κείμενο από το ypodomes.com
Η επιτυχία έγκειται στο γεγονός ότι εξασφαλίστηκε η χορήγηση ποσού 1,4 δις ευρώ τα οποία θα δρομολογήσουν πληρωμές έργων αλλά και ολοκλήρωση άλλων που μοιραία σήμερα είναι παγωμένα λόγω της οικονομικής αδυναμίας της Κυβέρνησης να προωθήσει έργα.
Το σημαντικό σε αυτή τη συμφωνία αν και δεν έχει αναλυθεί ακόμα είναι η συμβολή της στην επανεκκίνηση των 4 κρίσιμων αυτοκινητόδρομων και την ολική επαναφορά των εργοταξίων και των εργαζομένων που υπολογίζονται σε περίπου 6.000 άτομα.
Ένας άλλος τομέας ο οποίος θα ευεργετηθεί θα είναι αυτός των έργων ΣΔΙΤ, δηλαδή τα έργα με κοινή συμμετοχή Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα. Σε αυτό το πλαίσιο πολλά έργα κυρίως αστικής ανάπτυξης (όπως κτίρια) θα μπορέσουν να πάρουν το δρόμο της κατασκευής και να δώσουν ανάσα σε πολλές μεσαίου μεγέθους τεχνικές εταιρίες.
Το πιο σημαντικό όμως από αυτή τη συμφωνία είναι να ενεργοποιηθεί. Δυστυχώς παρόμοιες συμφωνίες έχουμε δει και στο παρελθόν και Έλληνες πολιτικούς να πανηγυρίζουν για την επιτυχία για χρηματοδότηση, ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν το ίδιο ενθαρρυντική.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να πούμε πως η συμφωνία από την πλευρά της ΕτΕπ είναι ισχυρή αλλά το μπαλάκι πάει πλέον στην Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών που πρέπει να δουλέψει εντατικά για να μην πάει χαμένη άλλη μία ευκαιρία να μπουν χρήματα στην άνυδρη Ελληνική οικονομία.
Ένα δεύτερο σημείο είναι όχι μόνο η δρομολόγηση έργων αλλά και η κατασκευή τους. Μία συνήθης πρακτική των πολιτικών μας εδώ και χρόνια είναι να διαφημίζεται ένα έργο, να ανακοινώνονται όλα τα προκαταρκτικά στάδια αλλά όταν φτάνουμε στο σημείο κατασκευής να μηδενίζεται η προβολή του και να φτάνουμε σε σημεία να εξαφανίζεται κάθε είδους επικοινωνία του φορέα υλοποίησης, του αναδόχου και της προόδου των έργων.
Φυσικά στο σημείο που είμαστε τώρα θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι που μία τέτοια συμφωνία θα φέρει χρήματα στη χώρα που τόσο πολύ τα έχει ανάγκη. Ας ελπίσουμε όμως ότι οι πανηγυρισμοί και οι μεγάλοι τίτλοι θα μετατραπούν σύντομα και σε έργα και πράξεις.
Η επιτυχία έγκειται στο γεγονός ότι εξασφαλίστηκε η χορήγηση ποσού 1,4 δις ευρώ τα οποία θα δρομολογήσουν πληρωμές έργων αλλά και ολοκλήρωση άλλων που μοιραία σήμερα είναι παγωμένα λόγω της οικονομικής αδυναμίας της Κυβέρνησης να προωθήσει έργα.
Το σημαντικό σε αυτή τη συμφωνία αν και δεν έχει αναλυθεί ακόμα είναι η συμβολή της στην επανεκκίνηση των 4 κρίσιμων αυτοκινητόδρομων και την ολική επαναφορά των εργοταξίων και των εργαζομένων που υπολογίζονται σε περίπου 6.000 άτομα.
Ένας άλλος τομέας ο οποίος θα ευεργετηθεί θα είναι αυτός των έργων ΣΔΙΤ, δηλαδή τα έργα με κοινή συμμετοχή Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα. Σε αυτό το πλαίσιο πολλά έργα κυρίως αστικής ανάπτυξης (όπως κτίρια) θα μπορέσουν να πάρουν το δρόμο της κατασκευής και να δώσουν ανάσα σε πολλές μεσαίου μεγέθους τεχνικές εταιρίες.
Το πιο σημαντικό όμως από αυτή τη συμφωνία είναι να ενεργοποιηθεί. Δυστυχώς παρόμοιες συμφωνίες έχουμε δει και στο παρελθόν και Έλληνες πολιτικούς να πανηγυρίζουν για την επιτυχία για χρηματοδότηση, ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν το ίδιο ενθαρρυντική.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να πούμε πως η συμφωνία από την πλευρά της ΕτΕπ είναι ισχυρή αλλά το μπαλάκι πάει πλέον στην Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών που πρέπει να δουλέψει εντατικά για να μην πάει χαμένη άλλη μία ευκαιρία να μπουν χρήματα στην άνυδρη Ελληνική οικονομία.
Ένα δεύτερο σημείο είναι όχι μόνο η δρομολόγηση έργων αλλά και η κατασκευή τους. Μία συνήθης πρακτική των πολιτικών μας εδώ και χρόνια είναι να διαφημίζεται ένα έργο, να ανακοινώνονται όλα τα προκαταρκτικά στάδια αλλά όταν φτάνουμε στο σημείο κατασκευής να μηδενίζεται η προβολή του και να φτάνουμε σε σημεία να εξαφανίζεται κάθε είδους επικοινωνία του φορέα υλοποίησης, του αναδόχου και της προόδου των έργων.
Φυσικά στο σημείο που είμαστε τώρα θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι που μία τέτοια συμφωνία θα φέρει χρήματα στη χώρα που τόσο πολύ τα έχει ανάγκη. Ας ελπίσουμε όμως ότι οι πανηγυρισμοί και οι μεγάλοι τίτλοι θα μετατραπούν σύντομα και σε έργα και πράξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου