Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013

Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης: Παραδόθηκε το μεγαλύτερο δημόσιο έργο ανάπλασης της χώρας

κείμενο από το ypodomes.com
To μεγαλύτερο δημόσιο έργο ανάπλασης χώρου στην Ελλάδα, εχθές παραδόθηκε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Ημέρα γιορτής και χαράς για χιλιάδες κόσμου που έσπευσε να δει το νέο διαμάντι της πολης που μπορεί να γίνει ένας αστικός μαγνήτης. Το εργο που στηρίχθηκε σε μία μελέτη με διεθνές βραβείο ανήκει πλέον στους πολίτες της πόλης και όλοι μιλούν για έργο που άξιζε την αναμονή.

Στην ανάπλαση περιλαμβάνονται δύο σειρές σιντριβανιών προς το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ένας τεχνητό λόφο, από όπου υπάρχει απεριόριστη θέα προς την πόλη και το ηλιοβασίλεμα και ένας ελαιώνα που είναι κτισμένος σε επίπεδα (ξερολιθιές) και θα παραπέμπει σε τοπίο αιγαιοπελαγίτικου νησιού.

Επιπλέον, δημιουργήθηκε μια μικρή αμμουδιά που θα παραπέμπει σε παραλία στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής που είναι γνωστό και ως Ποδηλατούπολη, αμέσως μετά από το ξενοδοχείο «Μακεδονία Παλλάς», ενώ συνολικά οκτώ νέα πάρκα θα στολίζουν το θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης.

Συνολικά 7.500 νέα δέντρα και θάμνοι φυτευθηκαν στη νέα παραλία, τα οποία  ανήκουν στα τοπικά είδη χλωρίδας. Το τμήμα της παραλίας που άνοιξε από εχθές δεν είναι το συνολικό αλλά τμήμα και αναμένεται το επόμενο διάστημα να παραδοθεί και το τελευταίο μέρος.

Οκτώ νέοι κήποι
Εδικά για το πάρκο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, φυτεύτηκαν 151 δέντρα και μαζί τριανταφυλλιές. Επιπλέον στο πάρκο που  ονομάζεται Κήπος του Αλεξάνδρου ο νέος χλοοτάπηκτας  εκτείνεται σε 17.500 τετραγωνικά μέτρα.

Ο κήπος του Απογευματινού Ηλιου  βρίσκεται στην έκταση της νέας παραλίας από το ύψος του 1ου Λυκείου και του αγάλματος του Κωνσταντίνου Καραμανλή μέχρι το ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς. Εκεί, βρίσκεται ένας τεχνητός λόφος με 25 δέντρα, 460 θάμνους χλοοτάπητα και λειμώνα έκτασης 2.000 τ.μ. και συνολική έκταση πρασίνου 2.652 τ.μ. Από κάθε σημείο του λόφου  υπάρχει θέα προς τα αγάλματα και προς τη Θεσσαλονίκη και τον Θερμαϊκό.

Ο Κήπος της Αμμου βρίσκεται στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, τη γνωστή και ως Ποδηλατούπολη που βρίσκεται δίπλα στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς». Περιλαμβάνει μικρή αμμουδιά, 143 δέντρα, 1.403 θάμνους, χλοοτάπητα και λειμώνα 5.000 τ.μ. και συνολική έκταση πρασίνου 5.981 τ.μ.

Ο Κήπος του Ισκιου βρίσκεται κοντά στο μπαρ «Ιντερνι» και περιλαμβάνει 15 δέντρα.

Ο Κήπος των Εποχών βρίσκεται στο «Πάρκο των Σκύλων», το οποίο περιλαμβάνει και θεατράκι και έχει φιλοξενήσει «παραδοσιακά» το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ. Περιλαμβάνει 134 δέντρα, 1.805 θάμνους και χλοοτάπητα και λειμώνα 9.500 τ.μ. Η συνολική έκταση πρασίνου  είναι 10.053 τ.μ.

Ο Κήπος του Φωκά, στο ομώνυμο πάρκο, περιλαμβάνει 87 δέντρα, 2.134 θάμνους, χλοοτάπητα και λειμώνα 4.000 τ.μ.. Η συνολική έκταση πρασίνου  είναι 4.375 τ.μ.

Ο Κήπος της Μεσογείου βρίσκεται δίπλα στο χώρο στο Πάρκο του Φωκά, όπου οι νεαροί skaters κάνουν επίδειξη των ικανοτήτων τους. Αποτελεί ουσιαστικά ένα τυπικό αιγαιοπελαγίτικο τοπίο με ελαιώνες με μικρές και μεγάλες ελιές που είναι φυτεμένες σε αναβαθμίσεις (επίπεδα) με ξερολιθιές, σύμφωνα με την αρχιτεκτονική τεχνοτροπία που απαντάται στα νησιά του Αιγαίου Πελάγους και του Ιουνίου. Ο Κήπος περιλαμβάνει 96 δέντρα, 1.620 θάμνους, χλοοτάπητα και λειμώνα 6.000 τ.μ. και η συνολική έκταση πρασίνου είναι 6.935 τ.μ.

Ο Κήπος των Γλυπτών  δημιουργήθηκε στο χώρο του πάρκινγκ του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου. Περιλαμβάνει 62 δέντρα, 1.750 θάμνους, χλοοτάπητα και λειμώνα 800 τ.μ. και η συνολική έκταση πρασίνου είναι 1.071 τ.μ. Επίσης, στη νέα παραλία παρέμειναν 537 δέντρα και 370 θάμνοι και 336 αλέες στο πάρκο στον Ιστιοπλοϊκό Ομιλο.

Η σύνολική έκταση πρασίνου από το Βασιλικό Θέατρο μέχρι τον Ιστιοπλοϊκό Ομιλο σύμφωνα με τη μελέτη θα αυξηθεί το 40,06% της συνολικής έκτασης της νέας παραλίας, δηλαδή 55.628 τ.μ. σε σύνολο 137.000 τ.μ. Πρόκειται για μικρή κατ' αύξηση πρασίνου κατά 1,1% μεν, αλλά αυξάνονται σημαντικά τα δέντρα και οι θάμνοι και λειμώνας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα