Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Νέο Αεροδρόμιο Καστελί Ηρακλείου: Το μεγαλύτερο νέο έργο με παραχώρηση της χώρας, στην Κρήτη

κείμενο από το ypodomes.com
Το νέο αεροδρόμιο αποτελεί το μεγαλύτερο νέο έργο βασικής υποδομής της χώρας που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το σημερινό αεροδρόμιο, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο σε κίνηση της χώρας.

Το νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί τις σημερινές, αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες της ευρύτερης περιοχής του Ηρακλείου και της Κρήτης γενικότερα. Είναι αναμφισβήτητο ότι το Ηράκλειο χρειάζεται ένα νέο διεθνές αεροδρόμιο. Το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στην Αλικαρνασσό, έχει προ πολλού εξαντλήσει τη δυνατότητά του και τις συνέπειες τις έχουν αισθανθεί όλοι οι επιβάτες, Έλληνες και ξένοι που ταξιδεύουν στην Κρήτη.

Με την έναρξη της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, το σημερινό αεροδρόμιο του Ηρακλείου θα κλείσει. Το Καστέλι θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα, ο οποίος έχει φτάσει, όπως είπα, σε όρια κορεσμού χωρίς δυνατότητα περαιτέρω αναβάθμισης ή ανάπτυξης. Βρίσκεται μέσα στην πόλη του Ηρακλείου με όλες τις συνέπειες στην ποιότητα ζωής και το περιβάλλον, έχει στερήσει σημαντικές υπεραξίες στο Ηράκλειο και την Κρήτη, επιβραδύνοντας την ανάπτυξη των αερομεταφορών και του τουρισμού με την πεπερασμένη δυνατότητά του και το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχει.

Θα απελευθερώσει σημαντικές υπεραξίες για το Ηράκλειο, την Κρήτη, για την Ελλάδα με την αποδέσμευση της έκτασης που καταλαμβάνει το σημερινό αεροδρόμιο. Θα δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία, στον τουρισμό της περιοχής, στην ενίσχυση του εμπορίου και το σημαντικότερο, και το ζητούμενο, στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης. Νέες δουλειές. Μόνιμες θέσεις εργασίας στα χρόνια που θα έρθουν, στο αεροδρόμιο αυτό καθ’ εαυτό καθώς και σε όλες τις συναφείς δραστηριότητες που θα υπάρξουν και θα αναπτυχθούν γύρω από αυτό στον τουριστικό κλάδο της Κρήτης, στο εμπόριο της ευρύτερης περιοχής.

Προβλέπεται η ίδρυση πάνω από 1.000 μονίμων θέσεων εργασίας, στο στενό κύκλο των δραστηριοτήτων του αεροδρομίου και επιπλέον 4.000 πρόσθετες θέσεις απασχόλησης που θα στηριχθούν στην τουριστική αγορά.

Tο νέο αεροδρόμιο θα είναι από τα πλέον σύγχρονα της Ευρώπης, θα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που υπαγορεύει η θέση του Ηρακλείου και της Κρήτης ως κεντρικής πύλης εισόδου επισκεπτών στη χώρα.

Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί σε μια έκταση 6.000 περίπου στρεμμάτων στο Καστέλι, στα όρια του Δήμου Μίνωα – Πεδιάδος. Όλες οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την απαλλοτρίωση της έκτασης έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Το νέο αεροδρόμιο σχεδιάζεται για τις ιδιαίτερες ανάγκες της κίνησης του Ηρακλείου και της Κρήτης. Θα κατασκευαστεί με βάσεις δεσμευτικές, τεχνικές, λειτουργικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις και σταδιακά θα επεκτείνεται σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και τις εξελίξεις της κίνησης, μέσω μηχανισμών που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης.

Κατά την έναρξη της λειτουργίας του, το νέο αεροδρόμιο θα έχει ένα διάδρομο μήκους 3.200 μέτρων και θα υποστηρίζεται από όλες  τις βασικές και περιφερειακές εξυπηρετήσεις, ανάλογες με αυτές που διαθέτουν τα πιο σύγχρονα αεροδρόμια της Ευρώπης.

Θα είναι ικανό να ανταπεξέλθει στις ανταγωνιστικές συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς όπου απευθύνεται και να αποτελέσει στο μέλλον πόλο  έλξης νέων μορφών κίνησης, πέρα από την τουριστική, εποχιακή αεροπορική κίνηση η οποία αποτελεί σήμερα το σημαντικότερο τμήμα της κίνησης στο Ηράκλειο.

Παράλληλα θα κατασκευαστούν ως αναπόσπαστο μέρος του έργου, οι δρόμοι σύνδεσης του νέου αεροδρομίου με τους οδικούς άξονες της Κρήτης στο βορρά και στο νότο, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι χρόνοι μεταφοράς των επιβατών στα σημεία προορισμού τους.

Η ελληνική κυβέρνηση θα κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Το μοντέλο αυτό της συνεργασίας που αποτελεί εξέλιξη και βελτίωση του αντίστοιχου πρωτοποριακού μοντέλου του αεροδρομίου της Αθήνας, προβλέπει τη δημιουργία μιας νέας ανεξάρτητης και ισχυρής εταιρείας αεροδρομίου, στην οποία το ελληνικό δημόσιο παραχωρεί το δικαίωμα χρηματοδότησης, μελέτης, κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης του αεροδρομίου και ταυτόχρονα διατηρεί ποσοστό του μετοχικού της κεφαλαίου.

Η διοίκηση και λειτουργία της νέας μικτής εταιρείας θα ασκείται, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα διασφαλίζει τα συμφέροντα και τους στόχους του ελληνικού δημοσίου και θα κυρωθεί φυσικά με νόμο στη Βουλή κατά το πέρας της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η εταιρεία του αεροδρομίου υπόκειται στο ρυθμιστικό έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας η οποία ασκεί τους ελέγχους τήρησης των κανόνων ασφαλείας και λειτουργίας των αεροναυτιλιακών δραστηριοτήτων και θα είναι υπεύθυνη για όλα τα συστήματα αεροναυτιλίας του αεροδρομίου.

Η επιλογή του αναδόχου εταίρου του ελληνικού δημοσίου στη νέα εταιρεία, θα γίνει μέσω ενός διεθνούς διαγωνισμού με καθαρά τεχνοκρατικό δίκαιο και αμερόληπτο χαρακτήρα που εξασφαλίζει το κλίμα εκείνο μέσα στο οποίο επενδυτές και όμιλοι θα επιδείξουν ανταγωνιστικό ενδιαφέρον, ώστε να αναδειχθεί η καλύτερη για τη χώρα μας πρόταση.

Η διαγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών, διαβούλευσης και οριστικοποίησης της σύμβασης παραχώρησης και αξιολόγησης, θα αποκλείει υποκειμενικές κρίσεις, αξιολογήσεις και βαθμολογήσεις.

Ο διαγωνισμός ξεκινά εντός των επόμενων 30 ημερών. Καλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι να παραλάβουν από το υπουργείο τα σχετικά διαγωνιστικά τεύχη. Εκτιμούμε ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους και φυσικά θα σας ενημερώνουμε τακτικά για την εξέλιξη της διαδικασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα