Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 17 Ιουνίου 2008

Αφιέρωμα: Μετρό Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ)

ΓΡΑΜΜΗ 1 ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Πειραιάς - Κηφισιά (25,6 χιλιόμετρα)
ΣΤΑΘΜΟΙ 2007=24
ΣΤΑΘΜΟΙ ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΟ 2009-2010: 05 (παράδοση:2011-2014)
ΣΤΑΘΜΟΙ ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ = 02 (παράδοση:2018)

ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΚΑΜΙΝΙΑ(μελλοντικός σταθμός-2010 ή 2011), ΦΑΛΗΡΟ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΡΑΜ), ΜΟΣΧΑΤΟ, ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΤΑΥΡΟΣ, ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ, ΘΗΣΕΙΟ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ(ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), ΟΜΟΝΟΙΑ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 2), ΒΙΚΤΩΡΙΑ, ΑΤΤΙΚΗ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 2), ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ, ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΣ, ΠΕΥΚΑΚΙΑ, ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΕΙΡΗΝΗ, ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ(ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ), ΜΑΡΟΥΣΙ, ΚΑΤ, ΚΗΦΙΣΙΑ, Λ. ΤΑΤΟΪΟΥ+ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ+ΚΑΣΤΡΙ+ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ(μελλοντικοί σταθμοί-2014), ΑΝΟΙΞΗ+ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ(μελλοντικοί σταθμοί 2018)

Τελευταία Νέα
Η Γραμμή 1 του Μετρό είναι και η πιο παλιά αφού έχει ξεκινήσει τη λειτουργία της από το 1869. Έχει μήκος 25,6 χιλιόμετρα και διαθέτει 24 Σταθμούς. Τελευταίος σταθμός που προστέθηκε στο δίκτυο είναι αυτός της Νερατζιότισσας με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004, ο οποίος είναι και σταθμός ανταπόκρισης με τον ομώνυμο σταθμό του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Αυτή την εποχή δεν υπάρχει καμία επέκταση αλλά σε φάση διαγωνισμού βρίσκεται η ανακαίνιση των τούνελ και των σιδηρογραμμών.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Για μελλοντικά σχέδια και επεκτάσεις έχουν ακουστεί διάφορα τα τελευταία χρόνια χωρίς όμως να υπάρχει καμία σοβαρή εξέλιξη. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργού Μεταφορών στις 22/11/07 η διαδρομή από το σταθμό Φάληρο ο οποίος θα υπογειοποιηθεί μέχρι τον τερματικό σταθμό Πειραιά προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για την επέκταση του Τραμ προς το κέντρο του Πειραιά και στο ενδιάμεσο της διαδρομής και συγκεκριμένα στο ύψος του Κεράνη θα κατασκευαστεί και ένας επιπλέον σταθμός που θα ονομάζεται ΚΑΜΙΝΙΑ. Τους επόμενους μήνες αναμένεται η έναρξη του διαγωνισμού και η κατασκευή του στα τέλη του 2009 και να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2010 ή το αργότερο αρχές του 2011. Προχωρούν οι μελέτες και αναμένεται το επόμενο έτος η δημοπράτηση για την επέκταση από τον τελικό σταθμό Κηφισιά (που θα γίνει υπόγειος) μέσω της Λεωφόρου Τατοΐου προς Νέα Ερυθραία μέχρι τον Άγιο Στέφανο.
Tο όλο έργο θα χωριστεί σε φάσεις:η πρώτη φάση μάλλον θα ολοκληρωθεί περί το 2014 και θα καταλήγει στην Εθνική Οδό με κόστος 500 εκ. € με δυνατότητα μεταφορά 100.000 επιβατών. Η δεύτερη φάση είναι από το Καστρί μέχρι τον Άγιο Στέφανο και σύνδεση με τον τοπικό σταθμό του ΟΣΕ και του Προαστιακού με κόστος 250 εκ. € και ολοκλήρωση περί το 2018. Οι θέσεις των σταθμών είναι.
Πρώτο τμήμα 6,5 χλμ: Υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιάς, 1.Υπόγειος Σταθμός επί της Τατοΐου στο Α.Ο Κηφισιάς, 2.Υπόγειος Σταθμός στην τριγωνική νησίδα πλησίον της διασταύρωσης Τρικούπη και Θησέως (Νέα Ερυθραία), 3.Υπόγειος Σταθμός παράπλευρα της Θησέως συμβολή Αγ. Σαράντα κ Ισμήνης (Καστρί), 4.Υπόγειος Σταθμός στο 20ο χλμ Αθ.- Λαμίας 1.100 μέτρα πριν τη γέφυρα του ΟΣΕ.
Δεύτερη φάση 4,6χλμ: 5.Υπόγειος Σταθμός 150 μέτρα εσωτερικά της Λεωφόρου Μαραθώνος στην Κοινότητα Άνοιξης, 6.Υπόγειος Σταθμός παράπλευρα του σημερινού Σταθμού του ΟΣΕ Άγιος Στέφανος.
Πρόσφατα στην ιστοσελίδα του ΗΣΑΠ έγινε γνωστό ότι γίνεται μελέτη κόστους – οφέλους για πιθανή επέκταση προς το Ελληνικό και σύνδεση με το μελλοντικό Σταθμό του Μετρό. Άλλα στοιχεία για την επέκταση αυτή δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα