Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012

Μετρό Αθήνας: άνοιξε το πρώτο εργοτάξιο στην Αγία Βαρβάρα για τα έργα επέκτασης προς Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com Αναπτύσσεται σιγά-σιγά το εργοταξιακό δυναμικό της επέκτασης της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά. Η Κοινοπραξία J&P AVAX- GHELLA- ALSTOM που έχει αναλάβει το έργο προχωράει σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό στην σύνταξη και αποδοχή δεκάδων αν όχι εκατοντάδων μελετών που είναι απαραίτητες πριν ξεκινήσει το βαρύ κατασκευαστικό έργο.
 Το ypodomes.com επικοινώνησε με την Αττικό Μετρό και ομολουμένως με μεγάλη προθυμία πήραμε τις πρώτες σημαντικές πληροφορίες για την εξέλιξη του έργου. Όπως μάθαμε λοιπόν το έργο παρά το γεγονός πως δεν φαίνεται ακόμα στα μάτια των πολιτών γίνεται σημαντική προπαρασκευαστική δουλειά.

 Σε αυτό το πρώτο στάδιο γίνεται η συνεννόηση της Αττικό Μετρό για την παράκαμψη των δικτύων κοινής ωφέλειας που μοιραία υπάρχουν στον δρόμο κατασκευής της γραμμής των 7,5 χιλιομέτρων. ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ, τοπικά δίκτυα και άλλα συνυπάρχουν σε ένα «κοκτέιλ» δυσκολίας καθώς πρέπει όλα αυτά τα δίκτυα να μετακινηθούν πέριξ των οδών διέλευσης του Μετρό. Εκτός αυτού γίνονται οι πρώτες τομές στο έδαφος για την ταυτοποίηση των σημείων που μπορεί να «κρύβουν» αρχαιολογικά ευρήματα. Το κέντρο του Πειραιά είναι η περιοχή με την μεγαλύτερη πιθανότητα να βρεθούν αρχαία.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΚΑΙ Ο ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ
Εδώ και μέρες στήνεται το εργοτάξιο στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας. Το εργοτάξιο αυτό είναι ουσιαστικά το μέρος από όπου θα εισέλθει ο Μετροπόντικας. Πρόκειται για ένα πηγάδι 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Το βαρύ μηχάνημα αυτή τη φορά δεν θα έλθει καινούργιο αλλά χρησιμοποιημένο.

Ο τόπος προέλευσης του είναι η Ιταλία όπου αυτή την εποχή προετοιμάζεται η μεταφορά του σε «κομμάτια». Με τον ίδιο τρόπο (δηλαδή σε κομμάτια) θα μπει και στον υπόγειο χώρο του εργοταξίου στην Αγία Βαρβάρα. Εκεί θα συναρμολογηθεί σε διάστημα περίπου του ενός- δύο μηνών και ο Μετροπόντικας θα είναι έτοιμος για το ταξίδι των 8 χιλιομέτρων μέχρι το κέντρο του Πειραιά. Το πλέον σπουδαίο στοιχείο που πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα είναι η πρόοδος των σταθμών.

Ο Μετροπόντικας ενδιάμεσα στους σταθμούς σκάβει και δημιουργεί περίπου 10 μέτρα έτοιμης σήραγγας την ημέρα. Στους σταθμούς όμως πρέπει να βρει έτοιμο το κέλυφος του σταθμού και ιδιαιτέρως το δάπεδο για να «κυλήσει» χωρίς να σκάψει και να συνεχίσει την επίπονη δουλειά του μέχρι τον επόμενο σταθμό.

Αυτό θα γίνεται μέχρι να φτάσει και να περάσει για το τελικό στάδιο τον σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Με αυτή τη λογική θα ανοίγουν τα εργοτάξια με πρώτο αυτό του σταθμού ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ και κατόπιν των σταθμών Κορυδαλλού, Νίκαιας, Μανιάτικων, Πειραιά και Δημοτικού Θεάτρου.

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
Ο Μετροπόντικας για να γίνουν όλα τα παραπάνω και να ξεκινήσει τελικά το ταξίδι του θα χρειαστούν περίπου 12 μήνες. Έτσι το καλοκαίρι του 2013 θα ξεκινήσει το ταξίδι καθόδου του Μετροπόντικα που θα διαρκέσει περίπου 2.5-3 χρόνια μέχρι να τερματίσει το 2016 στον Πειραιά. Το χρονοδιάγραμμα μιλά για ολοκλήρωση στα τέλη του 2017 αλλά σχεδόν ποτέ δεν έχει ολοκληρωθεί ένα μεγάλο έργο Μετρό στην ώρα του οπότε θα δούμε κατά τη διάρκεια της κατασκευής αν θα έχουμε καθυστερήσεις.

Το έργο της επέκτασης του Μετρό θα προσθέσει 6 νέους σταθμούς και 7,5 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. 130.000 νέοι επιβάτες θα προστεθούν στο δίκτυο ενώ το Μετρό θα εξυπηρετήσει τις πυκνοκατοικημένες περιοχές των Δυτικών Προαστίων και των Προαστίων του Πειραιά.

1 σχόλιο:

Φώτης είπε...

Τελικά πάντως πέρασε των τραγοπαπάδων που δεν ήθελαν την επέκταση του μετρό κατά έναν επιπλέον σταθμό. Φανταστείτε πόσοι κάτοικοι θα εξυπηρετούνταν με έναν επιπλέον σταθμό στον πυκνοκατοικημένο Πειραιά. Τα ίδια είχαμε και στο Παπάφειο. Εκκλησία εναντίον κράτους/πολίτη...
Οι συντεχνίες κυβερνάνε και μαραζώνουν τον τόπο.

Υ.Γ. Πολύ πιο όμορφο και λειτουργικό το νέο layout του μπλογκ. Συγχαρητήρια.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα