Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2008

ΕΣΠΑ 2007-2013. Αναβαθμίσεις Αυτοκινητδρόμων Αττικής

Το ΕΣΠΑ 2007-2013 έχει ξεκινήσει και αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις μετά τις εξαγγελίες για τους Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής. Όπως έγινε γνωστό μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013 θα προστεθούν 28,5 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων στα ήδη υπάρχοντα στην Αττική με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2013-2015.
Τα κυριότερα από αυτά είναι:
1. Επέκταση Λεωφόρου Κύμης έως και την Εθνική Οδό και σύνδεση με αυτήν.
2. Διαπλάτυνση Λ. Κηφισού από 3 Γέφυρες έως Μεταμόρφωση.
3. Νέος Περιφερειακός άξονας Παιανίας -Μαρκοπούλου με παράκαμψη του Κορωπίου.
4. Υπογειοποίηση 900 μέτρων στη Λ. Αλεξάνδρας
5. Επέκταση της Λ. Λαυρίου
Το κόστος των παραπάνω έργων υπολογίζεται σε 500εκ, ευρώ. Η ταυτόχρονη ανακοίνωση τους ίσως μας παραπέμπει σε ένα έργο πακέτο και όχι έργο ανά δρόμο. Το κόστος είναι σημαντικό αλλά σίγουρα τα οφέλη είναι πολλαπλά. Η Λ. Κύμης θα αποτελεί εναλλακτικό άξονα για τις μετακινήσεις από και προς την Εθνική Οδό. Η Λ. Κηφισού που ειδικά στο τμήμα που αναβαθμίζεται παρουσιάζει φαινόμενα πλήρης ακινησίας για πολλές ώρες θα μπορεί να δέχεται μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων και θα έχει ομαλότερο ροή. Η επέκταση της Λ. Λαυρίου και ο περιφερειακός Παιανίας- Μαρκοπούλου θα δώσει νέες δυνατότητες μετακίνησης ιδίως στους ολοένα και περισσότερους κατοίκους των Μεσογείων. Η Λ. Αλεξάνδρας με τν υπογειοποίηση 900 μέτρων αλλά και την κατεδάφιση του ποδοσφαιρικού γηπέδου εκεί θα μπορέσει να "πρασινίσει" όλο αυτό το τμήμα μετατρέποντας την σε όαση μέσα στο κέντρο της Αθήνας.
Οι δημοπρατήσεις των έργων λογικά θα αρχίσουν από τα τέλη του έτους με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2013 ή το αργότερο το 2015.
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ - Νέο Υπόγειο Τμήμα
Με πολύ ενδιαφέρον περιμένουμε και τις εξελίξεις σχετικά με την υφιστάμενη Αττική Οδό στο τμήμα Μεταμόρφωση- Δ. Πλακεντίας. Εκεί η εταιρεία διαχείρισης προτείνει την κατασκευή ενός υπόγειου τμήματος χωρίς εξόδους με σκοπό την διαμπερή κυκλοφορία προς τις μακρινότερες εξόδους της Αττικής Οδού. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο αφού θα ανακουφίσει μια και καλή το λανθασμένα σχεδιασμένο και κατασκευασμένο τμήμα που έπρεπε να έχει τουλάχιστον 5 λωρίδες ανά κατεύθυνση αφού βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο των μετακινήσεων της Αττικής Οδού.
Δεδομένης της κυκλοφοριακής συμφόρησης της Αθήνας καιρός είναι μετά την ανακοίνωση όλων αυτών των έργων να περάσουμε σύντομα στο στάδιο κατασκευής καθώς η μετακίνηση γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη καθημερινά.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Να πω τη γνώμη μου ότι το πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου είναι η βελτίωση της λεωφόρου κηφισού (βλ. και blog http://khfi-sos.blogspot.com/2008/01/blog-post_05.html για λεπτομέρειες). Το βασικό πρόβλημα του δρόμου είναι η μεταβλητή διατομή του: 5 λωρίδες στις 3 γέφυρες, γίνονται 3 στην Αχαρνών... Στην κάθοδο τα ίδια στο ύψος των ΚΤΕΛ.

Είναι κρίμα η πιο σημαντική αρτηρία του λεκανοπεδίου να παρουσιάζει αυτή την κατάσταση - ΚΑΙ ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για δρόμο ΧΩΡΙΣ ΦΑΝΑΡΙΑ !!!!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα