Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 29 Απριλίου 2014

Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: Το μεγαλύτερο έργο υποδομής όλων των εποχών για την Κρήτη

κείμενο από το ypodomes.com
Μέρα με την μέρα αναμένεται η δημοπράτηση για το μεγάλο έργο με παραχώρηση για την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com υπάρχει κινητικότητα και ενδιαφέρον και αναμένεται αυτή τη φορά να υπάρξει σημαντική συμμετοχή από ενδιαφερόμενους.

Το έργο του νέου Αεροδρομίου θα είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έχει γίνει ποτέ στην Κρήτη και από αυτό το έργο αναμένεται η ανάταξη και πάλι του κατασκευαστικού κλάδου του νησιού που σήμερα είναι σε «ημιθανή» κατάσταση.

Σε αυτή τη φάση έχει ολοκληρωθεί η κτημοτογράφηση και αναμένεται η κήρυξη των απαλλοτριώσεων για τις εκτάσεις που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή.  Όπως πιστεύεται αυτό θα επισπεύσει τις διαδικασίες.

Το νέο αεροδρόμιο θα αποτελέσει ένα σύγχρονο κόσμημα για την Κρήτη και θα είναι μία από τις σημαντικότερες πύλες της Ελλάδας προς Ευρώπη, Αφρική και Ασία. Συνολικά θα περιλαμβάνει 65.000 στρέμματα γης εκ των οποίων τα 400 στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν για εμπορικούς σκοπούς όπως αντίστοιχα έγινε με το Αεροδρόμιο της Αθήνας.

Στο νέο Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορούν να σταθμεύουν συνολικά 25 αεροσκάφη ενώ θα υπάρχουν και 5 φυσούνες. Σήμερα εκτός από την Αθήνα κανένα άλλο αεροδρόμιο δεν διαθέτει φυσούνες για το docking των αεροπλάνων.

Ο διάδρομος προσαπογειώσεων θα είναι 3.200 μέτρα -μικρότερος κατά 600 μέτρα από το αρχικό πλάνο ου 2009- ενώ άλλο τόσο μήκος θα έχει και ο τροχόδρομος. Το μήκος του διαδρόμου ήταν αυτό που είχε προκαλέσει από την αρχή τις αντιδράσεις των ενδιαφερομένων. Μελλοντικά το μήκος του διαδρόμου θα μπορεί να αυξηθεί εφόσον η κίνηση είναι τέτοια που θα το απαιτήσει.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού αναμένεται άμεσα ενώ τα τεύχη θα δοθούν για μία διαδικασία διαβούλευσης που αναμένεται να κρατήσει περίπου 1,5 μήνα. Ο ανάδοχος εφόσον δεν έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις αναμένεται να προκύψει μέχρι τα τέλη του έτους και μέσα στο 2015 να έχουμε την σύμβαση κατασκευής και παραχώρησης. Το έργο θα διαρκέσει 4 χρόνια και ίσως προλάβει να λειτουργήσει στην καλοκαιρινή περίοδο του 2019.

Το κόστος μετά τις διορθωτικές κινήσεις που έγιναν έχει χαμηλώσει από το αρχικό ποσό των 800εκ.ευρώ ενώ σημαντικό γεγονός είναι πως παραμένουν μέσα στη σύμβαση κατασκευής οι οδικές προσβάσεις με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ. Το αντικείμενο του έργου ουσιαστικά παρέμεινε το ίδιο.

Το έργο πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενώ θα χρειαστούν και ίδια κεφάλαια από τον επενδυτή. Η παραχώρηση θα ισχύσει για 30 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΤΟΛΙΔΙ
Το κτίριο του Αεροδρομίου αποτελεί ακόμα ένα πεδίο συζήτησης. Αξίζει να αναφέρουμε πως τα αρχικά αρχιτεκτονικά σχέδια έχει εκπονήσει ο κος Τριποδάκης από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Ωστόσο η τελική μορφή του κτιρίου δεν έχει προς το παρόν αποφασιστεί.

Μέσα στο νέο Αεροδρόμιο θα υπάρξει και χώρος για Μουσείο (όπως στην Αθήνα) όπου θα εκτεθούν όλα τα ευρήματα από την ευρύτερη περιοχή. Από το Νέο Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορούν να διακινούνται ετησίως μέχρι και 11 εκ. επιβάτες και θα αντικαταστήσει το σημερινό Αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» που βρίσκεται πλέον μέσα στον αστικό ιστό της πόλης του Ηρακλείου.

1 σχόλιο:

Emmanouil είπε...

Θα μπορούσατε να τοποθετήσετε referencing για τα στοιχεία που παρατίθενται? Με ενδιαφερεί ερευνητικά.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα