Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Θετικά και αρνητικά στην επανεκκίνηση των αυτοκινητόδρομων

κείμενο από το ypodomes.com
Όταν η εβδομάδα ξεκινά με μία τόσο καλή είδηση, τότε όλη η εβδομάδα θα είναι γεμάτη καλές ειδήσεις. Τουλάχιστον έτσι θα ήθελα. Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους οριστικά είναι εντός τροχιάς και πάλι μετά από 2,5 χρόνια παραφιλολογίας.

Τα απόνερα που έχουν δημιουργήσει με την επανεκκίνηση τους θα τα συζητάμε για καιρό. Κουρεμένα τμήματα, αυξήσεις φωτιά στα διόδια και άλλα χαρωπά θα είναι στην ατζέντα μας και πολύς λόγος θα γίνει χωρίς όμως να αλλάξει το γεγονός.

Το γεγονός είναι ένα: οι δρόμοι θα ξεκινήσουν και πάλι να κατασκευάζονται. Με λιγότερα χιλιόμετρα; Ναι, αλλά πολύς κόσμος θα απασχοληθεί, πολλές εταιρείες θα βρεθούν και πάλι με εργολαβίες. Θα υπάρξει θετική επίδραση στην τοπική και την εθνική οικονομία.

Θα είναι φωτιά τα διόδια; Ναι θα είναι. Είναι ένα πολύ κακό σημείο αλλά αυτό θα πρέπει να το εξετάσουμε μέσα στα επόμενα χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι οι δρόμοι ως ιδιωτικοί αποτελούν πλέον ένα καταναλωτικό προϊόν.  Στο χέρι μας είναι να επιλέξουμε τον τρόπο μετακίνησης μας. Αλλάζει άρδην τον τρόπο με τον οποίο είχαμε συνηθίσει να μετακινούμαστε. Είναι όμως ένα ακόμα πράγμα μέσα στον ορυμαγδό πραγμάτων που έχουμε υποχρεωθεί να αλλάξουμε.

Εγώ πχ αν ήθελα να πάω στη Θεσσαλονίκη θα διάλεγα το τρένο. Είναι πιο φτηνό και με πάει από το κέντρο της μίας πόλης στο κέντρο της άλλης. Θα καθόμουν στην άνετη θέση μου και σε λίγες ώρες (τις ίδιες με το ιχ μου) θα ήμουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η θα διάλεγα αεροπλάνο. Θα μου κόστιζε φθηνότερα. Αυτό είναι καταναλωτική επιλογή για τον καθένα.

Θα έλεγα πως πάνω από όλες τις κατά μέρους ειδήσεις η ισχυρότερη είναι η εκείνη της οριστικής λύσης του προβλήματος. Ας το δούμε και με πιο ευρεία ματιά: η ολοκλήρωση των δρόμων θα επιφέρει θετικά μεγάλες αλλαγές στο εμπόριο και τις επιβατικές μεταφορές, τον τουρισμό και την ανάπτυξη γενικότερα.

Αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό κέρδος. Οι κατασκευές κάποια στιγμή θα τελειώσουν. Οι δρόμοι όμως θα μείνουν. Και ξέρετε τελικά τι άλλο σημαντικό κερδίζουμε συνολικά ως κοινωνία; Τους δρόμους θα τους πληρώνουν οι χρήστες και όχι στο σύνολο του ο Ελληνικός λαός.

Έχετε ιδέα σήμερα πόσο μας κοστίζει, όχι η κατασκευή, αλλά η ετήσια συντήρηση ενός δρόμου; Για την Εγνατία Οδό με τα 670χλμ έχει υπολογιστεί ένα κόστος που κυμαίνεται από 80-100εκ.ευρώ. Αυτό δεν είναι κόστος που το επιβαρυνόμαστε όλοι; Απλά δεν το βλέπουμε άμεσα στο καθημερινό μας πορτοφόλι.  Η πραγματικότητα από τον λαϊκισμό είναι σαφώς μεγάλη. Οι επιλογές είναι δικές μας και αν τις χρησιμοποιήσουμε σοφά μπορεί να έχουμε θετικά αποτελέσματα.

Ας μην ξεχνάμε όμως. Έγινε μεγάλος αγώνας από φορείς και Κράτος για να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα, ένας αγώνας που κράτησε 2,5 χρόνια και σε όλο αυτό το διάστημα διαμαρτυρόμασταν για τα παγωμένα έργα. Εγώ θα πω, μακάρι να τελειώσουν σύντομα όλα τα έργα, να δρομολογηθούν γρήγορα τα κουρεμένα τμήματα και να δούμε από εκεί και πέρα αν κινούμαστε θετικά ή αρνητικά.

Και κάτι τελευταίο. Ας δουν επιτέλους στο Υπουργείο Υποδομών με αποφασιστικότητα την ολοκλήρωση της μετατροπής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Είναι κρίμα να έχουμε διορθώσει σχεδόν όλους τους δρόμους καρμανιόλες και να έχουμε ένα οδικό άξονα φονιά στην πλέον τουριστική περιοχή όλης της Ελλάδας..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα