Ο Προαστιακός Αθήνας λειτουργεί εδώ και 4,5 χρόνια. Το δίκτυο του περιλαμβάνει 2 διαδρομές. α)προς Αεροδρόμιο και β)προς Κιάτο.
Αν και δεν λείπουν τα προβλήματα ο Προαστιακός συνεχίζει να προσθέτει κόσμο στα δρομολόγια του. Φυσικά παραμένει μια ζημιογόνα επιχείρηση αλλά οι υπεύθυνη πιστεύουν ότι στην τελική του μορφή θα είναι μια επιχείρηση που θα μεταφέρει 250.000 επιβάτες ημερησίως. Σήμερα τα προβλήματα δεν λείπουν από τις συχνές διακοπές δρομολογίων λόγω έργων και οι κακές πολλές φορές συνθήκες λειτουργίας (όρθιοι επιβάτες, πολύ αραιά δρομολόγια). Θα πρέπει να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με αυτούς που ζητούν αίθουσα αναμονής στους σταθμούς του Προαστιακού στην Αττική Οδό καθώς η πολύωρη αναμονή, ο θόρυβος και οι κλιματικές συνθήκες κυρίως τον χειμώνα το κάνουν αναγκαίο.
Ο Προαστιακός σίγουρα θα έχει ένα λαμπρό μέλλον καθώς οι επεκτάσεις και οι γραμμές που είτε είναι υπό κατασκευή είτε υπό μελέτη θα βρεθούν σε περιοχές με πολύ κόσμο που θα διευκολυνθεί.
Ο Προαστιακός φυσικά πρέπει να λύσει κάποια βασικά ζητήματα όπως αυτό των αραιών δρομολογίων τουλάχιστον στο αστικό τμήμα (Μαγουλά- Κορωπί και φυσικά ο βασικός κορμός από Πειραιά μέχρι ΣΚΑ. Θεωρώ πως τουλάχιστον τις ώρες αιχμής πρέπει να υπάρχει δρομολόγιο ανά δέκα λεπτά προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους επιβάτες. Αν σήμερα κάποιος επιβάτης χάσει το δρομολόγιο του πολλές φορές χρειάζεται να περιμένει έως και 40 λεπτά για το επόμενο τρένο.
ΕΡΓΑ -ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Ο Προαστιακός σήμερα είναι ουσιαστικά υπό κατασκευή. Το επόμενο διάστημα θα παραδοθεί ο σταθμός Μεταμόρφωση ενώ σε φάση κατασκευής θα μπει και ο σταθμός Ταύρος. Τα τελευταία χρόνια υπό κατασκευή είναι και ο ΣΚΑ ο οποίος θα είναι ο κεντρικός σταθμός διακλάδωσης προς όλες τις κατευθύνσεις των γραμμών του.
Επίσης οι γραμμές από 2 γίνονται 4 από την Αθήνα έως τον ΣΚΑ, ένα έργο που σταδιακά θα παραδοθεί μέχρι τα τέλη του 2011 αρχές του 2012.
Υπό κατασκευή βρίσκεται η μετατροπή της γραμμής προς τη Χαλκίδα που θα ενταχθεί στο δίκτυο του Προαστιακού στις αρχές του 2010. Εντός του 2010 αναμένεται και η λειτουργία της επέκτασης από το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο. Επίσης στο δίκτυο του Προαστιακού πρόκειται να προστεθεί και η γραμμή του ΟΣΕ με τελικό προορισμό την Θήβα. Αυτές οι επεκτάσεις όταν λειτουργήσουν θα προσθέσουν μερικές χιλιάδες επιβάτες καθημερινά στα δρομολόγια του Προαστιακού.
ΜΕΛΕΤΕΣ
Υπό μελέτη βρίσκεται αυτή την εποχή και μάλιστα σε προχωρημένο στάδιο η επέκταση προς Λαύριο ή οποία κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική αφού για πρώτη φορά μέσο σταθερής τροχιάς θα φτάσει στα Μεσόγεια. Αυτή η επέκταση πρόκειται να κατασκευαστεί με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ με χρονικό ορίζοντα το 2014. Με ανάλογη μάλλον μέθοδο αλλά σε πιο μελλοντικό χρόνο θα γίνει και η επέκταση προς Ραφήνα (ίσως στα τέλη της επόμενης δεκαετίας).
Αιτήματα υπάρχουν ήδη και από άλλες κοντινές στην Αθήνα πόλεις όπως η Λειβαδιά και το Λουτράκι.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Δεν σας κάνει εντύπωση που δεν βιάζονται καθόλου με τα έργα του Προαστιακού; Δεν σας κάνει εντύπωση που 5 χρόνια τώρα δεν έχει φθάσει το ηλεκτρικό τρένο ως την Κόρινθο τουλάχιστον;
Κάποιοι των ΚΤΕΛ με προσβάσεις σε ισχυρά κέντρα εξουσίας, δρουν παρασκηνιακά. Δεν εξηγείται αλλιώς.
Δημοσίευση σχολίου