Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

181 έργα προτεραιότητας: Σε φάση προχωρημένης κατασκευής τα περισσότερα έργa

κείμενο από το ypodomes.com
Τα 181 έργα προτεραιότητας αποτελούν σίγουρα σημείο αναφοράς για το που βρίσκονται τα σημαντικότερα projects που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. Η επιλογή των 181 έργων έγινε από τις Ελληνικές αρχές σε συνερφγασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπή και με βάησ κριτήρια που σχετίζονται με την ωριμότητα, το μέγεθος και την σημασία των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων. Η συνολική αξία των έργων αυτών υπολογίζεται σε περίπου 13,6 δις ευρώ ευρώ που χρηματοδοτούνται από τα κοινοτικά κονδύλια και θεωρούνται τα μεγαλύτερα έργα υπό κατασκευή αυτή την περίοδο

Σε αυτό υπάρχουν άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες έργων. Η πρώτη κατηγορία είναι τα έργα με πράσινο χρώμα και υποδηλώνει τα έργα με ομαλή πορεία υλοποίησης. Είναι χαρακτηριστικό πως όταν η λίστα αυτή ξεκίνησε το πράσινο χρώμα ήταν δυσεύρετο. Πλέον τα περισσότερα έργα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία και κυριαρχούν  στην λίστα.

Η δεύτερη κατηγορία είναι τα έργα με πορτοκαλί χρώμα που υποδηλώνει τα έργα που ναι μεν είναι σε φάση κατασκευής αλλά απαιτείται επιτάχυνση για την έγκαιρη ολοκλήρωση τους μέσα στα πλαίσια του ΕΣΠΑ. Εδώ έχουμε την παρουσία κυρίως οδικών έργων.

ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΕΡΓΑ
Παρακάτω σας παραθέτουμε τα σημαντικότερα έργα της λίστας:
1.Πιλοτική αξιοποίηση Γεωθερμικού πεδίου Ερατείνου, Δήμου Νέστου 10,6εκ.ευρώ
2.Αγωγός Φυσικού Αερίου: τμήμα Άγιοι Θεόδωροι-Μεγαλόπολη 44,07εκ.ευρώ
3.Πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ` οίκων 548,2εκ.ευρώ
4.Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα) 2, 06 δις ευρώ
5.Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Σπάρτης) 746,95εκ.ευρώ
6.Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Ε65 (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) 909,73εκ.ευρώ
7.Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα) 1,45 δις ευρώ
8.Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί) 1,18δις ευρώ
9.Ολοκλήρωση επαρχιακής οδού Λάρισα-Καρδίτσα (27,84εκ.ευρώ)
10.Κάθετος Άξονας Εγνατίας Κομοτηνή-Σύνορα 83,10εκ.ευρώ
11.Οδικό έργο Θίσβη-Καναβάρι 23,89εκ.ευρώ
12.Οδικό έργο Καρτέρι-Πάργα 47,74 εκ.ευρώ
13.Αποπεράτωση κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας 223,98εκ.ευρώ
14.Αποπεράτωση κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή 169,84εκ.ευρώ
15.Κάθετος άξονας Νίκη-Κοζάνη: τμήμα Φλώρινα-Νίκη 88,17εκ.ευρώ
16.Παράκαμψη Λάρισας 21,60εκ.ευρώ
17.Οδικό έργο Ποτίδαια-Κασσάνδρα 82,2εκ.ευρώ
18. Οδικό έργο βελτίωσης Γύθειο-Αρεόπολη-Γερολιμένας 14,38εκ.ευρώ
19.Σύνδεση ΠΑΘΕ με λιμάνι και πόλη Πάτρας 77,72εκ.ευρώ
20.Αποπεράτωση κάθετου άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο 95,47εκ.ευρώ
21.Οδικό έργο Πατρίδα-Νάουσα 70,9εκ.ευρώ
22.Εθνική Οδός Λάρισα-Τρίκαλα 85,4εκ.ευρώ
23.Επέκταση γραμμής 3 Μετρό Αθήνας Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο 387εκ.ευρώ
24.Επέκταση Τραμ Φάληρο-Πειραιάς 157εκ.ευρώ
25.Νέο Λιμάνι Πάτρας: Γ τμήμα Α φάση 53,31εκ.ευρώ
26.Σιδηρόδρομος: Β φάση Θριάσιο Πεδίο και Σταθμό ΖΕΦΥΡΙ 131εκ.ευρώ
27.Αναβάθμιση Γενικού Νοσοκομείου Άγιος Ανδρέας Πάτρας 14,94εκ.ευρώ

Στα έργα με πορτοκαλί χρώμα ξεχωρίζουμε τα παρακάτω:
1.Έργα Διαχείρισης Υγρών Αποβλήτων σε 120 μικρούς οικισμούς 975,97εκ.ευρώ
2.Συλλογή, μεταφορά επεξεργασία ακαθάρτων στις περιοχές Κορωπί-Παιανία 124,89εκ.ευρώ
3.Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό-Ροδοδάφνη 247,56εκ.ευρώ
4.Ολοκλήρωση ΝΔΣΓΥΤ Τιθορέα-Δομοκός 926,51εκ.ευρώ
5.Κατασκευή ΝΔΣΓ στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο και ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη
6.Άκτιο-Αμβρακία 224,54εκ.ευρώ
7.ΝΟΑΚ: Ολοκλήρωση κατασκευής τμήματος Αγία Βαρβάρα-Άγιοι Δέκα 130,58εκ.ευρώ
8.Ολοκλήρωση βελτίωση της Εθνικής Οδού Ρόδος-Λίνδος 16,5εκ.ευρώ
9.Ηλεκτρονικό Εισιτήριο  ΟΑΣΑ 34,75εκ.ευρώ
10.Ανάπτυξη Ευρυζωνικών Υποδομών σε Αγροτικές και Νησιωτικές περιοχές 114,42εκ.ευρώ
11.JEREMIE  και Ταμείο Επιχειρηματικότητας 790εκ.ευρώ

Τα παραπάνω έργα αποτελούν όχι το σύνολο αλλά απόσπασμα από την λίστα με τα 181 έργα προτεραιότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα