Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 15 Απριλίου 2014

Ελληνικό: Πόσο καλά μπορούμε να προετοιμαστούμε για το project γίγας;

Κείμενο από το ypodomes.com
Με μεγάλο ενδιαφέρον περιμένουμε τις υπογραφές για την παραχώρηση του Ελληνικού. Το έργο που έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως η ναυαρχίδα της επιστροφής στην ανάπτυξη μέσα από τα δεκάδες κατασκευαστικά project  που θα αναπτυχθούν μάλλον δεν έχουν άδικο.

Βέβαια, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης δεν σημαίνει ότι θα δούμε μπουλντόζες αμέσως. Το πρώτο και πιο σοβαρό βήμα είναι η προετοιμασία όλων αυτών των έργων που θα ξεκινήσουν. Ο λόγος βέβαια για το απαραίτητο ξήλωμα του διαδρόμου προσαπογειώσεων που είναι ένα από τα μεγάλα προπαρασκευαστικά έργα αλλά ουσιαστικά είναι και ο χώρος που θα δώσει την θέση του στο νέο Μητροπολιτικό Πάρκο της πρωτεύουσας.

Το μεγάλο αυτό κατασκευαστικό εγχείρημα αναμένεται να ξεκινήσει τουλάχιστον ένα χρόνο μετά τις υπογραφές, όμως δεν αποκλείονται και ευχάριστες εκπλήξεις. Το θετικό είναι πως η δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου είναι από τις άμεσες προτεραιότητες του συνολικού project και ίσως μέχρι το 2018 να το δούμε να λειτουργεί.

Ενδιαφέρον προκαλεί και η αξιοποίηση των πλευρών που «ακουμπούν» στις 2 λεωφόρους των Νοτίων Προαστίων. Η υπογειοποίηση της Λ.Ποσειδώνος πρέπει να θεωρείται δεδομένη για να μπορέσουν να αναπτυχθούν άλλα κατασκευαστικά τμήματα του έργου καθώς αυτό το σημείο θα γίνει το τουριστικό θέρετρο της περιοχής με την πλαζ, την Μαρίνα και το Καζίνο.

Η Λεωφόρος Βουλιαγμένης πάλι βρίσκεται πάνω στα όρια της παραχώρησης και όπως παρατήρησα στα πρώτα σχέδια που δόθηκαν στην δημοσιότητα θα γίνουν εμπορικά κέντρα κυρίως, εκμεταλλευόμενη την παρουσία του Μετρό (σταθμοί ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και ΕΛΛΗΝΙΚΟ) και του Τραμ που πρόκειται σύντομα να φτάσει στην Λ.Βουλιαγμένης.

Σε αυτό το τμήμα θα έχει μεγάλο κατασκευαστικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον να δούμε τι κτίρια θα ανεγερθούν και αν θα ακολουθήσουν την φιλοσοφία των άλλων κτιρίων που υπάρχουν σήμερα στην Βουλιαγμένης ή θα έχουμε πιο μοντέρνα ή φουτουριστικά κτίρια.

Η αξιοποίηση του Ελληνικού θα φέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην εμπορικότητα της περιοχής, θα προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις θα εκτοξεύσει τον τουρισμό της Αθήνας μιας και πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το Ελληνικό μπορεί να προσελκύσει μέχρι και 1 εκατομμύριο τουρίστες ετησίως.

Εδώ όμως προκύπτει και ένα σημαντικό ζήτημα: πως θα καταφέρει η Αθήνα ως πόλη να ανταπεξέλθει σε αυτόν τον νέο πόλο που δημιουργείται; Υπάρχουν αρκετές συγκοινωνιακές υποδομές;

Πως θα εξασφαλιστεί η σύνδεση με το Αεροδρόμιο Βενιζέλος, το λιμάνι του Πειραιά, τον ΚΣ.Σταθμό και το κέντρο της πόλης; Θα μπορέσει η σημερινή συγκοινωνιακή υποδομή να αντέξει όλο αυτόν τον όγκο ανθρώπων που θα χρειάζεται να μετακινούνται;

Αυτά τα ερωτήματα είναι σημαντικό όχι μόνο να απαντηθούν, αλλά να μελετηθούν, να συζητηθούν και πάρουμε αποφάσεις σημαντικές για την βιώσιμη κινητικότητα της περιοχής που μπορεί να φέρει κατασκευαστική Άνοιξη αλλά να επιβαρύνει πολλαπλάσια τις συγκοινωνιακές υποδομές της περιοχές.

Κατά την άποψη μου είναι πλήρως απαραίτητη σε βάθος πενταετίας να ξεκινήσει η κατασκευή τόσο της Σήραγγας Βουλιαγμένης προς τα Μεσόγεια και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος όσο και το λιμάνι του Πειραιά. Ίσως θα έπρεπε να διερευνηθεί η δημιουργία μιας γραμμής μέσου σταθερής τροχιάς που να ξεκινά από τον Πειραιά, να διασχίζει τα Νότια Προάστια και μέσω Ελληνικού και Αργυρούπολης να φτάνει στο Κορωπί και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.

Φυσικά είναι απαραίτητο να υπάρξει και αναβάθμιση του οδικού τμήματος της παραλιακής Λεωφόρου Βουλιαγμένης από το Φάληρο μέχρι το Ελληνικό για να μπορέσει να αντέξει του μελλοντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους από την λειτουργία αυτής της νέας πόλης μέσα στην πόλη.

Αρκεί να μην καταφέρουμε να δημιουργήσουμε πρώτα το πρόβλημα πριν τρέξουμε πίσω από αυτό.

Εύχομαι σε όλους, Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση με υγεία και αγάπη

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχω καταλάβει ακόμη αν ο αρθογράφος συνειδητοποίησε ότι μας οδηγεί και σε υψηλής διανόησης στοχασμούς και συνειρμούς, αν δηλαδή θα συνδεθεί η Αθήνα με το καζίνο και την ιδιωτική παραλία ενός νέου Μall ή για το τι θα προβλήματα θα δημιουργήσει στις υποδομές της Αθήνας και όλης της Ελλάδος το ξεπούλημα του ελληνικού έναντι πινακίου φακής. Γιατί και δεν κάνω λάθος μέσα στην εκποιηθεισα έκταση υπάρχουν αναντικατάστατες υποδομές μέσων μαζικής μεταφοράς, που κανένας και ειδικά το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ανακοινώσει τίποτα για την τύχη τους. Και για να το εξηγήσουμε πιο λιανά περιέχει το ένα και μοναδικό αμαξοστάσιο του τραμ που εξυπηρετεί Αθήνα , παραλιακή και μελλοντικώς το κέντρο του Πειραιά και το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο λεωφορείων στην Αττική που καλύπτει την μισή Αθήνα και όλα τα νότια προάστια.
Και μάλλον κανείς δεν ξέρει αφού το υπουργείο ακόμα δεν έχει τολμήσει να ανακοινώσει τα αποτέλεσμα της συγκοινωνιακής μελέτης που ανεθεσε για το μελλοντικό κλείσιμο των εγκαταστάσεων τους.
Αυτό στην Ελλάδα ονομάζεται διαχείριση υποδομών .Πράτα αποφασίζω και μετά σχεδιάζω
Μήπως κανένα άλλος φορέας ξέρει; μήπως ο ΟΑΣΑ μήπως η θειά μου στο χωριό;
Επί τη ευκαιρία μήπως μπορεί ψάξει λίγο και να μας απαντήσει κανένας ειδικός και για τις εγκαταστάσεις της ΥΠΑ, που συντονίζουν όλες τις συγκοινωνίες στον ελληνικό εναέριο χώρο αφού τις πουλήσαμε και αυτές, αν θα τις αναθέσουμε στο τουρκικό FIR η θα τις πάρει μαζί με τα υπόλοιπα σπίτι του ο υπουργός;
Την ημέρα τα βγάζω την νύχτα τα βάζω, τι έχουν τα έρμα και ψωφάνε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα