Η Αθήνα είναι η μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και των Βαλκανίων. Ζούν και εργάζονται περίπου 4,5 εκατομύρια άνθρωποι. Αν προσθέσουμε τους τουρίστες καθώς και τους επισκέπτες της πόλης τότε ο αριθμός αυτός ανεβαίνει σημαντικα.
Μέχρι το 2000 η Αθήνα είχε μια σχεδόν εξ` ολοκλήρου επιφανειακή γραμμή μετρό που ένωνε τον Πειραιά με το Κέντρο της Αθήνας (Ομόνοια) και τη Κηφισιά με 23 Σταθμούς. Το 2000 άνοιξαν 2 νέες υπόγειες γραμμές Μετρό με συνολικά 19 Σταθμούς και ανταπόκριση τόσο μεταξύ τους όσο και με τη γραμμή του Ηλεκτρικού. Συνολικά λοιπόν είχαμε 42 Σταθμούς. Τέσσερα χρόνια μετά, το 2004 και λόγω των Ολυμπιακών άνοιξαν άλλοι 7 Σταθμοι (Νερατζιότισσα, Μοναστηράκι(2003), Χαλάνδρι, Δουκ. Πλακεντίας, Αεροδρόμιο, Αγιος Αντώνιος, Αγιος Δημήτριος). Σύνολο 49 Σταθμοί. Το 2006 κ το 2007 η Γραμμή 3 μεγάλωσε αρκετά και προστέθηκαν 6 Σταθμοί (Αιγάλεω, Ελαιώνας, Κεραμεικός-2007-,και Παιανία, Πάλλήνη, Κορωπί-2006). Σύνολο 55 Σταθμοι.
Επίσης αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται 6 Σταθμοί στη Γραμμή 2 με παράδοση το 2009, 3 Σταθμοί στη γραμμή 3, και έχουν δημοπρατηθεί 6 Σταθμοί πάλι στη γραμμή 3. Συνολικά μέχρι το 2014 θα λειτουργούν 70 Σταθμοί.
Αν υπολογίσουμε και τις μελέτες για νεά γραμμή Μετρό με 20 Σταθμούς καθως και επεκτάσεις της γραμμής 1 με 6+1 Σταθμούς φτάνουμε 97 Σταθμούς αλλά περίπου το 2016 ή το 2018!
Ακόμα όμως και με αυτές τις επεκτάσεις οι οποίες με προοπτική να ολοκληρωθού το 2018μένουν αρκετές περιοχές στην Αθήνα χωρίς Μετρό. Ποιες είναι οι περιοχές αυτές: Κουκάκι, Συγγρού απο το Ιντερκοντινένταλ και νότια, Γλυφάδα, Βούλα, Βριλήσια, Μελίσσια, Γέρακας, Πατησίων, Λιοσίων, Λ.Αθηνών, Κερατσίνι, Νίκαια, Π. Φάληρο, Καμίνια, Ιλιον, Πετρούπολη,Καματερό, Άνω Λιόσια, όλες οι παραλιακές περιοχές απο τις Τζιτζιφιές μέχρι τη Βουλιαγμένη, Νέα Σμύρνη, Καλαμάκι, Αγιοι Ανάργυροι κ.α
Από όλες αυτές τις περιοχές που αναφέραμε μονο Πετρούπολη κ Ιλιον μπαίνουν προς το παρόν στο σχεδιασμό για επόμενες επεκτάσεις.
Για να καλύψουμε μια πόλη σαν την Αθήνα με τις ανάγκες που έχει λόγω έλλειψης δρόμων, κακού σχεδιασμού, ρυμοτόμησης και ανεξέλεγκτης δόμησης μήπως θα έπρεπε τα έργα του Μετρό να τρέχουν με πολλαπλάσιες ταχύτητες;
Ευρωπαικές πόλεις με πληθυσμό σαν αυτό της Αθήνας όπως η Μαδρίτη έχει πάνω απο 200 Σταθμούς και κάθε χρόνο προσθέτει αρκετά χιλιόμετρα στο δίκτυο της. Ακόμα όμως και άλλες μικρότερες έχουν πολύ καλύτερο δίκτυο όπως οι Βρυξέλλες ή η Βιέννη.
Μήπως η Αθήνα χρειάζεται ένα τέτοιο μεγαλόπνοο σχέδιο έτσι ώστε οι πολίτες επιτέλους να πειστούν να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητα και να μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς;
Για να γίνει αυτό πρέπει να γίνει σχεδιασμός γενικότερος και το πλέγμα το Μετρο σε συνδυασμό με το Τραμ και τον Προαστιακό να καλύπτει όλη την πόλη με ταχύτητα και άνεση. Πάρκινγκ να υπάρχουν σε όλους τους σταθμούς και φυσικά να επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων μέσα στο Μετρό. Το ποδήλατο στην περαιτέρω μείωση των αυτοκινήτων είτε αυτά είναι σε κίνηση είτε παρκαρισμένα.
Εν πάσει περιπτώση θέλω να καταλήξω λέγοντας ότι ο ευρύτερος σχεδιασμός για την επόμενη δεκαετία πρέπει να είναι ευέλικτος και να επιτρέψει στις περισσότερες περιοχές της μητροπολιτικής περιοχής να ενταχθούν στο δίκτυο Μετρό και να βοηθήσουν τα Υπουργεία και η τοπικη Αυτοδιοίκηση στην γρήγορη και ομαλή πρόσβαση στους σταθμούς Μετρό.
Τώρα που η νέα ΜΑΜ (Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό) επικαιροποιείται είναι καιρός να παρθούν σημαντικές αποφάσεις που μπορεί να έχουν οικονομικό κόστος αλλά μακροπρόσθεσμα το κόστος αυτό θα επιστραφεί απο την ομαλότερη λειτουργία της πόλης και των πολιτών της.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
χρειάζονται τουλάχιστον άλλες 2 γραμμές μετρό στην Αθήνα. Και κάτι αλλο, ας κοιτάξουν να φτιάξουν μετρό και σε κάποιες μεγάλες επαρχιακές πόλεις. π.χ. Πάτρα (είναι απαραίτητο), Λάρισα (απαραίτητο) και Ηράκλειο (επίσης απαραίτητο) και σε σχέση και με τις λεωφορειακές γραμμές θα είναι πολύ χρησιμο.
Δεν νομίζω ότι χρειάζονται μετρό αυτές οι πόλεις.. Ίσα ίσα με ένα τραμ θα ήταν πολύ καλά βολεμένες. Εδώ ακομά και στη Θεσσαλονίκη που είναι 5πλάσια ακόμα γίνεται συζήτηση αν χρειαζόταν μετρό ή tram-train..
Όσο για την Αθήνα, νομίζω πως η γραμμή 4 είναι απαραίτητη, και ίσως μια ακόμα που να ενώνει περιοχές που δεν έχουν μετρό. Πάντως και εδώ πιστεύω είναι επιβεβλημένη η επέκταση του τραμ, γιατί το μετρό είναι αρκετά ακριβό και πάντα πιο χρονοβόρο και περίπλοκο να κατασευαστεί..
το θέμα είναι οτι δεν φτιάχνουν ούτε τραμ σε αυτές τις πόλεις.
oi eparxiakes polis xriazode tram
Δημοσίευση σχολίου