Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012

Ναι στις αποκρατικοποιήσεις, ναι στις επενδύσεις, ναι στην ανάπτυξη

κείμενο από το ypodomes.com Μέσα στην γενικότερη σύγχυση που υπάρχει αυτή την εποχή σχετικά με το μέλλον και την ανάπτυξη, υπάρχουν οι φωνές που ολοένα και μεγαλώνουν και μιλούν για τις αποκρατικοποιήσεις και την αξιοποίηση εκτάσεων του Δημοσίου. Αυτό γίνεται για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι για να δείξουμε στους πιστωτές μας ότι αυτή τη φορά είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε σημαντικές αλλαγές. Ο δεύτερος και σημαντικότερος λόγος είναι για να κάνουμε επιτέλους βήματα προς τον «αποκρατισμό» της Ελλάδας και την προώθηση της ιδιωτικής δύναμης στην χώρα. Πολλοί θα πουν, και τι θα αλλάξει αν δώσουμε το ακίνητο που βρίσκεται π.χ στην Κασσιώπη της Κέρκυρας; Σήμερα είναι μία έκταση η οποία δεν έχει κανένα όφελος για την τοπική κοινωνία αλλά και συνολικά για την ελληνική οικονομία. Με την αξιοποίηση της θα αλλάξουν πολλά. Ο ιδιώτης που θα την αξιοποιήσει θα επενδύσει χρήματα για να κατασκευάσει προφανώς τουριστικές υποδομές και δεύτερον για να αναπτύξει το χώρο. Αυτή θα είναι και η μεγάλη αλλαγή για την Κέρκυρα αλλά και αλλαγή προς το θετικό για την πραγματική οικονομία. Θα λειτουργήσει ο κατασκευαστικός τομέας σε πρώτη φάση για την ανάπτυξη όλων αυτών των τουριστικών υποδομών (ξενοδοχεία, εσωτερικοί δρόμοι, γήπεδα γκολφ κλπ). Με την ολοκλήρωση ο τουριστικός τομέας θα παρουσιάσει ανάπτυξη. Αυτό σημαίνει νέες θέσεις εργασίες, περισσότερος τουρισμός με ότι ευεργετικό αυτό μπορεί να σημαίνει για την τοπική οικονομία και κατ` επέκταση για όλη την οικονομία της χώρας. Μία άλλη χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του Ελληνικού. Ο χώρος του πρώην αεροδρομίου είναι μία τεράστια έκταση που μαζί με τον Άγιο Κοσμά φτάνει τα 6.500 στρέμματα. Χωρίς να παραγνωρίζουμε την ανάγκη για ένα μεγάλο Μητροπολιτικό πάρκο στην πρωτεύουσα δεν πρέπει ν παραγνωρίζουμε και την ανάγκη για να απασχοληθούν σε νέες θέσεις εργασίας χιλιάδες άτομα. Σύμφωνα με τους πρόχειρους υπολογισμούς η επένδυση στο Ελληνικό που περιλαμβάνει και Μητροπολιτικό πάρκο 2.500 στρεμμάτων θα φτάσεις τα 5-6 δις ευρώ και θα προσφέρει περίπου 35-40.000 νέες θέσεις εργασίας. Το νούμερο είναι από μόνο του ανατριχιαστικά μεγάλο. Αν σκεφτούμε ότι η Αθήνα έχει περίπου 400.000 άνεργους το 10% αυτών των εργαζομένων μπορούν να βρουν θέση εργασίας εκεί. Ποιος μπορεί να το παραβλέψει αυτό; Ποιος δήμος ή πιο κόμμα θα πάρει πάνω του την ευθύνη να μπλοκάρει αυτή την επένδυση που θα έχει πανελλαδική συμβολή στην μείωση της ανεργία και την στροφή στην ανάπτυξη. Όλη η ιστορία των αποκρατικοποιήσεων έχει ένα «ζουμί». Να ξεφύγουμε από τον εναγκαλισμό του κράτους και να περάσουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Να δώσουμε επιτέλους στη χώρα τις ευκαιρίες που αξίζει, μακριά από «βολεμένες» και καλοπληρωμένες θέσεις στο Δημόσιο με ότι κακό έχει φέρει στην πατρίδα μας. Οι επενδύσεις που μπορούν να γίνουν σε εταιρείες και ακίνητα που μπορούν να αξιοποιηθούν μόνο φόβητρο δεν είναι. Είναι μια απαραίτητη επιλογή που θα μας πάει μπροστά και θα δώσει σε πολλούς συνανθρώπους μας να ξαναβρούν θέσεις εργασίας. Μόνο οι λίγοι, οι «εκλεκτοί» ενός διεφθαρμένου συστήματος εξουσίας 40 ετών ενοχλείται γιατί ξεβολεύεται και δείχνει τα δόντια του σε μία απελπισμένη προσπάθεια να μείνει στην επιφάνεια βυθίζοντας όμως το γενικό σύνολο. Θα αφήσουμε να συμβεί κάτι τέτοιο; Καλή εβδομάδα σε όλους Νίκος Καραγιάννης 2.7.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα