Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής: ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης

Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη νέων αυτοκινητοδρόμων παρουσίασε στις 2 Ιουνίου 2008 ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς με την επωνυμία "Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής". Το συνολικό μήκος αυτών των δρόμων είναι 55χλμ και οι πρώτες δημοπρατήσεις αναμένονται στο τέλος του έτους, αρχές του 2009.
Ο διαγωνισμός θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης για περίπου 25χρόνια ενώ το κόστος υπολογίζεται σε 1,2 δις ευρώ. Ο χρόνος παράδοσης όλων των τμημάτων αναμένεται το 2014, ενώ θα υπάρχουν και ενδιάμεσες δεσμευτικές παραδόσεις κρίσιμων τμημάτων του έργου.
Πρόκειται για ένα τεράστιο σχέδιο αναβάθμισης και ανακούφισης του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής και ο σχεδιασμός αφορά κυρίως τα ανατολικά και νότια προάστια καθώς και τα Μεσόγεια.
Οι αυτοκινητόδρομοι που θα κινούνται εντός της πόλης είναι η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού που θα καταλήξει μέσω της Λ. Βουλιαγμένης στην παραλιακή στο Ελληνικό. Θα κατασκευαστεί επίσης και η μεγαλύτερη σήραγγα εντός Αττικής μήκους 3,5 χιλιομέτρων που θα διασχίζει τον ορεινό όγκο του Υμηττού από το ύψος του Βύρωνα και μετά τη σήραγγα θα διακλαδώνεται προς νότια στην Αγία Μαρίνα και βόρεια στην Ραφήνα.
Επίσης θα επεκταθεί η παρούσα Αττική Οδός προς Ραφήνα και θα συναντά τον Αυτοκινητόδρομο που αναφέρθηκε παραπάνω.
ΤΑ ΕΡΓΑ
1) Επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, από τον κόμβο στην Κατεχάκη έως την Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ.
2)Η μεγάλη Σήραγγα Υμηττού, μήκους 3,5 χλμ, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, που συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 7,5 χλμ.
3)Ο Οδικός Άξονας σύνδεσης Μεσογείων – Ραφήνας, από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 17,0 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και Αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεσή τους από τη Ραφήνα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας στις Αφίδνες, μήκους άλλων 25 χλμ.
4)Τον Οδικό Άξονα Μεσογείων – Αγ. Μαρίνας, από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 11,5 χλμ.
5)Η ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού – Ραφήνας, σε μήκος άλλων 2,9 χλμ. μέχρι τον Α/Κ Σπάτων, (επί του άξονα Α/Κ Μεσογείων Ραφήνας)
6)Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 1,4 χλμ.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
1)Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από τον κόμβο στην Κατεχάκη μέχρι τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ.
Είναι στο σύνολό της ένα υπόγειο έργο, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Παρακάμπτει και ανακουφίζει κυκλοφοριακά τους Δήμους Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού. Θα κατασκευαστούν πέντε Ανισόπεδοι Κόμβοι (Σακέτα, Ηλιούπολης, Κύπρου, Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος). Οι κόμβοι Ηλιουπόλεως και Κύπρου έχουν ανασχεδιαστεί και υπογειοποιηθεί στο κύριο μέρος τους. Η χάραξη αναδύεται στην επιφάνεια μόνο για 250 μ., στην περιοχή του Ανισόπεδου Ημικόμβου Ηλιούπολης, σε τμήμα μη ορατό από τις κατοικημένες περιοχές. Επίσης θα δημιουργηθεί και πυκνή φύτευση περίπου 2.500 – 3.000 στρεμμάτων.
2)Η μεγάλη Σήραγγα Υμηττού με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, που συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου (Αγία Μαρίνα) με τα Μεσόγεια (Ραφήνα) μήκους 3,5 χλμ.
Η μεγάλη Σήραγγα Υμηττού έχει δύο ξεχωριστούς κλάδους (έναν για κάθε κατεύθυνση), αρχίζει αμέσως μετά τον Α/Κ Σακέτα, έχει μήκος 3,5 χλμ. και αναδύεται στην περιοχή Κορωπίου. Κάθε κλάδος διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.
Μετά την έξοδο της σήραγγας ο αυτοκινητόδρομος συνεχίζει και καταλήγει στον Α/Κ Μεσογείων ο οποίος αναφέρεται ότι αποτελεί «Κόμβο Συστήματος» επειδή σε αυτό τον κόμβο διακλαδώνεται σε 2 διαφορετικούς οδικούς άξονες: ο πρώτος προς Αεροδρόμιο και Ραφήνα και ο δεύτερος προς Αγία Μαρίνα στην Παραλιακή Λεωφόρο.
3)Ο Οδικός Άξονας σύνδεσης Μεσογείων – Ραφήνας, από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση μήκους 17χλμ, με Ανισόπεδους Κόμβους στις Λεωφόρους Λαυρίου, Αττικής Οδού, Σταυρού-Ραφήνας και Λεωφ. Μαραθώνος. Στο τελευταίο χιλιόμετρο προβλέπεται σήραγγα για περιβαλλοντικούς και αρχαιλογικούς λόγους
4) Ο Οδικός Άξονας Α/Κ Μεσογείων – Αγ. Μαρίνας μήκους 11,5χλμ με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση. Θεωρείται κρίσιμος άξονας αφού συνδέει τις κεντρικές περιοχές της Αθήνας με την παραλία. Θα αποσυμφορησει την Ποσειδώνος αλλά και τις Βάρης-Κορωπίου και Βουλιαγμένης. Προβλέπεται μόνο ένας ανισόπεδος κόμβος στη σύνδεση με την Λεωφ. Βάρης-Κορωπίου και ένας κόμβος στην παραλιακή Λεωφόρο καθώς και μια σήραγγα 700 μ.
5)Η ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού – Ραφήνας μήκους 2,9χλμ που πρόκειται για την επέκταση της υφιστάμενης Αττικής Οδού μέχρι τη σύνδεση με τον προβλεπόμενο Νέο Οδικό Άξονα, από Α/Κ Μεσογείων προς Ραφήνα.
6)Η ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος μήκους 1,4χλμ, οπου λόγω της δημιουργίας του Μητροπολιτικού πάρκου του Ελληνικού, διαμορφώνεται ενιαίος χώρος με το θαλάσσιο μέτωπο. Για να επιτευχθεί αυτό σχεδιάστηκε ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, στο κρίσιμο τμήμα της διέλευσης από το Πάρκο, μήκους 1,4 χλμ. Η διατομή διαμορφώνεται με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση.
Τα διόδια θα είναι με ηλεκτρονικό σύστημα ώστε να καταβάλλονται ανά χλμ, δηλαδή οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν. Επίσης θα υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής διοδίων με χειροκίνητο σύστημα.
Από το επόμενο καλοκαίρι θα υπάρχουν οι πρώτοι ανάδοχοι και θα ξεκινούν τα έργα. Το 2014 η Αττική θα διαθέτει 170χλμ σύγχρονων Αυτοκινητοδρόμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα