Απο την αρχή της υπουργείας του Κου Χατζηδάκη ομολογώ πως κάτι με έκανε να τον συμπαθήσω και να τον πιστέψω. Παρότι δεν είμαι πολιτικοποιημένος καθόλου και η γνώμη μου για του πολιτικούς είναι μάλλον δυσάρεστη, ο συγκεκριμένος άνθρωπος κάτι μου έκανε. Ο τρόπος που μιλάει φαίνεται ειλικρινής, είναι απολογητικός πολλές φορές για πράγματα που δεν ευθύνεται, δεν ντρέπεται να πει τα πράγματα με το όνομα τους. Απο τον Σεπτέμβριο του 2007 όταν έγινε Υπουργός Μεταφορών ο Κωστής Χατζηδάκης πρώην ευρωβουλευτής έφερε μαζί τον άερα των Βρυξελλών.
Στα μειονεκτήματα του: θεωρώ ότι κινείται στα γνωστά στεγανά των εξαγγελιών χωρίς αντίκρυσμα και η έλλειψη πρωτοβουλίας ακόμα και σύγκρουσης με άλλους Υπουργούς προκειμένου να υπερασπίσει τις απόψεις του και να τις επιβάλλει ακόμα.
Στην συνέντευξη που έδωσε πριν λίγες μέρες στον ΣΚΑΙ είπε τα πράγματα με το ονομα τους. Ακολουθούν αποσπάσματα απο τις δηλώσεις του:
«Είναι θέμα καταρχήν κουλτούρας η παραβιάση της Λεωφόρου Εκτακτης Ανάγκης....
...το 1996 στην Αθήνα κυκλοφορούσαν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα το 2006 στους ίδιους σχεδόν δρόμους κυκλοφορούσαν 2 εκατομμύρια 150 χιλιάδες αυτοκίνητα. Πάμε για κυκλοφοριακό έμφραγμα εάν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα και σε πολλές κατευθύνσεις και σε λίγα χρόνια θα μας κατηγορείτε οι ίδιοι που ενδεχομένως αυτή την ώρα μπορείτε να γκρινιάξετε για τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε ότι αδιαφορήσαμε και αφήσαμε το Λεκανοπέδιο στην τύχη του....δεν θα ενοχλήσουν όλα τα μέτρα ορισμένα από αυτά όμως μπορεί να έχουν σίγουρα ένα πρόσκαιρο κόστος δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πάνω σε αυτό....γενικότερα στο πλαίσιο του ευρύτερου χωροταξικού σχεδιασμού για την Αθήνα μαζί με το ΥΠΕΧΩΔΕ ή κυρίως το ΥΠΕΧΩΔΕ και άλλες αρχές οι οποίες εμπλέκονται πρέπει να πάρουν μέτρα ή να πάρουμε μέτρα τα οποία να λαμβάνουν υπόψη τους τι έχει γίνει σε άλλες πόλεις...μη γελιόμαστε δεν θα μας λύσει από μόνο του το πρόβλημα.
Εδώ μιλάμε για την ανάγκη πιο δραστικών μέτρων και επειδή αναφέρθηκα στο θέμα των διοδίων ή στο θέμα του πράσινου δακτυλίου πρέπει να πω ότι η δική μας η θέση ενώ δεν είναι αρνητική απέναντι σε κάτι τέτοιο μετά από κάποια χρόνια ξεκινάει ότι πρωτύτερα, άμεσα, τώρα θα πρέπει να βελτιώσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς...παραγγείλαμε μια καινούργια μελέτη για νέες λεωφορειολωρίδες και μάλιστα είπα προσωπικά στους μελετητές «μελετήστε το ενδεχόμενο λεωφορειολωρίδων αντίθετης ροής» διότι μη γελιόμαστε αυτά τα πράγματα περί αστυνόμευσης πάρα πολλά χρόνια, η τροχαία μπορεί να κάνει λίγο καλύτερα ή λίγο χειρότερα τη δουλειά της αλλά όλοι λιγότερο ή περισσότερο θα μπαίνουνε λίγο κλεφτά μέσα...δεν έχω αλλάξει από τότε που γύρισα από τις Βρυξέλλες, αυτά που πίστευα αυτά πιστεύω και αυτά που είδα δεν μπορώ να τα ξεχάσω... το Τραμ θα πρέπει να πάει πρώτα στον Πειραιά, στην συνέχεια υπάρχει και κάποια σκέψη για να επεκταθεί ακόμα παραπέρα προς Κερατσίνι – Δραπετσώνα αυτός είναι ο σχεδιασμός απλώς το λεω για να πω ότι ενώ υπάρχει μια καχυποψία για το μέσο αυτό την ίδια στιγμή ξεχνάμε ότι σήμερα η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων στον Πειραιά είναι 18 χιλιόμετρα, η μέση ταχύτητα σε ώρες αιχμής είναι 11 χιλιόμετρα την ώρα ενώ του τραμ είναι 24...κάνουμε αυτή την ώρα νέο σχεδιασμό και το ξεκινάμε από το Περιστέρι και το Αιγάλεω, οι γραμμές των λεωφορείων και των τρόλεϊ όπου υπάρχουν σταθμοί του μετρό και του ηλεκτρικού θα καταλήγουν κατά βάση σε αυτούς τους σταθμούς. Θα πυκνώσει έτσι η τοπική συγκοινωνία καθώς θα έχουμε καινούργια λεωφορεία να δώσουμε στην κυκλοφορία και με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μια εξοικονόμηση του χρόνου μετάβασης προς το κέντρο των πολιτών κατά 30%.
Και με το ενιαίο εισιτήριο που υπάρχει χωρίς επιβάρυνση ο άλλος θα φτάνει στο κέντρο περιορίζοντας το χρόνο των μετακινήσεων κατά 30% που είναι πολύ μεγάλη δουλειά. Από το τέλος Αυγούστου το ξεκινάμε από το Περιστέρι και το Αιγάλεω...σε αυτή τη χώρα τριάντα ολόκληρα χρόνια από το 1958 μέχρι το 1989 κουβεντιάζαμε την ανάγκη ή όχι να κάνουμε μετρό. Οι άλλοι το είχανε κατασκευάσει δεκαετίες και εμείς θεωρητικολογούσαμε εάν θα έπρεπε ή όχι. Εν πάση περιπτώσει ξεκίνησε να κατασκευάζεται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, σε πόλεις σαν την Αθήνα υπολογίζεται ότι θα πρέπει να έχουμε 150 σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς για να λειτουργούν οι πόλεις πραγματικά, εδώ έχουμε 58.
Ευτυχώς το μετρό μας όπως λειτουργεί είναι αξιόπιστο, ο κόσμος σε όλες τις μετρήσεις φαίνεται ότι είναι ευχαριστημένος βεβαίως το δίκτυό του δεν είναι τόσο μεγάλο όσο θα θέλαμε. Είναι πανάκριβο το έργο και να σας πω την αλήθεια και όπως το βλέπω θα έπρεπε διαχρονικά η πολιτεία να έχει επενδύσει πολύ περισσότερα χρήματα σε αυτό διότι έχουμε πετάξει πριν από 10-20 χρόνια λεφτά σε άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε άλλες δημόσιες επενδύσεις χωρίς να έχουμε τα αντίστοιχα αποτελέσματα...θα πάει ο Προαστιακός προς Κερατέα και Λαύριο και αργότερα μπορεί να προχωρήσει και προς το λιμάνι της Ραφήνας διότι θέλουμε τα λιμάνια αυτά να είναι συνδεδεμένα με μέσα σταθερής τροχιάς και ο προγραμματισμός είναι για το 2012-2013...για την προμήθεια των τροχών στον ΟΣΕ, δυστυχώς, θα πρέπει να υπάρξει ένας διαγωνισμός ο οποίος μπορεί να πάρει και χρόνια. Και εγώ εκνευρίζομαι που το λεω ...εκεί που επενδύουμε στο συγκεκριμένο θέμα είναι να τελειώσει αυτή η ηλεκτροκίνηση του ΟΣΕ έτσι ώστε στον Προαστιακό να έχουμε πλήρη ηλεκτροκίνηση και έχουμε περίσσευμα ηλεκτροκίνητων βαγονιών τα οποία τα έχουμε και κάθονται γιατί δεν έχει τελειώσει η ηλεκτροκίνηση και σπρώχνουμε τα πράγματα να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες των διαγωνισμών πάλι και των καθυστερήσεων προκειμένου να τελειώσει το ζήτημα αυτό έτσι ώστε να έχουμε ένα κάποιο εκσυγχρονισμό ορατό στους πολίτες στον τομέα των τρένων...έπρεπε το μετρό για μένα να έχει ξεκινήσει από την Δυτική Αθήνα, εκεί πονάει η Αθήνα, εκεί είναι το βασικό της πρόβλημα. Εγώ είμαι υπέρ αλλά δεν φτάνει να είμαι υπέρ πρέπει να βρούμε και τα λεφτά γιατί το μετρό είναι πανάκριβο μέσο».
Μ`αρέσει όταν ένας εν ενεργεία υπουργός δεν ντρέπεται να πει τα πράγματα όπως είναι και όπως τα σκεφτόμαστε και εμείς οι απλοί πολίτες.
Ας τον ακούσει κάποιος!!
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου