Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Οι μεγάλες δημοπρατήσεις του 2014: Μετρό, Δρόμοι, Αναπλάσεις

κείμενο από το ypodomes.com
Μεγάλο μέρος της δραστηριότητας μιας μεγάλης τεχνικής εταιρείας είναι όχι μόνο η διατήρηση του ανεκτέλεστου έργου της. Οι μεγάλες τεχνικές πάντα έχουν το «μάτι» και το «αυτί» τους για τα επόμενα. Τα έργα τα οποία σήμερα σχεδιάζονται είναι τα αυριανά έργα των τεχνικών εταιρειών που έτσι μπορούν να κάνουν τα δικά τους πλάνα για την βιωσιμότητα και την κερδοφορία τους.

Σήμερα σε κατασκευή υπάρχουν πολλά, πάρα πολλά έργα. Αυτό το παρήγορο γεγονός θα ενισχυθεί στο εγγύς μέλλον καθώς έρχονται νέα μεγάλα δημόσια έργα που θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερη  προστιθέμενη αξία στο Ελληνικό κατασκευαστικό στάτους.

Εδώ στο ypodomes.com παρακολουθούμε μέρα τη μέρα την εξέλιξη τους, αν προχωρούν ή αν μένουν παγωμένα, την πραγματική τους υπεραξία και εσείς τα βλέπετε αυτό μέσα από συχνές αναφορές και συχνές δημοσιεύσεις. Ας δούμε όμως ένα προς ένα τις σημαντικότερες δημοπρατήσεις που μας επιφυλάσσει το επόμενο χρονικό διάστημα:

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Με ταχύτητες φωτός τρέχει αυτό το μεγαλόπνοο έργο. Πριν λίγες μέρες πήρε και την έγκριση του ΚΑΣ και σύντομα θα το δούμε να δημοπρατείται. Πρόκειται για ένα διπλό έργο με πολλαπλά οφέλη. Το πρώτο σκέλος έχει να κάνει με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου από το ξεκίνημα της στο Σύνταγμα μέχρι και την κατάληξη της στην Ομόνοια. θα γίνουν παρεμβάσεις στις όψεις των κτιρίων, στις πλατείες της περιοχής και στην ταλαιπωρημένη πλατεία Ομόνοιας.

Το δεύτερο σκέλος είναι η επέκταση του Τραμ (η πρώτη προς τα βόρεια) από το Σύνταγμα μέχρι την συμβολή της Λ.Πατησίων με την Λ.Αλεξάνδρας. Το κόστος όλου του έργου είναι περίπου 100εκ.ευρώ.

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΦΑΛΗΡΙΚΟΥ ΟΡΜΟΥ
Το έργο αυτό έχει καθυστερήσει τραγικά με αποτέλεσμα σήμερα να κινδυνεύει ακόμα και με απένταξη από το ΕΣΠΑ. Μπερδέματα, αστοχίες και όλα τα γνωστά ελληνικά φαινόμενα έχουν αφήσει το έργο σε διαρκή αναμονή. Η ιστορία του μακρά καθώς υπολογιζόταν ως ένα από τα Ολυμπιακά Έργα!

Το έργο θα δημιουργήσει μία φανταστική όψη στην παραλιακή ζώνη του Φαλήρου. Θα δημιουργηθεί ένα πάρκο που θα συνδέεται με τις γύρω περιοχές ενώ ο αυτοκινητόδρομος από το ΣΕΦ μέχρι την συμβολή με Συγγρού θα μετακινηθεί κατά 80 μέτρα προς τη θάλασσα και θα υπογειοποιηθεί μερικώς. Κόστος του έργου 300εκ.ευρώ ενώ η δημοπράτηση του αναμένεται εδώ και μήνες.


ΤΜΗΜΑ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣΤο τμήμα αυτό σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις, έχει έτοιμες μελέτες και θα μπορεί να δημοπρατηθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2014 (ας μην πάρουμε και όρκο) ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.  Το κόστος του φτάνει τα 390εκ.ευρώ και τα 90εκ.ευρώ από αυτά έχουν ήδη εκτελεστεί.

Μετά πάντως από τις σφοδρές αντιδράσεις των τοπικών φορέων ίσως να το δούμε και να μην αποτελεί  μία ακόμα αιώνια εξαγγελία. Αναμένουμε.

ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ
Η νέα «στοιχειωμένη» γραμμή του Αθηναϊκού Μετρό έχει απασχολήσει χιλιάδες φορές με τις εξαγγελίες της. Τώρα ο Υπουργός Υποδομών κος Χρυσοχοϊδης υπόσχεται ότι θα μας απασχολήσει με την κατασκευή της. Το πρώτο τμήμα έχει ώριμες μελέτες, ψάχνει όμως την χρηματοδότηση της που φτάνει τα 900εκ.ευρώ.

Το έργο περιλαμβάνει 9χλμ διπλής υπόγειας σήραγγας με 9 σταθμούς σε ΆΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ. Η «άμεση» δημοπράτηση της ελπίζουμε να είναι όντως άμεση.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ-ΡΙΟ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΚΙΑΤΟ-ΡΙΟ
Είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους να καταφέρουν κάποια στιγμή να λειτουργήσουν με κανόνες του σήμερα. Το διπλό αυτό έργο θα φέρει το ηλεκτρικό τρένο μία ανάσα πριν την Πάτρα και το μεγάλο λιμάνι της.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ και είναι μία από τις μεγάλες προτεραιότητες της ΕΡΓΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών. Το κόστος φτάνει τα 250εκ.ευρώ.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΚΟΥΠΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΑΘΗΝΑ- 3 ΓΕΦΥΡΕΣ
Έργο που ολοκληρώνει παλαιότερη εργολαβία που άφησε εκκρεμότητες. Το κόστος του περίπου 120εκ.ευρώ και αναμένεται πολύ σύντομα. Με την ολοκλήρωση του η πρωτεύουσα της χώρας και το μεγαλύτερο λιμάνι της θα μπορούν να εξυπηρετούνται από ηλεκτρικά τρένα μιας και σήμερα αυτό δεν είναι εφικτό. Έργο που θα έπρεπε να μας έχει απασχολήσει την δεκαετία του 1980 και όχι σήμερα..

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΑΘΗΝΑΣ ΚΟΡΩΠΙ-ΛΑΥΡΙΟ
Έργο που έχει εξαγγελθεί 3-4 φορές, συνήθως πριν από εκλογές. Αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων στα Μεσόγεια και δίκαιη απορία της ΕΕ γιατί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής δεν εξυπηρετείται από τρένα. Το κόστος φτάνει τα 300εκ.ευρώ, μελέτες έχουν γίνει, θέληση από την ΕΡΓΟΣΕ υπάρχει. Ελπίζουμε να το δούμε να πραγματοποιείται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα