Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2015

Τα μεγάλα έργα αλλάζουν μορφή στο μέλλον

κείμενο από το ypodomes.com
Τα μεγαλύτερα έργα που ζούμε και συζητάμε εδώ και 6 χρόνια είναι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι. Τα μεγάλα μελλοντικά έργα όμως που πρόκειται να μας απασχολήσουν την επόμενη δεκαετία είναι ακόμα σε φάση σχεδιασμού.

Έργα που ξεφεύγουν από την λογική των «σκληρών» οδικών έργων που αλλάζουν την καθημερινότητα και κυρίως που στοχεύουν σε μία πιο πράσινη οικονομία και ανάπτυξη.

Τα μεγαλύτερα από αυτά τα έργα είναι: τα εργοστάσια απορριμμάτων σε όλη την Ελλάδα, οι μεγάλες αναπλάσεις χώρων στα αστικά κέντρα, τα μεγάλα έργα ενέργειας από ιδιωτική επένδυση (φράγματα, υδρογονάνθρακες), τα νέα έργα Μετρό και τα νέα μεγάλα έργα με παραχώρηση.

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Αυτή τη στιγμή η χώρα δεν διαθέτει κανένα εργοστάσιο απορριμμάτων. Όμως είναι σε εξέλιξη πολλοί διαγωνισμοί από την Αττική και την Θεσσαλονίκη, μέχρι την Ήπειρο και την Πελοπόννησο. Τα έργα αυτά συνολικά έχουν κόστος άνω του 1,5 δις ευρώ και πρόκειται να αλλάξουν οριστικά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η διαχείριση των απορριμμάτων σήμερα σε ολόκληρη τη χώρα. Η ολοκλήρωση τους προβλέπεται μέχρι το 2020.

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΧΩΡΩΝ
Η Αθήνα κρατά τα σκήπτρα με το Ελληνικό, την Πανεπιστημίου και τον Φαληρικό Όρμο. Στη Θεσσαλονίκη έχει ενταθεί η συζήτηση για ανάπλαση στο χώρο που υπάρχει σήμερα η ΔΕΘ και η μετατροπή του χώρου σε Μητροπολιτικό Πάρκο. Διάσπαρτα σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας υπάρχουν μεγάλα σχέδια για αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις σε τμήματα των πόλεων. Με εξαίρεση το Ελληνικό αυτά τα πλάνα θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2020 ενώ το Ελληνικό έχει ορίζοντα 15ετίας.

ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Εδώ έχουμε μία τεράστια γκάμα έργων τόσο από παραδοσιακά έργα ενέργειας, όσο και από ΑΠΕ και άλλα. Πρώτο και καλύτερο το έργο του αγωγού ΤΑΡ που αναμένεται να ξεκινήσει το 2015 και να λειτουργήσει το 2020. Ακολουθούν τα μεγάλα ερευνητικά (προς το παρόν) προγράμματα εύρεσης υδρογονανθράκων στη Δυτική Ελλάδα και την Κρήτη.

Έχουμε επίσης τα μεγάλα έργα σε ΑΠΕ που πρόκειται να κατασκευαστούν τα επόμενα χρόνια. Η ανάπτυξη φραγμάτων από ιδιώτες έχει ήδη ξεκινήσει και πολλά έργα θα τα δούμε να προχωρούν τα αμέσως επόμενα χρόνια. Τέλος μην ξεχνάμε τα μεγάλα έργα από τη ΔΕΗ με την μονάδα ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ 5 που θα ολοκληρωθεί το 20182-2019 αλλά και τα έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών με την Ηπειρωτική χώρα.

ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ
Η γραμμή 4 και οι επεκτάσεις των γραμμών 1 και 2 είναι στο μελλοντικό πρόγραμμα. Στη Θεσσαλονίκη οι επεκτάσεις προς Ευκαρπία, Εύοσμο και Αεροδρόμιο αποτελούν την συνέχεια.  Μεγάλα σιδηροδρομικά έργα θα έχουμε σε νέα δίκτυα καθώς με την ολοκλήρωση του ΠΑΘΕΠ ανοίγει ο δρόμος για το δευτερεύον δίκτυο με υποψήφιες τις διαδρομές Πάτρα-Καλαμάτα, Καλαμπάκα-Ιωάννινα και Καλαμπάκα-Κοζάνη.

ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Είναι τα γνωστά και πολυδιαβασμένα. Αεροδρόμιο στο Καστέλι ΗρακλείουΑυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα,επεκτάσεις Αττικής Οδού και ζεύξη Σαλαμίνας και Λευκάδας. Όλα τα παραπάνω έργα θα πραγματοποιηθούν με την μέθοδο της παραχώρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα