Το ενδιαφέρον για τα μεγάλα έργα στην χώρα μας έχει στραφεί πλέον στη Θεσσαλονίκη αφού εκεί εκτελούνται τα μεγαλύτερα αστικά έργα της τελευταίας 4ετίας. Μετά το Μετρό, την επέκταση του αεροδιάδρομου του αεροδρομίου και της γενικής ανακαίνισης αυτού (;) την Υποθαλάσσια (;;) άλλο ένα πολύ μεγάλο έργο πρόκειται να αλλάξει τη μορφή της Θεσσαλονίκης. Η Εξωτερική Περιφερειακή θα γίνει η αντίστοιχη Αττική Οδός της πόλης και θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα που ταλανίζουν τη Θεσσαλονίκη τις τελευταίες δεκαετίες.
Εντός του 2009 και του 2010 εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής της Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 680 εκατ. ευρώ. Το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και συγκεκριμένα στο ΠΕΠ Μακεδονίας και σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα 3 ετών.
Όπως εκτιμάται, οι οριστικές μελέτες θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2008 και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η σταδιακή δημοπράτηση των έργων.
Την ευθύνη εκπόνησης όλων των απαραίτητων μελετών για την ωρίμαση και προετοιμασία του έργου ολοκλήρωσης της Εξωτερικής Περιφερειακής, καθώς και της σύνδεσή της με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε.
Με την ολοκλήρωση του έργου, η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Εγνατία Οδό με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών παρακάμπτοντας ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, θα επιτευχθεί η αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακά κορεσμένης Εσωτερικής Περιφερειακής, η εξυπηρέτηση των περιφερειακών δήμων και η προσβασιμότητα στην Εγνατία Οδό, το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική.
Το συνολικό μήκος της παράκαμψης, συμπεριλαμβανομένης και της σύνδεσης με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ανέρχεται σε περίπου 34 χιλιόμετρα.
Στα μεγάλα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνονται 13 ανισόπεδοι κόμβοι, 20 σήραγγες, συνολικού μήκους μονού κλάδου 20.780 μ. περίπου καθώς και 13 γέφυρες, συνολικού μήκους διπλού κλάδου 1.960 μ. περίπου.
Η εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης στην πρώτη της φάση προβλέπει την κατασκευή αυτοκινητόδρομου 35, περίπου, χιλιομέτρων. Τα 10 χιλιόμετρα, αυτά που θα περάσουν από το δάσος του Σέιχ Σου, θα είναι υπογειοποιημένα. Η εξωτερική περιφερειακή θα «αγκαλιάσει» Φίλυρο, Ρετζίκι, Ασβεστοχώρι, Πανόραμα, Τριάδι, Θέρμη και Ραιδεστό πριν καταλήξει στο αεροδρόμιο Μακεδονία.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του δρόμου αυτού είναι ότι σε δύο σημεία του θα συνδέεται με την εσωτερική περιφερειακή και το κέντρο της πόλης. Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 400 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά το κόστος των απαλλοτριώσεων στα 25 υπέργεια χιλιόμετρά του το επιβαρύνουν κατά 300 εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη από το Δ' ΚΠΣ και το έργο θα εκτελεστεί σε περισσότερες της μίας εργολαβίες.
Προοπτική της εξωτερικής περιφερειακής, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Εγνατίας Α.Ε. που χειρίζεται το έργο, είναι να συνδεθεί με το δρόμο Θεσσαλονίκης - Μουδανιών και στη συνέχεια να καταλήξει στο Αγγελοχώρι. Στις προθέσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, σε εύθετο χρόνο, είναι να δημιουργηθεί δακτύλιος, υπερθαλάσσια, με τις ακτές του Καλοχωρίου και εκείθεν με τον κόμβο της Εγνατίας στον δρόμο Θεσσαλονίκης - Αθήνας.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Θεωρώ ότι η Εξωτερική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να επαρκεί για τον υπάρχον αλλά και το μελλοντικό κυκλοφοριακό φόρτο των μετακινήσεων και από και προς Θεσσαλονίκη, αλλά και των διαμήκων μετακινήσεων της Εγνατίας Οδού, την οποία άλλωστε ενώνει.
Διάβασα πρίν ένα περίπου μήνα στην Μακεδονία ότι ο Δήμος Θέρμης ζητάει την αλλαγή της χάραξης της εξωτερικής περιφερειακής στο τμήμα που περνάει από την περιοχή της επέκτασης του σχεδίου πόλης στο Τριάδι και στην Νέα Ραιδεστό κάτι που θα οδηγήσει πολύ πιθανόν στην καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της μελέτης και στην έναρξη κατασκευής του τόσο πολύ σημαντικού για όλη την Θεσσαλονίκη έργου πιο σημαντικό για εμένα και από την υποθαλλάσια μιας και θα αγκαλιάζει όλη την πόλη.
Υ.Γ Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό που εκπονεί τις μελέτες του έργου αυτές θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2009 και η έναρξη των πρώτων έργων αναμένεται το καλοκαίρι του 2009.
Μελέτησα την χάραξη του δρόμου και αντιλήφθηκα ότι θα περνάει μέσα απο τον οικισμό της Αγίας Παρασκευής και σε απόσταση 350 μέτρων από το σπίτι μου. Εύχομαι να υπάρχει μελέτη για την ανάπτυξη της περιοχής αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα οδηγήσει σε διχοτόμηση της νέας αυτής οικιστικής ανάπτυξης και δεν μπορώ να το επιτρέψω.
Δημοσίευση σχολίου