Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Βρόγχος για το ΣΕΣ 2014-2020 τα ανολοκλήρωτα έργα του ΕΣΠΑ 2007-2013

κείμενο από το ypodomes.com
Και να που είμαστε και πάλι σε δίλημμα:  τι κάνουμε με τα έργα που τρέχουν; Από εδώ από το ypodomes.com έχουμε τονίσει πολλές φορές το πρόβλημα που υπάρχει με τα έργα ΕΣΠΑ που δεν πρόκειται να προλάβουν να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, χρόνο λήξης χρηματοδότησης τους. Φυσικά δεν αναφερόμαστε στα έργα-γέφυρες που προβλέπεται η χρηματοδότηση τους από το ΣΕΣ.

Το πόσο επείγον γίνεται αυτό το θέμα φάνηκε και από την τοποθέτηση του Γιώργου Σταθάκη όταν πριν λίγες μέρες από το Economist ο Υπουργός ΟΙΚΥΝΑΤ μίλησε για δανεισμό για να ολοκληρωθούν τα τρέχοντα έργα ΕΣΠΑ για να μην διαταραχθεί η νέα προγραμματική περίοδο.

Το πρόβλημα της μετακίνησης δεκάδων (αν όχι εκατοντάδων) έργων από το ΕΣΠΑ στο ΣΕΣ 2014-2020 είναι ένα εκρηκτικό πρόβλημα καθώς επί της ουσίας παγώνει και μεταφέρει δεκάδες άλλα έργα που είναι προγραμματισμένα να υλοποιηθούν από το ΣΕΣ. Γιατί;

Ανάλογα με τις οικονομικές εκκρεμότητες που έχουν τα έργα που δεν θα καταφέρουν να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες θα πρέπει αναγκαστικά να τα ρίξουμε στη χρηματοδότηση του ΣΕΣ 2014-2020 για να μην μείνουν ανολοκλήρωτα και κυρίως για να μην ζητηθούν τα κονδύλια πίσω από την ΕΕ.

Αυτόματα σημαίνει μείωση των χρημάτων για νέα έργα. Το ποσό από όλα τα προγράμματα για την κατασκευή Υποδομών και έργων Περιβάλλοντος μέχρι το 2020 ανέρχεται σε 5,2 δις ευρώ και ήδη είναι overbooked (στο 140%). Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται και έργα-γέφυρες που χρηματοδοτούνται και από ΕΣΠΑ και από ΣΕΣ.

Δηλαδή από ένα ήδη υπερφορτωμένο πρόγραμμα έργων θα πρέπει να αφαιρέσουμε το ποσό που απαιτείται για τα έργα που δεν πρόκειται να τελειώσουν όπως υπολογιζόταν στο ΕΣΠΑ 2007-2014  και ότι απομείνει θα πρέπει να μοιραστεί στα νέα έργα του ΣΕΣ. Το ποσό αυτό θα το γνωρίζουμε μετά το καλοκαίρι όταν θα φανεί το μέγεθος του προβλήματος.

Η ΙΔΕΑ ΣΤΑΘΑΚΗ
Η πρόταση (ή ιδέα) του Υπουργού ΟΙΚΥΝΑΤ είναι πολύ ενδιαφέρουσα, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι αυτή η κατάσταση με έργα που συνεχώς μεταφέρονται την έχουμε συναντήσει σε όλα τα προηγούμενα πακέτα ευρωπαϊκού χρήματος. Σε μία τέτοια περίπτωση, εφόσον γίνει εφικτή, θα μπορέσει το ΣΕΣ να υλοποιηθεί ομαλά χωρίς το «πρέσινγκ» αυτών των έργων και θα δώσει ανάσα τόσο στην προετοιμασία τους, όσο –και σημαντικότερο- στον χρόνο υλοποίησης. Ερώτημα είναι από που θα μπορούσε να αντληθεί ένα τέτοιο δάνειο..

Πάντως σε όλες τις περιπτώσεις τα έργα ΕΣΠΑ που δεν θα καταφέρουν να ολοκληρωθούν μέχρι τις 31.12 (ή έστω και με μία σιωπηρή εξαίρεση και παράταση από την ΕΕ) αναδεικνύονται σε βασικό παράγοντα της εξέλιξης παραγωγής νέων έργων στη χώρα μας που πρακτικά έχουν παγώσει εδώ και μήνες.

ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ
Από τον Ιούνιο πάντως, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Υποδομών στο ypodomes.com αναμένεται να δοθεί η νέα λίστα των έργων με προτεινόμενη χρηματοδότηση από το Πακέτο Γιουνκέρ που όμως έχει μία «παγίδα».

Τα έργα με χρηματοδότηση από το EFSI (έτσι ονομάζεται το Πακέτο Γιουνκέρ) πρέπει να έχουν ανταποδοτικότητα, να δημιουργούν έσοδα. Με αυτό το σκεπτικό, πολλά από τα παραδοσιακά έργα της χώρας (βλέπε οδικά) απορρίπτονται, εκτός αν μπουν διόδια, γεγονός αποτρεπτικό για την προώθηση τους.

Γεγονός είναι πως στο Υπουργείο Υποδομών Σταθάκης, Σπίρτζης, Δέδες και Πέρκα έχουν πολύ δουλειά το επόμενο διάστημα με τα προβλήματα να αυγατίζουν και τα χειρότερα για τα έργα να έρχονται μετά από το καλοκαίρι.

1 σχόλιο:

Floor Lola είπε...

ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΔΑΝΕΙΟ Ή ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΝΑΦΥΓΕΤΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ, ΧΡΕΩΣΤΕ ΧΡΕΩΣΕΙΣ, ΕΞΕΛΙΞΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕ 3% ΕΠΙΤΟΚΙΑ; ΜΗΝ ΘΕΛΕΤΕ ΓΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Via: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα