Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

ΠΑΘΕ: Τα μεγάλα έργα που ολοκληρώνουν την βασική οδική αρτηρία της Ελλάδας

κείμενο από το ypodomes.com
Μετά από 3 χρόνια λήθαργου και μάλιστα εν μέσω χειμώνα οι κατασκευές για την ολοκλήρωση του βασικού οδικού διαδρόμου της χώρας ξαναρχίζει. Ο γνωστός ΠΑΘΕ που μας ταλαιπωρεί στις μετακινήσεις μας, υπόσχεται πλέον, μέσα από τις εταιρείες διαχείρισης να ολοκληρώσει τα ημιτελή τμήματα και σε 2,5 χρόνια όλες μας οι μετακινήσεις να είναι ασφαλείς.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΘΕ
Η λέξη προέρχεται από τα αρχικά των πόλεων που ορίζουν την διαδρομή. Είναι ο οδικός άξονας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Το μήκος του άξονα ξεπερνά τα 740 χιλιόμετρα και σήμερα έχει πολλούς «νονούς» καθώς ανά τμήματα υπάρχει και άλλη εταιρεία που  τον διαχειρίζεται.

Πολλά από τα τμήματα του ΠΑΘΕ έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια και οι «τρύπες» που έχει για να μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο κλειστό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο είναι περίπου 175 χιλιομέτρων. Ας δούμε τι κατασκευάζεται για να ολοκληρωθεί η μετατροπή του δρόμου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.

ΠΑΤΡΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Μέχρι τις αρχές του 2016 θα δούμε να ολοκληρώνεται αυτό το τμήμα που έχει μήκος περίπου 130χλμ. Οι παραδόσεις θα γίνονται τμηματικά και από το 2015 θα βλέπουμε κομμάτι-κομμάτι να παραδίδεται στην κυκλοφορία. Την κατασκευή και διαχείριση του δρόμου έχει η εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΕΛΕΥΣΙΝΑ
Το τμήμα αυτό μήκους 64 χιλιομέτρων έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια και το διαχειρίζεται πλέον η εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ.

ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Είναι το αστικό τμήμα του ΠΑΘΕ, έχει μήκος 25 χιλιόμετρα,  βρίσκεται στην Αττική και την διαχείριση του έχει η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ. Είναι πλήρως ολοκληρωμένο από το 2004.

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ- ΛΑΜΙΑ
Το τμήμα αυτό είναι ολοκληρωμένο εδώ και χρόνια. Έχει μήκος 195 χιλιόμετρα και την διαχείριση του έχει η εταιρεία ΝΕΑ ΟΔΟΣ. Σε αυτό το τμήμα θα γίνουν έργα στις στροφές της Υλίκης που θα βελτιώσουν  την διαδρομή.

ΛΑΜΙΑ-ΡΑΧΕΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Εδώ υπάρχουν δύο έργα σε εξέλιξη που προβλέπεται να ολοκληρωθούν το 2015. Πρόκειται για την παράκαμψη Λαμίας, με 2,5 χιλιόμετρα και την παράκαμψη Στυλίδας που περιλαμβάνει 17,5 χιλιόμετρα. Το ενδιάμεσο τμήμα είναι ολοκληρωμένο εδώ και χρόνια.   Να σημειώσουμε πως αυτά τα δύο έργα είναι δημόσια και έρχονται από το 2007, σταμάτησαν λόγω προβλημάτων και εκκινήθηκαν και πάλι το 2012. Την διαχείριση αυτού του τμήματος έχει η ΝΕΑ ΟΔΟΣ.

ΡΑΧΕΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ-ΚΛΕΙΔΙ ΗΜΑΘΙΑΣ
Εδώ έχουμε τα σημαντικότερα έργα του ΠΑΘΕ. Μιλάμε για το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα μήκους 25χλμ που περιλαμβάνει την παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Στη θέση τους θα υπάρχουν 3 σήραγγες μήκους 11χλμ, μία εκ των οποίων θα είναι 6χλμ και όταν λειτουργήσει θα είναι η μεγαλύτερη όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρα τα Βαλκάνια.

Το έργο αυτό θα μας απαλλάξει από την επικίνδυνη διάβαση των Τεμπών. Η ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται να γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2015. Την διαχείριση αυτού του τμήματος που έχει μήκος 230χλμ έχει η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ.

ΚΛΕΙΔΙ ΗΜΑΘΙΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΧΑΛΑΣΤΡΑ)
Αυτό το τμήμα 13 χιλιομέτρων ανήκει σε δύο αυτοκινητόδρομους. Και στον ΠΑΘΕ (σαν μέρος του κύριου οδικού διαδρόμου της χώρας) και στην Εγνατία Οδό ως μέρος του βασικού της άξονα. Είναι πλήρως ολοκληρωμένος εδώ και πολλά χρόνια. Την διαχείριση του τμήματος έχει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΧΑΛΑΣΤΡΑ)-ΕΥΖΩΝΟΙ
Είναι το βόρειο άκρο του ΠΑΘΕ και διαθέτει 71χλ αυτοκινητόδρομου. Μας συνδέει με την γειτονική χώρα των Σκοπίων και τα έργα έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια. Την διαχείριση του δρόμου έχει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα