Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2013: Τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς

κείμενο από το ypodomes.com
Το 2013 μας τελειώνει σήμερα και στο ypodomes.com ζώντας κάθε μέρα την εξέλιξη των γεγονότων στον μαγικό κόσμο των έργων και των υποδομών, σας ενημερώναμε, σταθερά χωρίς γκρίζα, κίτρινα ή άλλα χρώματα.

Η αλήθεια είναι πως η χρονιά αυτή ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Από την μία ο καθημερινός αγώνας για την επιβίωση και από την άλλη η προσπάθεια για να επιστρέψει η ανάπτυξη στη χώρα. Πράγμα δύσκολο έως τιτάνιο αλλά κάποιες αχτίδες φωτός έχουν ήδη φανεί.

Τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς σύμφωνα με το ypodomes.com ήταν το φιάσκο αλλά και η τελική διευθέτηση του χρόνιου προβλήματος σχετικά με την κατασκευή των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων, η απόφαση για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ, η παράδοση σε λειτουργία 8,5χλμ και 7 νέων σταθμών Μετρό,  η υπογραφή σύμβασης για τα έργα επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά και Τραμ προς Πειραιά, οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ που τρέχουν για τον σιδηρόδρομο και το Ελληνικό.

Ας δούμε όμως μήνα-μήνα τα σημαντικά γεγονότα της χρονιάς.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2013
Δημοπρατήθηκε το τμήμα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης Ευκαρπία-Εύοσμος, ενώ τα προβλήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένουν καθώς τα αρχαία στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν την πρόοδο του έργου. Υπογράφηκε τελικά μετά από 4 χρόνια αναμονής η επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2013
Η ΔΕΗ ανακοινώνει νέους διαγωνισμούς για τα ΦΒ πάρκα σε Μεγαλόπολη και Κοζάνη που όμως καταλήγουν άγονοι. Τριμερής συμφωνία υπογράφεται από Ελλάδα-Αλβανία-Ιταλία για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ. 144 χρόνια ζωής έκλεισε η ιστορική γραμμή 1 του Μετρό (γνωστός ως ΗΣΑΠ ή Ηλεκτρικός). 28 Φεβρουαρίου η πρώτη μεγάλη κορδέλα είναι γεγονός με την λειτουργία της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο.

ΜΑΡΤΙΟΣ 2013    
Μετά από πολλές καθυστερήσεις υπογράφεται η σύμβαση κατασκευής της Πτολεμαΐδα 5 από την ΚΞ Τερνα-Hitachi. Νέα παράταση για τις δημοπρατήσεις των έργων με παραχώρηση για τις υποθαλάσσιες Σαλαμίνας, Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013
Με καθυστέρηση 4,5 ετών παραδίδεται η πρώτη επέκταση για το Μετρό της Αθήνας μετά από αρκετά χρόνια. Η γραμμή 2 φτάνει από τον Άγιο Αντώνιο (στο Περιστέρι) στην Ανθούπολη. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου χτυπά τα τύμπανα του πολέμου για το κούρεμα της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Πάτρα-Τσακώνα. Ο Άκτωρ αποκτά τα 80% της ΑΕΓΕΚ και μεταξύ των έργων που κληρονομεί είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, το Άκτιο-Αμβρακία, έργα σε κάθετους της Εγνατίας, κ.α.  O μήνας κλείνει με φιέστες για την έναρξη των αυτοκινητόδρομων που όμως κατέληξε σε φιάσκο.

ΜΑΙΟΣ 2013
Ξεκινά η λειτουργία για το νέο σταθμό διοδίων της Εγνατίας Οδού στην Καβάλα.  Έξι είναι τελικά οι μνηστήρες για το εργοστάσιο απορριμμάτων στο Γραμματικό. Μετά από 16 χρόνια διανοίγεται τελικά η σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,2χλμ, η μεγαλύτερη στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Η ένωση εταιρειών Intrasoft-Intrakat είναι ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο της τηλεματικής στην Αθήνα. Καθυστερήσεις καταγράφονται στα έργα του Μαλιακού Κόλπου.

ΙΟΥΝΙΟΣ 2013
Υπογράφεται μετά από μεγάλη αναμονή το σιδηροδρομικό έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από Αθήνα μέχρι Τιθορέα. Η Δομοτεχνική είναι ανάδοχος του έργου αναβάθμισης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης στο τμήμα Εύοσμος-ΑΚ 16. Απέτυχε τελικά η πώληση της ΔΕΠΑ καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον οδηγώντας την διαδικασία στις καλένδες. Το μεγάλο νέο του μήνα είναι η επιλογή της χάραξης του ΤΑΡ μέσω Ελλάδας και Αλβανίας με την Ελληνική πλευρά να πανηγυρίζει δικαιολογημένα.

Ο ΆΚΤΩΡ αναδεικνύεται ανάδοχος του έργου επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά. Υπογραφή είχαμε και για το έργο στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος αλλά και για το αεροδρόμιο Χανίων με τον ίδιο ανάδοχο. Η SOCAR είναι η ανάδοχος τελικά για τη ΔΕΣΦΑ. Εγκαινιάζεται στις 26.6 η λειτουργία του 3ου προβλήτα στο Ικόνιο που κατασκεύασε η Κινεζική COSCO.

ΙΟΥΛΙΟΣ 2013
Προσφυγή στο ΣτΕ από το Δήμο Θεσσαλονίκης για τα αρχαία στον υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Υπεγράφη η σύμβαση για την αναβάθμιση του τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης Ευκαρπία-Εύοσμος. Στις 26 Ιουλίου τίθεται σε λειτουργία η μεγάλη επέκταση του Μετρό της Αθήνας από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό μήκους 5,5χλμ με 4 σταθμούς. Υπεγράφη το μεγάλο έργο για τα λύματα στις περιοχές Παιανίας, Κορωπίου, Μαρκοπούλου. 3 οι προσφορές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο των ΜΜΜ της Αθήνας.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013
Νέο χρονοδιάγραμμα για τα έργα στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, το έργο αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως το καλοκαίρι του 2015.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Υπεγράφη η αναβάθμιση του τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης στο τμήμα Εύοσμος-ΑΚ16. Ξεκίνησε το ταξίδι του ο Μετροπόντικας Ιππόδαμος για την επέκταση  του Μετρό προς Πειραιά. Στις 9 Σεπτεμβρίου δόθηκε στην κυκλοφορία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή-Σύνορα. 7 σχήματα πέρασαν στην τελική φάση για την παραχώρηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων. Τμήμα 1χλμ δόθηκε στην κυκλοφορία στον κάθετο άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013
Εγκρίνεται η συγχώνευση Aegean-Olympic. Ξανά στην επιφάνεια ο Ρυθμιστικό της Αθήνας που δίδεται για διαβούλευση. 9 μήνες μετά την υπογραφή και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά δεν έχει ξεκινήσει.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013
4η παράταση για τα νέα έργα με παραχώρηση για τις Υποθαλάσσιες Σαλαμίνας, Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα. Σε δημοπράτηση βγήκε το σιδηροδρομικό έργο σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Ολοκληρώθηκε με happy end το θρίλερ για τους 4 αυτοκινητόδρομους και όλοι ετοιμάζονται για τις εργασίες κατασκευής. Εξετάζεται από την ΕΤΕπ η χρηματοδότηση για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ.

Στην κυκλοφορία είχαμε τμήματα στους άξονες Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Καρτέρι-Πάργα ενώ ολοκληρώθηκε και ο Ανισόπεδος Κόμβος Άρτας.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Μετά από πολλές αναβολές υπογράφηκαν οι νέες συμβάσεις και κυρώθηκαν από την Βουλή των Ελλήνων  τα έργα για τους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους σε Ολυμπία, Ιόνια, Ε65, Αιγαίου. Στις 14 Δεκεμβρίου τιθεται σε λειτουργία ο 7ος νέος σταθμός Μετρό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ κλείνοντας μία σημαντική χρονιά για την Αττικό Μετρό. Υπογράφηκε το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Τιθορέα-Δομοκός που ολοκληρώνει τα έργα στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Από το 2017 τα τρένα θα κινούνται με ηλεκτροκίνηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα