Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 5 Μαΐου 2015

Υποδομές-Κατασκευές-Οικοδομή: Ο γίγαντας της Ελληνικής Οικονομίας ή όχι;

κείμενο από το ypodomes.com
Δύσκολη η περίοδος που διανύουμε. Σε μία χώρα που όλα γίνονται με τον δύσκολο τρόπο, έχουμε μάθει πλέον εδώ και 5 χρόνια να ζούμε με αυτό που λένε οι Ιταλοί «vivere pericolosamenete». Το «ζην επικινδύνως» όμως φέρνει τρομερές παράπλευρες απώλειες.

Η απουσία ηρεμίας στην καθημερινή ζωή της χώρας δημιουργεί βασικά προβλήματα στην προσπάθεια να περάσουμε σε μία βιώσιμη κατάσταση για τα επόμενα χρόνια και να υπάρξει η βάση για την ανάπτυξη που θα φέρει καλύτερες μέρες.

Εδώ έχουμε ένα παράδοξο. Στη χώρα αυτή τη στιγμή  πραγματοποιούνται έργα πολλών δισεκατομμυρίων που θα έπρεπε κανονικά να φέρουν σε μία Άνοιξη την κατασκευή. Αυτό όμως δεν συμβαίνει. Βρισκόμαστε σε μία πάλη για την ύπαρξη αυτού του μεγάλου κλάδου που παραδοσιακά είναι από τους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.

Γιατί με μία τόσο μεγάλη ατζέντα έργων δεν έχουμε καλές μέρες στην κατασκευή; Τι γίνεται λάθος και αντί να έχουμε συμβολή στην ανάπτυξη έχουμε ένα κενό; Μήπως τελικά τα έργα δεν φέρνουν ανάπτυξη;

Η κουβέντα κάπου εδώ μάλλον ξεφεύγει. Φυσικά και τα έργα φέρνουν ανάπτυξη. Παραδοσιακά όταν μία χώρα είναι σε κρίση δίνει ώθηση σε έργα και υποδομές για να επενδύσει στο μέλλον. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως αυτή τη στιγμή στη χώρα μας το 70% των έργων και των μεγάλων έργων γίνεται εκτός Αττικής, εκτός Θεσσαλονίκης.

Η διάχυση αυτή φέρνει και ένα θολό αποτέλεσμα στο πως φαίνεται η ανάπτυξη. Εγώ θα έλεγα να αντιστρέψουμε την ερώτηση. Τελικά αν δεν είχαμε αυτά τα έργα μήπως θα ήμασταν σε ακόμα χειρότερη κατάσταση; Μήπως το τραύμα της κατασκευής είναι τόσο μεγάλο από την κρίση που δεν φτάνουν τα μεγάλα έργα για να δώσουν μία καλύτερη εικόνα και να φέρουν καλύτερες μέρες;

Γιατί, μπορεί όντως να έχουμε ένα πολύ μεγάλο πακέτο έργων, ίσως το μεγαλύτερο από εποχής προετοιμασίας των Ολυμπιακών του 2004 αλλά απουσιάζει ένα βασικό, το μεγαλύτερο θα έλεγα, κομμάτι των κατασκευών. Η οικοδομή.

Δεν έχω πρόχειρα στοιχεία αλλά νομίζω ότι σε επίπεδο οικοδομικής δραστηριότητας έχουμε γυρίσει πολλές δεκαετίες πίσω. Έτσι λοιπόν, όσο και να προσπαθήσουμε μέσα από μεγάλα έργα να δώσουμε ανάσα στον τεχνικό και κατασκευαστικό τομέα αν δεν δώσουμε το φιλί της ζωής στην οικοδομή, θα έχουμε συνεχώς το ίδιο φαινόμενο.

Να μην φαίνεται το  αποτέλεσμα των μεγάλων έργων της Ελλάδας.

Επίσης, εδώ και χρόνια πλέον δεν έχουμε μεγάλα ιδιωτικά έργα. Όσα γίνονται είναι μετά από κόπους και μάχες με το ελληνικό κατεστημένο που δεν θέλει τους «ξένους», που ενίσταται στην «καταστροφή του φυσικού κάλλους» της χώρας μας, που δεν μας γεμίζει το μάτι η θέληση κάποιος να ρίξει δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια και να δώσει θέσεις εργασίας και φόρους στο Κράτος.

Τελικά μας φταίνε τα μεγάλα έργα που δεν βλέπουμε καλύτερες μέρες στον κόσμο των κατασκευών και στην ανάπτυξη ή η γενικότερη ματιά μας στο πως θέλουμε να δούμε αυτόν τον γίγαντα της ελληνικής οικονομίας; Δυνατό ή ταπεινωμένο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα