Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Σπίρτζης: Συνδυασμός δράσεων για να μειωθούν τα διόδια στους Αυτοκινητόδρομους

κείμενο από το ypodomes.com
Διευκρινίσεις για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων έδωσε απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι η πρόταση του υπουργείου προβλέπει μείωση των διοδίων με μεταβολή σταθερών δεδομένων σε μεταβλητά και εισαγωγή αναπτυξιακών και κοινωνικών δεικτών στον τρόπο υπολογισμού τους.  Μίλησε για τα μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους, την ανάγκη εύρεσης μίας λύσης για πιο ρεαλιστικά διόδια αλλά και τη θέληση του Υπουργείου να καλέσει και τις παλιές παραχωρήσεις της χώρας (Αττική Οδός, Ρίο-Αντίρριο).

Ειδικότερα ο κ. Σπίρτζης σημείωσε:
“... Εμείς δεν μιλάμε για μείωση των διοδίων με αύξηση του χρόνου παραχώρησης. Λέμε ότι ο χρόνος θα πρέπει να είναι μεταβλητό δεδομένο. Εάν δηλαδή αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος θα μειώνεται ο χρόνος παραχώρησης. Όταν  μεγιστοποιείται ο κυκλοφοριακός φόρτος, άρα και τα έσοδα, θα μειώνεται ο χρόνος.  

Σε καιρούς κρίσης σαν τη σημερινή, δεν θέλουμε να αναπαράγεται ένα φαινόμενο που είναι να αυξάνουμε τα διόδια. Δεν μπορούν οι πολίτες και η κοινωνία να ανταπεξέλθουν και όποιο παράδρομο -και μη ασφαλή μάλιστα- να χρησιμοποιήσουν. Άρα, έχουμε μείωση των εσόδων για τους αυτοκινητοδρόμους. Πώς αντιμετωπίζεται αυτό; Με δεύτερη αύξηση των διοδίων.

Αυτό είναι μια αλυσίδα που είναι καταστροφική για την κοινωνία, για την ανάπτυξη, για τα ίδια τα έργα, για όλους. Και αυτό θα πάμε να ανατρέψουμε.  Απλά, δεν πάμε σε μια λογική μείωσης των διοδίων και αύξησης του χρόνου παραχώρησης. Πάμε σε μια λογική όπου δύο, τρία μεγέθη από αυτά που σήμερα θεωρούνται σταθερά, όπως είναι ο χρόνος και η απόδοση κεφαλαίων, να είναι μεταβλητά.

Διότι σήμερα έχει προβλεφθεί το IRR, δηλαδή η απόδοση κεφαλαίων, να είναι πάρα πολύ υψηλό λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας. Σε μικρό χρονικό διάστημα, όπως ευελπιστούμε, που θα είναι άλλη η οικονομική κατάσταση της χώρας, δεν είναι δυνατόν να είναι στα ύψη, που έχει προβλεφθεί από την αναθεώρηση των συμβάσεων. Άρα, εκεί πρέπει να μειώνεται.

Άρα, έχουμε τουλάχιστον δύο δεδομένα, δύο χαρακτηριστικά, των συμβάσεων που πρέπει να μείνουνε σταθερά, άρα μεταβλητά. Και αυτό πιστεύουμε ότι και τεχνοκρατικά βγαίνει, αλλά και υπέρ της κοινωνίας και ιδιαίτερα της Δυτικής Έλλάδας που έχει ταλαιπωρηθεί και από τον αυτοκινητόδρομο, από την Ολυμπία Οδό, από την Ιόνια Οδό αλλά και από το ύψος των διοδίων που έχει η γέφυρα. Εκεί πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα.

-Στόχοι επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης
“... Έχουμε επανειλημμένα πει για τους έξι στόχους που έχουμε σε σχέση με τη διαπραγμάτευση όλων των παραχωρήσεων που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στη χώρα, είτε βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα για την υλοποίηση τους, είτε έχουν ολοκληρωθεί και είμαστε στη δεύτερη φάση, στη λειτουργία τους.

Τα επαναλαμβάνω:
- Το πρώτο είναι η δημιουργία του πρώτου πανελλαδικού υβριδικού αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
- Το δεύτερο είναι η μείωση των διοδίων.
- Το τρίτο είναι η χρήση δεικτών για την πορεία της οικονομίας σε σχέση με τη μεθοδολογία της τιμής των διοδίων, δηλαδή η χρήση άλλου από αυτό το μοντέλο που έχουμε σήμερα και υπολογίζονται τα διόδια, που δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν ούτε την οικονομική κατάσταση των πολιτών, ούτε της χώρας.
- Το τέταρτο είναι να υπάρχουν ελεύθερες διελεύσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες συμπολιτών μας, όπως είναι τα ΑΜΕΑ.
- Το πέμπτο είναι το να μπορούν να διέρχονται δωρεάν οι πολίτες στα γεωγραφικά όρια ενός δήμου, γιατί έχουμε δήμους που έχουν έξι ή εφτά σταθμούς διοδίων.
- Το (έκτο) τελευταίο είναι η θέσπιση συγκεκριμένου αριθμού δωρεάν διελεύσεων ανάλογα με αυτό που θα  βγει από το μοντέλο, ώστε να μπορούν οι μόνιμοι κάτοικοι συγκεκριμένων περιοχών να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις εργασίες τους.

ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ-ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟ-ΑΝΤΙΡΡΙΟ
Στην απάντηση του ο Υπουργος αναφέρθηκε και στις 2 παλιές παραχωρήσεις που είναι εδώ και χρόνια σε εξέλιξη, την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο.

Συγκεκριμένα είπε "ετοιμάζουμε ένα εξειδικευμένο σχέδιο ανά παραχώρηση, προκειμένου να καλέσουμε τους παραχωρησιούχους για διαπραγμάτευση. Έχουμε πει ότι μέσα σ’ αυτήν τη διαπραγμάτευση θα καλέσουμε και τη «Γέφυρα» και την «Αττική Οδό». Θα σας παρακαλέσω, όμως, να κάνετε τον κόπο να δείτε τη σύμβαση των παραχωρήσεων όχι μόνο της «Γέφυρας», αλλά και της «Αττικής Οδού» και όλων των υπολοίπων. Θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν κάποιοι δείκτες, όπως ο δείκτης τιμών καταναλωτή ή ο πληθωρισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλοι, που δεν συνάδουν για περιόδους κρίσης σαν τη σημερινή να υπολογίζονται βάσει αυτών τα διόδια. Το πώς υπολογίζονται τα διοδίων δεν είναι στην ευθύνη του κράτους.

Είναι συγκεκριμένος τύπος και υπολογίζονται από τον παραχωρησιούχο. Επομένως, η διαπραγμάτευση ή η επαναδιαπραγμάτευση τέτοιου είδους συμβάσεων δεν είναι πολύ εύκολη ιστορία. Θεωρώ ότι αν θέλουν οι παραχωρησιούχοι να υπάρχει μία πραγματική βιώσιμη κατάσταση και στα έργα και στην ελληνική κοινωνία, θα ανταποκριθούν στο μοντέλο που θα δώσει το Υπουργείο σε κάθε παραχώρηση από αυτές που τρέχουν, ιδιαίτερα σε αυτές που είναι σε λειτουργία".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα