Η ΕΡΓΟΣΕ καθυστερεί τις προκηρύξεις έργων κατά ένα έτος αφού έργα που ήταν προγραμματισμένα για το 2008 πλέον θα τα προκηρύξει το νέο έτος. Το κόστος των έργων είναι 754,575€ και με αυτούς τους διαγωνισμούς ο ΟΣΕ θεωρεί ότι μέχρι το 2014 θα έχει ολοκληρωθεί ο βασικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας.
Τά έργα που θα δημοπρατηθούν είναι συνολικά 13 και αναμένεται να προκηρυχθούν αλλά και να ανατεθούν τους επόμενους 12 μήνες προκειμένου να επισπευσθεί η διαδικασία εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο πλαίσιο του σχεδίου ανασυγκρότησης του ΟΣΕ που ανακοίνωσε το καλοκαίρι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.
Ειδικότερα, τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Κοινοτικό Πλαίσιο ΕΣΠΑ 2007-2013 αφορούν:
– Την κατασκευή Β΄ λειτουργικής φάσης του συγκροτήματος Θριασίου και την κατασκευή Σ.Σ. Ζεφυρίου, προϋπολογισμού 117.000.000€.
– Την κατασκευή οδογέφυρας του ποταμού Σοφαδίτη περιοχής Σοφάδων και παράπλευρης οδοποιίας, προϋπολογισμού 3.000.000€.
– Την κατασκευή υποδομής στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη (β' φάση), προϋπολογισμού 20.000.000€.
– Την κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αιγίου (Ροδοδάφνη) - Ψαθόπυργου στο τμήμα από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ. 113+600 με σήραγγα Παναγοπούλας, προϋπολογισμού 305.000.000€.
– Την κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα, προϋπολογισμού 60.000.000€.
– Την γραμμή σύνδεσης του Λουτρακίου με τη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων Σκα - Κιάτο.
Επίσης, δρομολογούνται τρία έργα χρηματοδοτούμενα από το Β' Ταμείο Συνοχής όπως είναι οι φυτοτεχνικές εργασίες σταθεροποίησης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης των πρανών της σιδηροδρομικής γραμμής Λιμένα Ικονίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο, προϋπολογισμού 2,2 εκατ. ευρώ, η κατασκευή επιδομής, σηματοδότησης - τηλεπικοινωνιών με ΕΤCS, Η/Μ σηράγγων, φυτοτεχνικές εργασίες και ολοκλήρωση έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 13 εκατ. ευρώ, και η κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρο και περιβάλλων χώρος) στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 79.000.000€.
Η ηλεκτροκίνηση στα τέλη του έτους (ή στις αρχές του 2009) αναμένεται να επεκταθεί από τη Λάρισα στο Δομοκό.
Με το πέρας των έργων, ο χρόνος διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα περιοριστεί σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά περίπου, πράγμα πολύ σημαντικό αλλά δυστυχώς στην εποχή μας πλέον είναι ήδη ξεπερασμένος ο χρόνος αυτός αφού άλλες Ευρωπαϊκές υπερταχείες όπως π.χ το Thalys διανύει την απόσταση Παρίσι- Βρυξέλλες (μήκους 300χλμ) σε 1 ώρα και 22 λεπτά. Νομίζω ότι η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα έπρεπε να καλύπτεται το πολύ σε 2.15 λεπτά, αλλά αυτό θα μείνει στην φαντασία μας για καιρό ακόμα.
Η παροιμία βέβαια λέει ότι κάλιο 5 και στο χέρι.... οπότε ας τελειώσουν με το καλό αυτά τα προγραμματισμένα έργα και μετά ας γκρινιάξουμε για την ταχύτητα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου