Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη νέων αυτοκινητοδρόμων παρουσίασε στις 2 Ιουνίου 2008 ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς με την επωνυμία "Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής". Το συνολικό μήκος αυτών των δρόμων είναι 55χλμ και οι πρώτες δημοπρατήσεις αναμένονται στο τέλος του έτους, αρχές του 2009.
Ο διαγωνισμός θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης για περίπου 25χρόνια ενώ το κόστος υπολογίζεται σε 1,2 δις ευρώ. Ο χρόνος παράδοσης όλων των τμημάτων αναμένεται το 2014, ενώ θα υπάρχουν και ενδιάμεσες δεσμευτικές παραδόσεις κρίσιμων τμημάτων του έργου.
Πρόκειται για ένα τεράστιο σχέδιο αναβάθμισης και ανακούφισης του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής και ο σχεδιασμός αφορά κυρίως τα ανατολικά και νότια προάστια καθώς και τα Μεσόγεια.
Οι αυτοκινητόδρομοι που θα κινούνται εντός της πόλης είναι η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού που θα καταλήξει μέσω της Λ. Βουλιαγμένης στην παραλιακή στο Ελληνικό. Θα κατασκευαστεί επίσης και η μεγαλύτερη σήραγγα εντός Αττικής μήκους 3,5 χιλιομέτρων που θα διασχίζει τον ορεινό όγκο του Υμηττού από το ύψος του Βύρωνα και μετά τη σήραγγα θα διακλαδώνεται προς νότια στην Αγία Μαρίνα και βόρεια στην Ραφήνα.
Επίσης θα επεκταθεί η παρούσα Αττική Οδός προς Ραφήνα και θα συναντά τον Αυτοκινητόδρομο που αναφέρθηκε παραπάνω.
ΤΑ ΕΡΓΑ
1) Επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, από τον κόμβο στην Κατεχάκη έως την Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ.
2)Η μεγάλη Σήραγγα Υμηττού, μήκους 3,5 χλμ, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, που συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 7,5 χλμ.
3)Ο Οδικός Άξονας σύνδεσης Μεσογείων – Ραφήνας, από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 17,0 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και Αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεσή τους από τη Ραφήνα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας στις Αφίδνες, μήκους άλλων 25 χλμ.
4)Τον Οδικό Άξονα Μεσογείων – Αγ. Μαρίνας, από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 11,5 χλμ.
5)Η ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού – Ραφήνας, σε μήκος άλλων 2,9 χλμ. μέχρι τον Α/Κ Σπάτων, (επί του άξονα Α/Κ Μεσογείων Ραφήνας)
6)Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 1,4 χλμ.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
1)Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από τον κόμβο στην Κατεχάκη μέχρι τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ.
Είναι στο σύνολό της ένα υπόγειο έργο, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Παρακάμπτει και ανακουφίζει κυκλοφοριακά τους Δήμους Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού. Θα κατασκευαστούν πέντε Ανισόπεδοι Κόμβοι (Σακέτα, Ηλιούπολης, Κύπρου, Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος). Οι κόμβοι Ηλιουπόλεως και Κύπρου έχουν ανασχεδιαστεί και υπογειοποιηθεί στο κύριο μέρος τους. Η χάραξη αναδύεται στην επιφάνεια μόνο για 250 μ., στην περιοχή του Ανισόπεδου Ημικόμβου Ηλιούπολης, σε τμήμα μη ορατό από τις κατοικημένες περιοχές. Επίσης θα δημιουργηθεί και πυκνή φύτευση περίπου 2.500 – 3.000 στρεμμάτων.
2)Η μεγάλη Σήραγγα Υμηττού με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, που συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου (Αγία Μαρίνα) με τα Μεσόγεια (Ραφήνα) μήκους 3,5 χλμ.
Η μεγάλη Σήραγγα Υμηττού έχει δύο ξεχωριστούς κλάδους (έναν για κάθε κατεύθυνση), αρχίζει αμέσως μετά τον Α/Κ Σακέτα, έχει μήκος 3,5 χλμ. και αναδύεται στην περιοχή Κορωπίου. Κάθε κλάδος διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.
Μετά την έξοδο της σήραγγας ο αυτοκινητόδρομος συνεχίζει και καταλήγει στον Α/Κ Μεσογείων ο οποίος αναφέρεται ότι αποτελεί «Κόμβο Συστήματος» επειδή σε αυτό τον κόμβο διακλαδώνεται σε 2 διαφορετικούς οδικούς άξονες: ο πρώτος προς Αεροδρόμιο και Ραφήνα και ο δεύτερος προς Αγία Μαρίνα στην Παραλιακή Λεωφόρο.
3)Ο Οδικός Άξονας σύνδεσης Μεσογείων – Ραφήνας, από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση μήκους 17χλμ, με Ανισόπεδους Κόμβους στις Λεωφόρους Λαυρίου, Αττικής Οδού, Σταυρού-Ραφήνας και Λεωφ. Μαραθώνος. Στο τελευταίο χιλιόμετρο προβλέπεται σήραγγα για περιβαλλοντικούς και αρχαιλογικούς λόγους
4) Ο Οδικός Άξονας Α/Κ Μεσογείων – Αγ. Μαρίνας μήκους 11,5χλμ με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση. Θεωρείται κρίσιμος άξονας αφού συνδέει τις κεντρικές περιοχές της Αθήνας με την παραλία. Θα αποσυμφορησει την Ποσειδώνος αλλά και τις Βάρης-Κορωπίου και Βουλιαγμένης. Προβλέπεται μόνο ένας ανισόπεδος κόμβος στη σύνδεση με την Λεωφ. Βάρης-Κορωπίου και ένας κόμβος στην παραλιακή Λεωφόρο καθώς και μια σήραγγα 700 μ.
5)Η ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού – Ραφήνας μήκους 2,9χλμ που πρόκειται για την επέκταση της υφιστάμενης Αττικής Οδού μέχρι τη σύνδεση με τον προβλεπόμενο Νέο Οδικό Άξονα, από Α/Κ Μεσογείων προς Ραφήνα.
6)Η ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος μήκους 1,4χλμ, οπου λόγω της δημιουργίας του Μητροπολιτικού πάρκου του Ελληνικού, διαμορφώνεται ενιαίος χώρος με το θαλάσσιο μέτωπο. Για να επιτευχθεί αυτό σχεδιάστηκε ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, στο κρίσιμο τμήμα της διέλευσης από το Πάρκο, μήκους 1,4 χλμ. Η διατομή διαμορφώνεται με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση.
Τα διόδια θα είναι με ηλεκτρονικό σύστημα ώστε να καταβάλλονται ανά χλμ, δηλαδή οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν. Επίσης θα υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής διοδίων με χειροκίνητο σύστημα.
Από το επόμενο καλοκαίρι θα υπάρχουν οι πρώτοι ανάδοχοι και θα ξεκινούν τα έργα. Το 2014 η Αττική θα διαθέτει 170χλμ σύγχρονων Αυτοκινητοδρόμων.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου