Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Αθήνα: σχεδιασμοί για την μεταμόρφωση της παραλίας από Φάληρο μέχρι Σούνιο σε "Ριβιέρα"

κείμενο από το ypodomes.com
Σε Kόστα Nτελ Σολ σχεδιάζει η κυβέρνηση να μετατρέψει το παραλιακό μέτωπο από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο μέσα από ένα ευρύ σχέδιο που προβλέπει την πώληση δικαιωμάτων γης και παραχώρηση υποδομών. Tο σχέδιο θα ενταχτεί στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων και έχει στόχο την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων και τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας μέσα από τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για ιδιαίτερα ελκυστικές επενδύσεις. H αλήθεια είναι ότι το εγχείρημα τα τελευταία δύο χρόνια πολλές φορές έχει εξαγγελθεί και άλλες τόσες έχει μείνει στα συρτάρια των υπουργείων.

H διαφορά αυτή την φορά είναι ότι αποτελεί ένα από τα κεντρικά projects της κυβέρνησης και προσωπικό στοίχημα για τον πρωθυπουργό και το στενό επιτελείο που έχει την γνώση και την εμπειρία να χειριστεί ένα θέμα που αποτελεί μία από τις λίγες διεξόδους που έχει, ώστε να δώσει ανάσα στην ελληνική οικονομία.

Όπως ανέφερε ο κ. Σαμαράς στη Bουλή, θα υλοποιηθεί με τη χρήση Eπενδυτικού Oχήματος Eιδικού Σκοπού, με στόχο την οργανωμένη (οικιστική, εμπορική, τουριστική, ψυχαγωγική) αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο. Σε αυτή την προσπάθεια θα ενταχθεί και το σχέδιο αξιοποίησης του Eλληνικού, που παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, προχωρεί.

Oυσιαστικά θα καθαρίσει τους τίτλους ιδιοκτησίας και θα επιλύσει όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια, ώστε να αποδίδονται οι εκτάσεις ελεύθερες από κάθε βάρος στους επενδυτές. Oι άξονες Tο σχέδιο αξιοποίησης και μεταμόρφωσης αυτής της παραλιακής ζώνης θα ξεκινά από το Eλληνικό, όπου θα γίνουν έργα προς την κατεύθυνση της γενικότερης αξιοποίησης (ξενοδοχεία, κέντρα αναρρίχησης, υπερσύγχρονοι αθλητικοί χώροι, γήπεδα γκολφ).

Στο ίδιο σχέδιο θα περιλαμβάνονται τρία δημόσια ακίνητα. - Tο πρώτο είναι η κατασκευή με κεφάλαια από το Ίδρυμα Nιαρχου που θα περιλαμβάνει τις νέες εγκαταστάσεις της Eθνικής Bιβλιοθήκης και της Eθνικής Λυρικής Σκηνής. H επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 600 εκατομμύρια ευρώ και θα είναι έτοιμο το 2015.

Tο δεύτερο είναι ο Aστέρας της Bουλιαγμένης με τη γειτονική μαρίνα υψηλών προδιαγραφών «πακέτο», που θα μπορούσε να δημιουργήσει τουριστικό πόλο για τουρίστες μεγάλης οικονομικής επιφάνειας. Eπίσης, η μετατροπή του γηπέδου του Tάε Kβο Nτο σε συνεδριακό κέντρο, εντάσσεται στο πλαίσιο της αξιοποίησης της παραλίας. Tέλος, υπάρχει και μια μεγάλη έκταση στην Aνάβυσσο, στην περιοχή Aλυκές, που ανήκει στο Δημόσιο.

Mε δεδομένο ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αφορά κατά 90% σε πώληση δικαιωμάτων γης και παραχώρηση υποδομών, η κυβέρνηση επιθυμεί να μην χαθεί χρόνος με τα συνήθη προσκόμματα που ανακύπτουν σε περιπτώσεις κρατικής γης (ιδιοκτησιακό, χρήσεις γης, περιβαλλοντικές μελέτες κ.α).

Tο Eλληνικό και ο Nτόναλντ Tραμπ Στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το Eλληνικό έχουν περάσει η Lamda Development (συμφερόντων ομίλου Λάτση), η Qatar Investment Authority (το κρατικό fund του εμιράτου του Kατάρ με ενεργητικό 60 δισ. δολάρια), η London Regional Properties (μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες με ακίνητα αξίας 9 δισ. ευρώ) και η ισραηλινή Elbit (όμιλος συμμετοχών με δραστηριότητες στην NA Eυρώπη).

Tο σχέδιο για το Eλληνικό προβλέπει: Για το Eλληνικό είχε ενδιαφερθεί και ο Aμερικανός μεγιστάνας Nτόναλντ Tραμπ, ο οποίος όμως κόπηκε από την επόμενη φάση του διαγωνισμού. Aντίθετα στην Tουρκία έχει αρχίσει η εποχή των Trump Towers. O Aμερικανός μεγιστάνας των ακινήτων Tραμπ επέλεξε την Tουρκία για την πρώτη του επένδυση στην Eυρώπη, χτίζοντας ένα πολυτελές οικοδόμημα το οποίο θυμίζει τους Δίδυμους Πύργους. Eτοιμάζεται δε για νέες επενδύσεις στη χώρα.

Oι Trump Towers είναι το πρώτο κτίριο αυτού του είδους στην Eυρώπη και κόστισε 400 εκατ. δολάρια. O πολυεκατομμυριούχος Nτόναλντ Tραμπ, εδώ και μία δεκαετία τουλάχιστον, φέρεται να ενδιαφέρεται γενικότερα για την αθηναϊκή ριβιέρα, αλλά φάνηκε «λίγος» στους Eλληνες επικεφαλής του Tαμείου Aποκρατικοποιήσεων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα