Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012

Κάθετος Εγνατίας Κομοτηνή-Σύνορα: διφορούμενη η πρόοδος του έργου, αμφίβολη η ολοκλήρωσή του

κείμενο από το ypodomes.com
Το έργο αυτό είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην περιοχή της Θράκης (μετά τον κάθετο Ορμένιο-Αρδάνιο). Ο κάθετος άξονας που ξεκινά από την πόλη της Κομοτηνής και καταλήγει στα σύνορα θα πρέπει να πούμε πως δεν σταματά εκεί καθώς συνεχίζεται επί Βουλγαρικού εδάφους.

Το ypodomes.com στα πλαίσια της ενημέρωσης για την πρόοδο των αναπτυξιακών έργων που γίνονται στην χώρα μας επικοινώνησε με την Εγνατία Οδό καθώς παρατηρούνται πολλές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του δρόμου.

Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό ο δρόμος χωρίζεται σε δύο τμήματα: το βόρειο και το νότιο. Στρατηγικά το βόρειο τμήμα είναι το πιο σημαντικό καθώς συναντιέται στα σύνορα με το αντίστοιχο τμήμα του Βουλγαρικού άξονα.

Σε αυτό το τμήμα οι εργασίες είναι αρκετά προχωρημένες και παρά το γεγονός της μεγάλης καθυστέρησης υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2012. Αυτό το τμήμα είναι και το δυσκολότερο τεχνικά και σε αυτή τη φάση είμαστε σε ολοκλήρωση των ασφαλτικών.

Το νότιο τμήμα που είναι περίπου 8 χιλιόμετρα είναι πιο πίσω στο θέμα της κατασκευής και η όλη παράδοση του δρόμου πάει για το 2013.

Θα πρέπει να επισημάνουμε πως το έργο κατασκευής του κάθετου άξονα μήκους 22 χιλιομέτρων έχει αναλάβει να το κατασκευάσει η τεχνική εταιρεία Ιόνιος Κατασκευαστική. Το πρόβλημα στην εξέλιξη των εργασιών είναι διπλό: από τη μία έχουμε τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας που έχουν επιβραδύνει τους ρυθμούς κατασκευής και από την άλλη έχουμε την αδυναμία του Δημοσίου να αποπληρώσει τα εκτελεσμένα έργα και να επιταχύνει τους ρυθμούς εκταμίευσης.

Αυτό έχει λειτουργήσει εις βάρος όλου του έργου που έχει προϋπολογισμό 85 εκ.ευρώ. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 15/12/2006 και η σύμβαση κατασκευής υπογράφτηκε στις 20/07/2007. Το έργο μάλιστα είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσω του προγράμματος «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας».

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Το έργο ταλανίζεται και από συσσωρευμένες οφειλές της Ιόνιος προς τους εργαζομένους που κατά καιρούς πραγματοποιούν κινητοποιήσεις ενώ κατά τους ίδιους υπάρχουν οφειλές που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τους 10 μήνες.

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΤΗΣ ΙΟΝΙΟΣ;
Η κατάσταση αυτή φαίνεται ότι έχει θορυβήσει και την Εγνατία ΑΕ, που πρόσφατα  απέστειλε προς τη διοίκηση Ιόνιος ειδική πρόσκληση, με την οποία την καλεί να παρουσιάσει συγκεκριμένη πρόοδο στις εργασίες σε διάστημα ενός μήνα, και την προειδοποιεί για το ενδεχόμενο «έκπτωσής» της από το έργο.

Το έργο που κουβαλά ήδη περισσότερο από ένα χρόνο καθυστέρηση θα έμπλεκε σε περιπέτειες αν εξ ανάγκης είχαμε ακόμα μία έκπτωτη εργολαβία καθώς οι πόροι του ΕΣΠΑ θα χάνονταν, το έργο θα καθυστερούσε για μία διετία ακόμα και θα έριχνε στην ανεργία δεκάδες εργαζομένους.

Το συνολικό μήκος των 23 χλμ. του οδικού άξονα είναι 19χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η ταχύτητα μελέτης στο μεγαλύτερο μήκος του είναι 80 χλμ./ώρα. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γεφυρών, οδικών σηράγγων, συνολικού μήκους 1,7 χλμ. περίπου και επτά  Ισόπεδων Κόμβων σύνδεσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα