Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2008

Σχόλιο: καλά τα λέει: Ας τον ακούσει κάποιος!!

Απο την αρχή της υπουργείας του Κου Χατζηδάκη ομολογώ πως κάτι με έκανε να τον συμπαθήσω και να τον πιστέψω. Παρότι δεν είμαι πολιτικοποιημένος καθόλου και η γνώμη μου για του πολιτικούς είναι μάλλον δυσάρεστη, ο συγκεκριμένος άνθρωπος κάτι μου έκανε. Ο τρόπος που μιλάει φαίνεται ειλικρινής, είναι απολογητικός πολλές φορές για πράγματα που δεν ευθύνεται, δεν ντρέπεται να πει τα πράγματα με το όνομα τους. Απο τον Σεπτέμβριο του 2007 όταν έγινε Υπουργός Μεταφορών ο Κωστής Χατζηδάκης πρώην ευρωβουλευτής έφερε μαζί τον άερα των Βρυξελλών.
Στα μειονεκτήματα του: θεωρώ ότι κινείται στα γνωστά στεγανά των εξαγγελιών χωρίς αντίκρυσμα και η έλλειψη πρωτοβουλίας ακόμα και σύγκρουσης με άλλους Υπουργούς προκειμένου να υπερασπίσει τις απόψεις του και να τις επιβάλλει ακόμα.
Στην συνέντευξη που έδωσε πριν λίγες μέρες στον ΣΚΑΙ είπε τα πράγματα με το ονομα τους. Ακολουθούν αποσπάσματα απο τις δηλώσεις του:

«Είναι θέμα καταρχήν κουλτούρας η παραβιάση της Λεωφόρου Εκτακτης Ανάγκης....
...το 1996 στην Αθήνα κυκλοφορούσαν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα το 2006 στους ίδιους σχεδόν δρόμους κυκλοφορούσαν 2 εκατομμύρια 150 χιλιάδες αυτοκίνητα. Πάμε για κυκλοφοριακό έμφραγμα εάν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα και σε πολλές κατευθύνσεις και σε λίγα χρόνια θα μας κατηγορείτε οι ίδιοι που ενδεχομένως αυτή την ώρα μπορείτε να γκρινιάξετε για τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε ότι αδιαφορήσαμε και αφήσαμε το Λεκανοπέδιο στην τύχη του....δεν θα ενοχλήσουν όλα τα μέτρα ορισμένα από αυτά όμως μπορεί να έχουν σίγουρα ένα πρόσκαιρο κόστος δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πάνω σε αυτό....γενικότερα στο πλαίσιο του ευρύτερου χωροταξικού σχεδιασμού για την Αθήνα μαζί με το ΥΠΕΧΩΔΕ ή κυρίως το ΥΠΕΧΩΔΕ και άλλες αρχές οι οποίες εμπλέκονται πρέπει να πάρουν μέτρα ή να πάρουμε μέτρα τα οποία να λαμβάνουν υπόψη τους τι έχει γίνει σε άλλες πόλεις...μη γελιόμαστε δεν θα μας λύσει από μόνο του το πρόβλημα.
Εδώ μιλάμε για την ανάγκη πιο δραστικών μέτρων και επειδή αναφέρθηκα στο θέμα των διοδίων ή στο θέμα του πράσινου δακτυλίου πρέπει να πω ότι η δική μας η θέση ενώ δεν είναι αρνητική απέναντι σε κάτι τέτοιο μετά από κάποια χρόνια ξεκινάει ότι πρωτύτερα, άμεσα, τώρα θα πρέπει να βελτιώσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς...παραγγείλαμε μια καινούργια μελέτη για νέες λεωφορειολωρίδες και μάλιστα είπα προσωπικά στους μελετητές «μελετήστε το ενδεχόμενο λεωφορειολωρίδων αντίθετης ροής» διότι μη γελιόμαστε αυτά τα πράγματα περί αστυνόμευσης πάρα πολλά χρόνια, η τροχαία μπορεί να κάνει λίγο καλύτερα ή λίγο χειρότερα τη δουλειά της αλλά όλοι λιγότερο ή περισσότερο θα μπαίνουνε λίγο κλεφτά μέσα...δεν έχω αλλάξει από τότε που γύρισα από τις Βρυξέλλες, αυτά που πίστευα αυτά πιστεύω και αυτά που είδα δεν μπορώ να τα ξεχάσω... το Τραμ θα πρέπει να πάει πρώτα στον Πειραιά, στην συνέχεια υπάρχει και κάποια σκέψη για να επεκταθεί ακόμα παραπέρα προς Κερατσίνι – Δραπετσώνα αυτός είναι ο σχεδιασμός απλώς το λεω για να πω ότι ενώ υπάρχει μια καχυποψία για το μέσο αυτό την ίδια στιγμή ξεχνάμε ότι σήμερα η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων στον Πειραιά είναι 18 χιλιόμετρα, η μέση ταχύτητα σε ώρες αιχμής είναι 11 χιλιόμετρα την ώρα ενώ του τραμ είναι 24...κάνουμε αυτή την ώρα νέο σχεδιασμό και το ξεκινάμε από το Περιστέρι και το Αιγάλεω, οι γραμμές των λεωφορείων και των τρόλεϊ όπου υπάρχουν σταθμοί του μετρό και του ηλεκτρικού θα καταλήγουν κατά βάση σε αυτούς τους σταθμούς. Θα πυκνώσει έτσι η τοπική συγκοινωνία καθώς θα έχουμε καινούργια λεωφορεία να δώσουμε στην κυκλοφορία και με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μια εξοικονόμηση του χρόνου μετάβασης προς το κέντρο των πολιτών κατά 30%.
Και με το ενιαίο εισιτήριο που υπάρχει χωρίς επιβάρυνση ο άλλος θα φτάνει στο κέντρο περιορίζοντας το χρόνο των μετακινήσεων κατά 30% που είναι πολύ μεγάλη δουλειά. Από το τέλος Αυγούστου το ξεκινάμε από το Περιστέρι και το Αιγάλεω...σε αυτή τη χώρα τριάντα ολόκληρα χρόνια από το 1958 μέχρι το 1989 κουβεντιάζαμε την ανάγκη ή όχι να κάνουμε μετρό. Οι άλλοι το είχανε κατασκευάσει δεκαετίες και εμείς θεωρητικολογούσαμε εάν θα έπρεπε ή όχι. Εν πάση περιπτώσει ξεκίνησε να κατασκευάζεται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, σε πόλεις σαν την Αθήνα υπολογίζεται ότι θα πρέπει να έχουμε 150 σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς για να λειτουργούν οι πόλεις πραγματικά, εδώ έχουμε 58.
Ευτυχώς το μετρό μας όπως λειτουργεί είναι αξιόπιστο, ο κόσμος σε όλες τις μετρήσεις φαίνεται ότι είναι ευχαριστημένος βεβαίως το δίκτυό του δεν είναι τόσο μεγάλο όσο θα θέλαμε. Είναι πανάκριβο το έργο και να σας πω την αλήθεια και όπως το βλέπω θα έπρεπε διαχρονικά η πολιτεία να έχει επενδύσει πολύ περισσότερα χρήματα σε αυτό διότι έχουμε πετάξει πριν από 10-20 χρόνια λεφτά σε άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε άλλες δημόσιες επενδύσεις χωρίς να έχουμε τα αντίστοιχα αποτελέσματα...θα πάει ο Προαστιακός προς Κερατέα και Λαύριο και αργότερα μπορεί να προχωρήσει και προς το λιμάνι της Ραφήνας διότι θέλουμε τα λιμάνια αυτά να είναι συνδεδεμένα με μέσα σταθερής τροχιάς και ο προγραμματισμός είναι για το 2012-2013...για την προμήθεια των τροχών στον ΟΣΕ, δυστυχώς, θα πρέπει να υπάρξει ένας διαγωνισμός ο οποίος μπορεί να πάρει και χρόνια. Και εγώ εκνευρίζομαι που το λεω ...εκεί που επενδύουμε στο συγκεκριμένο θέμα είναι να τελειώσει αυτή η ηλεκτροκίνηση του ΟΣΕ έτσι ώστε στον Προαστιακό να έχουμε πλήρη ηλεκτροκίνηση και έχουμε περίσσευμα ηλεκτροκίνητων βαγονιών τα οποία τα έχουμε και κάθονται γιατί δεν έχει τελειώσει η ηλεκτροκίνηση και σπρώχνουμε τα πράγματα να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες των διαγωνισμών πάλι και των καθυστερήσεων προκειμένου να τελειώσει το ζήτημα αυτό έτσι ώστε να έχουμε ένα κάποιο εκσυγχρονισμό ορατό στους πολίτες στον τομέα των τρένων...έπρεπε το μετρό για μένα να έχει ξεκινήσει από την Δυτική Αθήνα, εκεί πονάει η Αθήνα, εκεί είναι το βασικό της πρόβλημα. Εγώ είμαι υπέρ αλλά δεν φτάνει να είμαι υπέρ πρέπει να βρούμε και τα λεφτά γιατί το μετρό είναι πανάκριβο μέσο».
Μ`αρέσει όταν ένας εν ενεργεία υπουργός δεν ντρέπεται να πει τα πράγματα όπως είναι και όπως τα σκεφτόμαστε και εμείς οι απλοί πολίτες.
Ας τον ακούσει κάποιος!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα