Η Εγνατία Οδός όπως γνωρίζετε (κάποιοι από εσάς) είναι σε πορεία ολοκλήρωσης. Ο βασικός άξονας Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου είναι σχεδόν έτοιμος και από τα 670χλμ απομένουν μόνο 134 για να ολοκληρωθεί πλήρως ο Αυτοκινητόδρομος που συνδέει όλες τις μεγάλες πόλεις και λιμάνια -αεροδρόμια σε Ήπειρο, Μακεδονία, Θράκη. Σε πορεία κατασκευής είναι και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας ενώ τρείς από αυτούς πρόκειται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2013.
Στο βασικό άξονα απομένουν κάποιες εργολαβίες οι οποίες είναι κρίσιμο να ολοκληρωθούν έτσι ώστε να είναι πλήρως λειτουργική η Εγνατία. Ας δούμε ανά γεωγραφικό διαμέρισμα τα έργα που είναι υπό κατασκευή. Όλα τα υπόλοιπα τμήματα είναι σε κυκλοφορία.
Α. ΗΠΕΙΡΟΣ (5 εργολαβίες)
Στην Ήπειρο κατασκευάζονται 38χλμ αυτοκινητόδρομου ενώ 10χλμ είναι προς παράδοση (Α/Κ Ιωαννίνων- Άραχθος). Υπό κατασκευή είναι τα τμήματα Νιοχώρι – Ελευθεροχώρι (9χλμ), Τύρια - Ιωάννινα (3χλμ), Γέφυρα Αράχθου (1χλμ), Άραχθος - Περιστέρι(10χλμ),
Μέτσοβο - Παναγιά(15χλμ).
Β. ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (1 εργολαβία)
Από τα 110χλμ αυτής της περιοχής υπό κατασκευή είναι το σημαντικότερο τμήμα μήκους 31χλμ και είναι το τμήμα Παναγιά - Ανατολικός Α/Κ Γρεβενών. Είναι ένα από τα δυσκολότερα τμήματα της Εγνατίας καθώς συναντά πολλά προστατευόμενα μέρη όπως η περιοχή της καφέ αρκούδας.
Γ. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Αυτό το τμήμα μήκους 191χλμ είναι πλήρως κατασκευασμένο και καμία εργολαβία δεν είναι σε εξέλιξη.
Δ. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (1 εργολαβία)
Και εδώ είναι σχεδόν ολοκληρωμένο το μήκους 96χλμ και μια εργολαβία μήκους 41χλμ είναι σε εξέλιξη. Πρόκειται για τη μεσόγεια χάραξη του τμήματος Στρυμόνας - Άγιος Ανδρέας Καβάλας.
Ε. ΘΡΑΚΗ (2 εργολαβίες)
Από τα 150 χλμ δρόμου μόλις τα 14 είναι υπό κατασκευή για να ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος. Πρόκειται για τα τμήματα Χρυσούπολη - Βανιάνο (7χλμ), και Μέστη - Μάκρη (7 χλμ).
Όλες οι εργολαβίες είναι σε πορεία ολοκλήρωσης και τους επόμενους κιόλας μήνες θα αρχίσουν μια- μια να παραδίδονται.
Οι κάθετοι άξονες είναι και αυτοί σε πορεία υλοποίησης και κάποιοι θα ενταχθούν στο Δ` ΚΠΣ και αναμένεται μέχρι το 2013 όλοι οι κάθετοι άξονες να έχουν ολοκληρωθεί.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Σήμερα δόθηκε στην κυκλοφορία ύστερα από πέντε αναβολές και παρατάσεις, το τμήμα Α/Κ Ιωαννίνων-Άραχθος στο οποίο περιλαμβάνεται και η σήραγγα του Δρίσκου μήκους 4,8 χιλιομέτρων που είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα.Παρά την καθυστέρηση της παράδοσης του τόσου σημαντικού αυτού τμήματος της Εγνατίας αφού παρακάμπτει το λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων,με την παραδοσή του μειώνεται ακόμα περισσότερο η διαδρομή Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Θεσσαλονίκη.
Ακόμα εντός του 2008 αναμένεται να παραδοθούν το τμήμα από Νεοχώρι Θεσπρωτίας έως Ψηλορράχη Ιωαννίνων μήκους 9 χιλιομέτρων,ένα μεγάλο μέρος από Α/Κ Αράχθου έως Α/Κ Μετσόβου και από Α/Κ έως Παναγία, καθώς επίσης και ένα μεγάλο μέρος από Παναγία έως Γρεβενά (Α/Κ Βενέτικου).
Επίσης είναι πολύ πιθανό να ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος της Μεσόγειας χάραξης από Στρυμώνα έως Άγιο Ανδρέα,καθώς επίσης το εναπομείν έργο του Νέστου, δηλαδή η γέφυρα και οι οδικές προσβάσεις αυτής.
Το σίγουρο είναι ότι η Εγνατία πλήρως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2009 αν και κρατώ κάποιες επιφυλάξεις για αυτό, μια και τα περισσότερα έργα στην Εγνατία ολοκληρώθηκαν μετά την συμβατική προθεσμία που είχαν λόγω πολλών τεχνικών και γεωτεχνικών προβλημάτων.
Υ.Γ Ακόμα και στην ακραία περίπτωση που τα έργα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2009 με αρχές του 2010,το σίγουρο είναι ότι με την ολοκλήρωση της Εγνατίας θα υπάρξει περισσότερη ανάπτυξη σε όλο το βορειοελλαδικό χώρο, λόγω της βελτίωσης των μεταφορών.
Δημοσίευση σχολίου