Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Αυτοκινητόδρομοι: Τα δίκαιο αίτημα των κινητικά αναπήρων

κείμενο από το ypodomes.com
Αίτημα για ελεύθερη διέλευση από τους αυτοκινητόδρομους με διόδια της χώρας απέστειλε στον Υπουργό Υποδομών κο Χρήστο Σπίρτζη, η Εθνική Ομοσπονδία Κινητικά Αναπήρων (ΕΟΚΑ).

Συγκεκριμένα η ΕΟΚΑ ζητά να θεσπιστεί διάταξη για την ελεύθερη διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων και την απαλλαγή τους από τα διόδια όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας χωρίς καμία εξαίρεση (Νέα Οδός, Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Μορέας, Αττική Οδός, Γέφυρα Α.Ε., Εγνατία Οδός, κλπ), με επίδειξη της άδειας του αναπηρικού αυτοκινήτου ή του ειδικού δελτίου στάθμευσης, είτε επιβαίνει σε αυτό είτε όχι το άτομο με αναπηρία.

Κύκλοι του Υπουργείου Υποδομών είπαν στο ypodomes πως το Υπουργείο θα επιδιώξει την εύρεση μιας λύσης μέσω της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης με τις εταιρείες παραχώρησης που θα επιτρέπει σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού να μπορούν να διέρχονται ελεύθερα από τα διόδια των αυτοκινητόδρομων.

Όπως ανέφερε στο ypodomes.com ο Τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ κος Λευτέρης Αυγενάκης "Τα άτομα με κινητικά προβλήματα, πρέπει να τυγχάνουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης από το κράτος, κυρίως κατά τις μετακινήσεις τους, για τους οποίους είναι αρκετά δαπανηρές και αυξημένες. Είτε αυτό αφορά τις οδικές μετακινήσεις, είτε με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η εύκολη πρόσβαση σε όλα ανεξαιρέτως τα ΜΜΜ από άτομα με κινητικές αναπηρίες είναι το minimum των προϋποθέσεων που πρέπει να επιτύχει άμεσα η Πολιτεία. Ως εκ τούτου βλέπουμε θετικά το δίκαιο αίτημα της Εθνικής Ομοσπονδίας Κινητικά Αναπήρων."

Όπως αναφέρει στην επιστολη της η ΕΟΚΑ "δυστυχώς τα άτομα με αναπηρία και ιδιαίτερα αυτά με τις βαριές κινητικές αναπηρίες που αποτελούν και το μεγαλύτερο ποσοστό των αναπήρων της χώρας μας, είναι καταδικασμένοι σε αποκλεισμό από τα μέσα μαζικής μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.), λόγω της ανύπαρκτης προσβασιμότητας τους, ιδιαίτερα αυτών που ζουν στην επαρχία.

Αλλά και όσοι ζουν στην Αθήνα, προτιμούν να μετακινούνται με το Ι.Χ. τους, για λόγους μη προσβασιμότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ). Πολλοί από αυτούς δε αναγκάζονται να χρησιμοποιούν την Αττική Οδό για να φθάσουν στον προορισμό τους. Έτσι ακόμα και σε καθημερινή βάση καταβάλλουν διόδια για να πάνε στο σπίτι τους, στη δουλειά τους, για ιατρική παρακολούθηση, στο αεροδρόμιο κ.α.
Συνολικά, τα άτομα με αναπηρία και ιδιαίτερα αυτά με τις βαριές κινητικές αναπηρίες, λόγω αυτού του αποκλεισμού που βιώνουν, αναγκάζονται να μετακινούνται κυρίως με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται κατακόρυφα το κόστος μεταφοράς τους. Εάν συνυπολογίσουμε και τη δαπάνη διέλευσης των διοδίων, το κόστος μετακίνησής τους θεωρείται απαγορευτικό."

Μιλώντας στο ypodomes η Τομεάρχης Υποδομών στο Ποτάμι κα Νίκη Φούντα είπε "η συμμορφωση της Ελλάδας με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες είναι μια απαίτηση που δεν μπορεί να καθυστερήσει άλλο. Η ανθρώπινη πλευρά κάθε απόφασης και κάθε αλλαγής, ειδικά στους καιρούς που ζούμε, οφείλει να είναι το ζητούμενο.

Η αίτηση του κόσμου του ΟΚΑΕ για την κατάλληλη αντιμετώπιση τωμ ΑμεΑ από τις εταιρείες παραχώρησης, αλλά κυρίως από την Πολιτεία, οφείλει να κατοχυρωθεί άμεσα. Το μέτρο "προστασίας" των ανθρώπων που έχουν ανάγκη την πρόνοια του Κράτους και της κοινωνίας ολόκληρης, δεν μπορεί όμως καν να περιοριστεί στα άτομα με αναπηρία, αλλά οφείλει να γενικευτεί σε όλες τις ευπαθείς ομάδες, όπως σε κάθε ευνομούμενο κράτος. Μόνο τότε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για κοινωνική μέριμνα, που τόσο ανάγκη έχουν πραγματικά κάποιοι άνθρωποι γύρω μας. Από άποψη ψυχολογίας, αλλά κυρίως από άποψη ουσίας. Είναι καιρός να προχωρήσουμε επιτέλους στα απαραίτητα βήματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης."

Όπως είπε στο ypodomes ο Πρόεδρος του ΟΚΑΕ κος Μ.Κορωναίος, στην υπόλοιπη Ευρώπη η διέλευση των κινητικά αναπήρων είναι δεδομένη. "Όταν ζούσα στην Αγγλία η διέλευση μου από τους αυτοκινητόδρομους ήταν δωρεάν και μάλιστα όχι μόνο με το δικό μου αυτοκίνητο αλλά ακόμα και όταν ήμουν συνεπιβάτης, με την επίδειξη της κάρτας μου".

"Στην Ελλάδα μέχρι το 2008 επίσης είχαμε δωρεάν διέλευση. Δεν ζητάμε διαφορετική αντιμετώπιση, ζητάμε να εφαρμοστούν αυτονόητες κοινωνικές πολιτικές, όπως συμβαίνει σε όλες τις πολιτισμένες κοινωνίες".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα