβάλλοντος ή ο Δήμος Πειραιά να μπορούσαν να εκμεταλλευτούν αυτή την πολύ σημαντική έκταση που βρίσκεται ακριβώς στην είσοδο για το εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και να αλλάξουν για πάντα την άσχημη σημερινή εικόνα.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά τραγικές προτάσεις. Εξηγούμαι:

"Ένα από τα σημαντικότερα και πιο ιστορικά κτίρια του Πειραιά είναι αυτή την εποχή σε πλειστηριασμό",

και λίγο παρακάτω:

"Θα μπορούσε κάλλιστα να γκρεμιστεί"

Νομίζω μπορούμε να ξεκινήσουμε το γκρέμισμα από τις πολυκατοικίες της περιόδου της αντιπαροχής, ακόμα και οι περισσότερες σύγχρονες είναι τραγικές, ή έστω από τις αποθήκες της περιοχής. Μια ματιά στο Google Maps θα σε πείσει.

Ας βρούμε άλλο τρόπο να αξιοποιήσουμε "ένα από τα σημαντικότερα και πιο ιστορικά κτίρια" του Πειραιά.

Βάσω Πετρουλακη είπε...

Πως μπορει καποιος να μπει μεσα στο κτηριο? Υπαρχει φυλαξη? Και αν ναι απο ποιους?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα