Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008

Σχόλια επισκεπτών Νοεμβρίου 2008 (Νο1)

Ανώνυμος είπε...
Εργάζομαι στην Λυκόβρυση, πάνω στην Εθνική. Η κίνηση της εθνικής στην είσοδο (προς Αθήνα - Πειραιά) είναι αφόρητη, σχεδόν όλες τις ώρες.

Θα ήταν καλή ιδέα να καταλήξει μια γραμμή στην εθνική οδό πιο χαμηλά από το σημείο που προβλέπεται να "βγει" η επέκταση του ΗΣΑΠ. Εκεί υπάρχει χώρος για να γίνει σταθμός μετεπιβίβασης για τον κόσμο των βορείων προαστείων και φυσικά τους εργαζόμενους πάνω στην εθνική.

Φώτης

3 Νοέμβριος 2008 12:13 πμ
Ανώνυμος είπε...
Η πολιτική ανάπτυξης μέσων σταθερής τροχιάς θα πρέπει πριν από όλα να ενσωματώνει τη στρατηγική σχετικά με το ποιά μέσα σταθερής και μη τροχιάς χρειάζεται η Αθήνα, και σε ποιές διαδρομές και χαράξεις ωστε να αποφεύγονται οι αλληλοκαλύψεις. Το ελληνικό παράδοξο να εξακολουθούν να υπάρχουν αφετηρίες λεωφορείων από το κέντρο προς κατευθύνσεις που καλύπτονται από το - έστω ελλιπέστατο - δίκτυο μετρό (π.χ. γραμμές λεωφορείων από την Ακαδημία προς νότια προάστια μέσω Λ.Βουλιαγμένης και Συγγρού καθώς και πρός Βορειοανατολικά προάστια μέσω Λ.Μεσογείων, είναι ενδεικτικό.Από κει και έπειτα μπορεί κανείς να επισημανει αναρίθμητα λάθη ακόμα και του νέου,επικαιροποιημένου και πολυδιαφημισμένου συγκοινωνιακού χάρτη σε σχέση με τις συνδέσεις, τα ωράρια και τις πυκνότητες τους,την εμπνευσμένη ιδέα της γραμμής τρόλλεϋ στη Λεωφόρο Συγγρού,και αλλα πολλά δυστυχώς.Για να τα κατανοήσει κανείς όλα αυτά χρειάζεται να κατανοεί πρώτα απ'ολα την πραγματικότητα, το πολιτικό παιχνίδι και τη σπέκουλα και τέλος να σκέφτεται ως μαθητής γυμνασίου (ή και πιο κάτω)ώστε να μπορεί να αποδέχεται ότι ο χρόνος για κάλυψη ολοένα και μεγαλύτερης απόστασης είναι σταθερός στα 10-12 λεπτά (υπονοώντας πως υπάρχει και η διακτίνιση. Όπως έχω επισημάνει πολλές φορές στα σχόλια μου σε διάφορα άρθρα, το ζητούμενο είναι η σοβαρότητα και η ανάληψη της ευθύνης σε πολιτικό επίπεδο.Για την Αθήνα αυτό μεταφράζεται σε μια μελέτη ανάπτυξης μετρό που θα δηλώνει εξ αρχης πόσες νέες γραμμές μετρό χρειάζεται το συγκρότημα,με ποιό σκοπό και τι θα επιτυγχάνεται στρατηγικά μ'αυτές.Ταυτόχρονα θα προβλέπει τη σταδιακή απομάκρυνση των ρυπογόνων λεωφορείων και θα προβλέπει μέτρα για τα αυτοκίνητα.Και όλα αυτά στο πλαίσιο του ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας που υπάρχει εδώ και 20 και πλέον χρόνια αλλά ποτέ δεν ακουσα να αναφέρεται από κανένα (εκτός από την περίοδο των Ολυμπιακών όπου χρειάστηκε να τροποποιηθεί γιατί ερχόταν σε αντίθεση με ήδη ειλημμένες αποφάσεις).Για το φίλο που αναφέρει ως πιθανή λύση την διατύπωση προτάσεων πρός το υπουργείο, δυστυχώς θα θεωρηθείτε γραφικός, γιατί εκεί καταλαβαίνουν μόνο από οργανωμένη πίεση (συνδυασμός ΜΜΕ και μεγάλων ομάδων πολιτών)(δείτε ΣΚΑΙ και περιβάλλον-χωρίς να αρνούμαι ότι και στην περίπτωση αυτή υπαρχουν άλλες σκοπιμότητες).Για τον απλό κόσμο,εμάς, το πρώτο βήμα είναι η διαπίστωση του προβλήματος συγκεκριμένα και σφαιρικά και όχι γενικώς και αορίστως.Αλλιώς το σκηνικό μοιάζει με το αμαρτωλό 80 όπου ένα δημοφιλές χάπι για τον κόσμο ήταν οι προσλήψεις στην Ολυμπιακή, ε λοιπόν τώρα είναι το μετρό που εν δυναμει θα φτάσει και στην πόρτα σας (ενώ ο γείτονας θα περιμένει την επόμενη δεκαετία).Εν κατακλείδι και για να μη κατηγορηθώ για στείρα αντίδραση ας επαναδιατυπώσω κι εγώ μια πρόταση (που περιλαμβάνεται στο προσχέδιο της συνολικής επεκτασης ΜΣΤ στην Αθήνα και υπάρχει αναρτημένη στο blog).Αντί να κοντεύουν να κάνουν τη γραμμή 1 προαστιακό ας τολμήσουν να προτείνουν γραμμές μετρό με τεράστιο εν δυναμει αριθμό μετακινήσεων.Με πρώτη την περιφερειακή (κυκλική γραμμή)γύρω από το κέντρο της Αθήνας, σε συνδυασμό με τον εδώ και μισό αιώνα εξαγγελόμενο εσωτερικό οδικό δακτύλιο,και φυσικά διόδια για τα αυτοκίνητα από το όριο αυτό πρός το κέντρο και εκτεταμένες αναπλάσεις σε ολο το μήκος του με την ευκαιρία των έργων. Το έχουν κάνει ήδη, δεν θα είμαστε οι πρώτοι - μάλλον μακραν οι τελευταίοι, αν ποτέ γίνει.Μέχρι τότε ας βολευτούμε με τη γραμμή σκουλίκι νούμερο 4, τη γραμμή που προέκυψε από αναγκαστικό πάντρεμα άλλων ημιτελών προτάσεων και θα είναι το νέο μοναδικό μας όνειρο για τα επόμενα 10-15 χρόνια (αν τελικά τιτλοποιηθούν τα έσοδα της Αττικής οδού,γιατί ξέχασα να αναφέρω τη λεπτομέρεια ότι ακόμα δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση).Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Γ. Φραγκακης.

3 Νοέμβριος 2008 9:28 πμ
τραμάκιας είπε...
Ξεχνάτε όλοι εσείς δύο βασικές λεπτομέρειες. 1. δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για τη γραμμή 4 2. η Αθήνα είναι ήδη μία κορεσμένη πόλη, οι συγκοινωνιολόγοι προβλέπουν πλήρη ακινησία έως το 2010 και εσείς μου λέτε για γραμμές μετρό, πού; στην Ελλάδα που όλα τα έργα χρειάζονται δεκαετίες για να γίνουν, πολλώ δε μάλλον το μετρό στα σαθρά εδάφη της Αθήνας. Θυμίζω στους υπεραισιόδοξους ότι ο ΠΑΘΕ ξεκίνησε από το 1985 και δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το 2015, 30 ολόκληρα χρόνια! Τόσα θα φάει και η γραμμή 4 του μετρό, νάστε σίγουροι! Η μόνη λύση για την Αθήνα, γρήγορη, οικονομική, εφικτή είναι το τραμ! 200 χιλιόμετρα σε 5 το πολύ χρόνια να καλύψουν όλο το λεκανοπέδιο. Να αποκτήσει ο κόσμος άλλη κουλτούρα μετακίνησης και να αφήσει το ΙΧ στην άκρη. Με τις κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και την κατάργηση λεωφορειακών γραμμών και τρόλευ, μια χαρά θα ήταν!

9 Νοέμβριος 2008 2:09 πμ

Paris Dosios είπε...
Ωραίο το γήπεδο δε λέω, αλλά εγώ ανυπομονώ να δω τα 20 (είναι τόσα;) στρέμματα της Αλεξάνδρας πάρκο! Αυτό πότε θα είναι έτοιμο;

14 Νοέμβριος 2008 12:04 μμ


Kontopoulos Haris είπε...
Πολύ καλή ιδέα. Όντως μια σιδηροδρομική γραμή μέχρι τα Τίρανα και ίσως ένας άξονας που θα αγκαλιάζει την ανδριατική και θα μας ενώνει με την Δ.Ευρώπη θα είναι ενα έργο που θα δώσει αξία στις περιοχές απο όπου θα περάσει. Αλλά κομματάκι δύσκολο το βλέπω να συνενοηθούν τόσες βαλκανικές κυβερνήσεις μεταξύ τους.

12 Νοέμβριος 2008 4:46 πμ

καχύποπτος είπε...
Δεν σας κάνει εντύπωση που δεν βιάζονται καθόλου με τα έργα του Προαστιακού; Δεν σας κάνει εντύπωση που 5 χρόνια τώρα δεν έχει φθάσει το ηλεκτρικό τρένο ως την Κόρινθο τουλάχιστον;
Κάποιοι των ΚΤΕΛ με προσβάσεις σε ισχυρά κέντρα εξουσίας, δρουν παρασκηνιακά. Δεν εξηγείται αλλιώς.

14 Νοέμβριος 2008 6:32 μμ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα