Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

7 μεγάλα έργα 400εκ.ευρώ στα Αεροδρόμια Μακεδονία, Ιωαννίνων, Χανίων, Πάρου, Σητείας, Σκιάθου

κείμενο από το ypodomes.com
Ένας από τους σημαντικότερους τομείς στα έργα υποδομών στην χώρα αποτελούν οι εργολαβίες στα αεροδρόμια. Μεγάλα έργα που σκοπό έχουν, καλύτερες υπηρεσίες και καλύτερες επιδόσεις στο μέλλον.

Η άνοδος του τουρισμού και η νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται δημιουργούν την ανάγκη για μεγαλύτερα και καλύτερα αεροδρόμια και πλέον με την επικείμενη αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων τα έργα αποκτούν την δική τους ξεχωριστή σημασία.

Το Υπουργείο Υποδομών αυτή την εποχή έχει 6 μεγάλα έργα σε εξέλιξη για την αναβάθμιση των αεροδρομίων. Πρόκειται για τα μεγάλα έργα που πραγματοποιούνται στο Αεροδρόμιο Μακεδονία στην Θεσσαλονίκη, την αναβάθμιση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, την μεγάλη αναβάθμιση του Αεροδρομίου Χανίων, την επέκταση του διαδρόμου στο Αεροδρόμιο Σκιάθου, την αναβάθμιση του Πεδίου Ελιγμών στο Αεροδρόμιο Πάρου και την αναβάθμιση του Αεροδρομίου Σητείας.

Τα έξι αυτά έργα έχουν προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 400εκ.ευρώ και πρόκειται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2016. Αναλυτικά:

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Είναι σε εξέλιξη 2 εργολαβίες. Η πρώτη αφορά την επέκταση του διαδρόμου 10-28 και είναι σε εξέλιξη από το 2005! Αν δεν έχουμε άλλα παρατράγουδα το έργο θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016. Το αρχικό του κόστος ξεπερνά τα 250εκ.ευρώ. Η δεύτερη εργολαβία αφορά την αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος του 10-28 προκειμένου να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το κυρίως έργο. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015 ενώ το κόστος του φτάνει τα 38,7 εκ.ευρώ.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο σε Αεροδρόμιο της χώρας. Αφορά την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων προκειμένου να καλυφθεί η συνεχώς αυξανόμενη επιβατική κίνηση. Το έργο ξεκίνησε το 2013 και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016. Το αρχικό του κόστος ήταν 110εκ.ευρώ.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Πρόκειται για έργο που πραγματικά έχει «στοιχειώσει». Έχει ξεκινήσει από το 2007 ενώ με τις καλύτερες προβλέψεις πρόκειται να ολοκληρωθεί σε ένα έτος από τώρα. Το αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση των υφιστάμενων υπηρεσιών. Το έργο έχει  αρχικό κόστος 52εκ.ευρώ.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ
Το έργο αφορά την επέκταση του διαδρόμου για την εξυπηρέτηση περισσότερων αεροσκαφών λόγω του τουριστικού "booming" που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015 και να βελτιώσει θεαματικά τις επιδόσεις του Αεροδρομίου ενός από τους σημαντικότερου προορισμού των καλοκαιρινών διακοπών πολλών Ευρωπαίων. Το κόστος του αγγίζει τα 18,5εκ.ευρώ.


ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΡΟΥ
Το έργο στο Αεροδρόμιο Πάρου ξεκίνησε πέρυσι και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2015 καταγράφοντας σημαντικές καθυστερήσεις. Το αντικείμενο του έργου αφορά το Νέο Πεδίο Ελιγμών για τα αεροσκάφη.  Το κόστος ανέρχεται σε 23,2 εκ.ευρώ.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
Άλλο ένα στοιχειωμένο έργο που ξεκίνησε με άλλο ανάδοχο, που στην πορεία άλλαξε και τώρα εκτελείται από την κοινοπραξία Πετρής-ΑΤΕΣΕ- Ελικα. Το αρχικό του κόστους ήταν 15εκ.ευρώ και η ολοκλήρωση του αναμένεται την Άνοιξη του 20y15, αν δεν έχουμε άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα