Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Υπουργείο Υποδομών: τα πολύ μεγάλα έργα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στην ατζέντα

κείμενο από το ypodomes.com Χωρίς πυξίδα παραμένει η κατεύθυνση για την δημοπράτηση μεγάλων έργων που θα ζωντανέψουν και πάλι την παραγωγή υποδομών σημαντικών για τη χώρα. Εδώ και δύο χρόνια υπάρχουν έργα που έχουν διαφημιστεί, που έχουμε γράψει κατά κόρον για την δημοπράτηση τους αλλά δεν έχει γίνει το σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση. Τα έργα αυτά όμως θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια και είναι από εκείνα που θα συμβάλλουν στη ν καλυτέρευση της καθημερινότητας μας. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη έχουν τα σκήπτρα σε αυτά τα έργα σε συνδυασμό με τα έργα σε παραχώρηση που είτε θα επανεκκινηθούν είτε θα ξεκινήσουν νέα θα δημιουργήσουν το απαραίτητο μείγμα ανάπτυξης. ΑΘΗΝΑ Στην Αθήνα η ναυαρχίδα των έργων ακούει στο όνομα ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Η αξιοποίηση του θα μετατρέψει την Αθήνα σε μία από τις πιο σημαντικές πόλεις της Ευρώπης ενώ η έκταση του θα δημιουργήσει νέες υποδομές και ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο. Οι αναπλάσεις σε διάφορες περιοχές είναι οι επόμενες στην λίστα. Φαληρικός Όρμος, Φαληρικό Δέλτα, Ανάπλαση Βοτανικού και Λεωφόρου Αλεξάνδρας (η λεγόμενη διπλή ανάπλαση), η ανάπλαση του κέντρου με άξονα την Πανεπιστημίου, η αξιοποίηση των πάρκων στο Γουδί και το Ίλιον είναι μερικά από τα αστικά έργα που θα δημιουργήσουν το νέο πρόσωπο της πρωτεύουσας. Σημαντικά συγκοινωνιακά έργα που περιμένουμε ξεκίνησαν ή θα ξεκινήσουν τους επόμενους μήνες. Στο Μετρό ξεκίνησε η επέκταση της γραμμής 3 για Πειραιά ενώ για τον επόμενο χρόνο περιμένουμε να ξεκινήσει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 από το Γαλάτσι μέχρι το κέντρο της Αθήνας στον Ευαγγελισμό. Στο Τραμ περιμένουμε να ξεκινήσει το Φθινόπωρο η επέκταση από το Φάληρο στον Πειραιά ενώ τον επόμενο χρόνο περιμένουμε την εκκίνηση του έργου της επέκτασης από το Σύνταγμα στην Πατησίων μέσω της Πανεπιστημίου. Εξίσου σημαντικό είναι και το έργο ανάπτυξης του monorail στο λιμάνι του Πειραιά, έργο που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ακόμα και στον Προαστιακό περιμένουμε να ξεκινήσει και πάλι το έργο Πειραιάς-3 Γέφυρες που θα φέρει την ηλεκτροκίνηση στο λιμάνι του Πειραιά. Σημαντικά οδικά έργα είναι επίσης σε τροχιά ωρίμανσης. Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που εδώ και μία δεκαετία συζητείται μπορεί να μπει και πάλι στην πρίζα μαζί με άλλα σημαντικά έργα. Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, υποθαλάσσια Σαλαμίνας και ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Εδώ οι υποσχέσεις περισσεύουν και αναμένουμε να γίνουν σημαντικές κινήσεις στην αναθέρμανση των σημαντικών έργων υποδομής στην χώρα. Στα έργα Μετρό που κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς και χρειάζεται επιτέλους επιτάχυνση πρέπει να προσθέσουμε και την πρώτη επέκταση του μέσου στην Καλαμαριά που είναι πλέον σε φάση ολοκλήρωσης της δημοπράτησης. Ο σχεδιασμός για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία είναι σε ώριμη φάση και απομένει η σωστή προώθηση για να ξεκινήσει το σημαντικό συγκοινωνιακό έργο. Επίσης περιμένουμε να δούμε αν η Δημαρχία Μπουτάρη καταφέρει να πείσει το Υπουργείο Υποδομών για γραμμή Τραμ. Σημαντικά είναι και τα οδικά έργα με σημαία την αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο της Περιφερειακής που αναστενάζει από τα φανάρια. Η δημοπράτηση του δυτικού τμήματος πάγωσε λόγω της ρευστής πολιτικής κατάστασης και τώρα περιμένουμε την ημέρα δημοπράτησης. Το έργο θα συνεχίσει με τις δημοπρατήσεις των επόμενων τμημάτων μέχρι τον κόμβο του Αεροδρομίου Μακεδονία. Στις αναπλάσεις εκτός από το έργο που τρέχει στη νέα παραλία περιμένουμε νέες εκτεταμένες πεζοδρομήσεις με πρώτη αυτή της Αγίας Σοφίας που γίνεται επίσημα πεζόδρομος και θα συμπαρασύρει και άλλους οδικούς άξονες του κέντρου. Στο λιμάνι είναι ο επόμενος πόλος έργων υποδομής με δύο «σημαίες». Η πρώτη είναι η αναμενόμενη κατασκευή του 6ου προβλήτα που θα φέρει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης 10 χρόνια μπροστά. Εξίσου σημαντικό είναι και το έργο της ανάπτυξης Μαρίνας στον πρώτο προβλήτα σε απόσταση αναπνοής από την Πλατεία Αριστοτέλους που θα αλλάξει την βιτρίνα της πόλης. Αυτά και άλλα πολλά έργα πρέπει να προχωρήσουν από αυτή τη διακυβέρνηση και μάλιστα οι ρυθμοί θα πρέπει να είναι καταιγιστικοί. Το αν θα τα καταφέρει είναι σίγουρα μία διαρκής κουβέντα που θα λέμε το επόμενο διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα